Despre pilotine

Creat de Vali, August 19, 2013, 11:31:44 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Fritz

#15
Da Vali. Aici ai dreptate. Eu nu as mai reconditiona una. Am muncit din mai pana in noiembrie...
Ma gandeam sa-i mai fac ceva modificari ...dar am renuntat. Nu merita. Am muncit jumatate de an si m-am dat cu ea o saptamana ...si vreo 3 zile ...Merge asa .
Am vazut barci la turci de ma mir cum de aveau curaj sa iasa cu ele pe mare . Epave !  La greci ceva mai bune...Multe pilotine am vazut la italieni si la croati. O sa atasez cateva poze. Croatii le si inchiriaza la 60-80 euro 7zi cu motoare de 9.9 cai . Rar vezi un motor mai mare de 15 cai pe pilotina...
Unele sunt modificate. Au carena lungita in spate ...vreo jumatate de metru  cu forme prismatice ca sa gliseze. .. Altele au pur si simlu atasate ...placi pentru marirea suprafetei portante la pupa. Dar nu am vazut aripioare puse pe placa anticavitatie...
 

adrianpacurici

salutare la toata lumea
am citit si eu topicul acesta... cel mai mult m-a incantat varianta cu vele...

Fritz

#17
Mai postez cateva poze ...Barci grecesti si turcesti ..de pescuit ...Am facut o gramada de poze.
Cea mai Tare ..cabinata ...sub pavilion grecesc ...e cea cu cabina neagra ... ;D 
Pe mine aia m-a incantat !!!

Fritz

Mai pun vreo 3-4 ...o pilotina de la Bodrum...un RIB cu doua motorase, suveniruri ...Un Taxi, si 8 paragate de cate 300 carlige ...

Rumpi


Domnilor fie-va mila de un om fara cultura nautica si explicati-mi si mie ce e aia o pilotina. Pana acuma am crezut ca e barca care duce pilotul la nava sau care piloteaza o alta nava in port si nu are de-a face cu tipul navei. Dar vaz ca nu e asa si din pozele postate nu vad vre-un numitor comun.  Asa ca va rog daca se poate enumerati detaliile constructive ale clasei ca sa pot recunoaste si eu obiectul pe apa.

Vali

Salutare Rumpi, am scris eu mai demult cate ceva despre pilotinele din povestea de fata, la acest post din topicul despre cabinate, punctul 2 - despre pilotine: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,315.msg2756.html#msg2756

Pana la urma e vorba de o simpla denumire, asa s-a incetatenit in zona mediteraneana. In afara de Cranchi si derivatele sale, exista multe alte modele, printre care si barca pe care ne-a aratat-o colegul Adi Pacurici, la topicul lui recent. Am vazut si destule pilotine double-ended, ceea ce arata inca o data orientarea spre regimul de deplasament. Cu toate astea, din ce se vede in pozele lui Fritz, multe au fost modificate pentru motoare si viteze mai mari.

Apropo Adi (Fritz), motivul pentru care n-ai vazut hydrofoil pe motoarele de pilotine cred ca ar fi si faptul ca hydrofoil-ul e folosit de obicei pe barci mai usoare si mai nervoase, de glisare. Eu nu sunt un mare fan al hydrofoil-ului, ci prefer ori o buna geometrie a carenei, ori cel mult taburi sau alte solutii de geometrie variabila.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

byteworks

Eu as zice ca e o confuzie si folosire gresita de termeni, pilotinele de aici sunt barci care au un "pilot house", pilotina originala e asa cum zice Rumpi, orice barca transporta pilotul.

Fritz

#22
Italienii le-au omologat asa :
Pilotina Cranchi 485 ...sau Pilotina Cranchi 580 , sau Pilotina Vega 499 , sau Pilotina Gobi ...
Da-i lui google ..si-ti gaseste sute. ..macar imagini.
Nu e nicio confuzie. Sunt barci cu cabina care ...poate odata duceau pilotul la nava . Sunt omologate pt 6 mile pe mare. La nava se duc altele mai mari de vreo 8 metrii.
Uite o poza dupa un scan...nu stiu daca se vede...
Imbarcazione da diporto a motore fuoribordo , modelo PILOTINA. 

Uite si Rio 580 ..e tot pilotina.... Swiss 580 pilotina...



byteworks

Pai la italieni pare sa fie cel mai clar: Pilotina - Wikipedia - ceea ce am spus mai sus.

Rumpi

 Merci mult, acuma am inteles. Orice salupa mica cabinata (de deplasament) e pilotina la italieni.  Si noi dupa italieni zicem la fel. Nu ne ajungea sa zicem salupa dupa francezi. De acuma incolo recunosc: am vazut pilotine pe viu, stiu despre ce vorbiti.

Fritz

 Da, in principiu si eu cred ca de acolo a venit denumirea...Dar daca ei ( ministerul transportului IT ) au omologat mai toate cabinatele ...de servici, de agrement ( sport) cu denumirea de PILOTINA ...adica in certificatul ei de omologare asa scrie ...de ce sa-i zic eu altcumva ???
Ti-o fi venit vreo idee ...sa-i  faci cabina la barcuta ? Ia spune drept !  ;D   Si nu mai stii cum sa-i zici !!!
Unul iti zice s-o faci velier...altul cabinata ...Cine stie ce iese pana la urma .  :o
  Frumoasa lucrare ... Te mai ajuta cineva ...Ai progresat ..nu gluma . Spor si idei bune !!!
   

Fritz

#26
@Rumpi...Nu neaparat  de deplasament.
Pilotinele Cranchi sunt de semideplasament. Pot merge si in glisaj daca au putere suficienta si incarcatura redusa.
Pilotina Gobbi este de glisare . Are bordaj in clinuri dar forma carenei e pentru glisare. Uite si o poza cu tab-uri atasate la o pilotina gobbi ...
Rio este tot de glisare .   Deci cam tot ce e cabinata la italieni ...e pilotina. 
Daca m-as mai apuca sa fac o barca , va fi ...pilotina ,dar  de glisare , cu redane longitudinale si transversale , cam la 5 m / 1.8 ..si 250 kg. 
Dar va merge cu motor de 30-40 de cai. 

Vali

Da, cam asa e vizavi de regimul de mars la barcile Cranchi si cele derivate: deplasament, semideplasament sau chiar glisare, in functie de putere si greutatea barcii. Pana la urma si o cada de baie o glisezi, daca ai motor suficient de mare :D.

Totusi, la origine ele au fost gandite in primul rand pentru economicitate. Asta se vede in forma "rotunda" a corpului, si in faptul ca, spre deosebire de salupele exclusiv glisoare, barcile tip Cranchi se misca bine si in deplasament. Pe cand o salupa obisnuita, cu gurna si fund in V, la deplasament va "trage multa apa dupa ea", din cauza oglinzii mari si imersate.

Citat din: Fritz din August 27, 2013, 08:08:32 AM
Daca m-as mai apuca sa fac o barca , va fi ...pilotina ,dar  de glisare , cu redane longitudinale si transversale , cam la 5 m / 1.8 ..si 250 kg. 
Dar va merge cu motor de 30-40 de cai. 

Daca iti amintesti, era acum cativa ani un serial interesant pe Discovery, Biker Buildoff, unde 2 constructori de motociclete se intreceau la fabricarea cate unui chopper custom. N-ai idee de cata vreme ma gandesc si eu sa ma intrec cu cineva "bazat", la constructia unei barcute, si sa ajungem sa ne dam impreuna pe ape, studiindu-ne reciproc "jucariile" :)
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Fritz

 @Vali...Si mie mi-ar placea ... :)  Dar locuiesc la bloc...Barcile le-am lucrat pe unde am apucat ...Am facut una in cortul rulotei.  Si toate barcile le-am facut singur...M-am chinuit. De multe ori fara masca, fara manusi...Ma mananca pielea numai cand mi-aduc aminte. 
Cand voi sta la casa ...la curte, sa am un acoperis deasupra macar ...si sa fiu pe terenul meu, poate ca m-as mai incumeta. Idei mai am. 
  Ca sa faci o barca de 250 de kg ...trebuie sa construiesti un model ...si o matrita (doua buc).   Munca de ocnas... :'(
Lasand la o parte ..manopera... iti intra cam 1000 de kg rasina ,fibra , gelcoat ...asa la total ...ca se mai pierde ...se evapora stirenul... Adica vreo 720 kg rasina , 30 gelcoat si 250 de fibra ...+consumabile...Zeci de pensule...smirghel...trafaleti ,acetona...Asa la modul economic ...si cu pierderi minime.
Daca fac socoteala ajung la cel putin 4000 de euro numai materialul...  :-X 







bradutzu

fara suparare dar mie imi da cu virgula!
250 kg fibra - fibra nu se evapora ca tre sa se faca barca din ceva pana la urma
750 kg de rasina: cat la %stiren in compozitie? ca restu ramane si se intareste pe barca
30 kg de gelcoat - asta unde mai dispare si el ca tre sa ramana si pe barca ceva gelcoat asa ca sa se bucure ochiu si soarele ca are ce strica
si la final ramai cu o barca de 250 kg?
d-nu inginer, nu credeti ca exagerati putin?........sau chiar mai mult? ???
Sa auzim numai de bine!