Cum se naste o barca

Creat de Vali, Iulie 11, 2011, 08:53:56 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Eronat ;). Chiar daca as incerca asta, no chance: daca imparti timpul necesar produsului final la cele 3 lucrari intermediare: modelul, matrita, plus copastia la gata, ai sa vezi ca n-am vreo sansa sa te intrec :P :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

Nici nu ti-as permite sa ma intreci!  :)
Baga carbuni mai cu spor, fa o vraja-doua si hai cu poze din balta, ca acolo e locul barcazului, nu in atelier.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Vali

Salut Tudor si in primul rand bun venit pe capcompas.ro :). Multumesc pentru mesajul consistent, un asemenea feedback este ceea ce ma pune in miscare si imi amorseaza entuziasmul, de fiecare data cand e vorba despre pasiunea mea, barcile :).

Citat din: Tudor din Noiembrie 27, 2011, 03:46:47 AM
Am descoperit forumul vostru in mod intamplator (cineva a pus un link pe rapitori.ro...mersi). Meritati mult mai multa vizibilitate...

Ma bucur ca am ajuns sa fim mentionati si pe alte site-uri, cu toate ca am aflat pe propria piele ca vizibilitatea prea mare nu-i chiar cel mai bun lucru :), voi detalia putin mai incolo.
Convingerea mea e ca daca treaba e facuta bine, vizibilitatea va veni de la sine, asa ca momentan ma concentrez pe ultimele operatiuni, anume finisajul impecabil al amenajarilor interioare. Singura problema e ca mai am si alte chestii in lucru, dar pana inainte de sarbatori sigur totul va fi gata si pus cu fundita aici pe forum :D.

Citat...ti se pare ca ar putea exista varianta de a plasa motorul pe oglinda unei barci similare cu cea din imagini?

Nu vad absolut nici un impediment, barca e facuta solid, pentru a putea duce si motoare de 60 de cai la nevoie, cu toate ca eu personal sunt fan al vitezei mai "molcome" :).

CitatSunt surmontabile intr-un viitor nu neaparat apropiat dificultatile pe care le intrevad, respectiv probleme cu inmatricularea, o eventuala nepotrivire a cizmei etc...?

Documentatia tehnica a barcii e pregatita pentru avizare, dar vreau intai sa fiu sigur ca barca e "boboc". E posibil sa mai trebuiasca mici modificari, care daca vor exista, vor fi cuprinse in documentatia finala. Odata cu documentatia avizata, inmatricularea e o simpla formalitate. Iar despre cizma, bineinteles ca va exista si posibilitatea de cizma scurta, fiindca asemenea motoare (inca) sunt destul de raspandite.

CitatIn caz afirmativ, ai putea sa-mi comunici un pret orientativ?

Deocamdata nu pot spune un pret exact, calculul economic va depinde de varianta finala a barcii. Oricum, intentia e de a avea cel mai bun pret raportat la segmentul barcii, cu alte cuvinte exact ceea ce ne dorim toti - maximul de barca la minimul de bani :). Din cauza asta am facut suprafetele barcii cat mai netede, sa fie manopera putina, dar productiva, si am evitat pe cat posibil artificiile estetice inutile.

Citat...avand un singur regret, ca momentan nu exista si paginile7, 8 si urmatoarele...

Paginile vor veni, barcagiii din cercul meu apropiat stiu ca treaba se misca sustinut ;). Singura problema e ca am adoptat o tehnica foarte laborioasa de finisaj a modelului pentru amenajarile interioare (am avut probleme cu decofrarea matritei corpului barcii de pe model, si am vrut sa evit asta la amenajarile interioare).

CitatM-am gandit serios sa adaptez motorul pentru comenzi la distanta si sa-l pun pe o salupa pe care as putea lua-o sh la un pret decent, dar nu sunt sigur ca este rentabil.

Nu intotdeauna varianta sh e potrivita. Multe barci care vin de afara au unghiul fundului (deadrise) mai ascutit decat e necesar, fiind de obicei barci exclusiv de viteza, pentru mare, si deci mai putin potrivite pentru pescuit in Delta. Acest unghi ascutit inseamna si o intrare mai grea si mai gurmanda in glisare, si asta am vrut sa evit la barca prezentata aici.
Asta nu inseamna ca barcile sh nu sunt bune, dar orice barca trebuie intai cantarita prin calitatile ei nautice raportate la nevoile noastre, si abia apoi sa ne lasam fermecati de detaliile de design, dotari suplimentare etc.

Citat...la un moment dat ma tenta chiar un fisher-pilothouse, insa m-am oprit la timp, inainte de faliment...

Chiar daca sunt velist incurabil, nu pot sa nu ma entuziasmez de fiecare data cand vad barci reusite, atractive, confortabile, performante, cum sunt si cele din noua generatie de fisher pilothouse. De fiecare data insa imi aduc aminte si de "reversul medaliei", stiind ca sunt totusi barci cam costisitoare pentru satisfactiile pe care le ofera.
Parerea mea e ca pentru piata din Ro ar fi mult mai potrivite niste barci cabinate (chiar si cu pilothouse) construite pentru viteze mai mici, deci exploatare necostisitoare, care sa includa un maxim de confort intr-un minim de cheltuiala de achizitie si exploatare. Despre asta insa, in topicuri viitoare :).

Citat...nu am intalnit nicaieri atat de multe informatii utile condensate intr-un singur loc in niciunul din diversele mele domenii de interes.

Interesant e ca toata aceasta poveste a forumului capcompas.ro si a topicului de fata a pornit de la un scandal care s-a petrecut in luna februarie a.c. pe forumul barcaholic.ro :D. N-are rost sa amintim ce a fost atunci (a fost prea urat), important e ca suntem acum aici ;).
Atunci am pornit eu catinel sa desenez si sa construiesc o barca, fiind cea mai buna ocazie de a povesti din ceea ce (mai) stiu :P. Eu ma bucur ca avem posibilitatea sa ne intalnim online si sa ne ajutam reciproc, si cu cat mai multe probleme se supun discutiei, cu atat mai mult cel putin eu ma simt stimulat sa gasesc solutii :).

Ceea ce stiu cu siguranta este ca eu personal sunt doar o rotita dintata in ansamblul pasionatilor de barci, iar comunicarea neingradita e vitala pentru progresul domeniului, si indeplinirea viselor nautice ale fiecaruia dintre noi.

Asa ca nu-mi ramane decat sa fug la treaba, si sa-i rog pe forumisti sa nu ma fugareasca prea tare, ca mai am "numai atatica" si termin barcazul ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Tudor

Multumesc pentru raspunsurile prompte.
Voi urmari in continuare cu interes forumul si topicul asta in special, poate, cine stie, in prima parte a anului viitor, dupa finalizarea prototipului, vom putea ajunge sa discutam in termeni mai concreti (variante de customizare, eventualitatea adaptarii pt comanda la distanta a motorului pe care il am, aspecte financiare etc.). Pana atunci, te mai sacai cu o chestiune: ai putea oferi cateva specificatii tehnice, ex. lungimea, latimea maxima, greutatea estimata a corpului, deadrise-ul la pupa (pescajul si inaltimea le-am identificat intr-o postare anterioara)? Multumesc si spor la treaba

Vali

Bineinteles ca pot pune datele tehnice. Dimensiunile la plutire sunt calculate pentru un deplasament de 700 kg:
- Lungime maxima - 5,15 metri
- Lungime la plutire - 4,45 metri
- Latime maxima: fara brâu 1,65 metri, cu brâu 1,70 metri
- Latime la plutire - 1,41 metri
- Greutate estimata a barcii cu echiparea de baza - 150-160 kg
- Deadrise la pupa - 7 grade
- Amenajari de baza - banchete prova, pupa si centrala, toate cu spatiu de depozitare si compartimente flotabile.
Cel mai bine ar fi sa avem ocazia sa ne dam impreuna cu barca, atunci cand ii voi face drive-testul pentru pus pe forum :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Tudor

Mersi pentru info si pentru invitatie. Chiar ma tenteaza sa fac o plimbare la Galati in scopul asta. Mai multe detalii putem stabili prin pm (cred ca e vizibil e-mailul meu, n-are rost sa incarc forumul cu chestii care nu sunt de interes general)

ionitzady

salut vali
am inceput sa cutreer forumul nostru si am ramas socat. Ma simnt atat de mic intr-o arena de granzi. Nici nu stiu cum sa-ti spun , parca nici nu pot sa-ti mai vb cand ma gandesc  la diferanta de nivel dintre noi.Oricum as indrazini sa-ti cer parerea la topicul pe care mi l-ai deschis despre italianca mea ( fara nici-o suparare accept orice comentariu) , pt care i-ti multumesc iar aici inchei prin ati spune ca esti mare si ai o gasca de granzi.

Vali

Salut Adi, si n-ai idee ce fel radeam fara sa ma opresc cand am inceput sa citesc ce ai scris aici :D. Sa stii ca nu radeam de tine sau de vreo situatie comica, ci pur si simplu era ceva involuntar si foarte misto, ma gandeam uite domne cum am facut un om bucuros :).
Despre granzi sau altceva, eu zic ca suntem toti in aceeasi barca, si asta e cel mai important: sa ne respectam, sa ne ajutam, si sa ne dam in gashca pe balta cu barcile :). Eu voi percuta oricand e nevoie, si daca vrei sa discutam in detaliu despre barca ta, pune-ne niste poze la topicul respectiv. Multe salutari de peste Siret ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ss

Ca sa-i stergem rasul de pe fata braconierului, hai sa-i dam oleaca la gioale...

Bai pui de lipovean baltaret, tu te-ai uitat cat am batut noi campii pe topicul tau, de plictiseala ca nu mai bagi si tu o poza si un update serios la evolutia lucrarilor la barcaz?

Treci la munca, lasa compotul de struguri, ca ne asteptam de la tine, in pozitie de guru, sa ne prezinti pas cu pas nasterea barcii, nu uite matrita, uite fibra, uite gelcoatul, gata-i barca, hai, pune mana pe aparatul de fotografiat, nu-ti fie frica, nu musca!!!   ;D ;D ;D

Vali

Stai linistit nenea, ca nu va lasa fratele vostru nesatisfacuti :D. Vin ele si pozele, da stiti cum e braconieru, ii place sa fiarba lumea :P.
Acum, stand stramb si judecand drept, in afara de iliviu si corsarul, a mai desenat cineva pana acum ce a construit? Taaare as vrea sa mai vad si eu altceva, ca de bulendrele mele sunt satul :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

Ioo...nu ma grabesc  ;)...am "mosit" si ioo vreo doua barci si un peridocu ...RIB-ului...(cu asta doua ;D).... ii vine sorocu' abia in primavara ...
Ca sa iasa ceva bun ,tre' foarte multa munca si asta implica la fel de mult timp...
Si nici dupa ce "bagi berila" de-ti sar capacele ,te straduiesti ,faci sabloane fu...i materiale ,nu esti convins ca-ti plac toate cum au iesit . La un moment dat cand "bulesti" ceva si tre' s-o iei de la cap, zici: "...bag p....a'n ea de barca....ma f...t pe ea si nu mai fac nimic ..." (cazu' meu) ;D...
Dar dupa ce te linistesti o iei de la capat .....
Asa ca :  "uoameni" buni!! Rabdarica...!!

Vali

Citat din: ss din Decembrie 18, 2011, 11:10:24 AM
Ady, daca ma uit la noua poza-avatar a lui Vali, cred ca este momentul sa mai marturiseasca si el cate ceva! Hai Valica la Parintele si spune ce pacate ai!!!

Sar'na parintzele :P, de pacatuit n-am pacatuit prea tare, decat ca am mai prafuit si parfumat cateodata imprejurimile patriarhale ale capatului de tara unde-mi am salasul :D.

Ca un intermezzo, am pus aici cateva poze din timpul lucrului la modelul copastiei initiale, de tip open, care se va customiza in functie de cerinte cu comanda centrala, simplu sau dublu post, sau la nevoie runabout, bowrider, softtop sau hardtop detasabil.
A fost mult de lucru la finisaj, mai ales ca s-au intercalat multe alte lucrari in acest timp. Chiar daca nu se vede , am facut multe incercari si tatonari vizavi de ergonomie, si inca nu stiu daca totul va fi chiar "ca la carte" in practica. Vom vedea la momentul potrivit, si sper sa nu mai fie nevoie de modificat ceva, ca mi-a iesit pe nas pana acum sa "bag" la finisaj :).
In prezent lucrez la matrita, urmand sa pun poze cand etapa va fi gata.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ss

Tot cu tzaraita ne dai...

Am remarcat latimea copastiei, care-i scopul?  ;)

Vali

Eu tot astept sa imi mai arate si mie altcineva ce a mai facut  :o :).

Copastia e mai lata din urmatoarele motive:
1. confera rigiditate buna barcii.
2. ofera suport bun pentru echiparile ulterioare (pupitru de guvernare, softtop, hardtop).
3. ofera un spatiu foarte bun pentru adaugarea de material flotabil, pentru nescufundabilitate, lasand astfel spatiu maxim de depozitare sub banchete.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

Pentru strapazane sau altceva de sprijinit vasle nu pui nimic?
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer