Dezbatere PUZ - Faleza Galati pe 20.06.2013, participati !!!

Creat de gvincentiu, Iunie 08, 2013, 01:05:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

gvincentiu

Astazi am trmis următorul email:


"Domnule Arhitect Sef,

Am studiat cu atentie propunerile preliminare privind PUZ faleza Dunarii Galati si sunt deosebit de incantat de modificarile si imbunatatirile ce vor fi aduse Falezei Galatene.

Am observat situatia fostului Port de Agrement din amonte de trecea bac, situatie ce va fi supusa unui studiu de fezabilitate. De profesie sunt inginer de marina, fost ofiter militar, comandant de nava.

As dori sa-mi aduc aportul la realizarea acestui studiu, atat prin informatiile pe care le detin, cat si prin prisma faptului ca sunt dedicat ambarcatiunilor mici sportive si de agrement. In anii trecuti, mi-am construit un caiac tandem dublu (pentru familie) si o barca traditionala din lemn cu rame si vele pentru a-mi plimba familia, prietenii pe Dunare. M-am izbit de urmatoarea problema: lipsa unei zone sigure de lansare a ambarcatiunilor mici (yole, barci mici, lotci din lemn) si sportive (caiace). Rampa portului turistic de agrement din prezent este periculoasa pentru aceste ambarcatiuni ce nu necesita peridoc si se lanseaza din mana, deoarece este in curentul Dunarii, iar in aval sunt deja barci mari la apa si exista pericolul de accidente. Mentionez ca aceste ambarcatiuni au nevoie de apa linistita si de cateva pregatiri finale dupa lansarea la apa.

Recent m-am intors dintr-o tura organizata de Asociatia RAID Romania din Delta Dunarii unde am participat cu barca mea din lemn, cu vele si vâsle. In toate localitatile atinse: Jurilovca, Sarichioi, Dunavatul de Jos, Sf. Gheorghe, Perisor, GuraPortitei ambarcatiunile mici au locuri propice de lansare/ridicare la apa si pentru efectuarea pregatirilor de plecare, fapt pentru care va atasez cateva fotografii exemplificative.

Pentru refacerea/reconstructia fostului Portului Agrement aduc urmatoarea motivatie:

- ambarcatiunile mici si sportive, fara motor ci doar cu rame si vele nu necesita infrastructura complexa, ele fiind lansate din mana, fara acces auto

- fenomenul acestor ambarcatiuni (yole, barci mici din lemn, caiace, canoe) este in plina dezvoltare in Galati si judet, numai eu cunoscand multi galateni care si-au construit propriile barci si caiace din lemn. Pentru studiu exista forumurile: www.barcaholic.ro, www.capcompas.ro - administrator din Galati, www.eurosail.ro

- la nici 500 m este Liceul cu Program Sportiv ce inca mai are profesor de caiac-canoe si se predau disciplinele aferente. Astfel  poate folosi Portul de Ambarcatiuni mici ca baza materiala pentru astfel de cursuri, concursuri si alte manifestari cu caracter educational si sportiv.

- in fiecare an TID (Turneul International Dunarea www.tidromania.ro) ce porneste de la Ingolstadt, Germania cu cateva zeci de caiace, canoe si turisti din multe tari, sare de Galati avand ca etape intermediare Braila si Luncavita desi sunt sigur ca ar avea mult mai multe de vizitat in Galati, putand fi introdusa ziua de odihna aici, cu campare pe plaja, la cort.

- poate fi folosit ca alternativa la Portul Turistic de Ambarcatiuni in sensul ca as putea si chiar imi doresc sa-mi las ambarcatiunea, caiacul la mal, cateva zile, pentru un weekend, in siguranta, contra unei sume rezonabile, fara a-l mai duce pe masina acasa in fiecare zi. Si ca mine sunt multi, cateva zeci de galateni din oras si judet cu ambarcatiuni mici de agrement, excluse fiind cele cu motoare puternice si a caror lansare necesita peridoc si acces auto. Excluse de asemenea orice ambarcatiuni ce desfasoara activitati comerciale sau de pescuit.

- pote fi folosit pentru loc de popas in tranzitul ambarcatiunilor medii (veliere mici sub 7 metri, lotci cu rame, barci caiace, yole etc.) pe parcursul tururilor de coborare a Dunarii organizate de diversele Asociatii cu caracter sportiv, promovarea fiind asigurata de cele cateva forumuri cu caracter nautic din Romania al caror membru sunt. In acest scop se poate folosi spatiul verde de langa cheu pentru campare, toaletele publice de pe cheu si eventual acces la apa si curent electric, contra cost.

- alte exemple de activitati nautice de agrement: in luna mai a fost organiyat RAID Romania 2013, in iunie este organizata Barca Week, in august TID-ul samd.

- as putea, in mod gratuit, alaturi de instructorii de la Liceul cu Program Sportiv si de alti pasionati sa organizez workshop-uri si cursuri de weekend pentru invatare a navigatiei cu vele doar pentru sprijinirea tinerilor si a acestui sport nobil, pe nedrept neglijat în zona portului de agrement.

In speranta ca v-am fost de un real ajutor, va multumesc si as dori sa-mi confirm participarea alaturi de alti pasionati la dezbaterea publica din data de 20 iunie 2013 de la Parcul de Software, ora 10.00

Vincentiu GALU

str. *****, nr. **, bl. ****, ap.**** GALATI

tel. 076*********
"

Rog colegii, in masura in care sunt pasionati sa ma insoteasca la intalnirea de pe data de 20, ora 10.00. Poate reusim sa ne facem ascultati, macar pentru cei ce sunt deabia la inceput de drum.
Ganduri bune !

Florio

La naiba, acum se tine dezbaterea asta, cand eu sunt plecat in croaziera noastra dunareana !
Lucrul e serios si s-ar cere privit la fel de serios de catre noi . Cu toate parantezele despre faptul ca desigur si planurile si licitatiile de executie sunt deja rezolvate intre edili; nu cred ca isi face nimeni vise, investitia e importanta pentru edili doar in proportia in care se pot "trage" niste bani si atat. Cu toate astea, speranta moare ultima si noi astia iubitori de apa, trebuie sa incercam si imposibilul pentru a se face macar ceva util si nu doar o investitie de ochii lumii si buzunarele consilierilor.
   Demersul lui Vincentiu este foarte bun . Desigur nu se va uita nimeni peste ce a scris el pe mail-ul arhitectului sef, insa poate conta pentru ca se observa un interes public. Am sa trimit si eu un mail acolo si va sfatuiesc pe toti care sunteti interesati sa faceti la fel.
  Acum descarc planurile de urbanism zonal, de pe site-ul primariei, sa vad ce au de gand efectiv sa faca.

  Consultarea in dezbatere publica a populatiei este iarasi (o stiti deja) un demers de a friza legalitatea, fiindca n-am vazut pana acum nici o dezbatere publica sa aduca ceva nou sau sa schimbe un proiect al municipalitatilor .  In general mizeaza pe faptul ca nu vine lumea sa discute asa ceva si celor putini care au sa vina o sa li se dea senzatia ca se discuta si conteaza.

Totusi, e important sa se ia aceasta atitudine, alaturi de un studiu macar la nivel general, de solutie, a acestei faleze. Poate se va face si ceva util pana la urma. Ca exemple proaste sunt multe, de la marina galateana luata de gheturi pana la marina Tomis ale carei pontoane erau prost ancorate inca din stadiul de conceptie, nu mai vorbim de realizare.

gvincentiu

Vei vedea ca zona cu pricina e in amonte de trecerea bac si inca nu e hotarat nimic referitor la ce va fi acolo. Poate reusim, macar o organizare a malurilor ca la Sf. Gheorghe
Ganduri bune !

Florio

Pentru momentul de fata vad ca se pune doar problema executarii acestui PUZ, care va deschide calea unor alte studii de fezabilitate (stiti, la noi se iau bani pentru studii :) ) privind reinfiintarea portului de agrement si eficienta sa economica  . Intre noi fie vorba, daca il vor executa tot in curent, va fi la fel de durabil ca si cel vechi .
  Ei spun despre aceasta facilitate numita "port de agrement", foarte putine.
Citez:  "in masura in care portul poate fi reconstruit, vegetatia va fi indepartata si se vor pastra doar o serie de elemente vegetale de pe partea superioara a pantei "  (!) - asta tine de peisagistica, n-are o noima in discutiile de amenajare a unui port turistic.
"Daca investitia pentru refacerea portului se demonstreaza a fi nerentabila, ecosistemul existent va fi conservat si protejat ". Am fost pe locul acestui port de agrement, a mai pus si Vincentiu poze. Despre ce ecosistem vorbesc ei, nu imi dau seama.
"In acest caz se impun masuri de decoplesire, de curatare a zonei, de realizare a unei bune accesibilitati prin pontoane suspendate "
    Amplasamentul vechiului port de agrement este foarte bun, la polul opus modului de realizare a marinei pe care au luat-o acum mai bine de 1 an gheturile. E sub protectia tarmului si in desene rezulta un dig in amonte de intrare, care de asemenea protejeaza intrarea de curentul fluviului .

Una peste alta, Doamne ajuta ! Mult lobby, o voce publica puternica si poate se realizeaza ceva. Si asa un singur portulet turistic la un asa oras, e putin. Dar tot mai bine decat deloc :)

Asta e tot ce am gasit despre portul de agrement, in documentatia stufoasa a falezei. In rest, amenajari urbane, proiecte populiste, etc...etc...

Florio

Citat din: gvincentiu din Iunie 08, 2013, 09:17:55 PM
Vei vedea ca zona cu pricina e in amonte de trecerea bac si inca nu e hotarat nimic referitor la ce va fi acolo. Poate reusim, macar o organizare a malurilor ca la Sf. Gheorghe

Salut Vincentiu, am sa pun niste concluzii personale, dupa cele citite in documentatiile lor:

1.  Acest PUZ nu impune ce se va construi acolo. Ci doar ne spun ca se va conserva ecosistemul de pe amplasament . Nu stiu despre ce ecosistem e vorba, probabil folosesc o fraza standard care suna bine pentru avizul de mediu.
2. Decizia de interventie asupra vechiului port turistic, se va face numai dupa efectuarea unui studiu de fezabilitate care va releva oportunitatea investitiei. Adica eficienta lui economica .
  De principiu un PUZ stabileste numai niste parametri urbanistici cu incadrarile lor, niste trasee de utilitati, parcelari sau drumuri/accese . Un PUZ nu construieste ci doar creaza premizele de a construi.  Construirea se face numai in urma unei autorizatii care are la baza in cadrul investitiilor mari, un studiu de fezabilitate .
3. Avand in vedere toate astea, acest PUZ reglementeaza un areal mare din Galati, care are ca element principal intreaga faleza urbana a Dunarii . Este cuprinsa si zona vechiului port turistic, un amplasament foarte bun pentru menirea lui.

Din punctul asta de vedere, PUZ-ul atinge scopul pe care il vizam noi, iubitorii de apa. Mai mult de atat, nu poate face decat consiliul local, daca declanseaza si plateste un studiu de fezabilitate care sa arate oportunitatea investitiei.

adrianix

Salut. Parerea mea este ca e un proiect nascut mort. Un vis frumos care se termina dimineata,deci repede. Am tinut barca acolo,mai multi ani,cand se ocupau cei de la skoda de acel loc. Trebuiesc multi bani,pentru amenajare si profitul "lor" ar fi prea mic. Acolo trebuie dragat,pentru inceput 7-8 metri,apoi in fiecare an alte interventii,care ar ridica enorm costurile de intretinere. Locul se afla aproape de varsarea Siretului in Dunare,mereu sunt probleme cu ce vine de sus,copaci,animale si ce e mai rau e ca din cauza formei locului,se depune mereu pamant si nisip la intrarea in golf. Cati bani poate lua primaria,unuia cu un caiac ori unuia cu o barca mica,pentru 3 zile de parcare in care ea trebuie sa plateasca si paznic si sa dragheze anul urmator? pentru scoala nu se va face nimic prea curand,deci...    Si sa nu uit:digul respectiv este in proprietatea politiei de frontera(nu sunt sigur 100%),care zice ca e punct strategic pentru ei. De asta sunt sigur fiindca au venit de multe ori si ne-au zis lucru asta si in urma cu multi ani aveau foisor acolo.

Vali

Bazinul din amontele bacului a fost construit in anii '80, odata cu noua fabrica de barci a cooperativei Bratesul. Se intentiona ca acesta sa fie portul de ambarcatiuni al orasului, este si o rampa mare pe unde urmau sa fie coborate la apa barcile, direct din curtea fabricii.

In timp, ca peste tot dupa Revolutie, bazinul a fost abandonat, mai ales ca s-a constatat ca se colmateaza foarte repede, din motivele expuse de colegul Adrianix. In anii cu seceta bazinul e secat complet, iar intretinerea lui - dragarea anuala - ar fi mult prea scumpa pentru beneficiile obtinute. Din cauza asta s-a si luat decizia de a construi noul port de barci in aval de bac, ceea ce se vede ca nu a fost o idee buna. In poza de mai jos se vede cum arata bazinul azi, adica o padure care a invadat zona, din cauza abandonarii complete de catre edili.

Am sa merg si eu la dezbaterea PUZ-ului, cu toate ca in relatia cu primaria, la pomul laudat eu ma duc cu sacul spart. E intr-adevar nevoie de un loc amenajat unde sa dam la apa barcile mici, nu cred ca bazinul e ok pentru asta, dar cine stie, poate in urma discutiilor se mai limpezesc apele.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Rumpi


Adica sa intelegem ca deoarece investitia e nerentabila se va conserva padurea existenta?

pelicanul

Citat din: Rumpi din Iunie 09, 2013, 10:20:39 AM

Adica sa intelegem ca deoarece investitia e nerentabila se va conserva padurea existenta?
Normal, asa e in Romania!  :o
Ne batem joc de ditamai Delta, autoritatile nu sint in stare sa stirpeasca braconierii si poluarea.
In schimb e pe cale sa fie declarata zona protejata groapa de gunoi renaturata din jurul Lacului Vacaresti din Bucuresti (hai sa traiesti!  ;) )! Doar din cauza ca de 25 de ani nimeni nu a fost in stare sa amenajeze un parc decent in zona si natura si -a reintrat in drepturi!
Aberatii Made in Romania! Frumoasa tara, pacat ca e locuita!

Florio

Nerentabilitatea apare din slaba conceptie si realizare a proiectului.

Gura acelei alveole in care s-a construit portul, se colmateaza, e adevarat, fiindca toata faleza este pe partea exterioara a meandrei pe care o face Dunarea in acea zona.  Dar aluviuni nu se depun doar pe partea unde e curentul mai puternic, asa ca lucrari periodice de intretinere sunt necesare oriunde in albia unei ape curgatoare.
 
  Amenajarea gurii de intrare in port cu un dig de protectie, ar diminua substantial problemele cauzate de aluviuni, de curentul apei si de gheturile fiecarui anotimp rece .
 

lipan

Pusese skipper, pare-mi-se, pe undeva, nu mai îmi aduc aminte pe unde, o fotografie google earth cu un port la Dunăre de la sârbi. Foarte bine gândită treaba acolo, portul fiind ferit de sloiurile care curg pe Dunăre şi probabil şi de aluviuni.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!