Cap Compas

Constructii si reparatii de ambarcatiuni => Proiectare, design, teoria navei => Subiect creat de: rexsailor din Aprilie 18, 2011, 03:36:20 PM

Titlu: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: rexsailor din Aprilie 18, 2011, 03:36:20 PM
sa inauguram un thread de ce ne doare pe unii- planuri de barci...pe care sa le facem in regim diy...
fiind mandea in cautari de ceva mic pe afara si usor , dar mare pe dinauntru, am gasit la estici doua planulete haioase zic eu...
http://www.stugna.kiev.ua/index.php?pirs=samostroy&st=dyet
http://www.vesel.info/wordpress/boat_plans/mikro.pdf

haios este ca intr-o astfel de jucarie( 12 feets) evgeny gvozdev a dat un ocol pamantului, jucaria numindu-se said...
vizavi de evgeny, am sa revin cu un alt thread, momentan adun datele....
Titlu: Răspuns: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: buccaneer din Aprilie 18, 2011, 10:14:03 PM
M-as orienta spre un design mai modern si totodata mai usor de construit ca acesta:
http://www.boatdesign.net/forums/attachments/sailboats/25572d1222162336-ideal-18ft-daysailer-webb18csk2.jpg
http://www.boatdesign.net/forums/attachments/sailboats/25571d1222162336-ideal-18ft-daysailer-webb18.jpg
Titlu: Răspuns: R?spuns: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Florio din Aprilie 18, 2011, 11:03:48 PM
Citat din: buccaneer din Aprilie 18, 2011, 10:14:03 PM
M-as orienta spre un design mai modern si totodata mai usor de construit ca acesta:
http://www.boatdesign.net/forums/attachments/sailboats/25572d1222162336-ideal-18ft-daysailer-webb18csk2.jpg
http://www.boatdesign.net/forums/attachments/sailboats/25571d1222162336-ideal-18ft-daysailer-webb18.jpg


Planul arata foarte bine:).
Eu nu reusesc sa simt insa proportia, Relu : cum te simti intr-o barca de 4,98m ? Am intrat intr-una de 6,3m, construita de renumitul nostru velist Mircea Dumitriu, cu derivor fix, lestat, si era mare inghesuiala. Adica doua banchete si doua spatii de depozitare (prova si pupa) .
Fata de aceea, planurile prezentate de tine arata de vis. 4 cusete care arata utilizabil, ca sa nu mai spun ca au gasit loc si de galley :)
Titlu: Răspuns: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: buccaneer din Aprilie 19, 2011, 03:34:55 PM
Ai dreptate Florio.
Am incercat sa arat ca sunt si alte optiuni pentru barci "de buzunar", barci care sa fie ceva mai performante si cu design modern. Bineinteles compartimentare este exagerata.
Am proiectat si construit o barca de 4.50m asemanatoare cu cea prezentata din tocuri strambe de usi si placaj tego. Nu am terminat-o dar a rezistat peste 5 ani in gradina la cineva fara a fi acoperita sau imbracata in fibra sau vopsita, lucru care m-a surprins.
Mi-am dat seama ca nu asta este drumul pe care trebue mers.
Am muncit 2 ani (cand timpul era frumos caci lucram afara) si nu cred ca produsul final merita efortul dar nu avean alte variante si nici informatii exceptand o revista "Der Segeln" in care erau prezentare Etap 22, Hunter si Dehler. asta a fost "biblia" mea.
Revenind, nu cred ca astfel de barci sub 6m, cu cusete inalte si construite in regie proprie din placaj merita efortul.
Cred ca ar fi interesanta o discutie despre ce tip de barca merita luat in considerare in functie de utilizare, locatie, posibilitati financiare, materiale disponibile si oferta secondhand.
Titlu: Răspuns: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: rexsailor din Aprilie 19, 2011, 11:43:13 PM
Citat din: buccaneer din Aprilie 19, 2011, 03:34:55 PM
Cred ca ar fi interesanta o discutie despre ce tip de barca merita luat in considerare in functie de utilizare, locatie, posibilitati financiare, materiale disponibile si oferta secondhand.

cu siguranta discutiile ar fi interesante, dar cred ca ar fi util un topic separat....este evident ca planurile free au in mod sigur si dezavantaje...insa se pot realiza fara mari cheltuieli si fara o pregatire sau experienta speciala...

si am sa mut aici si linkul cu d4-d5 , cu planuri free la
http://www.bateau.com/freeplans.php
si realizata in mai multa exemplare...poate realizatorii mai vin cu noi poze si cu noi aventuri!
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
Va salut domnilor .Sant nou pe forum iar subiectul acestei rubrici ma intereseaza in mod special.Sant galatzean am 46 ani.Ma vad nevoit sa spun,datorita unei postari anterioare, ca in orasul meu exista o lunga traditie de construire a ambarcatiunilor in regie proprie,pe vremea parintilor mei ca si acum ,orice iubitor al apelor, ce nu avea doua maini stangi ,isi costruia sau visa macar sa construiasca o barca.Lemnul este si a fost mereu principalul material,dar sant multe constructii din otel,alumuniu,fibra si sa nu uit un nume f. cunoscut cu ceva timp in urma [prin anii 50] Bondrea care isi avea casa aproape de Dunare si era proprietarul unui slep facut din ciment dupa o tehnologie abia descoperita in acea vreme de un italian.
Eu cred ca orice fel de barca facuta in regie proprie genereaza multa bucurie proprietarului atunci cand navigheaza ca si atunci cand o construieste.O astfel de treba poate deveni un proiect de familie aducandu-si aportul la admosfera familiala.
Pretul unei astfel de trebi este clar mai mic decat o barca stas, de aceleasi dimensiuni,uneori si SH la care se adauga faptul ca ai o barca noua si nu stai cu grija ca daca ai tusit poti provoca o gaura de apa.
Despre durata constructiei...Tin minte ca nashul meu impreuna cu taicameu,cand eram copil faceau o duba pescareasca intr-o luna [daca nu socotim timpul necesar uscarii scandurilor].
Sigur ca un velier este mult mai complex,dar asta nu ar trebui sa sperie pe nimeni ci din contra,bucuria constructiei va dura mai mult.Nu stiu daca aveti idee ca uneori pe un posesor de Dnepr [Nipra] il ajunge mai mult chopperitul motocicletei decat un Virago 535; sau altceva comparabil+spagi la ITP si pe sosea.Dar merge omul cu un lucru facut de el si care il reprezinta. Ma opresc aici cu argumentatia si dau cateva nume de barci ale caror proiecte se gasesc usor pe net"si care cred ca merita construite: Nootka Sound-swampscot dorry-proiect Joe Dobler. E de fapt o duba de 6m/1,7,cu 1/4 din punte acoperita.cabina din prelate folosibila in marsh,outboatd 4cp,sloop.
Q-17 Joe Dobler. Proiectul care ma intereseaza pe mine.Motivatia alegerii lui dupa lupte seculare ce au durat vreo 2 ani ,am s-o prezint alta data daca nu voi deranja prea tare cu aceaste postare f. lunga.
Strandek 495,Sztrandusia 495 [proiecte gratuite]
Hartley 16-18,Petrel [gratuit],Elver-[lemn],Adelie 16-proiect Bateau
Pilgrim 590 [proiect gratuit]
Meadowbird 16-[lemn]
La noi placajul marin e rar si scump,dar sant si constructii din lemn ieftin +rasina.Sau putem prefabrica placi" de 2-3 mm din nestrapol+fibra tratata,pe care le vom folosi exact ca si pe placaj [metoda proprie],si apoi acoperit totul cu alte straturi de fibra. Si apoi sa nu uitam de Hai-Hui,Dris,Ondine,Hoinar[in GL.]
Tin sa mai spun ca se poate discuta despre calitatile nautice probabile ale unui proiect,sau cum e mai rentabil ,economic vorbind,dar daca se merita sau nu asta hotaraste fiecare in parte.Eu de ex.am vandut o Toyota Corolla si am cumparat un Aro 10 cu motor de Dacia la care lucrez de aproape 2 ani.Financiar miscarea asta e varza,dar ce multa bucurie imi creaza + ca voi tracta cu aceasta masina -barca,rulota,voi explora locuri unde cu Toyota puteam doar visa sa ajung [14cm-garda de la sol]
Numai bine tuturor si spor la treaba !
PS:termenul"barci de buzunar"e jignitor.Stiu ca unora o barca de 10-15m li se pare ceva normal dar nu toata lumea e fericita sa-si urce barca pe cavalet cu macaraua. Exista oameni ce strabat oceanul in ambarcatiuni de doar cativa metri.Pe Duckwork" exista citeva astfel de proiecte-Ocean Explorer,Fafnir ca sa nu mai vorbim de Swaggie" care e posibil sa navigheze acolo unde barci mult mai mari nu pot pentru ca nu au fost proiectate pentru asta.
Cu speranta ca nu am suparat pe nimeni va urez: Sarbatori fericite tuturor !
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Vali din Decembrie 25, 2011, 07:41:26 PM
Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
Va salut domnilor .Sant nou pe forum iar subiectul acestei rubrici ma intereseaza in mod special.Sant galatzean am 46 ani.

Bun venit pe capcompas.ro, si salutari din partea (cel putin) inca unui galatean :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
Ma vad nevoit sa spun ca in orasul meu exista o lunga traditie de construire a ambarcatiunilor in regie proprie,pe vremea parintilor mei ca si acum ,orice iubitor al apelor, ce nu avea doua maini stangi ,isi costruia sau visa macar sa construiasca o barca.Lemnul este si a fost mereu principalul material,dar sant multe constructii din otel,alumuniu,fibra si sa nu uit un nume f. cunoscut cu ceva timp in urma [prin anii 50] Bondrea care isi avea casa aproape de Dunare si era proprietarul unui slep facut din ciment dupa o tehnologie abia descoperita in acea vreme de un italian.

Si eu imi amintesc ce viata era pe vremuri la Siret sau Dunare, erau cativa oameni care-si facusera veliere frumoase - Marian Popovici cu "Hoinarul", Paul Butusina cu "Neutrino", Oana Victor cu "Phoenix" , nea George cu "Flamingo", nea Romica (Dumnezeu sa-l ierte) - avea "Alona Fan" si "Bravo", plus velierul de otel de la Siret la care ne uitam cu admiratie (asa urat cum era), si-l botezasem "cuirasatul" :D. Si mai erau atatea alte barci si salupe cu motor, inboard sau outboard, plus dube pescaresti, sau pur si simplu barci simple de agrement, dar majoritatea facute de amatori.
Nu stiu decat vag din auzite despre dl. Bondrea, deci daca aveti mai multe detalii despre activitatea dumnealui, poate aveti timp odata sa ne povestiti si noua.

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
Eu cred ca orice fel de barca facuta in regie proprie genereaza multa bucurie proprietarului atunci cand navigheaza ca si atunci cand o construieste.O astfel de treba poate deveni un proiect de familie aducandu-si aportul la admosfera familiala.
Pretul unei astfel de trebi este clar mai mic decat o barca noua de aceleasi dimensiuni,uneori si SH la care se adauga faptul ca ai o barca noua si nu stai cu grija ca daca ai tusit poti provoca o gaura de apa.
Despre durata constructiei...Tin minte ca nashul meu impreuna cu taicameu,cand eram copil faceau o duba pescareasca intr-o luna [daca nu socotim timpul necesar uscarii scandurilor].
Sigur ca un velier este mult mai complex,dar asta nu ar trebui sa sperie pe nimeni ci din contra,bucuria constructiei va dura mai mult.

Total de acord (http://smileyjungle.com/smilies/agreement5.gif) (http://smileyjungle.com). Bineinteles ca trebuie si un dram de indemanare si mai multe dramuri de perseverenta :P. Ma bucur sa (mai) intalnesc pe cineva pentru care constructia unei barci e o bucurie :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
Nu stiu daca aveti idee ca uneori pe un posesor de Dnepr [Nipra] il ajunge mai mult chopperitul motocicletei decat un Virago 535; sau altceva comparabil+spagi la ITP si pe sosea.Dar merge omul cu un lucru facut de el si care il reprezinta.

Cel mai bun exemplu este concitadinul nostru Gabi "pasnicu", a carui Nipra face furori de atata vreme peste tot pe unde ajunge. Si eu cand eram "mic" decupam si coloram "drujbe" sovietice pe 2 roti, asa ca e posibil sa ne cunoastem :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
Ma opresc aici cu argumentatia si dau cateva nume de barci ale caror proiecte se gasesc usor pe net"si care cred ca merita construite: Nootka Sound-swampscot dorry-proiect Joe Dobler. E de fapt o duba de 6m/1,7,cu 1/4 din punte acoperita.cabina din prelate folosibila in marsh,outboatd 4cp,sloop.
Q-17 Joe Dobler. Proiectul care ma intereseaza pe mine.Motivatia alegerii lui dupa lupte seculare ce au durat vreo 2 ani am s-o prezint alta data daca nu voi deranja prea tare cu aceaste postare f. lunga.
Strandek 495,Sztrandusia 495 [proiecte gratuite]
Hartley 16-18,Petrel [gratuit],Elver-[lemn],Adelie 16-proiect Bateau
Pilgrim 590 [proiect gratuit]
Meadowbird 16-[lemn]

Imi place Q-17 - http://www.duckworksbbs.com/plans/dobler/q-17/index.htm , seamana mult cu barcile lui Phillipe Harle, pionierul velierelor din placaj. Banuiesc ca alegerea lui se datoreaza tractabilitatii, formei simple monogurna, si derivorului "ghilotina" lestat (bun pentru Dunare dar si maritim costier). Poate ne spuneti care a fost pentru dvs. motivul alegerii, asigurandu-va ca nu ne deranjati vreodata cu postarile lungi :D.
Sztrandek 495 - o bijuterie de barcuta minimala, dar foarte seaworthy, cu o varianta interesanta de cockpit central: http://www.siz.org.pl/sztrandr/sztrandr.html
Petrel - cruiser minimal pentru ape protejate: http://www.svensons.com/boat/?p=SailBoats/Petrel
Pilgrim 590 - cel mai aratos pocket cruiser din placaj: http://www.boatdesign.net/nyd/P590/

Eu am avut dintotdeauna o slabiciune pentru Primo 550 al lui Jean-Pierre Villenave, al carui plan a fost preluat si modificat de Jaques Mertens de la www.bateau.com , rezultand Vagabond 20, poate cel mai iubit minivelier de amatori. Tipul respectiv de design a fost preluat si de rusi, care au publicat pe vremuri in Katera I Iahti cateva planuri foarte bune de acest tip (exemple - barcile galatene Neutrino si Phoenix).
Si daca tot am "crescut" cu planurile rusesti alaturi, sa punem si cateva link-uri foarte bune:
http://www.boatplans.ru/
http://www.stugna.kiev.ua/index.php?pirs=samostroy
http://www.yakutia.ru/~igor/
http://www.amariner.net/

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
La noi placajul marin e rar si scump,dar sant si constructii din lemn ieftin +rasina.Sau putem prefabrica placi" de 2-3 mm din nestrapol+fibra tratata,pe care le vom folosi exact ca si pe placaj [metoda proprie],si apoi acoperit totul cu alte straturi de fibra. Si apoi sa nu uitam de Hai-Hui,Dris,Ondine,Hoinar[in GL.]

In acest sistem cu placi prefabricate de fibra a lucrat si colegul nostru Gigi din Tg. Mures cand a construit mini-Egoist-ul, despre care ne-a povestit pe vremuri. [Cand eram "mic" si aveam acces la net doar prin dial-up la servici, am citit prima data despre Gigi pe un site turcesc :)]. Din fericire, azi se gasesc la discretie materiale si scule, ramane doar sa punem "osu' la treaba" :D. Fie ca 2012 sa fie, in loc de anul apocalipsei, anul in care cat mai multi ne vom face "Arca" dorita :).
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 09:48:35 PM
Nu e nevoie de formule de politete.Dpdv.psihologic nu accept ca  am depasit 30 de ani,subscriu cu placere la modul de comunicare specific forumului.
Multumesc Valy pentru complatarile documentate si da ,o parte din motivele alegerii Q-17le-ai intuit perfect.Eu am sa le expun insa pe toate:
-Tin neaparat ca barca sa doarma la mine acasa-am casa cumparata in judetul Tulcea,nu e la apa pentru ca s-ar fi banalizat totul.E nevoie de un drum ,de o pregatire ,pana ajungem la locul faptei.Asa cum spunea T.Caragiu in Operatiunea Monstru"
-Trebuie sa se incadreze in 750 kg-barca+peridoc+bagajele din barca. Am un Aro 10 cum spuneam mai sus si lipsa categoria auto E"
-Zona de navigatie=Dunare,pana in curtea castelului de unde izvorasc cele doua rauri ce formeaza fluviul,daca se poate.Delta-bineinteles si costier.Nu cred ca voi ajunge cu barca in Mediterana,dar i-mi place sa visz ca daca asi urma malul........
-Sa calce pitzin la apa [cu derivorul ridicat] =delta,Cocuta"Insula brailei,talienele din dreptul plajelor litoralului,Dunarea cand e scazuta,esuare voita si chiar urcare pe plaje cu putin ajutor.
-Derivor tip ghilotina=caseta mai mica in cabina si mult mai solida decat la cel basculabil-gaura mai scurta in chila barcii la CM.
-Tot balastul sa se afle in partea inferioara a derivorului.Asta duce la o echilibrare a barcii cu mai putin balast=greutate totala mai mica=mai putine spatii afectate nescufundabilitatii.
-Cabina pentru 2 persoane. Jumatate din corp sub banchetele cocpitului.Daca sant valuri sau barca e bandata,ori trece vreun istetz cu o salupa de viteza la 2-3m,cel ce sta lungit sa nu simta gustul casetei derivorului.
-Sa pot ajunge la foc ocolind cabina sau iesind din cabina acolo.In functie de  starea vremii.Ca bonus la acest proiect plafonul cabinei se ridica pana in ghiu pe o lungime de aprox 1m.
-Veranda cocpitului sa poata fi montata in marsh=ghiu ridicat=mai putine cucuie.Mi-asi fi dorit ca focul sa aibe tagon,dar asta nu sa putut.Deh.nimeni nu e perfect
-Fundul in V"=se compotra bine pe valuri si e mai usor de construit.
-Inclinatia etravei sa aiba unghiul vaselor moderne=comportament bun la val ,punte uscata.
-Porta potti-ascunsa prin barca.Voi naviga impreuna cu sotia....
-Linia chilei sa nu fie prea curbata spre pupa.[cum e la Sztrandek 495]  Proiectantul polonez este f. bun ,dupa parerea mea,dar a fost nevoit sa faca asta datorita cabinei f. lungi ce a determinat minimizarea cocpitului,loc unde se va inghesui toata suflarea de pe barca [4 pers.] Nevoia de flotabilitate marita la pupa e de vina.Oastfel de linie a fundului trage apa dupa ea [cum spunem in GL.] la viteze mai marisoare.Peste 5-6 noduri ,sa zicem aproximand.  Proiectul asta,la SZtrandek ma refer,e intradevar o bijuterie.Cand l-am vazut prima data ,cu cabina lui spatioasa,2 derivoare mici ce nu stau in drum",jumatate din balast apa ,greutate mica -250 kg,4 locuri de dormit,ghiu inalt,3 tipuri de arborada,gratuit=ma asteptam sa iasa de undeva Andrei Gheorghe si sa-mi strige -pacaleala de 1 aprilie ! Afost pentru nime principalul contracandidat al lui Q-17,pe care l-am ales din motivele pe care le expun acum.
Q-17 are un cocpit lung,echipaj mai mic,L mai mare=chila iese din apa la pupa mult mai lin=viteza mai buna,consum se gaz" mai mic.
-Straiul,sarturile,pataratinele, sa fie prinse de capatul catargului,cat mai aproape de mar". In acest fel nu mai am nevoie de catarg profilat [f. scump],pot folosi teava de AL.rezistenta la apa de mare.Ancorarea catargului din toate directiile duca la micsorarea sectiuniilui la proiectare.
-Legatura dintre etrava si chila sa nu fie in unghi =pericol pietrele de la mal.
-Constructie facila-corpul barcii se imbina in cadrul unui paralelipiped de scinduri,iar panourile se pot prefabrica.Planurile sant la scara 1:1.
-Cost rezonabil al proiectului=125 usd.[transport inclus ]
-Aspect modern.Chiar daca barca a fost desenata acum multi ani.
Cam atat despre barca la care acum sant in faza de constructie a machetei abia...
Despre Costica Bondrea acum :
Rapa dunarii nu avea terasamentul falezei superioare si era curata doar in dreptul celor 2 case ale lui Bondrea.Una era situata pe mal .omul avea si un ponton+o instalatie cu 2 ciorpace pe care, le rotea apa,pestele cazand intr-un jgheab.Lasa oamenii care ii cereau peshte sa ia cat aveau nevoie.Erau vremuri grele. Dar sa revin :
Cea de a doua casa se afla pe la jumatatea rapei unde avea izvor si moara de vant.Avea  un mic santier de reparat barcazuri de lemn.Intamplarea a facut ca sotia comandantului unitatii 01290,[la vremea cand tatal meu lucra acolo], col.Paraschivan, sa fie una dintre fetele  celui de care vorbim.Tatal meu a recunoscut-o imediat,au copilarit impreuna,bunicul meu fiind bun prieten cu Bondrea.
Gospodarul Bondrea se afla in dreptul strazii Cazarmii.
Slepul de care vorbeam ,era din beton, construit de nemti ca sa nu atraga minele care erau in numar f. mare pe Dunare.[a se vedea filmul lui Liviu Ciulei alaturi de incantatoarea Irina Petrescu=Valurile Dunarii ] A fost torpilat ,scufundat,apoi Dunarea la malit"si acum se afla undeva sub faleza ce nu exista pe atunci.Rapa avea aproape 100m,era f. abrupta si se termina direct in Dunare.Ce spun aici contrazice ce aflasem eu despre slep,doar ca informatiile date de tatal meu acum 5 minute sant sigure.
Langa casa lui Bondrea era cabana maestrului al sportului Manaila,sub indrumarea caruia a facut si tatal mau canotaj.
Cred ca ar trebui sa povesteasca cineva care stie cum au realizat navalistii galateni elicele pentru cargouri doar cu ajutor de la Dumnezeu,singurul necesar dealtfel !
Am linga mine la calculator, un pahar cu vin,am sa-l beau pana la fund pentru reusita fiecaruia dintre voi, in anul ce vine !
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 11:38:33 PM
Nipra lui Gabi o stiu,pe el l-am vazut la sala de karate,era antrenat de un tip Laurentiu care locuia prin Mazepa.[lovitura lui preferata era ushiro geri-stil shotokan] II.cunosc mai bine pe enduristii din M. 19 chiar daca eu sant un amator de bobber,din Tig.2, fara motocicleta,pentru ca sotia mea intra automat in panica daca se urca pe asa ceva si este pornit motorul.Dumnezeu ma ajuta cu barca.Am plimbat-o la Braila cu un Pescarus+Veteroh de 8cp si ia placut nu e un dictator dar casatoria inseamna compronisuri pe care le facem doar noi barbatii am eu impresia.Sau poate e doar cazul meu ?
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Vali din Decembrie 26, 2011, 09:07:29 AM
Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 09:48:35 PM
Rog membrii forumului sa-mi spuna pe nume, asa cum am vazut ca e obiceiul aici.Dpdv.psihologic nu accept ca  am depasit 30 de ani.

Salut Laurentiu, iti dai seama ca nu-mi permiteam din prima "sa ma trag de sireturi" cu interlocutorul :P. La randul meu, eu cred ca, atunci cand e vorba de damblaua barcilor, dpdv psihologic cre'ca sunt undeva pe la 18 ani :D. Bine macar ca nu-mi mai urla hormoneii ca la varsta aia ;D.

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 09:48:35 PM
-Trebuie sa se incadreze in 750 kg-barca+peridoc+bagajele din barca. Am un Aro 10 cum spuneam mai sus si lipsa categoria auto E"

Din ce stiu, limita de 750 kg a greutatii remorcate se refera exclusiv la sistemul de franare suplimentara a remorcii, si nu are legatura cu categoria B+E. Doar daca masa autovehiculului si remorcii depasesc impreuna 3500 kg, e nevoie de categoria B+E. Banuiesc ca stiai asta, asa ca imi cer scuze de interventie, insa a fost si pentru clarificarea altor forumisti.
Apropo, pe vremuri imi doream tare un Aro 10, pentru carat si lansat un barcaz usor e o masina excelenta :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 09:48:35 PM
-Zona de navigatie=Dunare,pana in curtea castelului de unde izvorasc cele doua rauri ce formeaza fluviul,daca se poate,delta-bineinteles si costier.Nu cred ca voi ajunge cu barca in Mediterana,dar i-mi place sa visz ca daca asi urma malul........

Daca nu urmand malul, macar pe peridoc si tot se poate ajunge cu barca si la Canalul Manecii la nevoie :D.

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 09:48:35 PM
-Sa calce pitzin la apa [cu derivorul ridicat] =delta,Cocuta"Insula brailei,talienele din dreptul plajelor litoralului,Dunarea cand e scazuta,esuare voita si chiar urcare pe plaje cu putin ajutor.

Eu am un vis secret despre parcurgerea cu o barca mica a canalelor Europei de vest pana la Atlantic, si ce poate fi mai potrivit decat un minivelier economic cu derivor mobil si pescaj minim ;). Dupa ce am vazut "Keep turning left" si ce minunatii de ape si barci au englezii, mi-am zis ca in viata asta trebuie neaparat sa ajung si acolo :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 09:48:35 PM
...Cam atat despre barca la care acum sant in faza de constructie a machetei abia...

Toate motivele descrise sunt foarte pertinente, ceea ce arata o documentare si o experienta vaste din partea ta, din care avem si noi de invatat :).

Derivorul ghilotina lestat are, pe langa avantajele mentionate, si rolul de pontil pentru sustinerea catargului. Singurul dezavantaj este ca in caz de apa mica trebuie atentie mare, ca sa nu se zdruncine prea tare barca la lovirea fundului cu lestul. Unele barcaze au crash-box, dar la o barca asa mica nu e cazul, ramanand doar sa se manevreze atent barca.
Lestul de aprox. 180 kg amplasat cel mai jos posibil, alaturi de stabilitatea buna de forma a barcii (care rezulta din forma sectiunii maestre) ne dau o barca foarte sigura pentru dimensiunea ei.

Vizavi de fundul in V, etrava inclinata, racordul curbat al etravei cu chila, si curbura echilibrata a chilei in plan longitudinal, cand ai timp, poate imi faci o vizita sa iti arat o asemenea barca in stadiul final al lucrarilor :). Cateva mici diferente sunt ca barca mea e twin-keeler, e putin mai mare, nu e "flush-deck", iar constructia e pe osatura, nu stitch&glue.

Multumim pentru povestea pitoreasca a lui Costica Bondrea, si ramane sa ne povesteasca "veteranii" navalisti (care acum petrec la Lepsa) cum a fost cu elicele de cargouri (eu eram prea mic si prea furacios de peste ca sa stiu asta :D).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
PS:termenul"barci de buzunar"e jignitor.Stiu ca unora o barca de 10-15m li se pare ceva normal dar nu toata lumea e fericita sa-si urce barca pe cavalet cu macaraua. Exista oameni ce strabat oceanul in ambarcatiuni de doar cativa metri.Pe Duckwork" exista citeva astfel de proiecte-Ocean Explorer,Fafnir ca sa nu mai vorbim de Swaggie" care e posibil sa navigheze acolo unde barci mult mai mari nu pot pentru ca nu au fost proiectate pentru asta.

Nu cred ca e chiar jignitor, mie imi place, chiar as fi mandru sa pot spune ca bat distante mari pe ape cu un pocket-cruiser :). Cel mai mult imi place zicala engleza "small boat - big smile, big boat - no smile". In plus, cu cat e mai mic barcazul, cu atat mai des si mai mult timp ne putem da cu el. Fara sa mai spunem ca munca de intretinere e minimala :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 11:38:33 PM
Nipra lui Gabi o stiu,...
... II.cunosc mai bine pe enduristii din M. 19 chiar daca eu sant un amator de bobber,din Tig.2, fara motocicleta,pentru ca sotia mea intra automat in panica daca se urca pe asa ceva si este pornit motorul.Dumnezeu ma ajuta cu barca.Am plimbat-o la Braila cu un Pescarus+Veteroh de 8cp si ia placut nu e un dictator dar casatoria inseamna compronisuri pe care le facem doar noi barbatii am eu impresia.Sau poate e doar cazul meu ?

Interesant e ca anul asta Gabi si-a luat velier, si a si fost cu el, impreuna cu Danae, pana in Bulgaria :o. Despre enduristii din 19, cred ca e vorba de Boby, Gilera si Caras :). Si eu am acum un motor tot "de aratura", dar ma dau foarte rar, doar cand am treaba prin balta. Iti doresc sa ai parte de bobber-ul dorit, dar sa te dai cat mai putin pe sosea cu el, fiindca sunt prea multi romani analfabeti pe 4 roti "out there" (eu mi-am schimbat cateva randuri de piele din cauza lor).
Nu stiu cum e la altii, dar la mine casatoria a insemnat sfarsitul compromisurilor si debutul libertatii :D. Adica soata mea isi doreste compromisuri, da' barbat-su e prea salbatic ca sa tina cont de asta :P.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 26, 2011, 11:01:54 AM
Multumesc Valy pentru invitatie care ma face f. bucuros.Imediat ce ajung in Gl. voi incerca sa te vizitez.
Am inteles ca taticii elicelor sant mai greu de gasit,dar cred ca ai putea incepe singur o rubrica a istoriei recente a velismului in Romania,incepand cu Galatiul,presarata cu mici interviuri"in care proprietarii sa spuna cate ceva despre barcile lor+ foto.Eu unul asi citi-o de mai multe ori.
Toate cele bune.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Vali din Decembrie 27, 2011, 09:28:46 AM
Salut Laurentiu, si eu care voiam sa-ti raspund despre atatea aventuri prin Macin cu gashca de motoristi, iar tu ti-ai editat postul  :'( :D. Ramane sa ne vedem oricand ai placerea, iar despre povestirile velistilor, cel mai bine e intr-adevar sa ne spuna dumnealor in persoana, asa ca ramane sa iau legatura si sa ii rog sa ne mai transmita (si) din pasiunea dumnealor :).

LE: daca tot a trecut Craciunul, eu am intrat din nou tare "pe felie", deci cred ca am sa scriu ceva mai rar pe forum, doar daca e urgenta nevoie. Oricum, deja gandul imi e numai la Raid 2012 ;D, si vreau sa facem o treaba frumoasa cu aceasta ocazie :).
Titlu: Nancy"s China de la Sam Devlin
Scris de: gigitolan din Decembrie 27, 2011, 11:53:38 AM
Salutare tuturor de la "santierul naval" Tg-Mures, care de la venirea frigului s-a transformat intr-unul virtual.
Pe la inceputul toamnei mi-am adus aminte de una din "iubirile mele din tinerete" - Nancy's China de la www.devlinboat.com - o barcuta de 15 picioare usor de construit si intretinut, numai buna pentru perioada de recesiune, dupa cum spune chiar proiectantul :). Cerandu-i acordul secundului (sau secundei :)) pentru suma de 75 $ necesari achizitionarii planurilor, raspunsul a fost unul taios: "Nu-ti ajunge cate barci ai construit pana acum? Roaga-te sa fii sanatos si sa ai timp sa te bucuri de ele" Aici trebuie sa recunosc, are dreptate femeia. Asa ca am lasat-o balta (pentru a cata oara?) pe Nancy si mi-am vazut de treaba. Pana zilele trecute cand virusul si-a scos din nou capul la lumina. Asa ca mi-am suflecat manecile si am intrat in "santierul virtual" numit Freeship si-am modelat-o pe Nancy dupa niste schite mai vechi descarcate de pe net. Sunt aproape sigur ca nu voi trece la constructia reala dar poate vreunul din voi o va face vreodata. Sper ca fisierele pe care le-am atasat sa va fie de folos.

Vant bun
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: ionitzady din Decembrie 27, 2011, 12:31:33 PM
+V-a salut si nu pot sa ma abtin sa nu scriu cateva randuri si sa nu-i dau drepatate lui Laurentiu ca pe vremuri toata lumea isi lucrau singuri barcile.I-mi aduc aminte pt ca am crescut si copilarit in BAZA NAUTICA BRAILA unde toata lupea primavara calafatuia si apoi vopsea etc, dar ce poveste i-mi vine acum in minte sper s-a nu v-a plicti:
    Pe vremea lui nea NICU tata ipreuna cu alti 3 colegi de serviciu au plecat la sprit pe balta cu barca proprie si cu inca o barca a unuia dintre colegi. Dai cu spritul dai cu spritul s-au trezit din ''somn'' cu pescaria ,erau in prohibit ceva de genul ,  in urma careia au ramas fara ambarcatiuni:))
    Tata a renuntat din prima la barca pt ca stia cat are de lucru la ea (scos scandura putreda curatata , calafatuita, vopsita  munca nu gluma , dar colegul deabia facuse achizitia unei Dube de 5,2 m cu pupa oglinda si acasa sigur nu iesea bine :))
   In urma procesului omul si-a castigat barca ( putin avariata in urma confiscarii) , dar la alte sfaturi bune la recurs a devenit mai pretentios ; in barca aveam cizme lungi , barca era vopsita , UN CUI NU LAS  a fost cuvintele colegului si ........ a pierdut tot . Acu probleme acasa , dar ca s-a nu afle sotia ca de ....  mai rea femeia  ca militia  tata i-a construit barca intr-o luna de zile plus ca mergeau si la serviciu. Barca a iesit exact ca cea veche sotia nu a stiut nimic multi ani de zile  . Apoi dupa 1990 a aparut fibra de sticla si pana in 1996 toate barcazele de lemn erau transformate in limusine , imbracate in fibra , fara pic de apa in ele. Totul era facut home made. Pana si segmentii lui tarzanel (neptun 23 cp) erau facuti la progresul asa de otelosi ca nu s-au lasat nici-o data .Am mers zeci si sute  km intregi si degeaba , cum accelerai mai tare se gripa :(, dar au fost vremuri nu gluma in care daca aveai o barca nu era un LUX si s-a mergi la balta nu te costa mare lucru .S-a auzim numai de bine si spor la proiecte si constructii.     
Titlu: Re: Nancy"s China de la Sam Devlin
Scris de: Vali din Decembrie 27, 2011, 11:23:58 PM
Citat din: gigitolan din Decembrie 27, 2011, 11:53:38 AM
Salutare tuturor de la "santierul naval" Tg-Mures...
...Sper ca fisierele pe care le-am atasat sa va fie de folos.

Vant bun

Salutare Gigi si multumim "balshoi spasiba" :D. Nu stiu ce s-a intamplat, dar azi a fost ziua coincidentelor, fiindca tocmai am descoperit ca barca pe care ne-ai atasat-o - Nancy's China, a inceput deja sa fie construita  :o :P:
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: gigitolan din Decembrie 28, 2011, 11:42:42 AM
Frumos, felicitarile mele pentru constructor! Se vede treaba ca santierul naval Galati - spre deosebire de cel din Tg Mures - e real. E firesc, in conditiile in care Dunarea curge prin fata casei :). Iaca alte obiecte plutitoare plasmuite in mintea mea si in Freeship.

Vant bun!

L.E. am uitat sa pun si niste poze, iata-le
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: gvincentiu din Decembrie 28, 2011, 01:09:51 PM
Ar trebui sa ma apuc de Freeship, macar sa vad ce barcute frumoase pot fi desenate acolo.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 28, 2011, 06:01:02 PM
Multumiri Gigitolan ! Catboat-ul e o barca ignorata, pe nedrept, la noi in tara. Modificarea liniilor clasice nu ia alterat frumusetea. La 5m lungime trece de 1000kg la tipul asta de barca,dar cabina e serioasa ,datorita cel putin latimii de CM,iar tangajul si ruliul sant mult mai suferitoare" decat la un sloop f. usor.
Pentru cei care au cazut pe ganduri cred ca ar fi util un minimum de date:lungime ,c.m.,greutate uscata.s. velica...
Numai bine !
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: gigitolan din Decembrie 28, 2011, 06:35:17 PM
Ma bucur ca-ti place. Initial dimensiunile lui erau lungime 4m; CM=1.95, pescaj 0.18 cu derivorul ridicat deplasamentul undeva la 450 kg. Ma obsedeaza barcile mici, ce sa-i faci. Dimensionarea greementului ca si pozitia derivorului sunt facute "ca sa placa ochiului", n-am avut rabdare sa stau sa calcule de dimensionare si echilibrare. Inainte de a incarca fisierul mi-am dat seama ca barca s-ar putea sa fie prea stramta si am scalat totul astfel ca in fisierul .fbm lungimea corpului este 4.6m, ceva mai realist.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: blue marlin din Decembrie 30, 2011, 07:16:10 AM
Din aceiasi categorie de la "Santierul Virtual" MultiSurf un 4.6m in radius chine:)
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: blue marlin din Decembrie 30, 2011, 07:28:55 AM
+
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: blue marlin din Decembrie 30, 2011, 07:30:26 AM
+
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 30, 2011, 10:21:55 AM
Cred ca avem de a face cu un minicruiser.Asemanator, oarecum, cu Kingston 15,dar barca ta are linii si sectiuni mai frumoase, CM. mai larg,lungime la apa mai mare.Cred totusi ca ne putem face o idee  despre deplasament,ori suprafata velica din proiectul de pe "net.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Vali din Decembrie 30, 2011, 06:13:14 PM
@ Gigi & Laurentiu: catboat-ul e intr-adevar o barcuta fenomenala, si ca sa ne convingem, sa nu uitam ca a fost alegerea experimentatului nostru coleg x_petrolist, care cu asa ceva se da la el acasa pe coasta de est (catboat Marshall Sanderling).
Daca ai nostri concetateni nu ar fi cam "fitzosi" din fire, catboat-ul ar fi foarte potrivit pentru apele noastre: barca seaworthy, accesibila, greement super-simplu, intretinere minima, tractabilitate rutiera, polivalenta etc. Mie cel mai mult imi place la catboat greementul - un catarg fara ancoraje, pe care se invergheaza o randa simpla cu pic. Nu cred ca poate exista ceva mai simplu, dar in acelasi timp "sanatos".

@ blue marlin: parca vad un minitransat "intrat la apa" :D. Arata foarte bine barcuta, avand stabilitate buna de forma, in ciuda formei "radius chine". Cred ca inclusiv bandata nu-si schimba prea mult forma plutirii si volumetria imersa. Avand si dimensiune mica, e usor de echilibrat prin (contra)greutatea marinarului, si fiind asemanatoare la forma cu iolele olimpice, cred ca va fi si o barca "viteaza" :).
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: blue marlin din Decembrie 30, 2011, 08:48:52 PM
Citat din: Vali din Decembrie 30, 2011, 06:13:14 PM
@ blue marlin: parca vad un minitransat "intrat la apa" :D. Arata foarte bine barcuta, avand stabilitate buna de forma, in ciuda formei "radius chine". Cred ca inclusiv bandata nu-si schimba prea mult forma plutirii si volumetria imersa. Avand si dimensiune mica, e usor de echilibrat prin (contra)greutatea marinarului, si fiind asemanatoare la forma cu iolele olimpice, cred ca va fi si o barca "viteaza" :).

Ai ghicit!  :D Ideea initiala era de a proiecta un mini MiniTransat, o barcuta cabinata usor de construit dar care sa poata ceva mai mult decat barcile de dimensiunea asta care se pot vedea pe net. Din pacate pescajul foarte mic, latimea sub 2.5 si necesitate de a gazdui la interior cel putin o persoana nu foarte masochista implica un bord liber mult mai inalt decat al unei barci de regata. Dar sper, daca va ajunge pe apa, sa fie o barcuta "viteaza"
L=4.6m
B=2.4m
T=0.15/1.4m
Deplasament=480kg(in varianta sportiva) - spre 600 in varianta pt croaziera
Ca sistem de lestare: plumb in partea inferioara a derivorului baioneta+apa in "tancurile" laterale
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: rexsailor din Decembrie 31, 2011, 10:59:58 AM
din ciclul ''de la rusi vine barca...'' , cadou la natiune un link cu mama lor de barci....
http://www.vodnyimir.ru/Proekty_lodok_dlya_samostoyatelnoi_postroiki.html
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 31, 2011, 12:26:56 PM
Multumiri Valy.
Multumesc Rexsailor-norocul meu ca m-am stabilit la un proiect,pentru ca altfel intram iar in sevraj" si a-si fi ajuns, repede, sa-mi pun ochelari de soare in fata monitorului ca sa-l mai pot privi.Bine ca nu am invatat rusa la scoala si nu inteleg nimic din descrieri.
Totusi va rog sa ma luminati in legatura cu un proiect pe care nu il inteleg.Etrava f. fina,rezistenta minima la inaintare,dar mai mica stabilitate la viteze mici=avantaj viteza.Apoi curbura pronuntata a chilei+caseta derivor proeminenta ??
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Vali din Decembrie 31, 2011, 06:39:46 PM
Ce-mi place cum suna denumirea website-ului rusesc al carui link ni l-a pus Ibi pe forum: "vodnyi mir", adica "lumea apelor" (cu Kevin Costner ;D). Un site incredibil de bogat, unde am regasit multe din planurile dupa care salivam cand eram mai mititel, inclusiv planurile barcii mele actuale (Morski Ej de 6,8 metri). Multumim inca o data Ibi, si sa mai spuna cineva ca n-avem documentatie :P.

@ Laurentiu: Poti intelege cam tot ce scrie in ruseste daca dai o traducere in engleza a paginii web in Google Translate. Nu recomand traducerea in romana, din cauza ca ies cateodata fraze de-a dreptul pornografice ;D.
Despre poza atasata de tine, se incadreaza in designul caracteristic anilor 70-80, cand cupla maestra era in treimea pupa, etrava era fina si elansata, si se mai echilibra din distributia deplasamentului pe lungime printr-o curbura mai echilibrata in plan longitudinal a chilei. Cutia derivorului se incadreaza in solutiile tehnice ale vremii, lest exterior profilat pentru centru de greutate coborat, chiar daca se mai mareste pescajul. Ideea a plecat de la francezi in anii 50-60 (Harle, Herbulot), si inclusiv azi e folosita cu succes.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Vali din Decembrie 31, 2011, 07:18:35 PM
Citat din: ionitzady din Decembrie 27, 2011, 12:31:33 PM
...Pana si segmentii lui tarzanel (neptun 23 cp) erau facuti la progresul asa de otelosi ca nu s-au lasat nici-o data .Am mers zeci si sute  km intregi si degeaba , cum accelerai mai tare se gripa :(...

Salut Adi, ca un mic offtopic, uite aici o descriere detaliata a problemelor Neptun-ului rusesc de 23 de cai, de care ai si tu, si am avut si eu:
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=ro&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.ro&sl=ru&tl=en&twu=1&u=http://www.vodnyimir.ru/Neptun23_glazami_vladeltsa.html&usg=ALkJrhhMMNx54xTvQh02zdhBI7ytt7OuiA

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=ro&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.ro&sl=ru&tl=en&twu=1&u=http://www.vodnyimir.ru/Remont_podvesnogo_motora_Neptun_23.html&usg=ALkJrhgixQ1RG3UnGMgkK3aCAAhP-Idiaw

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=ro&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.ro&sl=ru&tl=en&twu=1&u=http://www.vodnyimir.ru/Neptun_23_tyuning_v_domashnih_usloviyah.html&usg=ALkJrhg7IQxuGMAsEPtePIES_RWNPmsmFw

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=ro&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.ro&sl=ru&tl=en&twu=1&u=http://www.vodnyimir.ru/Neptun_23_tyuning_v_domashnih_usloviyah_2.html&usg=ALkJrhitf9m2yJwrTk8cPKnMjy6BPgUWEQ
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Laurentiu N. din Ianuarie 01, 2012, 11:23:59 AM
Vi si eu cu blog-ul italianului Segio.Un tip pasionat,din tara prietena, ce a adunat  aici proiecte gratuite: barcheautocostruite.blogattivo.com (http://barcheautocostruite.blogattivo.com) .
Adaug cateva foto cu proiectul cel mai drag mie ,daca as prinde elan de apa albastra ! Swaggie"-proiect John Wesford. Barca oceanica,2m inaltime cabina in dreptul domului de plexiglass.5.5m lungime. 1,2t-greutate minima uscata.Proiect realizabil in lemn sau fibra de sticla.[GPR,FPR]
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: rexsailor din Februarie 05, 2012, 09:57:28 AM
si cat mai stati din datul zapezii la lopata ( eu ma gandesc ca va antrenati pentru vaslitul de la vara...) mai priviti la natia rusa treburi ce le stiti deja, adunate intr-un nou amblaj, termorzistent poate...!
http://www.boatplans.ru/plans/sail/
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Captan din Februarie 05, 2012, 10:49:44 AM
Vali ,ai intr-una din poze (prima), de la santierul tau naval,un twin keel ,(se vede doar un colt). Putem avea amanunte?
Intotdeanuna mi-au placut modelul ala (am uitat cum ai spune. E si la mine,la Ghiol una la fel, sa vandut cu 4000 euroi si-mi parea rau ca nu am stiut atunci, sau ca nu a fost acum.

Apropo, cine-l stie pe nea Enache? Si-a vanut barca cu 7000 euro si acum e la pat bolnav.El a construit baza nautica de la Ghiol de la CPPMC!
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Vali din Februarie 05, 2012, 11:22:51 AM
Am lamurit telefonic aspectul cu twin-keeler-ul. Iar despre nea Enache, doar din auzite...
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: rexsailor din Februarie 18, 2012, 02:37:47 PM
mai la inceputul distractiei pe capcompas, adusesem in atentie doua barci rusesti - duet si micro, ale caror planuri aveau elemente ce se completau de la unul la altul...
cu trcerea timpului am ajuns la concluzia ca este sanatos pentru ape interioare un barcaz nu prea mare, care sa poata fi dus la lopeti, la vele si daca vrea propitaru' si cu ceva motor...
dupa ce am dat peste scamp, trag concluzia ca inca nu m-a luat valu' si ca mai sunt si altii care gandesc pe aceeasi frecventa...
http://www.youtube.com/watch?v=wo7KfBcul4c&feature=youtu.be

si uitati si ceva forfota aici...
http://smallcraftadvisor.com/message-board2/viewforum.php?f=3
http://smallcraftadvisor.com/message-board2/viewtopic.php?f=3&t=189

si ca sa se simta bine conu' buciu, mai bag o poza...

si un pic de ''macel''la testul de capsize....!
http://www.youtube.com/watch?v=du9lvJNVqnk&feature=related

si unde pui ca e si altii pe felie cu ideea...!
http://jwboatdesigns.co.nz/plans/treadlightly/index.htm
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: bogdanbuciu din Februarie 18, 2012, 02:52:59 PM
doamneee ce poza frumoasa, ma uit ca papagalul la cat de intinse stau marginile velei cu tertarola luata si nu imi dau seama care manevra e responsabila cu care. Dar am o intrebare, nu o mai fi avut bani sa termine si varful barcii?

Iar filmuletul ...............
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: gvincentiu din Februarie 18, 2012, 06:49:35 PM
Pui o tenda peste cokpit si ai dormitor. Cu un 2,5 hp de 18 kg la pupa cutreieri multe locuri de pe Dunare si Delta.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Florio din Februarie 18, 2012, 08:57:47 PM
Citat din: bogdanbuciu din Februarie 18, 2012, 02:52:59 PM
doamneee ce poza frumoasa, ma uit ca papagalul la cat de intinse stau marginile velei cu tertarola luata si nu imi dau seama care manevra e responsabila cu care. Dar am o intrebare, nu o mai fi avut bani sa termine si varful barcii?

Iar filmuletul ...............

MIe-mi plac la nebunie curbele zvelte ale barcii  si forma ei grasuta dar cocheta :) .
Prova e retezata cam ca la barcile "optimist" . Se pare ca nu incurca treaba asta. Poate stie cineva de ce aceste barci nu au o prova bine definita pentru a taia valul.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: rexsailor din Februarie 18, 2012, 11:18:12 PM
scamp are tanc de balast de vreo 80 kile....seamana bine cu un dingy de tip
http://www.duckworksbbs.com/plans/jw/tenderbehind/index.htm
sau
http://www.bateau.com/studyplans/CV16_study.htm
si daca vrei fun si usor si ieftin, iei dingy-ul si-l lungesti, tragi o cabina demontabila, iese cam la 60kg, deci merge pe portbagaj...evident n-o sa fie ''sanatos''ca un scamp, dar vorbim de fun...
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Mihaif99 din Februarie 19, 2012, 04:38:50 AM
Nu-i bun pentru  romani, nu-i cool.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Mihaif99 din Februarie 19, 2012, 05:40:56 AM
Citat din: Florio din Februarie 18, 2012, 08:57:47 PM
MIe-mi plac la nebunie curbele zvelte ale barcii  si forma ei grasuta dar cocheta :) . ...
.......
Asta e un oxymoron.  :P
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Vali din Februarie 19, 2012, 08:32:37 AM
Citat din: Mihaif99 din Februarie 19, 2012, 05:40:56 AM
Citat din: Florio din Februarie 18, 2012, 08:57:47 PM
MIe-mi plac la nebunie curbele zvelte ale barcii  si forma ei grasuta dar cocheta :) . ...
.......
Asta e un oxymoron.  :P

Si daca din lateral barca are curbe zvelte, iar de deasupra arata grasuta, dar cocheta ;)? Cam ca la orice catboat  :-\

Citat din: rexsailorsi unde pui ca e si altii pe felie cu ideea...!
http://jwboatdesigns.co.nz/plans/treadlightly/index.htm

Scamp e desenat tot de John Welsford. Imi place barca, desi nu-i pe gustul meu prova taiata. Culmea e ca mi se pare chiar cool  ;D

Ce-mi place cand e iarna afara, cum devine lumea pricinoasa :P

Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Florio din Februarie 19, 2012, 08:51:58 AM
Citat din: Mihaif99 din Februarie 19, 2012, 05:40:56 AM
Citat din: Florio din Februarie 18, 2012, 08:57:47 PM
MIe-mi plac la nebunie curbele zvelte ale barcii  si forma ei grasuta dar cocheta :) . ...
.......
Asta e un oxymoron.  :P


La fel si divele din tablourile renascentiste  :P
Oi fi eu mai pervers, dar imi place barca asta mai mult decat fetele pictate de Tiziano  :D .
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Rumpi din Februarie 19, 2012, 11:56:55 AM
 @Florio
Scamp a devenit deja un fenomen, probabil ca va fi la fel de popular ca si PD-racer-ul. Prova taiata are un sens bine definit acolo. In primul rand  ca e taiata doar partea de deasupra apei. Asta usureaza constructia fara sa afecteze calitatile de taiat valul, partea care e in mod normal in apa are forma V. In al doilea rand barca e mai usoara. In al treilea rand oglinda prova permite o prova foarte lata, adica rezerva de flotabilitate mare, cand prova e apasata in val sare singura afara. De asemenea permite o barca cu un volum interior mai mare la o lungime data.
Ca sa devin mai tehnic prova taiata este una dintre metodele de a realiza un coeficient prismatic mare la prova pentru a garanta volum interior si respectiv rezerva de flotabilitate. Forma pe care o ia oglinda prova poate fi ca in cazul de fata (pram bow) adica oglinda e deasupra apei, sau scow bow unde oglinda e imersa ca la Optimist. Fundul barcii e de obicei plat sau semirotund. O interpretare moderna este Minitransat-ul lui David Raison, Team Work ( http://www.minitransat650.com/wordpress/?p=395 ), care are o prova rotunda.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: rexsailor din Februarie 19, 2012, 04:58:21 PM
zice editorii aicisa
http://smallcraftadvisor.com/message-board2/viewtopic.php?f=3&t=52&start=10

<<<Several people have also asked about our choice of a pram bow. It's something I'd always seen for SCAMP. We actually forgot to mention it specifically in our first list of ideas for John Welsford, but in his initial response he actually suggested one. Craig had some initial reservations about its foreshortened appearance, but even he agreed the advantages it brings in terms of volume and buoyancy are much too great to ignore. We've noted that the majority of small-boat capsizes seem to occur off the wind in the form of a broach. All of the volume forward should make SCAMP more broach resistant. And as John put it, a pram bow is not just a change to the bow, it means the hull is much more full right through to the stern so, although small, the boat has considerably more volume than would otherwise be the case, she can carry bigger loads, and is more stable. All positive features in a little boat that will be used for both daysailing with the family and cruising with stores and equipment for a week or more.

For those who've suggested a pram bow might not do well in chop—please advise the San Francisco Bay Pelican people. And maybe the Pelican sailors can let the Mirror Dinghy folks know  We feel SCAMP's relatively narrow pram bow achieves the desirable objectives without exaggerating appreciably the boat's chance of slamming or being slowed by chop. >>>


ceea ce in traducere gogu inseamna

<<<Mai multe persoane au, de asemenea, întrebat despre alegerea noastră de un arc cărucior de copil. Este ceva ce aş văzut întotdeauna pentru om de nimic. Am uitat de fapt, să se menţioneze în mod specific în lista noastră de prima de idei pentru John Welsford, dar în răspunsul său iniţial a sugerat el de fapt, una. Craig a avut unele rezerve iniţiale cu privire la aspectul său scurtate, dar chiar el a fost de acord cu avantajele pe care le aduce în termeni de volum şi de flotabilitate sunt mult prea mare pentru a ignora. Am observat că majoritatea mici barca capsizes par sa apara de pe vânt, în formă de broşă. Toate volumului înainte ar trebui să facă om de nimic mai mult broşă rezistent. Şi, după cum Ioan a pus, un arc cărucior nu este doar o schimbare de arc, aceasta înseamnă corpului este mult mai deplin prin dreptul de a pupa, astfel, deşi mică, barca are volum considerabil mai mult decât ar fi cazul altfel, ea poate transporta sarcini mai mari, şi este mult mai stabil. Toate caracteristicile pozitive intr-o barca mica, care vor fi folosite atât pentru daysailing cu familia şi de croazieră, cu magazine şi echipamente pentru o saptamana sau mai mult.

Pentru cei care au sugerat un arc cărucior de copil, nu s-ar putea face bine în taie-vă rugăm să informaţi din San Francisco Bay oameni Pelican. Şi poate că marinarii Pelican pot lasa cei de la Mirror lotca ştim că simţi ticălos este relativ îngustă prova PRAM atinge obiectivele dorite, fără a exagera semnificativ sansa de a trantite barca sau de a fi incetinit de cotlet.>>>


ceea ce pe ardeleneste e cam ce zice rumpi!
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Mihaif99 din Februarie 20, 2012, 07:25:38 AM
Aaaaaa ha ha haaaaaa

Traducerea asta e super pt sectiunea de bancuri
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Laurentiu N. din Februarie 20, 2012, 03:44:52 PM
 Scamp 15.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Vali din Februarie 20, 2012, 04:05:59 PM
Si sa notam ca barca e clinker, nu stitch&glue ;). Asta da arta :).
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Thor din Februarie 20, 2012, 04:43:52 PM
Citat din: Vali din Februarie 20, 2012, 04:05:59 PM
Si sa notam ca barca e clinker, nu stitch&glue ;). Asta da arta :).

Ce inseamna "barca e clinker"?

DEX: CLÍNCHER (KLINKER) (‹ germ. {i}) s. n. Produs intermediar obținut la fabricarea cimentului prin încălzirea materiei prime (calcar și argilă pentru ciment Portland, bauxită și calcar pentru ciment aluminos etc.), pînă aproape de temperatura de vitrifiere și prin transformarea ei într-o masă compactă și dură. ◊ C. ceramic = produs ceramic clincherizat și glazurat, de formă prismatică, utilizat la executarea unor pavaje sau pardoseli.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Vali din Februarie 20, 2012, 04:49:47 PM
Scuze, m-am grabit si am scris termenul englezesc clinker, in loc sa scriu "bordaj in clin", adica file suprapuse :).
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: gvincentiu din Februarie 20, 2012, 05:36:29 PM
Are lazy jack-uri si dame !
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: nelu din Martie 18, 2012, 09:58:52 PM
  Buna seara tuturor. Ma numesc Nelu si doresc sa-mi constuiesc o barcuta de 3,2 metri cu vela.Doresc cateva sfaturi.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Vali din Martie 18, 2012, 11:29:08 PM
Salut Nelutu si felicitari pentru concept. Poate ne poti da mai multe detalii despre destinatia si constructia barcii.
Prima oara m-am uitat cam chioras (ca ala care spunea ca iarna nu-i ca vara :)) la valoarea minuscula a coeficientului bloc. Am observat apoi totusi ca volumetria e calculata la pescajul cu tot cu derivor, ceea ce explica raportul infim dintre deplasament si paralelipipedul care-l contine. Prismaticul insa arata bine, din cauza ca se calculeaza la aria sectiunii maestre imerse.

Barca arata bine, va fi stabila, si destul de "viteaza". Eu as modifica poate latimea la pupa, pentru a favoriza "planarea" (ca sa nu spunem glisarea) la vant portant. Ar fi util sa ne pui si o curba a deplasamentului pe lungime, adica sinusoida care apare in proiectia laterala, in mod "wireframe".
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: gvincentiu din Martie 18, 2012, 11:41:51 PM
Salut colegu, insa da-mi voie: cum de te-ai aruncat tocmai la asta? Similarele facute de fabrica incorporeaza niste tehnologii de varf gen catarg de carbon sau fibra, vela monofilm. Greu, daca nu imposibil de construit.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: nelu din Martie 19, 2012, 10:06:05 PM
 Am inceput cu o barca de 4,3 metri pentru pescuit,constuita din tabla pentru motor de Mobra (4 CP). Vreau sa invat sa merg cu vele cu o barcuta desenata de mine.
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: Laurentiu N. din Martie 23, 2012, 03:19:44 PM
 Tot cautand ceva cu aceleasi caracteristici ca Adelie 16/Bateau,dar cu un aspect mai putin colturos,am dat peste acest proiectant,german. Cred ca de aici s-a inspirat Bateau. Ma refer la "Klenkes".
.
http://www.segger-boote.de/trail-kreuzer.htm
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: gigitolan din Iunie 07, 2013, 09:24:26 PM
Inca una... de 4 metri
Titlu: Re: planuri de barci realizabile in regie proprie...
Scris de: gvincentiu din Iulie 13, 2013, 08:03:13 PM
Citat din: nelu din Martie 18, 2012, 09:58:52 PM
  Buna seara tuturor. Ma numesc Nelu si doresc sa-mi constuiesc o barcuta de 3,2 metri cu vela.Doresc cateva sfaturi.
Proiectul este similar cu: MiniCup, Sunfish sau Minifish. Pentru cel din urma sunt planuri gratuite pe forumul de discutii yahoo. Insa la 56 de kg, e grea pentru cartopper.
http://www.stevproj.com/FastSailrs.html (http://www.stevproj.com/FastSailrs.html)
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4974 (http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4974)
http://www.sunfishdirect.com/ (http://www.sunfishdirect.com/)
Pana la urma ce ai facut?