planuri de barci realizabile in regie proprie...

Creat de rexsailor, Aprilie 18, 2011, 03:36:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

rexsailor

#30
si cat mai stati din datul zapezii la lopata ( eu ma gandesc ca va antrenati pentru vaslitul de la vara...) mai priviti la natia rusa treburi ce le stiti deja, adunate intr-un nou amblaj, termorzistent poate...!
http://www.boatplans.ru/plans/sail/
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

Captan

Vali ,ai intr-una din poze (prima), de la santierul tau naval,un twin keel ,(se vede doar un colt). Putem avea amanunte?
Intotdeanuna mi-au placut modelul ala (am uitat cum ai spune. E si la mine,la Ghiol una la fel, sa vandut cu 4000 euroi si-mi parea rau ca nu am stiut atunci, sau ca nu a fost acum.

Apropo, cine-l stie pe nea Enache? Si-a vanut barca cu 7000 euro si acum e la pat bolnav.El a construit baza nautica de la Ghiol de la CPPMC!

Vali

Am lamurit telefonic aspectul cu twin-keeler-ul. Iar despre nea Enache, doar din auzite...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

rexsailor

#33
mai la inceputul distractiei pe capcompas, adusesem in atentie doua barci rusesti - duet si micro, ale caror planuri aveau elemente ce se completau de la unul la altul...
cu trcerea timpului am ajuns la concluzia ca este sanatos pentru ape interioare un barcaz nu prea mare, care sa poata fi dus la lopeti, la vele si daca vrea propitaru' si cu ceva motor...
dupa ce am dat peste scamp, trag concluzia ca inca nu m-a luat valu' si ca mai sunt si altii care gandesc pe aceeasi frecventa...
http://www.youtube.com/watch?v=wo7KfBcul4c&feature=youtu.be

si uitati si ceva forfota aici...
http://smallcraftadvisor.com/message-board2/viewforum.php?f=3
http://smallcraftadvisor.com/message-board2/viewtopic.php?f=3&t=189

si ca sa se simta bine conu' buciu, mai bag o poza...

si un pic de ''macel''la testul de capsize....!
http://www.youtube.com/watch?v=du9lvJNVqnk&feature=related

si unde pui ca e si altii pe felie cu ideea...!
http://jwboatdesigns.co.nz/plans/treadlightly/index.htm
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

bogdanbuciu

#34
doamneee ce poza frumoasa, ma uit ca papagalul la cat de intinse stau marginile velei cu tertarola luata si nu imi dau seama care manevra e responsabila cu care. Dar am o intrebare, nu o mai fi avut bani sa termine si varful barcii?

Iar filmuletul ...............
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

gvincentiu

Pui o tenda peste cokpit si ai dormitor. Cu un 2,5 hp de 18 kg la pupa cutreieri multe locuri de pe Dunare si Delta.
Ganduri bune !

Florio

Citat din: bogdanbuciu din Februarie 18, 2012, 02:52:59 PM
doamneee ce poza frumoasa, ma uit ca papagalul la cat de intinse stau marginile velei cu tertarola luata si nu imi dau seama care manevra e responsabila cu care. Dar am o intrebare, nu o mai fi avut bani sa termine si varful barcii?

Iar filmuletul ...............

MIe-mi plac la nebunie curbele zvelte ale barcii  si forma ei grasuta dar cocheta :) .
Prova e retezata cam ca la barcile "optimist" . Se pare ca nu incurca treaba asta. Poate stie cineva de ce aceste barci nu au o prova bine definita pentru a taia valul.

rexsailor

#37
scamp are tanc de balast de vreo 80 kile....seamana bine cu un dingy de tip
http://www.duckworksbbs.com/plans/jw/tenderbehind/index.htm
sau
http://www.bateau.com/studyplans/CV16_study.htm
si daca vrei fun si usor si ieftin, iei dingy-ul si-l lungesti, tragi o cabina demontabila, iese cam la 60kg, deci merge pe portbagaj...evident n-o sa fie ''sanatos''ca un scamp, dar vorbim de fun...
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

Mihaif99

#38
Nu-i bun pentru  romani, nu-i cool.

Mihaif99

Citat din: Florio din Februarie 18, 2012, 08:57:47 PM
MIe-mi plac la nebunie curbele zvelte ale barcii  si forma ei grasuta dar cocheta :) . ...
.......
Asta e un oxymoron.  :P

Vali

Citat din: Mihaif99 din Februarie 19, 2012, 05:40:56 AM
Citat din: Florio din Februarie 18, 2012, 08:57:47 PM
MIe-mi plac la nebunie curbele zvelte ale barcii  si forma ei grasuta dar cocheta :) . ...
.......
Asta e un oxymoron.  :P

Si daca din lateral barca are curbe zvelte, iar de deasupra arata grasuta, dar cocheta ;)? Cam ca la orice catboat  :-\

Citat din: rexsailorsi unde pui ca e si altii pe felie cu ideea...!
http://jwboatdesigns.co.nz/plans/treadlightly/index.htm

Scamp e desenat tot de John Welsford. Imi place barca, desi nu-i pe gustul meu prova taiata. Culmea e ca mi se pare chiar cool  ;D

Ce-mi place cand e iarna afara, cum devine lumea pricinoasa :P

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Mihaif99 din Februarie 19, 2012, 05:40:56 AM
Citat din: Florio din Februarie 18, 2012, 08:57:47 PM
MIe-mi plac la nebunie curbele zvelte ale barcii  si forma ei grasuta dar cocheta :) . ...
.......
Asta e un oxymoron.  :P


La fel si divele din tablourile renascentiste  :P
Oi fi eu mai pervers, dar imi place barca asta mai mult decat fetele pictate de Tiziano  :D .

Rumpi

 @Florio
Scamp a devenit deja un fenomen, probabil ca va fi la fel de popular ca si PD-racer-ul. Prova taiata are un sens bine definit acolo. In primul rand  ca e taiata doar partea de deasupra apei. Asta usureaza constructia fara sa afecteze calitatile de taiat valul, partea care e in mod normal in apa are forma V. In al doilea rand barca e mai usoara. In al treilea rand oglinda prova permite o prova foarte lata, adica rezerva de flotabilitate mare, cand prova e apasata in val sare singura afara. De asemenea permite o barca cu un volum interior mai mare la o lungime data.
Ca sa devin mai tehnic prova taiata este una dintre metodele de a realiza un coeficient prismatic mare la prova pentru a garanta volum interior si respectiv rezerva de flotabilitate. Forma pe care o ia oglinda prova poate fi ca in cazul de fata (pram bow) adica oglinda e deasupra apei, sau scow bow unde oglinda e imersa ca la Optimist. Fundul barcii e de obicei plat sau semirotund. O interpretare moderna este Minitransat-ul lui David Raison, Team Work ( http://www.minitransat650.com/wordpress/?p=395 ), care are o prova rotunda.

rexsailor

#43
zice editorii aicisa
http://smallcraftadvisor.com/message-board2/viewtopic.php?f=3&t=52&start=10

<<<Several people have also asked about our choice of a pram bow. It's something I'd always seen for SCAMP. We actually forgot to mention it specifically in our first list of ideas for John Welsford, but in his initial response he actually suggested one. Craig had some initial reservations about its foreshortened appearance, but even he agreed the advantages it brings in terms of volume and buoyancy are much too great to ignore. We've noted that the majority of small-boat capsizes seem to occur off the wind in the form of a broach. All of the volume forward should make SCAMP more broach resistant. And as John put it, a pram bow is not just a change to the bow, it means the hull is much more full right through to the stern so, although small, the boat has considerably more volume than would otherwise be the case, she can carry bigger loads, and is more stable. All positive features in a little boat that will be used for both daysailing with the family and cruising with stores and equipment for a week or more.

For those who've suggested a pram bow might not do well in chop—please advise the San Francisco Bay Pelican people. And maybe the Pelican sailors can let the Mirror Dinghy folks know  We feel SCAMP's relatively narrow pram bow achieves the desirable objectives without exaggerating appreciably the boat's chance of slamming or being slowed by chop. >>>


ceea ce in traducere gogu inseamna

<<<Mai multe persoane au, de asemenea, întrebat despre alegerea noastră de un arc cărucior de copil. Este ceva ce aş văzut întotdeauna pentru om de nimic. Am uitat de fapt, să se menţioneze în mod specific în lista noastră de prima de idei pentru John Welsford, dar în răspunsul său iniţial a sugerat el de fapt, una. Craig a avut unele rezerve iniţiale cu privire la aspectul său scurtate, dar chiar el a fost de acord cu avantajele pe care le aduce în termeni de volum şi de flotabilitate sunt mult prea mare pentru a ignora. Am observat că majoritatea mici barca capsizes par sa apara de pe vânt, în formă de broşă. Toate volumului înainte ar trebui să facă om de nimic mai mult broşă rezistent. Şi, după cum Ioan a pus, un arc cărucior nu este doar o schimbare de arc, aceasta înseamnă corpului este mult mai deplin prin dreptul de a pupa, astfel, deşi mică, barca are volum considerabil mai mult decât ar fi cazul altfel, ea poate transporta sarcini mai mari, şi este mult mai stabil. Toate caracteristicile pozitive intr-o barca mica, care vor fi folosite atât pentru daysailing cu familia şi de croazieră, cu magazine şi echipamente pentru o saptamana sau mai mult.

Pentru cei care au sugerat un arc cărucior de copil, nu s-ar putea face bine în taie-vă rugăm să informaţi din San Francisco Bay oameni Pelican. Şi poate că marinarii Pelican pot lasa cei de la Mirror lotca ştim că simţi ticălos este relativ îngustă prova PRAM atinge obiectivele dorite, fără a exagera semnificativ sansa de a trantite barca sau de a fi incetinit de cotlet.>>>


ceea ce pe ardeleneste e cam ce zice rumpi!
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

Mihaif99

#44
Aaaaaa ha ha haaaaaa

Traducerea asta e super pt sectiunea de bancuri