Va cerem (eu& Radu) ajutorul sa terminam barca

Creat de drmarius, Iunie 02, 2015, 03:33:05 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Thor

Citat din: Fritz din Iunie 16, 2015, 07:55:14 AM
cirus B5 ...  :' :o ::) ( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
De acord cu tine in privinta pretului ...timpului...etc...Dar alt exemplu n-ai gasit ? !

Sunt cam off topic asa ca o sa ma opresc. In 2 Mai, in Micul Golf, de cele mai multe ori, când apare o barca noua este B5. Nu prea pare barca facuta pentru mare ci mai mult pentru garla.  Am fost curios sa stiu pretul, termenul... de aceea am dat exemplul cu B5. Utilizatorii din 2 Mai spun ca isi fac treaba cu ea iar Cirus spune ca este cea mai vanduta barca de la ei. Pe forumurile de barci second nici nu prea sunt la vanzare barci B5. Asta, oare pentru ca nu se indura posesorii sa le vanda sau pentru ca nu exista posesori de B5? Iar o comparatie intre cumparatura discutata aici si chiar un eventual B5 nici nu se poate face. Asa cum nu se poate face cu nici o alta barca facuta de oameni care fac numai barci pentru altii.
Când citesti ceva de genul: a parait si a troznit plutitoarea, in siajul altei barci... si... s-a rupt bancheta de la un fund de 65 de Kg., ce poti sa mai discuti?
Gata, off...


Fritz

  cirus B5 nu e barca de glisare...nu exceleaza nici ca barca de deplasament...nu e nici pentru mare...Am mai discutat subiectul b5.  E copiata dupa o barca din lemn ( barca de salvare de pe vase militare rusesti)...care trebuia doar sa pluteasca ... Iar forma n-a studiat-o nimeni ...ca nu avea rost ...E barca de plutit pe lac ..la vasle .

In ultima vreme in golful pescariei a aparut o cabinata ...si un RIB...Ambele ale lui Calin.  Barcile folosite de pescari ...dar uite poze.

Iar la pescarie la Mangalia ...nu e nici un cirus b5... Nimeni nu pleaca cu asa ceva pe mare la pescuit.

Thor

Astea sunt poze de cativa ani. Intre timp, de vreo doi ani, s-a construit un hotel cu doua etaje acolo unde se vede, in poze, carciuma.
Cabinata sta pe mal (era folosita la tractat mahune si la pescuit) iar rib-uri au fost mai multe. A mai ramas unul mare care nu este a lui Calin. Nu este dat la apa pentru ca inca nu a venit proprietarul. Ma duc sa fac, acum, niste poze dar o sa le pun in alt topic pentru ca ne cearta Vali (cred ca are treaba si de aceea nu a zis nimic pana acum).

x_petrolist

Citat din: Thor din Iunie 16, 2015, 12:04:17 AM
De ce zici: ,,Cumparatorii au gasit un chilipir"?. Cum poate sa fie chilipir la 4.000 de Roni (cca. 900 de Euri), o suta de mii de nervi plesniti si o suta de drumuri si insistente, asa cum spun cumparatorii?
pentru ca ce-si face omul cu mina altuia se numeste chilipir .... am experimentat personal chiar de mai multe ori.
suma in RON sau valuta forte nu conteaza.

Thor

Citat din: x_petrolist din Iunie 19, 2015, 01:42:03 AM
pentru ca ce-si face omul cu mina altuia se numeste chilipir .... am experimentat personal chiar de mai multe ori.
suma in RON sau valuta forte nu conteaza.

Daaa, posibil sa fie si asa dar... DEX:


CHILIPÍR, chilipiruri, s. n. Afacere avantajoasă sau câștig neașteptat. ♦ (Concr.) Lucru foarte ieftin; marfă cumpărată la un preț foarte avantajos. – Din tc. kelepir. 

Sursa: DEX '09 (2009)  | Adăugată de LauraGellner

CHILIPÍR, chilipiruri, s. n. Afacere avantajoasă sau câștig neașteptat. ♦ (Concr.) Lucru foarte ieftin; marfă cumpărată la un preț foarte avantajos. – Din tc. kelepir. 

Sursa: DEX '98 (1998)  | Adăugată de valeriu

chilipír s. n., pl. chilipíruri 

Sursa: DOOM 2 (2005)  | Adăugată de raduborza

CHILIPÍR s. 1. (pop. și fam.) pleașcă, pomană, (înv.) ghelir, locma, (fig.) sfârâială. (Cumpără-l, e un adevărat ~.) 2. v. avantaj. 

Sursa: Sinonime (2002)  | Adăugată de siveco

CHILIPÍR ~uri n. 1) Profit fără prea multă osteneală. 2) Marfă luată cu preț foarte mic. /<turc. kelepir 

Sursa: NODEX (2002)  | Adăugată de siveco

CHILIPÍR, chilipiruri, s. n. Afacere avantajoasă, câștig neașteptat, (fără muncă). ♦ (Concr.) Lucru foarte ieftin, marfă luată pe un preț de nimic. – Tc. kelepir. 

