Cum se naste o barca

Creat de Vali, Iulie 11, 2011, 08:53:56 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

acig

Vali felicitari pentru aceasta barca;abia acum am citit aproape tot!!!
Iti dai seama ca am devenit brusc interesat cand am citit (acum) ca lucrezi la o cabina pentru ea;Crezi ca ar putea fi adaptata si la barca mea? Asta ca sa nu mai bantui aiurea!!!
Spor mult si da macar o poza acolo!!!!
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Vali

Multumesc nea Gica, sa vedem cand va fi gata daca se va potrivi la dimensiuni, mai ales latime. Barca dumitale e mai ascutita la prova, dar asta nu e un impediment, poate s-ar putea monta cabina putin mai spre pupa.

Oricum, cand va fi gata voi posta poze. Asta ca sa nu le mai dau de lucru "intepatorilor de serviciu" care mai misuna pe forum :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

acig

Multumesc Vali;esti boier ca de obicei;o astept si sper sa fie si pentru mine!
Toate cele bune si  mult spor; ca de idei nu duci lipsa!!!!!
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Spinoza

Citat din: Vali din Noiembrie 19, 2013, 01:48:08 PM
La vremea respectiva mi-a placut tare amenajarea interioara de la Quicksilver 430 sau 470 (cum au 2 colegi forumisti). Asa ca m-am gandit sa adaptez ceva asemanator la o barca mai "de-a noastra", adica pentru o motorizare economica si calitati adaptate uzului romanului: transport, pescuit, camping etc.
Quicksilver 470 este o barca pe care nu mi-o permit noua si una second hand nu am curaj sa-mi cumpar.
Ceea ce am numit neajunsuri la ea (e prea inalta pentru pescuitul la cloc, de exemplu), gasesc schimbat in bine la a ta. Motorul outboard si comanda la mansa este iarasi o alegere fericita.
Cu siguranta te vizitez in primavara!
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Vali

Anul trecut a fost o faza amuzanta: a fost pe la mine un navalist greu de aici din targ, cu care m-am cunoscut si imprietenit la Raid 2012, fara sa stiu ca e jupanul-sef peste navalistii galateni.

Omul m-a intrebat ce rost are copastia coborata spre pupa, cica normele de estetica ar sugera o selatura concava si nu convexa. La care eu l-am intrebat: nenea Fleming, ai dat vreodata la somn la clonc :)? N-a prea inteles el, dar l-am lamurit pana la urma ce important e sa ai bord liber mai coborat cand dai la clonc.

M-a mai intrebat de ce n-am facut copastia mai inalta pe toata lungimea, ca sa arate mai mult a salupa. I-am raspuns ca daca-mi crapa motorul sub cur pe mijlocul Dunarii si vine vreun convoi peste mine, trebuie in orice situatie sa pot sa trag lopata, deci sa am strapazanele in pozitia optima. Din cauza asta o consider mai mult barca decat salupa, adica un barcaz bun la cat mai multe.

Ne vedem cand doresti tu, avem cu ce sa ne dam, si poate pana atunci mai dau gata ceva, dar voi povesti ca de obicei cand va fi gata ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

aleks

In sfarsit am reusit si eu sa citesc tot topicul, nu pot spune decat ca te felicit, ai facut o treaba excelenta, iar etapele constructiei, postate in mare de tine, sunt foarte interesante.
Eu unul astept cu rabdare pozele cu barcazul de glisare, m-ar face tare curios modificarile pe care le-ai muncit la noua varianta :)

sopvalentin

Felicitarii Vali pt.forum si nu in ultimul rand pt.cele doua modele de barci [ regim econom si pt.motoare mai mati]
Motivul contului pe  Capcompas.ro e de sigur ,Cum se naste o barca, si nu numai,sper sa am multe de invatat de
la voi.
in 2014 vreau sa incep un nou gen de pascuit,cel la clonc la care momentan sunt novice ,dar asta insemna si ceva banuti=barca -motor-peridoc si sonar.momentan sunt cu ochii pe barcuta lui Vali, poate o sa reusesc sa o si vad fizic.

Ps.Vali ma faci sa ma simt mandru ca sunt Galatean, sa ne auzim sanatosi. :)

Vali

#217
Salut baieti, in primul rand bun venit pe forum, si in al 2-lea rand multumesc pentru postarile voastre :).

Chiar daca acum 2 ani si ceva, cand m-am apucat de barca, ma gandeam sa fac doar o barca pentru mine si una pentru frate-miu, ma bucur ca exista barcagii care apreciaza ce am facut.
Nu exista multumire mai mare decat sa vezi si alti oameni pasionati care 1. iti apreciaza munca, si 2. se conving cu ocazia plimbarilor pe apa despre cum se misca barca.

Mai e destul de munca, iar timpul e mai greu de gasit. Daca n-as fi prins in activitati didactice si de cercetare la facultate, m-as ocupa doar de barca de fatza. Oricum, daca si cand doriti, sunteti invitatii mei sa ne dam cu ea, in fiecare din variante, ori pe Dunare, ori mai la vale (Delta), cand s-o mai incalzi.

Am vrut sa mai postez ceva concret (de aia am intaziat cu raspunsul), dar mai bine las pentru momentul cand va fi ceva spectaculos de aratat. Am 2 "target"-uri pentru perioada actuala: cabina, plus echiparea ca glisor hibrid. Deci imediat ce am noutati, vor fi puse pe forum. Pana atunci, sa avem un an cat mai bun :).

LE: In postul urmator al colegului Ciby se descrie obiectivul pe care l-am urmarit si eu, anume o varianta mai economica (motoare mai mici), si o varianta exclusiv rapida (motoare mari): http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,607.msg7932.html#msg7932
Din imaginile postate de Ciby se poate intelege exact diferenta de volumetrie imersa in cele 2 cazuri, si aceleasi principii le-am aplicat si eu la barca de fatza. Daca sunt intrebari, voi raspunde oricand cu placere.


"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

aleks

#218
Citisem si topicul cu barca "perfecta" :)
Ar fi fost pacat sa pierd topicuri din ochi, pentru ca, uimitor pentru forumistica romaneasca, aici pe capcompas gasesti daca ai rabdare si citesti si printre randuri, informatii pe care in general nu ti le ofera nimeni decat pe bani.Sper sa vina momentul cand imi voi putea si eu aduce contributia la treaba asta, nu doar sa pun intrebari :)
Spor la munci pana atunci :)

Vali

Salut aleks si multumesc de mesaj. Subiectul e interesant, si hai sa spun cum vad eu treaba.

Personal sunt doar unul din numerosii contributori pe capcompas.ro. Fara sa ma lansez acum in apologia realizarilor bla-bla, cred ca esenta cuibarului nostru virtual e ceea ce scrie mai sus: comunicarea pertinenta, adica informatii la obiect, din surse sigure si verificabile.

Din cauza asta "dam dume" fara sa ne cramponam ca ni se fura know-how-ul. Bineinteles totusi ca nu dam chiar mura in gura. Exista atata informatie azi, ca oricine se poate apuca de orice. Mai greu insa e cand trebuie pus osul la treaba la modul concret.

Cu multi ani in urma imi doream mult o barca. Preturile de pe piata erau bineinteles uriase, si n-am vrut sa le umplu buzunarele "patronilor" tranzitiei. Asa ca am incercat sa ma bag la munca pe gratis peste tot unde gaseam, sa invat tot ce am nevoie ca sa-mi fac singur barca.

Bineinteles ca aproape peste tot mi-am luat-o peste nas. Un singur nene m-a bagat in seama si mi-a spus: "Gagiule, daca eu te gonesc, in caz ca esti destul de motivat tot afli ce te intereseaza de la altii. Asa ca mai bine stai si lucreaza pe gratis la mine, si suntem castigati amandoi". Si sunt multe din-astea de povestit.

Din cauza a ce am tras de-a lungul timpului scriu acum pe web, ca sa nu traga si altii ce am tras eu. La fel cum si Pupezica povesteste tuturor despre Delta, ca sa nu pateasca lumea ce a patit el. Daca as tine doar pentru mine, as fi inca unul din nemernicii care m-au flituit pe vremuri, si care-si ascund mediocritatea in spatele arogantei cu care trateaza pasionatii de barci.

Eu in schimb, ca si majoritatea forumistilor de pe capcompas, sunt aici in primul rand ca sa invat continuu. Si nu exista un mod mai bun pentru asta decat partajarea libera a informatiei. Adica exact ce scrie in semnatura mea. Nu lucrul in fibra e ceea ce face diferenta, ci aplicarea in practica a celor mai noi descoperiri in hidrodinamica, structuri navale specifice ambarcatiunilor, materiale compozite noi etc.

Ca barcagii pasionati, avem cativa adversari: unele institutii, importatorii de barci sh, unii producatori de barci autohtoni, bisnitarii de barci si motoare, plus "formatorii de opinie", de genul forumistilor habarnisti, dar plini de ei (nu e cazul la noi). Solutia pentru a depasi problemele in relatia cu aceste entitati e tocmai crearea unui climat de incredere, adica exact ce incercam sa facem prin acest forum.

Sper ca nu am plictisit pe nimeni, si acum sa trecem la problema concreta semnalata: pentru omologarea barcilor care se inmatriculeaza, e nevoie de o documentatie tehnica intocmita conform Directivei 94/25/EC si standardelor industriale aferente. La barcile artizanale insa teoretic e posibila si omologarea conform vechilor norme RNR, ceva mai permisive.

In oricare dintre cazuri insa, traseul birocratic e foarte stufos si generator de cheltuieli si dureri de cap. Pentru a scapa de asemenea probleme, exista 2 solutii: 1. barca sa se incadreze la conditiile unde nu e necesara inmatricularea, sau 2. sa se inscrie barca in alta tara, purtand pavilion de complezenta.

E posibila si inmatricularea la ANR, dar nu e o treaba prea fezabila, din cauza ca se munceste si se cheltuie mult, pentru o treaba care "afara" se rezolva imediat, cu cheltuieli minime. Oricum, daca exista interes, propun sa povestim toata treaba pe un topic dedicat.



"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

aleks

Am citit cu atentie raspunsul si sfaturile tale, multumesc, o sa discutam pe larg, pe capitole, pe un topic dedicat intr-adevar, sa evitam prea mult off-topic aici :)

ionpescarul

Citat din: Vali din Decembrie 30, 2013, 01:03:26 AM
Din cauza a ce am tras de-a lungul timpului scriu acum pe web, ca sa nu traga si altii ce am tras eu. La fel cum si Pupezica povesteste tuturor despre Delta, ca sa nu pateasca lumea ce a patit el. Daca as tine doar pentru mine, as fi inca unul din nemernicii care m-au flituit pe vremuri, si care-si ascund mediocritatea in spatele arogantei cu care trateaza pasionatii de barci.

Niste vorbe insotite de fapte ,nene Vali  si la Pupezica la fel ( abia acum citesc topicul lui ,,pneumatica  de la Decathlon,, bravo voua ,mult respect .


MBG

Salutare tuturor!
Dupa 15 pagini captivante de "nastere a unei barci" plus multe altele legate de domeniul care ne "arde" pe toti cei care navigam pe aici nu pot decat sa ma bucur ca am gasit acest loc.
Se mai aude ceva cu cabinata?
Stadiu de executie,poze,filmulete,etc..

LIfe is to short to stay on the dock!

Vali

Daca tot a pus lumea poze cu realizarile recente, sa mai punem si noi ceva poze - teaser. Continuarea in curand.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Citat din: Vali din Iunie 27, 2014, 11:02:53 PM
Daca tot a pus lumea poze cu realizarile recente, sa mai punem si noi ceva poze - teaser. Continuarea in curand.

Varianta bass-boat?    Foarte interesant!  Dar in spatele ei ce vedem?