Elver 20

Creat de Laurentiu N., Ianuarie 19, 2012, 04:07:55 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Laurentiu N.

#15
 @ Gvincentiu -  Just !
-Primele lucruri ce ne-au atras la sotiile ,sau prietenele noastre,nu au fost felul in care gatesc,sau comportamentul la val in cazul barcilor ,ci aspectul fizic si sufletul',iar aceste barci vechi ,din lemn,au de amandoua.
-Cred ca in scurtele momente de luciditate,cand redevenim [din roboti ],oameni,barbati, le redescoperim. :)

buccaneer

Am vazut ca multi cand vor sa-si construiasca o barca se orienteaza spre astfel de proiecte care sunt mai mult de poze si de woodenboat show. Se vor alege cu ceva de care se vor plictisi repede, nu vor invata mare lucru despre navigatia cu vele si va fi foarte greu de vandut. Nu sunt "tehnice" si nici sportive. Si din pacate lumea se la sa dusa de val si nu vad sa se poata crea programul rabla si pentru barci. Vor putrezu pe undeva cum putrezeau in port la Constanta acum cativa ani munca si banii unor entuziasti care din lipsa de informatii au luat-o pe drumuri gresite. Unele erau adevarate monstruozitati si chiar s-au mai construit si dupa 1995 cand informatiile nu mai lipseau dar lipsea gustul.
Endevour de mai sus nu are nimic altceva in comun cu Elver decat ca ambele sunt din lemn.
Nu arunc in nici un pianist sau basist si nici nu vreau sa ma dau cunoscator, vreau doar sa aprind o luminita undeva la mansarda.

Laurentiu N.

#17
@Buccaneer
Elefantul vazut prin lupa ..e o suprafata crapacioasa',iar vazut de prea departe pare o bila cu fitil  ;D
-Endevour si Elver au doar intamplator,acelas material de constructie.Ce le uneste le ele este frumusetea,fiecare la nivelul sau de cost. Vorbesti despre 'plictisit repede...Cred ca e mult mai probabil ca o beizadea' ce si-a cumparat un velier facut din pene de liliac,sa se plictiseasca de barca imediat ce nu mai are priza la mandrutze'.   
  Altfel sta treaba cand cineva creaza cu propriile maini o ambarcatiune  :)

-Acum cand intretinerea unei barci a devenit o corvoada,pentru multi,e posibil sa se  creada ca o astfel de constructie e doar pentru show. Sa nu uitam totusi ca marile descoperiri geagrafice s-au facut explorand oceanele cu corabii din lemn,iar in ce priveste caracterul sportiv...Barcile de tip Hartley,de ex.,proiectate cu zeci de ani in urma si care s-au construit cu miile,realizeaza viteze la care multi proprietari de iahturi mai mari, pot doar sa viseze,in cusetele dotate cu aer conditionat.
-Au fost construite multe barci pe baza unor desene copiate de mana si fara a se respecta vreun proiect. Cred ca la asta te referi cand vorbesti de monstruozitati" Dar exista exemple din toate tipurile de materiale si nu lemnul e campion la asa ceva !
-Barcile de lemn pot ajunge in cel mai rau caz,daca nu mai prezinta siguranta datorita vechimii,la foc ! Programul rabla e destinat chestiilor tehnice.Caracteristica pe care spui ca barcile de lemn nu o au  ;D
-Daca pasionatii de barci ce au ales initial, o barca de lemn cu aspect clasic,sant lipsiti de gust,..atunci cred ca ar trebui sa redefinim termenul  :(
-Cu totii dorim sa aprindem luminite la mansarda,doar ca becurile au culori si aspect diferite.

-De asta e viata frumoasa !...Pentru ca vedem lucrurile diferit,..iar asta alunga plictiseala.

Atasez cateva imagini cu barci din lemn sportive.Sa nu uit : la clubul Hartley lemnul si fibra concureaza de pe pozitii egale,in aceleasi regate.

Vali

Inainte sa atatam vreun foc pe aici :D, as vrea sa spun ca (parerea mea) adevarul e undeva la mijloc. Si eu sunt pasionat de barcile de lemn, nu sunt "vitezist" pe ape, dar cred ca daca ar fi sa aleg, as alege totusi ceva cat mai usor (de construit, dar si ca greutate). In primul rand o barca usoara va fi mai ieftina (corp, arborada, velatura etc), mai rapida, mai usor de transportat pe uscat si mai economica la propulsia la motor. Barcile grele se justifica doar de la o dimensiune in sus, adica daca vorbim de barci de larg, care au o inertie mai mare si niste miscari mai placute pe valuri decat cele usoare si nervoase.

In schimb, nu sunt intotdeauna fan al designului modern, cu lungimea la plutire cat lungimea maxima, opera vie plana, arborada si velatura supradimensionate etc. La o barca de lemn, cred ca e importanta si o estetica atragatoare, acesta fiind primul motiv pentru care lumea iubeste barcile de lemn. Daca se doresc performante maxime, ori se alege ceva gen minitransat, ori se trece direct la multicoci.

In plus, as vrea sa mai spun ceva, cu speranta sa nu fiu fugarit prea tare ;D: am invatat in timp ca e foarte greu sa scoti un om din "damblalele" lui. Cand am vazut ca oamenii o tin pe a lor, i-am lasat sa se loveasca singuri de probleme, pana isi vor schimba singuri orientarea. Nu cred totusi ca e cazul de fata, interlocutorii sunt destul de pregatiti ca sa se loveasca de probleme in alegerile lor. Si mai ales, din diversitatea de opinii intotdeauna nu e decat de castigat. Asa ca va propun sa continuam sa aducem exemple de barcute din lemn, mai clasice sau mai moderne, fiindca nu se stie cui ii va "casuna" vreodata sa construiasca unul din modele :).

Cu scuzele de rigoare daca am deranjat cumva pe cineva (desi cred ca nu), Vali de la Galati-sat :).

PS: vizavi de atasamente, a fost o mica problema cu dimensiunea directorului respectiv, deci acum se poate uploada fara probleme.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Laurentiu N.

#19
 Vali-postarile tale sant asteptate ! Nu prea cred ca ai sanse sa deranjezi !
In ce priveste focul ...eu ma bucur de interventiile lui Buccaneer ori Gvincentiu,care contin cu siguranta partea lor de adevar,pe care  incerc sa le contrabalansez si care imi ofera prilejul sa  expun propriile vederi  :) Excluzand familia,    daca nu se ia nimeni de cainele meu,statia Vermona sau masina Aro 10,e foarte greu sa-mi creasca tensiunea  ;D Poate doar cafeaua...!?..dar nu imi place. Si pentru ca acum ma simt ca facand parte dintr-o minoritate,mai postez cateva imagini cu  barci din lemn,construite de amatori, pe care eu le consider frumoase : Medowbird /Cupid/Maid of Endor.

Vali

In primul rand vreau sa spun ca apreciez postarile lui Bucaneer, care reflecta experienta cuiva care are contact nemijlocit cu o piata a barcilor super-dezvoltata si concurentiala, nu ca la noi. Dumnealui are mare dreptate vizavi de epavele care putrezesc in Constanta, vizavi de faptul ca pana ajungi sa dai barca la apa te plictisesti sa mai lucrezi atata la ea, si mai ales ca e greu de gasit un proiect de barca din lemn care sa aiba cu adevarat calitatile cerute in ziua de azi - tuning fin al velaturii, lungime maxima la plutire, opera vie pentru planare etc.

In schimb, la un velier clasic de lemn eu apreciez altceva in afara performantelor, si anume "spiritul" pe care ti-l induce, bucuria lucrului facut cu propriile maini, si mai ales implinirea unui vis vechi. Bineinteles ca fiecare are alte asteptari de la barca dorita, si de asta spuneam ca din opiniile divergente se trag cele mai bune concluzii. Iar ca si preferinta proprie, mie cel mai mult imi plac barcile clasice din lemn de dimensiuni mici, dar foarte seaworthy, precum pocket-cruiserele lui George Whisstock, Golant Gaffer a lui Roger Dongray sau Flicka 20 a lui Bruce Bingham. Nu sunt barci usoare, dar in schimb au calitati marine bune, si sunt alegerea celor care-si doresc sa petreaca un timp limitat pe un mic velier traditional si foarte marin:





"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Captan

Ai dreptate 100% si sunt total de partea ta si eu fiind un "clasic" si adorator al barcilor de lemn care au o frumusete aparte.
Sa nu se inteleaga ca nu mi-ar place si cele de fibra, dar daca a-si avea de facut o alegere, a-si alege tot una de lemn. Intretinerea uneia de lemn este mai costisitoare sau nu, fata de una din fibra? Imi pun intrebarea asta de ceva timp si nu reusesc sa ajung la un raspuns, argumente pro si contra sunt de ambele parti.
Poate tu, Vali, care lucrezi la ambele feluri de ambarcatiuni poate ma luminezi putin.
http://www.r-boat.org/

Sau asa? ;D

bogdanbuciu

De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Laurentiu N.

#23
 Acum ma tem sa nu deranjez,......dar eu nu cred ca exista vre-o legatura intre barca pe care,in baza preferintelor personale si-o realizeaza cu mainile lui un pasionat,in curte,indiferent de material si piata superdezvoltata si concurentiala tributara raportului cerere/oferta,modei, campaniilor de promovare,sau ultimei tehnologii de rulare a focului prin 'comanda mentala'  :) De-altfel multi dintre cei ce cumpara barci moderne,le schimba in cativa ani,'simtind ca pot mai mult" sau incep alt hobby.Pe cand nea' Istrati ce-si avea barca de aluminiu la Siret,nu foarte frumoasa,dupa ce a plutit cu ea toata viata,sa dus ,si barca a ramas nepotilor ! Dar era construita cu mainile lui !!

Nu-mi dau seama cum se simte scrirea mea la citit,asa ca in caz de deranj,...imi cer scuze anticipat.

Captan

Intotdeauna lucrul construit de mainile tale va avea un "ceva" fata de orice gasesti de cumparat.Este normal si frumos in acelasi timp. Dar, ESTE AL TAU de la A la Z.

Vali

Legatura intre piata dezvoltata si barcile self-built este in sensul ca oricine isi poate forma o parere foarte pertinenta despre tipul de barca dorit, avand ocazia sa se dea cu cat mai multe barci, si nu doar studiind niste planuri. Daca as fi avut acum 22 de ani posibilitatea sa ma dau si cu altceva decat cu cele 3 veliere functionale care erau atunci in Galati, probabil ca altul era parcursul meu ulterior in domeniul asta. Intotdeauna voi aprecia diversitatea de opinii, mai ales ca fiecare din noi are alt tip de experienta.

@captan: Am sa scriu in curand pe alt topic despre intretinerea barcilor de lemn versus fibra. Pana atunci, eu, tu si badea Bucius ar fi bine sa incepem sa le cumparam consoartelor cadouri pentru ziua indragostitilor, si nu sa ne holbam la gagici in pielea goala pe catamarane :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

un topic de nota 10 , face mare cinste acestui site , iar confruntarea de idei este intotdeauna binevenita. nu stiu cum se da " like" aici asa ca spun in cuvinte >>>>>>>sunt de acord cu laurentiu <<<<

Laurentiu N.

#27
@Vali-cred ca ai putea sa aduci singur,daca ai vrea, argumente contra, la treaba cu "studiind doar niste planuri"
-In primul rand planurile de barci  sant insotite de articole din presa uneori.Exista filmulete, forumuri in afara", cu cei ce le-au construit si care vorbesc despre comportamentul ambarcatiunii in diverse situatii,plus etapele constructiei,obstacole intampinate,etc. Apoi exista oameni ca tine ce pot deduce evolutia unei barci pe apa doar privind desenele+cateva date. Iar noi ceilalti avem acces la asa ceva  ;D

-Apoi eu m-am lasat de fotografie ,tocmai pentru ca ,folosind ani de zile, toate tipurile de aparatura de laborator,studio,sau reportaj,am pierdut legatura cu bucuria decuparii unui mic univers' armonic' din natura aparent haotica ce ne inconjoara si ma feresc sa dau sfaturi cuiva aflat la inceput de drum,ce are sufletul plin de bucuria realizarii unei imagini. Asa se face ca eu nu-mi doresc sa ma dau cu cat mai multe barci,nu sant nici profesionist,nici comerciant, vreau sa-mi vibreze respiratia atunci cand vom pluti prima oara eu si barca,pentru ca apoi sa descoperim impreuna plaja Cocuta,Cotul Pisicii,Insula Brailei,Delta....

Vali

#28
Da Laurentiu, dar nu e toata lumea ca tine sau ca mine (ma refer strict la preferinte). Parerea mea e ca intotdeauna va conta senzatia subiectiva a barcagiului respectiv, care se poate sa nu concorde cu senzatia celui care a scris un articol despre barca, sau a postat pe vreun forum. Deci partea practica e cea mai importanta, si aici cred ca vom avea cel mai mult de treaba :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Laurentiu N.

 -Prin bunavointa ta Vali, si a celorlalti membrii ai forumului ,posesori sau viitori posesori de veliere "partea practica"se poate rezolva  :)

-Eu insa am sa mai postez cateva imagini cu barci de tip Dory,din lemn,construite de amatori,ca sa nu ramana nimeni cu impresia ca ar fi neputincioase',limitate ,sau insuficient de frumoase.

La ultima imagine am atasat un posibil membru al echipajului  :)