Sursa: DLRM (1958)  | Adăugată de lgall

etc


x_petrolist

si cind platesti cu 24% mai putinn nu-i chilipir?
illegitimi non carborundum est

kmbh69

Până la urmă, nu trebuie să uităm faptul că nimic nu e ieftin degeaba. Sau, cum spune englezul: "Sunt prea sărac pentru ca să îmi cumpăr lucruri ieftine".

Thor

Poate unora sa li se para chilipir la 900 de Euro cu TVA neplatit, altora sa li se para ieftin chiar la 900 de Euro ...

Eu tocmai spuneam ca la banii astia (cu TVA inclus) isi puteau cumpara o barca adevarata (de deplasament - zice Fritz si sigur stie ce zice), construita industrial, din fibra, de 5 metri lungime, cu factura si garantie. Ieftin. Chilipir curat... pentru ca ar fi fost barca, nu ce au cumparat baietii.

Cred ca am intrat in polemici asa ca ma opresc.

radu andritoiu

buna seara,
mai jos va redau opinia marelui habarnist intr ale nauticii, punct de vedere exprimat pe forumul de pescuit la somn, raspuns in care nu si mai asuma paternitatea barcii
"Desi sunt intr-o postura ingrata , ma vad nevoit sa intervin oarecum ''in forta"!!!

Barca ce face discutia ultimelor interventii NU ESTE EXECUTATA de catre mine ! Mi-a fost adusa la mici modificari interioare si la cochetare exterioara ( vopsea , chit , aplicare redane longitudinale , etc . Respectiv imbunatatiri ulterioare executarii acesteia ) .

Concret , personal ma depasesc orice probleme tin de catre structura de rezistenta a acesteia .
Desi personal am testat-o pe Dunare si nu am avut ce-i reprosa in ceea ce tine de conduita , de rezistenta ( si-a suportat socuri si teste destul de agresive ) , nu este problema mea vis-a-vis de provenienta acestei barci .

Asa cum colegul Andritoiu sustine punctul dumnealui de vedere - dupa cum probabil ati constatat , la modul agresiv-acuzativ , imi rezerv dreptul elegant de-al sustine pe-al meu .
In afara de calitatile vopselei pe care le-am utilizat la barcile confectionate - vopsele ce s-au dovedit in timp ca fiind nepotrivite aplicatiilor nautice , in pofida garantiilor expuse de catre producator ( IZO COLOR - Bucuresti , si care ma absolva personal de orice raspundere de ordin tehnic-profesional ) .... nu-mi asum nicio raspundere fata de conflictul nou generat pe intreg NET-ul si in intreaga comunitate de barcagii sau pescari din tara . "

luati de va minunati de tupeul acestui om,
unde mai pui ca, telefonic, prin intermediul lui marius m a amenintat ca pune pe cineva sa ma astepte in scara


aditm

  Buna seara d-lor, tot citind pe aici si vazand numai amenintari si replici urate ceea ce e pacat cred ca ar fi mai simplu daca s-ar incheia admiabil totul,  parerea mea, lucruri rele se intampla si la case mai mari, barca ar trebui data inapoi la refacut celui de la care a fost cumparata, mai ales ca am inteles ca e de acord cu asta si a luat ceva bani buni pentru ea, ar fi bine sa ia si putina invatatura de minte ca banul se castiga greu in romania si roata se intoarce, iar domnul ce e proprietar actual al barcii, nu cred ca-si au rostul tot felul de amenintari cu autoritati si alte alea ca tot nu se rezolva nimic, chiar se poate ajunge si mai rau si e si invatatura de minte ca la roman increderea inca lasa de dorit si se castiga foarte greu si o semenea lucrare sau obiect nu se prea cumpara pe auzite fara sa dai macar o privire, imi cer scuze pentru spusele mele, poate pe unii i deranjeaza dar cam asta e adevarul. din greseli invatam si asta ne face si mai tari, o seara buna tuturor

radu andritoiu

buna seara,
acum " marele habarnist intr ale barcilor, adica modi , pictorul sau mihai chirtu, nici nu mai recunoaste ca a construit barca de 4,3 m
spune ca doar a facut lucrari de cosmetizare si vopsire a barcii



http://forum-pescuit-la-somn.com/index.php?page=Thread&threadID=2801&pageNo=1

FlorinTud

Anul trecut, prin iarna, am avut sansa sa-mi iau o barca care necesita anumite cosmetizari. Din una in alta, tot de la reclama pe care si-a facut-o pe un alt forum, am ajuns sa dau de constructorul de barci Modi.
L-am sunat si mi-a trantit un pret de am sarit din bocanci. Evident ca mi-am zis scump dar face treaba buna.
Insa, m-am apucat sa-mi sun prietenii de pescuiala si sa-i intreb daca-l cunosc si de calitatea serviciilor lui. Toti, dar TOTI, mi-au spus NU te duce la el, mai bine ti-o vopsesti singur. Unul din ei chiar m-a invitat sa vad o barca revopsita de modi si care dupa un sezon deja incepuse sa exfolieze vopseaua si fibra. Evident ca nu l-am mai sunat niciodata de atunci.
Asa ca incetisor mi-au renovat-o cativa prieteni mai priceputi.

