Cum se naste o barca

Creat de Vali, Iulie 11, 2011, 08:53:56 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Din experienta mea la vasle, daca e cazul, pentru strapazane voi pune niste "broaste" din stejar, care sunt rezistente la uzura, si arata si bine lemnul natur lacuit. Acum daca ar fi dupa mine, as pune lemn natur peste tot :), insa asta doar la barca pe care mi-o fac pentru mine ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady


strapazane trebuie sa-i pun si eu , dar parca nu as pune vechiul sistem  de broste cu toate ca sunt sanatoase , as folosi o tabla din inox?, pe zona de uzura ( zona de contact) , ce4 ziceti?

radasous

Tabla de inox este mai secsi, numai ca e mai greu sa incotzopenesti strapazanul in ea. Daca te intereseaza sa arate frumos, poti pune furcheti din inox.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

dan dragos

#93
Citat din: ionitzady din Decembrie 21, 2011, 06:46:56 PM

vechiul sistem  de broste cu toate ca sunt sanatoase , as folosi o tabla din inox?, pe zona de uzura ( zona de contact) , ce4 ziceti?

...
broastele sunt cumva bucatile de lemn care se pun pe copastie pentru intaritura si in care intra strapazanele sau furcheti ?
ms

Vali

Citat din: dan dragos din Decembrie 21, 2011, 09:40:47 PM
broastele sunt cumva bucatile de lemn care se pun pe copastie pentru intaritura si in care intra strapazanele sau furcheti ?
ms

Salut Dan, intr-adevar asa se spune la noi in balta la bucatile alea de lemn :).

Citat din: ionitzady din Decembrie 21, 2011, 06:46:56 PM
strapazane trebuie sa-i pun si eu , dar parca nu as pune vechiul sistem  de broste cu toate ca sunt sanatoase , as folosi o tabla din inox?, pe zona de uzura ( zona de contact) , ce4 ziceti?

Salut Adi, poti folosi si inox, trebuie doar sa prinzi o tabla de inox si pe dedesubt, ca sa ai sprijin bun. Si eu am folosit asa ceva, insa mai tarziu am sudat strapazanu' de tabla inferioara, iar peste tabla de sus am pus tot broaste de stejar ;D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ss

Uite aici extremele. Din punctul meu de vedere, de vaslas de nevoie, total handicapat, solutia veche ( broscuta+strapazan ) este corecta, cea noua ( furchet direct prin copastie ) e de porc!  ;D

Chiar cu 2 maini stangi, tot ma descurc mai bine cu vaslele vechi, pescaresti, legate de strapazane, decat cu vasle noi de aluminiu...

Vali

Solutia cu strapazan vine de la barcile traditionale de pescuit la plase (navod, setca, ava etc), unde e nevoie sa se scoata repede vasla la scosul toanei. Strapazanul e solid si de incredere, la nevoie se agata si capatul de plauca de el cand se curge cu toana.
Furchetul teoretic e o treaba mai eleganta, dar mai fragila, si se foloseste de obicei la barci de plimbare duminicala, gen Cismigiu. La barci mai zdravene e bine de evitat, strapazanul fiind cel mai potrivit.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady

Dar ce parere ai despre idee care am postat-o la ''alti  barcagii''

ionitzady

Vali dupa ce am citit mai amanuntit cea ce faci tu, da-mi voie sa fac un rez pe intelesul meu , ca idee:
   1    etrava + chila
   2   crevacele ( coastele)
   3   se placheaza
   4   se chitiueste  se imbraca in fibra adica se lamineaza
   -   asta este pt matrita  ?lemnaraia ramane?
   -   in produsul final exista ceva din ce am descris eu mai sus?

Vali

Deci:
1. Ceea ce se vede facut din lemn este doar modelul dupa care se fac matritele, pentru corp, copastie, banchete etc.
2. Laminarea se face in matrita, rezultatul fiind un numar de subansamble exclusiv din fibra de sticla.
3. Asamblarea finala a componentelor include in plus subansamble metalice si lemnoase, cu rol structural sau functional.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady

#100
 Am inteles perfect . Deci tu dupa ce deti o forma te apuci de serie , aha bv tie Vali mi s-au facut multe conexiuni in cap. Ideea era s-a inteleg cum se construieste pt ca s-a pot utiliza ce am eu . Dupa mine este important s-a stii cu ce te dai pe apa .

radu andritoiu

buna seara,

inainte de a ma prezenta vreau sa-mi cer scuze ca va abordez in felul acesta, si solicit sprijin in realizarea unui proiect;
numele meu este radu andritoiu, sunt oltean pribegit prin bucuresti, si pasionat de apa, barci si pescuit;
intentia mea este sa gasesc o micuta barca la mana a doua, pilotina dupa descrierea ta, cu o foarte micuta bucatarie, poate si o baie,  pe care sa o renovez, si care sa constituie refugiul meu pt cateva zile din nebunia bucurestiului;
solicitarea este daca este intelept sa plec la acest drum, iar in cazul afirmativ sa va ocupati de renovarea acesteia, poate si sfaturi in achizitia ei
am gasit pe site-urile din alemania ceva frumuseti care cred ca ar merita sa fie repuse la apa.
consider ca ai expertiza necesara in a finaliza acest proiect si mai ales vaz, dupa cum scrii, ca esti pasionat de barci, ceea ce imi da incredere .

multumesc

radu andritoiu

Vali

Salut Radu si bun venit pe capcompas.ro :). Multumesc pentru increderea acordata, asa ca acum sa trecem la studiat problema :).

Parerea mea e ca o barca usoara din fibra, cu o cabina minimala de 2-3 persoane plus mini-bucatarie si buda e cea mai buna alegere. Daca nu esti pasionat de viteza mare, un outboard mic si economic poate propulsa barca cu o viteza rezonabila, in regim de deplasament. In acest caz, daca barca nu depaseste 7 metri in lungime, nici nu mai trebuie inmatriculata, deci cheltuielile vor fi mult mai mici.

Cred ca o idee buna ar fi sa pornesti un topic unde sa discutam despre barcutele care ti-au atras atentia pe diverse site-uri. Cel mai bun loc de pornit topicul e aici (Survey virtual): http://forum.capcompas.ro/index.php/board,63.0.html . Survey inseamna tocmai examinare amanuntita a unei barci, in sens strict tehnic. Parerea mea e ca, in afara de osmoza severa, orice alte probleme la o barca de fibra se pot rezolva, bineinteles daca barca nu e cumva o epava totala. Mai complicata e treaba cu barci cu motoare inboard sau Z-drive, din cauza ca piesele sunt scumpe, deci eu personal as alege exclusiv ceva pe outboard.

Iar despre eventuala renovare sau imbunatatire a barcii, ar fi placerea mea sa particip, cu conditia ca timpul sa-mi permita (am deja multe lucrari programate in acest an). Asta nu inseamna ca nu putem colabora eventual online, sau prin discutii directe, mai ales ca rolul forumului capcompas.ro este sa ajute pe oricine e interesat sa-si realizeze barca dorita.

Mult succes si asteptam noutati despre barcile care-ti plac  :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bradutzu

Si totusi cand vedem si noi jucaria finalizata? Sa o putem critica sau lauda.  .,?
Sa auzim numai de bine!

Vali

Citat din: Vali din Ianuarie 14, 2012, 07:30:02 PM
Citat din: radasous din Ianuarie 14, 2012, 06:28:02 PM
Nu ma pot abtine si iti reamintesc ca esti pe primul loc in topul datoriilor pe forumul asta...

Rezon monşer, insa nu uita ca am spus ca voi posta despre fiecare abia cand vor fi gata ;).


Daca am invatat ceva din constructia barcii, este ca nu voi mai avansa termene atunci cand e vorba de un prototip ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau