barca fara osatura

Creat de Laurentiu N., Decembrie 28, 2011, 08:51:56 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Laurentiu N.

#15
Ai dreptate Ciby ! Dar atunci cand rezervatia muncilor Macin e impartita in doua,pentru a nu deranja carierele de piatra ce furnizeaza materiale pentru "vilele tarii",te obisnuiesti sa vezi doar ce vrei. Ca sa nu fii tentat de lupta cu morile de vant  ce au una, sau mai multe suvitze"

Vali

Citat din: blue marlin din Decembrie 30, 2011, 07:43:53 AM
Cum se numeste cartea? Daca o are cineva scanata poate sa o salveze pe forum? Multumesc

http://sharebookfree.com/elements-boat-strength-builders-designers-owners/ - o carte foarte buna pentru constructorii amatori :).

Citat din: menestras din Decembrie 30, 2011, 08:12:49 AM
Ma bag si eu nitel in ciorba si zic asa. Nu va fie frica de taiatul tablei. Exista mai peste tot in ziua de azi masini de taiat cu plasma cu comanda numerica ce pot taia foile de otel la precizie de sub un mm. Asa ca problema taierii exacte este cea mai usor de realizat. Iar foi de otel  se gasesc pe toate drumurile la preturi intre 650 si 700 euro/ tona.

Eu am taiat cu destul succes tabla de 4 mm (des folosita la barci) cu flexul mic. Taietura ramane curata, randamentul e bunicel, insa e mai greu de taiat zone curbate cu raza mica. Oricum, pentru asa ceva culmea e ca Wynand Nortje recomanda fierastraul pendular, cu care spune ca a obtinut rezultate bune.

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 30, 2011, 01:00:46 PM
Dar lasand astea la o parte ar fi interesant de vazut ceva planuri !
Destul de greu de gasit planuri pentru origami. In afara de Yves Marie de Tanton si Brent Swain (acesta din urma destul de "hulit" de catre designerii consacrati), ar mai fi Greg Elliot si mai ales Gerd Muller, omul care a facut cu adevarat cunoscuta aceasta tehnologie, prin publicarea cartii "Yago Workbook", pe vremea cand Yago Project (inca) mai era online. Tipul e un amator extrem de pasionat, care a lucrat o vreme si ca profesionist in constructii metalice de iahturi. Am pus aici cartea lui, care pe vremuri se putea descarca "la liber" de pe www.yago-project.com: http://dl.transfer.ro/Yago_workbook-transfer_RO-30dec-e6db73.zip . In ea gasiti descrierea amanuntita a tehnologiei origami, plus designul velierului frameless Yago 31, care acum cativa ani mi-a rapit destule nopti de studiu :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariani

Mai intai de toate, La multi ani! tuturor barcagiilor de pe site! Sa ne ajute Dumnezeu sa ne indeplinim visele!

@Laurentiu N.

Ce parere ai de proiectul TomThumb al lui Bruce Roberts?
http://www.bruceroberts.com/public/HTML/descriptions/TomThumb26_description.htm 

Eu cred ca barca prezentata de tine sta cam slabut la categoria stabilitate transversala datorita latimii relativ mici. Asta inseamna:
- mai putina suprafata velica si deci mai putina viteza
- mai mult pescaj si suprafata umeda mai mare

Nu vreau sa critic ci doar sa prezint influenta formei asupra performantei.   

Vali

Salut Marian si welcome back :).

Intr-adevar Liza Jane sta mai slab la stabilitatea initiala, insa daca e lestata corespunzator, cred ca se incadreaza cel putin la clasa C, poate chiar B. Nu putem sti totusi aceste lucruri decat daca avem niste date minime.

Despre Tom Thumb, varianta de 26' a fost proiectata de Bruce Roberts, care a preluat ideile bune de la Tom Thumb 24 proiectata de Graham Shannon. Parerea mea e ca e o barca foarte buna, fiind frameless (deci corp relativ usor), cu lungime mare la plutire, un plan de forme echilibrat, suprafata velica suficienta, si amenajari interioare generoase. TT 26 e o varianta putin mai mare a lui TT 24, al carei review il gasim aici: http://bluewaterboats.org/roberts-tom-thumb-24/ .
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Laurentiu N.

#19
@Mariani

Liza Jane nu e o barca perfecta,dar e cel mai mic si cel mai usor de facut sloop metalic gasit pe "net.Nu straluceste la capitolul viteza,dar cu aprox 1m pescaj,poate naviga pe Dunare sau costier,in anumite limite.Apoi e o barca ce poate fi transportata pe sosea fara permis special,[CM sub 2,5m],tractata de o masina personala,la fel se scote din apa pentru intretinere.Lipsa osaturii face proiectul accesibil unui amator indemanatic si nu in ultimul rand pretul constructiei nu e mare.
.
Tom Thumb 26 intra in cu totul alta categorie.In primul rand nu se impaca prea bine cu transportul pe sosea.Gabarit /deplasament.
-Barcile metalice pentru o buna pastrare,au nevoie de cate o vizita la 1-2 ani pe cavalet pentru intretinerea operei vii. Accesul la o macara nu e intotdeauna comod si nici ieftin,nicaieri in lume.Manopera pentru martzagonit,polizat+grund+vopsea antivegetativa la o barca mare pot ,in timp sa coste serios.Motorul e unul mare cu costuri de intretinere si revizii.Barca trebuie inmatriculata-deci dam piept cu uraganul ridicat de legislatura.Stai si astepti sa-si bea cafeaua,cate unul care se crede buricul pamintului,doar pentru ca are o stampila. Acces la mal doar cu pneumatica,sau inot,cum a fost cazul celor de pe Dolojman" [Aventuri cu vele"-Nicolae Carp ]
Intr-un episod al serialului familiei Albu,se spunea ca o barca de 7m costa dublu decat una de 6 m.[daca am retinut eu bine dimensiunile]
Nefiind usor transportabila ,se impune stationarea in porturi.[vezi rubrica- Navigatia cu vele in Romania]
Unii dintre posesorii de barci isi schimba preferintele,uneori si hobby-ul dupa cativa ani.Deci ca prima barca, cred ca e un proiect hazardat.Parerea mea este ca trebuie mers cat mai mult cu vele,prin bunavointa colegilor.Apoi ce facem daca isi construieste cineva o barca pentru "ocolul pamantului" si la prima furtuna pe Marea Neagra afla ca are rau de mare.
Zona de navigatie a acestei barci impune un permis de navigatie clasa A."       E nevoie de timp ca sa-l obtii,plus pricepere si experienta pentru a comanda"o astfel de nava [off-shore].
Deriva navei [cu vele] este data 95-97/100 de chila si numai 3-5/100 de corp[Radu Teodoru ],iar stabilitatea este influentata preponderent de corp doar la inclinatii mici.
Apoi il citez pe Vali: barca mica=zambet mare,barca mare=fara zambet.
.
Dar daca facem abstractie de toate astea : Fantastica  barca ! Are un CM ce se apropie de latimea dormitorului meu.Gabaritul,deplasamentul,confortul iti dau dreptul te gandesti la ape albastre.
Eu mai merg la pescuit,daca am noroc si prind pestisorul de aur,voi retine acest proiect ca una dintre dorinte.
B.Roberts nu face barci de ieri de azi si nici nu e un proiect nou ce nu s-a construit inca.Vesticii" au obiceiul sa contruiasca dupa planuri,bazindu-se pe reputatia firmei.Daca pe siteul firmei sant trecute niste caracteristici si capacitati ale navei,nu cred ca are rost sa ne batem capul cu rezolvari tehnice ca la o barca mica ,unde cel mai rau e sa facem o baie nedorita, vara, in Dunare.
Pe noi ne pot interesa :zona de navigatie ,confortul,costul intretinerii,aspectul...
Orice opinie ,despre orice proiect ,cred ca este bine venita atata timp cat nu are aer de verdict.Ceea ce nu e deloc cazul postarii tale si sper ca nici eu sa nu fi gresit in acest fel.
.
Voi fi bucuros sa citesc orice alta opinie ce  completeaza,ori combate [conu" Leonida :D] ce am scris eu!
In imagini ,cateva din bucuriile" pe care le implica o barca de cateva tone si dimensiuni agabaritice".

mariani

@Vali, 

Multumesc ptr urare, sper sa reusesc sa gasesc timpul sa mai dau si eu cu parerea si daca se poate sa o mai si nimeresc ;D  Mi-a scapat din vedere faptul ca barca e frameless ... asta e altceva ...  ::)

@Laurentiu N.

Cred ca si tu ai visat uneori sa faci ocolul pamantului sau macar sa ajungi prin vre-o insula pierduta de prin Pacific ... Realitatea insa ne arata partea goala a buzunarului asa ca reducem din dimensiuni si ne propunem "macar" o iesire pe mare ... poate candva o vizita prin insulele grecesti ...
Mi-au placut argumentele tale, mi le-au mai spus si alti amici de pe site dar nu poti renunta asa usor la un vis oricat de logice ar parea motivele ...
Pentru un proiect de barca care nu isi propune navigatia offshore e foarte buna ... mie imi vine in minte uneori o discutie pe care o aveam cu al meu cumnat pe vremea studentiei ... el isi luase Dacia 1300 din banii stransi din bursa .... cand aveam si eu ceva malai l-am intrebat ce crede ... se merita Dacia? Ce sfat imi da el? Sa imi iau una sau sa mai astept? Zice ... sa stii ca se merita ... pentru mine diferenta cea mai mare a fost intre a avea sau a nu avea masina ... deci dupa ce iti iei masina mai vezi tu daca se merita sau nu ... :)
E mare lucru sa ai o barca ... orice ar fi numa sa fie .... Si mie mi se pare ca suntem suficienti de pregatiti sa construim o barca ... dupa parerea mea marea problema e sa avem proiectul si banii necesari.  Mie chiar mi se pare un subiect bun de dat cu parerea pe forum ptr ca aici e poate marea noastra problema.

Discutii in contradictoriu, verdicte, impresii, dat la gioale, etc ... n-au rost ... chiar ar fi pacat ... e mare lucru faptul ca unii care au experienta si cunostinte binevoiesc sa sacrifice timp si sa spuna si altora ... 
Tot inainte !

Laurentiu N.

#21
 @Mariani
-Ma bucur sa te aud".Am citit de cateva ori ce am scris, cu gandul ca poate am deranjat,am scris prea multe despre -de ce nu se poate !
-Cu un singur lucru din ce spui nu sant de acord. Ai spus "am visat",o nuu! Eu visez si acum la libertatea marii si a oceanului,sau macar a rulotei.Asa ca o parte din cele scrise au si un caracter de monolog i-mi reamintesc motivele sedentarismului.Sper sa vorbesti cu Vali despre trait pe mare.Sa vezi cata pasiune pune in fiecare cuvant,dupa care revine acasa"programand probabil cu sotia constructia unei noi verande. Dar visele continua sa existe ! De aici si vesnicul reset"intre realitate si dorinte. Dar tot inainte ,cum spui .

mariani

Laurentiu N.

Sa stii ca nu am renuntat la vis, doar ca momentan au aparut alte prioritati. E nevoie de suportul intregii familii in cazul meu si nu ca nu m-ar ajuta doar ca prioritatile noastre sunt altele acum. Nu doresc EU sa fac aceste sacrificii acum desi as avea suportul celor dragi.  Visul ramane si poate ca candva se va realiza.
Dar ca sa iti faci o parere mai clara despre ce cred eu despre visare, te rog sa citesti poezia de mai jos:

Nu dor nici luptele pierdute,
nici ranile din piept nu dor,
cum dor acele brate slute
care să lupte nu mai vor.

Cat inima în piept iti canta
ce-nseamna-n lupta-un brat rapus ?
Ce-ti pasa-n colb de-o spada franta
când te ridici cu-n steag, mai sus ?

Infrant nu esti atunci când sangeri,
nici ochii când în lacrimi ti-s.
Adevaratele infrangeri,
sunt renuntarile la vis.


Îndemn la luptă / Poet: Radu Gyr



Captan

@Laurentiu N. Daca vrei INTR-ADEVAR sa navigi cu vele/motor pe mari/oceane sau inconjurul Pamantului, nici macar birocratia din Romanica nu te poate opri, dar sa Vrei cu adevarat. Daca ma  gandesc de la inceput ce piedici am de trecut/ocolit , nu mai ajung niciodata sa-mi indeplinesc/satisfac visul. Asa ca fii mai putin legist si mai mult om de actiune (inclusiv parte legislativa, constructie, realizari proprii, etc).
A mai spus cineva inainte(si bine a facut) , legea(nedreapta) e facuta sa fie incalcata. Iar in materie de legislatie navala eu deja stiu o gramada de artificii si oricine le poate invata/observa. Asa ca lasa oamenii sa viseze si/sau infaptuieze visul vietii lor. Nu mai pune piedici ce nu-si au rostul, mai ales ca in Ro se poate rezolva ORICE.

Laurentiu N.

 @Captan-ai dreptate,legile drepte,sau nedrepte,se pot ocoli.Adica te poti descurca !
Eu insa, fac parte dintre cei care incalca o lege doar din necunoastere,indiferent cat de gresita e si nu e singurul meu defect  :)
Nu incerc sa creez piedici,de-altfel nici nu asi putea,arat doar lucruri ce ar putea scapa cuiva si se pare ca nu sant singurul.Peste mari si oceane se poate naviga si cu barci mici.Au facut-o destui.
Se intampla' rar un voiaj mai lung,in majoritatea timpului se navigheaza pe ape interioare,unde altceva se cere de la o barca si cu alte costuri.E ca si cand cineva ar cumpara un Hammer',poate si cu blindaj,pentru mers la serviciu,..apropo'-in spatele unui Hammer'se face coada la benzinarie.Dupa 1 ora de alimentat,masina inghite in continuare benzina.Dupa 2 ore la fel.Dupa 3 ore,un alt sofer ,de la coada,iritat,zice: Bai nene !! Opreste macar motorul !!!

Capitanul Nemo

Pentru cei interesati de subiectul origami-sailboats.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Laurentiu N.

@ Nemo-eu sant interesat de acest mod de constructie si ca mine cred ca mai sant pe forum,chiar daca nu vom construi o barca din metal. Imaginile postate de tine arata parte din structura interioara si coca.Dar nu ai dat detalii despre caracteristicile barcii .

solpet

#27
Am fost cu vreo 3 ani in urma, la un olandez f. simpatic, care si-a infiintat un atelier de barci pe malul nordic a Balatonului (Ungaria).
Respectivul este adept a tehnicii origami.
Scopul vizitei mele a fost ceva legat de o (eventuala) constructie in aceasta tehnologie. 
Ceea ce nu reiese din desenele postate si de regula nici ofertantii de kit-uri nu accentueaza intotdeauna:
1) contururile trebuiesc taiate CNC, altfel rosturile vor face practic imposibila asamblarea     
(da, evident, prin treceri repetate si cu sarma de adaos se pot "umple" si rosturi de 10..15mm,
dar daca luati in considerare timpul si efortul, atractivitatea scade) 
 
Tehnologia (taiat tabla de otel,  cu plasma sau laser) nu este prohibitiv de scumpa, dar nici chiar f. raspandita in Romania.
Sa presupunem ca exista totusi "undeva",  ca atare:
-negociati si bateti palma,     
-platiti o arvuna,     
-respectiva (firma?)  procura materialul (sau are in stoc, in fond e vorba de otel -carbon), dupa care     
-se sableaza cu nisip, se aplica macar un grund,     
-se fac colet toate placile si     
-o macara va depune de pe platoul camionului undeva , in santierul naval (in devenire).       

Platiti transportul si va puteti apuca de treaba.

2) Pentru componentele cu grosime peste 2 mm urmeaza , probabil sudura pe ambele fete,     iar pentru cele groase (fund, chila, pereti derivor) oricum, obligatoriu.   
//nu sunt sudor de meserie, dar am aceasta dambla cu sudura dubla fata, si oricum, la opera vie nu ar fi doar damblaua mea.       
Am pe undeva setul de reguli Germanische Lloyd, pentru carene de otel. Noile reguli CE sunt poate chiar mai exigente//   
Se aduna deci cateva sute de metri lungime cordon de sudura, executate de sudor cu calificare pt. constructii navale.   
Unele bucati (dupa cum arata si "liniile de forta" din imaginile postate) vor trebui presate sau roluite inainte de asamblare.   
Un walz (valtz? <--nu sunt sigur care-i  forma corecta)  de 1800..2500 mm deschidere costa cam cat o masina noua, de clasa medie.   
Si nici o presa de 60 to nu-i chiar ieftina.   

3) Ca "angajator" ati mai avea cateva obligatii legale,  legate de  protectia muncii (macar pentru respectivul sudor)    si poate cateva lazi de vin bun (sau alte calmante) pentru vecinii alergici la sunetul (sublim :-) a flexului...

4) Daca s-a sudat si slefuit toata opera, puteti chema inspectorul ("numit in cauza") de la ANR   
(nu asta nu-i damblaua mea, este a altora ! :-)   
Vine omul, se uita la  cordoanele de sudura, poate le si pipaie, mai pune un mic cap portabil Roentgen,   
sa se convinga ca nu sunt goluri si incluziuni (majore)   
apoi semneaza si da OK-ul.

5) Va puteti apuca de grunduit, vopsit si realizat interioarele.     
Poate - la vopsire - sau inainte - iarasi calmante distribuite la vecini,     
pentru cazul ca vantul ar duce oarescare ceata-vopsea sau mirosuri si pe la ei.     
Sau faceti totul, din start in hala inchisa (costa ceva banuti chiria si regia)     
eventual ridicati un cort ca lumea....

Eu mi-as pune intrebarea: financiar merita toate cele mai sus enumerate, realizate in regie poprie?
//de fapt sunt mult mai multe operatii//
Depinde,  evident,  de baza de calcul.

Dar cele enumerate pot explica de ce unele santiere mai mici
(prevalent Olanda si Nordul Germaniei)
vand "carene la rosu" adica doar grunduite, realizate din otel sau aluminiu (marin).

Amenajarea interioara si suprastructura la alegerea (si cu participarea ) clientului.
Carena, goala (f. motor) reprezinta doar 35..50% din pretul (total).

In  spatiul germanofon aceste semiconstructii sunt referite ca si "Kasko".

In opinia mea tehnologia Origami nu se preteaza la constructii de amatori, ci la santiere navale mici,
care au sedevistica necesara,
resurse, acces la logistica si
parte dintre angajati sunt sudori calificati.


Daca mai pui si alte "maruntisuri" gen foarfeca/ ghilotina pt. tabla de 4..8mm,
macara, hala incalzita , compresor, si altele.....     cred ca concluzia este clara... origami de unul singur nu prezinta
prea mult farmec.

     



Vali

Pozele de mai sus sunt ale barcilor din gama Imagiro (reversul cuvantului Origami), desenate de reputatul designer Yves Marie de Tanton. Acesta e unul din foarte rarii designeri cunoscuti care s-au implicat in tehnologia origami.
Oricum, cele mai multe barci origami s-au facut in British Columbia, in conditii nu intotdeauna profesionale, ci deseori lucrari exclusiv de amatori. Barcile respective se comporta bine in exploatare, chiar daca sunt blamate de o buna parte a partizanilor constructiei metalice.

Personal, daca ar fi vorba de o barca frameless din otel, as alege mai degraba tehnica multichine promovata de Van de Stadt, Graham Shannon sau Bruce Roberts. In cazul asta, nu mai e nevoie de indoirea sau roluirea tablelor, acestea mulandu-se relativ usor pe gabarit. Iar gurnele rezultate se comporta ca niste stringheri longitudinali, forma sectiunilor transversale pastrandu-se datorita bulkhead-urilor din material usor (placaj). In plus, datorita gurnelor, deriva laterala a barcilor multigurna e mai mica decat a barcilor rotunde sau chiar origami. Singurul inconvenient e volumul mare de munca la suduri.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Levy

O metoda foarte simpla de construire e invatarea limbii germane si statul la panda pe ebay dupa chilipiruri.
Pentru ca barcile metalice mai ales cele din otel sant eficiente cam de la 10-12m in sus.Deci va trebui sa fie o ambarcatie construita pentru croaziere lungi pe mari si oceane.La aceste ambarcatii face mult nu corpul cat accesoriile de echipare.Catarg,vele,vinciuri,motor,electronica,mobilier si altele.Pentru ca daca pe ape interioare mai ai curajul sa pui ceva motoare modificate de dacii sau alte rable cu tot felul de improvizatii pe o mare sau ocean deschis nu cred ca ai avea curajul sa iesi cu astfel de improvizatii numai daca esti inconstient.
Ca sa vrei sa faci o astfel de ambarcatie parerea mea e ca trebuie sa dispui de cel putin 50.000 de euro ca sa poti sa o duci pana la capat.Si asta numai daca stai la panda pe internet si diferite publicatii de specialitate pentru a cumpara second handuri de ceva calitate.Acum indiferent cum va fi origami cu coaste rotunde sau frante.
      Inceputul ar pute fi un "kasko" din asta de pe ebay ca cel din exemplul de mai jos.
Ca oricat te-ai strofoca un Kasko n-ai cum sa-l scoti sub 10.000€ numai daca faci rabat la calitate.Cel de jos are 11m lungime si e din aluminiu deci necorodabil ceea ce constituie un avantaj.


http://www.ebay.de/itm/Alu-Segelyacht-ahnlich-Reinke-MS11-Selbstausbau-/250995690571?pt=Segelboote&hash=item3a70824c4b