barca fara osatura

Creat de Laurentiu N., Decembrie 28, 2011, 08:51:56 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Capitanul Nemo

http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

solpet

#31
Citat din: Capitanul Nemo din Februarie 22, 2012, 10:06:34 PM
http://www.sv-mom.com/construction.html Constructia unei barci origami de 35 ft.

Capitane Nemo,
a) avand in vedere simpatia mea fata de orice fel de entuziasm, care se materializeaza intr-o  idee sau produs definitivat,
si
b) simpatia reciproca dintre noi ( - sper, cel putin),
nu doresc sa repet ceea ce am afirmat in postul precedent.

Si eu am cochetat cu ideea realizarii unei carene tip Reinecke, din duraluminiu, de cca. 13..14m (cu derivoare duble)
si am ajuns la concluzia ca probabil voi sta (numai) in scaunul cu rotile , inainte de a termina constructia

Referitor la constructia ambarcatiei de 35 picioare, da oamenii au pus "osul" si s-a realizat ceva

Referitor la obstacolele si piedicile , listate de mine cred in continuare ca tehnologia respectiva nu se preteaza realizarii in regie proprie
(exceptie poate un lacatus -mecanic cu veleitati de sudor, care mai are si "o matusa Tamara" , ca sa-si finanteze din mostenire damblaua  ;D

c) constructia necesita spatiu, si nu putin
Iata cum au rezolvat cutezatorii din povestea respectiva problema
http://www.sv-mom.com/images/PA180032.JPG
Pai asa, cu padure proprie, si casa tot acolo (vezi fundalul) , fara vecini furiosi mai merge...


d) Debitare.
Raman la ideea ca debitarea CNC este optiunea de precizie, si chiar mai ieftina
Puteti intreba un sudor cu experienta, si care lucreaza pe cont propriu,
cam la cat estimeaza costul buteliilor de acetilena si oxigen , la preturile actuale, in varianta low-tech, din poza?

Nu spun ca nu se poate face.
Afirm doar ca precizia este indoielnica si viteza ... de melc...
http://www.sv-mom.com/images/PA170079.JPG

c) iar ca o confirmare a celor afirmate, iata un detaliu cu balustrada sudata
http://www.sv-mom.com/images/P1250069.JPG

Ma indoiesc ca un surveyor, chiar si cu simt minim de raspundere ,
va admite cordoanele de sudura (mai ales cele din  in partea dreapta- jos a imaginii)
ca si apte pentru regim oceanic.

Nu sunt mofturos, dar daca cineva mi-ar "furniza" o sudura de calitatea celei care se vede in coltul dreapta jos,
foarte probabil  i-as baga clestele port-electrod .... ma rog...intr-un loc mai intunecat...

De notat ca alte parti (in alte fotografii) arata mai bine,
probabil parte au fost sudate de un profesionist si parte de proprietar....

Ei bine , nu vreau sa fiu ironic, si nici nu am de ce.

Unii vor opta pentru Origami din otel, altii pentru lemn, altii pentru epoxy sau rasina poliesterica si fibra de sticla,
unii poate pentru ferociment (da, a fost la moda...candva).

Sustin doar ca intre
-se poate face!
si
-merita de facut (la conditiile tehnice si economice date)
este o diferenta, deloc neglijabila...

Capitanul Nemo

Peter, te asigur ca simpatia este reciproca!  :)

Subscriu mereu la ceea ce spui. Da, se poate face, daca iti doresti o asemenea barca. Dar - acest dar rezulta din propria mea experienta, si eu am avut asemenea intentii, dupa cum stii - nu cred ca merita, decat daca iti doresti cu adevarat sa creezi.

Exista in momentul de fata, o inflatie de monococi bune din tabla, pe piata olandeza, la preturi SUB nivelul materialelor gasite pe  piata autohtona. Pot veni cu dovezi, desi sunt redundante. O barca de tabla cu chila lunga, gen Jakon, la circa 2.2 - 2.5 t, cu o echipare mediocra, de cele mai multe ori motorizate cu Bukh-uri nemuritoare, aproape mereu cu garnitura completa de vele, poate fi gasita la preturi incepand cu cateva sute de EU. O barca echipata pentru larg (nu neaparat cu chila lunga, este doar o obsesie personala), poate fi gasita in acest moment la 3 000 - 4 000 EU. Atentie, ma refer la barci in jurul a 8 m. Pentru cine nu crede ca o barca de fibra de 8 m din anii '70 nu este potrivita pentru traversade... ei bine, nu merita o astfel de barca si nici cele cateva calorii consumate de subsemnatul pentru a tasta o dezvoltare a subiectului.

In opinia pur personala, barcile mici si medii din tabla, obisnuite pe canalele si lagunele olandeze, sunt mai mult decat adecvate pentru navigatie in dreptul litoralului romanesc, dar mai ales in Delta si pe Dunare.

Eu unul sunt un constructor pedant, lucrez orice foarte lent si nu am experienta si rabdarea necesara pentru a-mi face o barca, indiferent de material. Da, as putea invata, as putea experimenta... De aceea, am o stima deosebita pentru cei care isi fac barci singuri, insa dincolo de un dinghy din placaj, pentru mine e teren (cel putin pentru moment) strain.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Laurentiu N.

#33
 Solpet ,si eu sant de-acord cu ce ai scris legat de sistemul origami.Vreau totusi sa adaug ceva legat de "etapele sant mai multe".
.-Indoirea tablei de 3-4mm cu zbir,ca in filmulet,cred ca tine de reclama.Eu nu asi sta la mai putin de 3 m de un astfel de dispozitiv ! Tatal unui prieten al meu, nu mai este, fiindca a cedat o "asfel de sarma".Dispozitivul ar putea totusi avea efect doar in marja de elasticitate a materialului. La indoire tabla nu se comporta uniform si neexistand coaste,forma finala e o necunoscuta.
Preciza taierii,dupa parerea mea,nu poate depasi 1 mm. Autogenul e exclus din start . Spun asta pentru ca neexistand coaste,o sudura cu un electrod gros si material de adaos va duce la deformari importante.Daca excludem sudura in gaz,atunci cred ca toata barca ar trebui ansamblata folosind electrozi de 1,6mm. Exista proiecte de barci metalice concepute pentru amatori,cu planuri la 1/1 si astea cred ca se pot face,dar numai cu un aparat de sudura profi".Precizia se poate realiza cu un flex,daca exista rabdare.Totusi sistemul origami nu cred nici eu ca se adreseaza amatorilor :)

Vali

In niste discutii anterioare s-a repetat intr-una sa nu ajungem sa dam verdicte. Asa ca eu cel putin cand scriu ceva, scriu din experienta practica directa. Este cea mai pertinenta si productiva abordare a oricarei probleme.
Metoda origami nu e poate cea mai buna pentru a obtine o barca frameless, dar e o alternativa relativ accesibila pentru a obtine un corp. Cine are ceva experienta in lucrul cu metal, gaseste informatii importante, atat pe site-ul despre Moonflower of Moab, cat si pe alte site-uri, precum http://5psi.net/ al sudafricanului Wynand Nortje.
Eu imi doresc sa ajungem sa discutam probleme concrete de care ne-am lovit in constructia unei barci. Undeva mai sus sunt unele afirmatii care pot fi contrazise prin probe practice.

Nu cred totusi ca discutia tehnica e prioritara, ci importanta cred ca e problema motivatiei de a face asa ceva. Mai sus Levy scrie bine ceea ce scrie, si doar in rare cazuri se merita investitia de la zero intr-o barca metalica frameless: amatorul respectiv se pricepe si ii face placere sa lucreze la barca, are acces la spatiu, dotari, materiale, isi doreste un model deosebit de barca, e dispus sa investeasca esalonat etc etc.
Intr-o vreme eram si eu interesat de o asemenea barca, imi facusem si "planu' ca tiganu'", dar am ajuns la concluzia ca nu o voi folosi vreodata la potential, adica liveaboard, drept pentru care "mi-a mai trecut". Insa in orice treaba de tipul asta imi place sa vad intai avantajele, iar problemele inerente isi vor gasi solutii pentru cine e suficient de motivat, dupa cum ne arata pe web atatia barcagii pasionati care si-au realizat barca viselor.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Laurentiu N.

Daca insotesti o afirmatie de "cred'sau "dupa parerea mea",nu trece nimeni in zona verdictelor. Afirmatia ramane la stadiul de parere personala,ce poate fi combatuta' schimbara,contraargumentata,fara nici un deranj  :)
In ce priveste lucrul in metal, cred eu, ca multi forumisti au suficienta experienta,chiar daca nu au construit barci :) Eu de ex. sudez electric,Mig si autogen . Aparate :Einhell-200A,Einhell-140 rebobinat pentru o tensiune mai mare [nu avea nici 40v la mers in gol] si un amperaj mai mic=folosit cu electrozi de 1,6,am avut-Sealey 130A mig/mag,pe care l-am vandut dupa reparatia masinii, datorita costurilor consumabilelor si autogen rotex,nu spun cat timp imi ocup cu asta pe zi fiindca nu voi fi crezut! Daca se doreste un produs final cat mai aproape de perfect f,fiecare etapa, cred eu, ca are importanta.Astfel un luft'prea mare insotit de o sudura grosolana isi va arata efectele in masurarea unghiurilor la sfarsit.
De fapt eu sant adeptul constructiei in regie proprie a barcii, a orice".Si cred ca se poate ! Doar ca sistemul origami,mie mi se pare nepotrivit.

Sa nu uit-aparate ca ale mele au timpi de racire mai lungi decat cei utili.Ma gandesc totusi ca o astfel de treaba ar trebui abordata cu un aparat profesional ca sa evitam caruciorul cu rotile de care vorbea Solpet. In speranta ca nu am suparat pe nimeni cu precizarile'mele si promitand ca voi incerca sa nu mai fac,inchei cu o traducere :Forum=intrunire/colocviu/simpozion[socializare si discutii,doar ,zic eu] Da e posibil sa gresesc,ca in atatea alte dati  :( scuze!

Vali

Cel mai bine e sa discutam constructiv :). Asa ca hai sa nu ne mai cerem atatea scuze, ca doar suntem intre noi. Uite, imi cer si eu scuze pentru stilul poate cam direct, si cu asta basta cu scuzele, sa trecem la treaba ;).

(Ca o mica paranteza, cred ca inca ma mai influenteaza unele intamplari de pe alt forum: cand se batea intr-atata apa in piua ca sunt prea multe piedici si nu se poate face nimic, incat iesea scandal, ocazie cu care eram serviti cu "porcii din Belize" sau "cati barcagii insurubeaza un bec"  :-X. Dupa cum am spus, o abordare constructiva presupune sa vedem intai avantajele, apoi sa luam si problemele la "puricat", pana le gasim solutia. Inca o data scuze ;))

Inainte de discutia tehnica vizavi de barci metalice frameless, ar trebui sa facem o mica discutie vizavi de oportunitatea de a construi in regie proprie asa ceva, adica:

Citat din: solpetSustin doar ca intre
-se poate face!
si
-merita de facut (la conditiile tehnice si economice date)
este o diferenta, deloc neglijabila...

Las totusi discutia despre motivatie pentru mai tarziu, cand vom avea dispozitia necesara. Atat doar vreau sa spun, ca o barca frameless din otel e un superlativ dpdv al soliditatii, sigurantei si confortului pe apa, in conditiile pastrarii unei greutati inferioare fata de a unei barci cu osatura.

Vizavi de origami, imi place faptul ca suprafetele curbate (conice) rezultate la prova si pupa contribuie foarte mult la soliditatea barcii. Nu imi place in schimb faptul ca forma corpului e limitata de liniile posibile de asamblare in sistem origami. Pana la urma, tehnica origami deriva direct din multigurna, fiind de fapt o multigurna cu extremitatile rotunjite.

Dupa cum spuneam, in ciuda volumului mai mare de munca la debitare si suduri, varianta multigurna mi se pare mai potrivita pentru o barca metalica frameless. Se lucreaza mai usor si mai economic, nu e nevoie de curbat foi mari de tabla, in schimb trebuie un cadru de sustinere minimal.



"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Laurentiu N.

@ Vali , sant de-acord cu tine ! Sistemul multigurna cred si eu ca e realizabil. Foile inguste se pot curba usor, e mai important ca foile simetric opuse sa fie identice [pentru a obtine un corp simetric],decat o precizie f mare la taiere. Folosind un cadru ,asa cum spui,se poate folosi sudura cu electrozi mai grosi,rezultand economie de timp si costuri mai mici fara frica unor de deformatii majore. O astfel de barca ar putea sta la apa fara griji,tot anul,datorita soliditatii.La Dunare sant pilotine si alte salupe ce strabat fluviul de zeci de ani si doar totala lipsa de grija a echipajelor ce s-au succedat,a facut sa se cunoasca trecerea anilor.Oricum tipul asta de ambarcatiuni sant ,in general,casate ,datorita contabilitatii si nu fiindca nu mai puteau naviga  :)

ulise70@

vad ca sunt putini cei care considera otelul si tabla un material bun pt barci si alte barcazuri!in principiu,am facut doar barci de maxim 6 m din tabla si teava rectangulara,de diferite grosimi.daca ai in dotare un mig mag,o ruleta buna,ceva aparatura de centrare si un flex mic,faci minuni.deoarece la o barca de 4m ,am vazut ca se lucreaza luni de zile,sau chiar cite un an::))),pot sa spun ca in 3 zile,in atelier o asemenea barca de tabla este gata!!as dori sa colaborez cu cineva sa facem un yaht de 7m,clasa c,dar nici o data nu m au preocupat velele,asa ca nici nu am cunostinte prea mari in domeniul velelor!de coca si motorizare,pot face absolut totul,insa la vele...pauza::))pina o sa ma hotarasc sa incep un velier,o sa mai fac citeva salupe si barci din aceeasi tabla decapata,care pt mine e ca plastilina!si ma mir ca nu sunt destui sudori capabili,sa aiba un mig mag performant,si sa colaboreze cu marangozii de aici!
nu ma lasati pe uscat,ma impiedec des!!!lasati=ma pe apa,sunt in elementul meu!!