Inainte sa-i dau banii ceruti, am verificat si nu m-am ars. De aici eu am tras concluzia ca am fost inspirat ca mi-am sunat prietenii sa le cer sfatul. Ca dovada ca probabil nu este prima si cu siguranta nici ultima lucrare de mantuiala pe care o face. Oamenii il cunosteau si stiau ce face, mi-au dat multe detalii pe care nu are rost sa le spun aici.
Acum nu vreau sa supar pe nimeni, insa niciodata nu mi-as fi cumparat o barca facuta din traforaj. In cel mai rau caz imi luam o gonflabila. Am vazut si eu cum se construiesc barcile de genul acesta si nimic nu m-a facut sa-mi doresc o astfel de barca.

Consider ca topicul nu trebuie sters nicicum. Trebuie sa vada toata lumea.
De multe ori cand cauti ceva despre o barca anume nu gasesti nimic. Este un topic util.

aditm

  Nu cred ca trebuie gandit chiar asa, daca va uitati pe youtube majoritatea yahturilor, velierelor si barcilor  se fac din traforaj(si nu placaj okume) si chiar si osb, toata treaba e cum e lucrata si pot sa va mai spun ca si la noi in tara sunt firme care fac barci si care se lauda ca baga placaje speciale si rasini epoxi dar totul e vrajeala pentru bani mai multi, lucru confirmat de persoana sigura, cu orice placaj ai lucra conteaza acoperirea si protectia pe care io aplici, orice placaj e bun si as vrea sa-mi arate cineva contrariul, din discutiile cu cei de la POLIDYS, rezistenta rasinii, ca e poli sau epoxi, la lovituri tot asa se sparge, asa ca fiecare face cum vrea si gandeste, dar trebuie gandit ca e pacat sa si arunci niste bani aiurea

Vali

@Florin Tud: bun venit pe forum si multumim pentru postare, si chiar daca subiectul nu e cel mai placut, e bine sa se stie.
Totusi, nu e bine sa blamam toate barcile de placaj, in acest caz cadem in idei preconcepute de tip romanesc, din cauza cate unuia ca Pictorul, care-si bate joc.

In conditiile manoperei calitative, o barca din placaj si epoxy surclaseaza oricand o barca de fibra, in termeni de performante nautice si proprietati mecanice. Cum spunea si Rumpi odata, mai high-tech decat placajul cu epoxy este doar carbonul.

Problema barcilor de placaj este totusi ca nu sunt la fel de suferitoare la tavaleala precum fibra sau aluminiul de exemplu. Daca fibra pe fund e subtire si se zgarie, iar apa ajunge la placaj, reparatia trebuie facuta urgent, altfel zona se degradeaza incet-incet.

Din acest motiv, placajul cu epoxy se foloseste la cu totul alte genuri de barci decat barcile comune de pescuit. "Afara" este un fenomen de masa constructia de amatori in placaj si epoxy, fiindca oamenii imbina utilul cu placutul, obtinand barci perfect adaptate nevoilor lor, la costuri rezonabile si calitate proportionala cu rabdarea investita. E plin netul de adevarate bijuterii plutitoare, care-ti taie respiratia cand le vezi, un exemplu fiind chiar barca facuta de colegul nostru Lucian Ionescu ("Cu caiacul de la Giurgiu la Venetia"). Sau Tango Skiff-ul lui Silviu din Braila.

Problema in cazul nostru este ca prietenul Modi a considerat ca a descoperit piatra filosofala a constructiei de barci, fara sa se intrebe de ce nu exista o industrie de acest tip nicaieri. Daca s-ar fi informat si ar fi facut calcule, si-ar fi dat seama ca motivul e volumul mare de manopera calitativa, care nu permite lucrul eficient si profitabil decat daca se lucreaza unicate scumpe.

Exista in Romania 3 constructori care lucreaza in lemn cu epoxy la un nivel maxim de calitate, dar si cu preturi pe masura: vestitul marangoz veteran Iacob Frentescu (Giacoppo), renumitul Paul Vasiliu (colaboratorul lui Ivan Pataichin), si d-nii Zaharia si Bunicelu din Voluntari, care construiesc iahturi mari in cold molded.

Asa ca daca Modi ar fi avut interes, ar fi avut unde sa se informeze direct, mai ales ca si pe forumurile de barcagii a fost intotdeauna binevenit si sfatuit din toate partile. Insa el a ales sa faca o buleala oribila de tip romanesc, cu placaj invelit in rasina poliesterica, fara sa se gandeasca la faptul ca mai devreme sau mai tarziu treaba va exploda, asa cum s-a si intamplat. 
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau