Cum se naste o barca

Creat de Vali, Iulie 11, 2011, 08:53:56 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: blue marlin din Iunie 02, 2012, 07:42:56 AM
Frumos cadou penru orice copil! Dupa siaj si sunetele de incantare pe care le scoate cocutza (sau era unul dintre ceilalti 3 "grasi"?) se pare ca barca merge perfect  :D. Felicitari maestre si la mai multe!
Apropos, cum se chiama modelul? Barca tip "braconierul"?!

Merci Vali, dar mai am de halit mamaliga pana sa ajung maestru :P. Chicotele de bucurie sunt intr-adevar ale cocutezi, care nu rateaza nici o lansare de barca. Iar despre numele barcii, avem mai multe variante, o sa vedem in timp care-i ramane.

Citat din: micro m660 din Iunie 02, 2012, 07:46:54 AM
Felicitari pentru barca. Eu cred ca iar sta bine denumirea ,, Rechinul de pe Brates,,

Merci micro m660, ma simt flatat, mai ales cand urarea vine de la un profesionist important ca tine :).

Citat din: gvincentiu din Iunie 02, 2012, 08:21:59 AM
E ceva frate, de la conceptie la executie si ... productie de unul singur. Si sa mai si iasa un lucru foarte bun. Nu-ti doresc decat sa faci cat mai multe corpuri, barci, variante, cabinate or ba. E o barca ce se poate dezvolta frumos.

Multumesc si dvs, si intr-adevar asta e ideea, ca pe acelasi corp sa se dezvolte cat mai multe variante de echipare. Pana acum ne-am convins de comportamentul bun si cu motor mic, si cu motor mare. Din fericire, compromisul imaginat in teorie a functionat si in practica, cu toate ca numai eu stiu cat am "strans din smochina" pana sa ma conving ca asa e :).

Citat din: naspet din Iunie 02, 2012, 09:36:21 AM
Sa vedem acum cand este gata numarul 2 :P

Numarul 2 e gata demult :D (e barca verde a lui Marian, dintr-o poza pe o pagina anterioara a topicului). In the meantime, azi dau gelcoatul si incep laminarea la urmatoarea copastie ;).

Citat din: mario38 din Iunie 02, 2012, 09:43:07 AM
foarte si sincer interesat de detalii . ce grosime are oglinda si daca este sprijinita pe lonjeroane suplimentare . se poate pune un catarg ?

Oglinda are aprox. 40 mm grosime, fara protectia de cauciuc pentru motor. Se poate face si mai groasa, dar pentru motorizarile uzuale la aceasta dimensiune e suficient. Impingerea motorului se transmite nu doar prin longeroane, ci si prin pereti verticali situati sub bancheta pupa, care preiau efortul de pe toata inaltimea oglinzii si il transmit longitudinalelor de fund. Voi pune foarte curand poze suplimentare cu ansamblu respectiv.

Despre catarg, este cea mai importanta echipare pentru mine personal :). Am in prezent un catarg de aproape 6 metri de la o iola, pe care urmeaza sa-l montez pe barca din poze, dupa ce ii voi monta cabina detasabila. Rezultatul va fi deci un pocket cruiser care se poate transforma instant in barca de glisare. Pentru aceasta varianta mai sunt de rezolvat zona cockpitului (sunt cerinte speciale de flotabilitate la velier), plus solutia pentru derivor mobil. Imediat ce voi rezolva si asta, voi posta totul pe forum.

Citat din: Tudor din Iunie 03, 2012, 12:40:08 AM
Cum ti s-a parut din punct de vedere al manevrabilitatii? Gireaza ok? Ma gandesc ca n-ai fortat-o prea tare ca sa nu te trezesti cu comanda prin alte zone ale corpului, dar cateva viraje de control tot ai luat.
In privinta apuparii semnalate nu crezi ca solutia asta: http://www.nauticusinc.com/smart_tabs.htm (sau  http://www.nauticusinc.com/smart_tabsSX.htm pt motoare de minim 40hp) ar regla corespunzator asieta?

Din ce am "simtit-o", barca e foarte stabila pe viraje, cu toate ca eu cel putin nu voi face vreodata aventuri cu "colacei" sau "opturi" :). Iar despre asieta, barca sta perfect pe apa fara vreun corector, in varianta de echipare cu comanda centrala, din cauza flotabilitatii centrale maxime. Iar ceea ce am scris la urmatorul post s-a verificat perfect in realitate:
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,238.msg1843.html#msg1843
Oricum, la nevoie asieta se mai poate regla si din hydrofoils, fara a fi nevoie de taburi - hydrofoils accentueaza efectul reglajului trimului la motor. Taburile sunt totusi foarte bune fiindca pot corecta atat inclinarea longitudinala (asieta), cat si inclinarea transversala (bandarea), prin actionarea lor diferentiata.

Citat din: Tudor din Iunie 03, 2012, 12:40:08 AM
Felicitari inca o data pentru realizarea asta si poate postezi si alte imagini, cred ca ar fi edificatoare unele filmate de un coleg barcagiu din alta ambarcatiune, pentru a se contura imaginea de ansamblu a barcii.

Asta urmeaza sa facem, cu toate ca edificatoare e plimbarea in sine cu barca. Azi dam iar barca la apa, deci cine e curios e invitatul nostru :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

#151
Felicitari pentru testul reusit.

Cuvintele chieie sunt "patru grasi" "25 CP" si "40 km/h" e de inteles ca te-ai imbatat de fericire. S-a nascut! Poate te ajuta vreun "invitat special" sa faci un video gen http://www.youtube.com/watch?v=1FV-BaeNmM4

Din cate am vazut toate barcile moderne, economice proiectate sa meaga cu puteri reduse in glisaj si in semiglisaj, stau usor apupate. Corectatea asietei nu are sens decat atunci cand ai o motorizare mult mai puternica.

Imi place designul diferit de barcile produse la noi, care par re-incarnarea unei lagune (cu cateva exceptii) O barca moderna, frumoasa, proiectata pentru GLISAJ cu motoare ECONOMICE, ideala pentru scopul ei.

Si poate ii faci un test cu Yamaha de 20, am inteles ca ai unul. Abia astept continuarea.

Vali

@Tudor: pana acum nu am folosit smart tabs, dar din ce stiu, colegul byteworks a montat asa ceva pe barca lui, si poate ne da cateva detalii. Din ce am inteles, smart tabs sunt auto-reglabile si se comporta ca un fel de amortizoare, dar nu stiu cum s-ar potrivi asta la reglarea progresiva a unghiului de asieta. Deci pana nu probam practic asa ceva pe barca, nu pot formula o parere.
Despre dat cu barca, oricand cu placere :). Pana atunci, poate ne povestesti cum a fost cu velierul ;).

@Mihaif99: Vreau sa mai facem filmulete, dar vreau intai sa montez comanda centrala.
Culmea e ca intentia mea initiala nu a fost obtinerea unei barci super-performante la glisare, ci a unei barci cat mai versatile, care sa se miste acceptabil si in deplasament, si in glisare. La deplasament, oglinda nu e imersata, deci nu avem turbulente pupa, iar la glisare, din cauza apuparii, suprafata udata se reduce mult, deci rezistenta de frecare e mica. Totusi, in anumite cazuri e posibil sa fie nevoie de corectarea asietei, in functie de asezarea echipajului in barca.

Ma gandesc ca in timp, daca va fi cerere, sa fac o matrita modificata exclusiv pentru o barca pura de glisare. In acel caz insa nu se vor putea folosi decat motoare mari si neeconomice, mai ales ca exista barci echivalente ca dimensiune, care se duc cu motorizarile pana in 100 de cai si peste. Oricum, eu sunt foarte bucuros ca sistemul de gurna dubla s-a comportat foarte bine in practica, atat la stabilitatea initiala, cat si la stabilitatea pe viraje, plus comportamentul la valuri. Ramane sa facem in timp testele necesare, dupa prevederile din normative.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

VERSATILITATE , sau cum s-o zice ,functionalitate , multivalenta ,,,,E.T.C.  acesta este cel mai important lucru care trebuie urmarit. la toti ne plac FERRARI , LAMBORGHINI , BUGATTI si alte dalea , dar ne super aranjeaza un VW , OPEL inpractica reala 

gvincentiu

Dupa 18-19 iunie te filmez eu pe apa! Spor la lucru!
Ganduri bune !

ionitzady

Domnu prof vine si repetentu de scrie , i-mi place dar pozeaza mai pe indelete si mai vrem mai multe filmari :)


Vali

Ca sa nu raman mai prejos decat Corsarul, mai pun si eu cateva poze cu operatiunile de zilele astea ;):
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

Felicitari!
Din greseala, nu ai cumva o poza cu opera vie, partea dinspre pupa? Barcoiul meu este oarecum asemanator la forma si vreau sa fur un pic de la o barca deja testata.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

corsarul

Citat din: Vali din Iunie 13, 2012, 02:57:43 PM
Ca sa nu raman mai prejos decat Corsarul, mai pun si eu cateva poze cu operatiunile de zilele astea ;):
N-ai avea cum ! MAI DEPASIT !!!!  ;)
I-mi place nespus ce vad ! Felicitari !  :)

Vali

#159
Citat din: radasous din Iunie 13, 2012, 03:43:30 PM
Felicitari!
Din greseala, nu ai cumva o poza cu opera vie, partea dinspre pupa? Barcoiul meu este oarecum asemanator la forma si vreau sa fur un pic de la o barca deja testata.

Uite aici o poza de pe pagina 3 a topicului, poza din timpul constructiei modelului de corp:
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

MUltumesc Vali, dar pe asta o stiu! Mi-ar trebui un detaliu la chile.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Vali

Atunci va trebui sa astepti putin pana scot barca noua din matrita, ii pozam curu' din toate unghiurile :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

Ok, astept, multumesc!
Eventual imi trimiti barca si o pozez eu  ;)
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

ss

Braconiere, ai belit-o! Sambata demarez spre Galatzburg si te calc negresit, stiu ca ai nevoie de vaslas pe Brates ;) Spune-mi daca-ti trebe ceva de la capitalisti, ca te rezolv.

Vali

Gata sefu, te astept cu un buchet de flori, fiindca stii vorba mea - pentru tine m-arunc si-n urma trenului ;), da' ma ridic repede, sa nu vin altu' :P.
Din capitala capitalista poti sa-ti aduci doar stresul la pachet, ca sa-l facem pierdut pe aici, prin smarcurile si baltoacele din jurul Galatiului  :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau