Cap Compas

Constructii si reparatii de ambarcatiuni => Constructia din metal => Frameless => Subiect creat de: Laurentiu N. din Decembrie 28, 2011, 08:51:56 PM

Titlu: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 28, 2011, 08:51:56 PM
Am deschis pagina"constructii metalice si am ramas uimit de lipsa mesajelor.
Stiu ca sistemele clasice pe osatura implica multa manopera,sudura fara timpi morti [pentru racire ] si autogen pentru indoirea tablelor mai groase,dar totusi constructiile metalice sant departe de a fi apus.
In epoca rasinilor epoxidice si a aluminiului ambutisat,barcile de otel vin cu avantajele lor, deloc de neglijat
-Constructie f. solida
-Tehnologie accesibila oricui in aceste vremuri,daca timpul de executie nu e factorul hotarator.[asta nu scuteste pe nimeni de indemanare si experienta in prelucrarea metalelor.]
-Materialul nu e greu de procurat,mai ales pentru Galati ,Hunedoara,etc unde putem cumpara la pret de producator.
-Zero infiltratii.Condensul in schimb poate deveni o problema daca nu izolam peretii,dar asta se intampla si la barcile de fibra plina ori aluminiu[cel mai bun conducator termic]
-Barca poate sta fara griji acostata la un debarcader[cu exceptia timpului destinat intretinerii  operei vii]
Eu am cautat, de curiozitate, mult timp un velier metalic, de mici dinensiuni si am gasit un proiect pe care vreu sa-l supun atentiei dv.
LIZA JANE-proiect Atkins/co.Sloop costier.Lungime 6 m.Nu are sistem de osatura si nici nu e construit in sistemui origami.[inaccesibil pentru un constructor amator datorita preciziei cu care trebuie taiate tablele si apoi indoite]
Forma corpului se pastreaza datorita balastului[beton aprox.5ookg]ce constituie si podeaua barcii.Chila fixa spre pupa,calca la apa aprox 1 m.Fund in V"pronuntat.
Autodrenare=podeaua mai sus decat linia apei.
Cred ca este cel mai mic velier metalic de pe net.
Proiectantul spune ca in varianta metalica,48 de piese sant necesare pentru constructia corpului. Atasez cateva desene.[pret proiect 55 usd]
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Vali din Decembrie 28, 2011, 10:51:23 PM
Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 28, 2011, 08:51:56 PM
Am deschis pagina"constructii metalice si am ramas uimit de lipsa mesajelor.

Poate din cauza ca acest sistem este (inca) prea putin raspandit la noi. Putem aminti doar de Decebal 1 si 2, trimaranul Dacia, si Neutrino, care au avut in comun tocmai supradimensionarea structurala, si implicit greutatea prea mare.
In plus, cine e pasionat de construit barci de obicei lucreaza in lemn, cine-si doreste barca "acum" alege ceva la gata din fibra, si doar pasionatii multivalenti, informati si doritori de ocean se orienteaza spre barci metalice, si acestia sunt foarte rari.

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 28, 2011, 08:51:56 PM
Stiu ca sistemele clasice pe osatura implica multa manopera,sudura fara timpi morti [pentru racire ] si autogen pentru indoirea tablelor mai groase,dar totusi constructiile metalice sant departe de a fi apus.
In epoca rasinilor epoxidice si a aluminiului ambutisat,barcile de otel vin cu avantajele lor, deloc de neglijat
-Constructie f. solida
-Tehnologie accesibila oricui in aceste vremuri,daca timpul de executie nu e factorul hotarator.[asta nu scuteste pe nimeni de indemanare si experienta in prelucrarea metalelor.]
-Materialul nu e greu de procurat,mai ales pentru Galati ,Hunedoara,etc unde putem cumpara la pret de producator.
-Zero infiltratii.Condensul in schimb poate deveni o problema daca nu izolam peretii,dar asta se intampla si la barcile de fibra plina ori aluminiu[cel mai bun conducator termic]
-Barca poate sta fara griji acostata la un debarcader[cu exceptia timpului destinat intretinerii  operei vii]

O barca metalica bine facuta poate fi superlativul absolut in materie de soliditate si calitati nautice. Cele mai bune exemple sunt barcile de amatori consacrate, din portofoliul lui Dudley Dix, Van de Stadt, Bruce Roberts sau Roberto Barros, plus atatia altii.
Cel putin barcile "radius chine" ale lui Dudley Dix sunt exemple de perfectiune in functionalitate, seaworthiness si design. Acestea au devenit cunoscute pe plan mondial dupa ce "fierarul" Wynand Nortje a scos cateva bijuterii plutitoare in atelierul sau din Africa de Sud. Website-ul lui e http://5psi.net/ .
Cea mai importanta calitate in opinia mea este obtinerea unei greutati minime a corpului, care avantajeaza performanta. Aceasta se obtine tocmai prin sistemul de constructie fara osatura, adoptat de Van de Stadt si Graham Shanon la constructia multigurna, sau Yves Marie de Tanton la origami (gama Imagiro).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 28, 2011, 08:51:56 PM
Eu am cautat, de curiozitate, mult timp un velier metalic, de mici dinensiuni si am gasit un proiect pe care vreu sa-l supun atentiei dv.
LIZA JANE-proiect Atkins/co.Sloop costier.Lungime 6 m.Nu are sistem de osatura si nici nu e construit in sistemui origami.[inaccesibil pentru un constructor amator datorita preciziei cu care trebuie taiate tablele si apoi indoite]
Forma corpului se pastreaza datorita balastului[beton aprox.5ookg]ce constituie si podeaua barcii.Chila fixa spre pupa,calca la apa aprox 1 m.Fund in V"pronuntat.
Autodrenare=podeaua mai sus decat linia apei.
Cred ca este cel mai mic velier metalic de pe net.
Proiectantul spune ca in varianta metalica,48 de piese sant necesare pentru constrictia corpului. Atasez cateva desene.[pret proiect 55 usd]

Si totusi, 6 metri e cam prea mic in opinia mea ca sa merite sa fie facut din metal. La dimensiunea asta, cel mai simplu si rapid de facut e "stitch&glue", cum are Devlin atatea modele.
O barca metalica justifica efortul investit atunci cand ofera si confort, si performante. Ca o parere strict personala, Liza Jane e un compromis acceptabil doar atunci cand nu conteaza asa mult cele 2 calitati ante-mentionate. Poate fi folosit costier sau in ape interioare, insa pentru calatorii mai lungi e cam spartan si sigur destul de lent. Cred ca atractiv e faptul ca e o barca accesibila si foarte solida.
Mult mai potrivite mi se par pentru croaziere mai lungi Tom Thumb 24 si 26 ale lui Graham Shanon. Sunt barci frameless, verificate in practica, si mult mai actuale. Asta nu inseamna ca Liza Jane e "de lepadat", dar fiecare gen de barca are "targetul" sau, deci sigur si Liza Jane va avea fanii sai :).
Pentru a avea o idee despre calitatile ei, ne trebuie in primul rand deplasamentul si alti cativa parametri, ceea ce pe site nu gasim...

LE: Am mutat discutia la categoria "Frameless", si cu ocazia asta ii multumesc lui Laurentiu, care ne-a completat singura categorie ramasa pana acum goala a forumului, constructia metalica :).
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 29, 2011, 11:23:48 AM
Acum ca rubrica a primit atingerea unui profesionist ,Valy,cred ca va avea parte de mai multa atentie.Iar trimiterile pe care le-a facut cred ca merita studiate chiar daca planurile noastre vizeaza alt tip de nava.
Vorbea B.P.la o alta rubrica ,despre teava de foraj pe post de catarg  ???!!! Asta visavi de supradimensionare.Constructorii respectivi nu cred ca au tinut seama de plan.[daca l-au avut].
In ce priveste- informatii despre proiect,acesta sau oricare altul ,al aceluias proiectant ,se pot abtine prin mail" de la d"na Pat Atkin.[APatkin@aol.com]
Mie mi-a raspuns amabil ,la fiecare intrebare pe care i-am adresat-o ,in max. 2 zile.[sper sa nu fiu acuzat de reclama,nu asta a fost intentia mea]
Toate cele bune !
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Vali din Decembrie 29, 2011, 11:44:00 AM
Lasa Laurentiu ca mai am de tras muuuult stiren pe nas pana sa zic ca-s profesionist ;).
In nici un caz nu vreau sa spun ca Liza Jane nu e o barca buna. Chiar a fost o surpriza placuta ca am regasit-o mentionata la noi pe forum, fiindca e o barca de incredere, as spune chiar ca e echivalentul metalic al Flicka 20 :). Dupa forme e o barca suficient de seaworthy, si daca deplasamentul se apropie de cel al lui Flicka, ne putem astepta si la performante apropiate.
Pentru cineva care nu se grabeste, e o barca destul de buna, cu care se pot lua "in piept" valurile marilor apropiate noua - Marea Neagra, Egee, poate si Mediterana. Sa nu uitam ca Neutrino avea 5 metri, si a fost facuta ca sa ia in piept valurile Atlanticului, si doar nesansa coliziunii din Marmara a fost cea care i-a intrerupt parcursul.
Poate ar fi o idee sa o intrebam pe d-na Pat daca ne poate da date despre deplasament si suprafata velica, sa ne putem face o idee mai detaliata despre barca.

Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 29, 2011, 12:25:39 PM
Vali, te rog sa o intrebi personal. Eu am facut asta de cateva ori,pentru alte proiecte si nu vreau sa creada ca sant vreun curios disperat",ceea ce nu e prea departe de adevar, dar nu tin sa afle si d"na Pat A.
Nu uita sa mentionezi ca esti administratorul unui forum de specialitate,unde discutam,chiar acum acest proiect.Poate are si vreo foto cu barca....sa nu uit -grosimea bordajului ? ;D
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 29, 2011, 01:03:05 PM
Aici pe forum sant oameni ,precum Florio de ex.carora nu trebuie sa li se traduca nimic. Ma gandesc insa ca cei mai multi iubitori de barci si apa isi doresc ceva mic,fara cheltuieli prea mari si care sa faca bucuria lor si a familiei.
Termenii ,in engleza, folositi aici si care fac parte din limbajul profesionistului [epitet" pe care din modestie il respingi] vor avea efectul de ai indeparta pe incepatori si asa speriati ,cred, de multimea cuvintelor ce trebuie retinute doar vizavi de structura barcii.Asa ca vin cu sugestia de a infiinta o rubrica gen dictionar de termeni marinaresti.
Plus ca e posibil sa nu fiu singurul care DACA AM DE ALES intre ceva : strain si acelas lucru facut de romani,poate mai slab calitativ,il aleg pe cel din urma chiar daca are lipsa.... "butonul de vibratii" :) :D ;D
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: gvincentiu din Decembrie 29, 2011, 01:59:51 PM
Lasa ca nu toti sunt profesionisti. Insa aici e ca la baschet: antreneaza-te cu cei mai buni daca vrei sa inveti sa joci bine!
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Vali din Decembrie 29, 2011, 03:02:16 PM
Si totusi, cred ca n-am s-o deranjez pe d-na Pat cu vreun mail, fiindca stiu cum e sa ma intrebe cineva ceva si apoi sa "dispara in ceata" :D. Oricum, din cele 3 desene de pe pagina web: http://www.atkinboatplans.com/Sail/LizaJane.html , cine e interesat isi poate face singur niste calcule aproximative:
1. Se iau offset-urile din planul de forme si se importa chila, gurna si copastia in Freeship, respectandu-se proportiile, dupa care se alege "design hydrostatics" si se obtine deplasamentul aproximativ. Se pot scoate si desfasuratele corpului, se pot face calcule de greutate etc.
2. Se aplica geometria de clasa a 6-a si se calculeaza suprafata velica, aflandu-se astfel si rapoartele si comportamentul barcii.
3. Din cartea lui Dave Gerr se obtine si un esantionaj aproximativ, care ne da si grosimile, si implicit cantitatea de material.
Treburile astea sunt cateva exercitii interesante pentru un pasionat, ca sa nu mai spunem ca am cunostinte care din astfel de desene sumare au redactat planuri complete, si ulterior au si construit barci in marime naturala :).

Iar despre rubrica de dictionar, putem (puteti) oricand porni un topic unde sa discutam absolut orice nelamurire, sau putem discuta de exemplu la acest topic: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,317.msg3230.html#new . Oricum, in timp vom contribui la strangerea de informatie, in asa incat pasionatii sa nu se simta vreodata intimidati de limbajul specific.
Eu momentan am o (mica) pauza, dupa care fug inapoi la treaba, dar poate cineva are mai mult timp si mai mult chef :P, si punem putina ordine in termenii specifici, in romana, engleza, franceza etc...
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 29, 2011, 09:48:13 PM
Treaba cu "disparutul in ceata"nu se aplica in acest caz.Rugamintea de a primi 1-2 date de la un proiect nu te angajeaza la nimic si face apel doar la amabilitatea celor din firma.Nici daca platesti pentru -planul de studiu,15 usd. in cazul de fata, nu inseamna ca te obligi  sa cumperi planul-55 usd. Asa ca poate fi vorba de neseriozitate doar atunci cand iti iei un angajament si nu-l respecti ,sau cand sugerezi macar ca vei cumpara si ...
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: blue marlin din Decembrie 30, 2011, 07:43:53 AM
Citat din: Vali din Decembrie 29, 2011, 03:02:16 PM
3. Din cartea lui Dave Gerr se obtine si un esantionaj aproximativ, care ne da si grosimile, si implicit cantitatea de material.

Cum se numeste cartea? Daca o are cineva scanata poate sa o salveze pe forum? Multumesc
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: menestras din Decembrie 30, 2011, 08:12:49 AM
Ma bag si eu nitel in ciorba si zic asa. Nu va fie frica de taiatul tablei. Exista mai peste tot in ziua de azi masini de taiat cu plasma cu comanda numerica ce pot taia foile de otel la precizie de sub un mm. Asa ca problema taierii exacte este cea mai usor de realizat. Iar foi de otel  se gasesc pe toate drumurile la preturi intre 650 si 700 euro/ tona.
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: gigitolan din Decembrie 30, 2011, 11:18:03 AM
Buna, tehnica de constructie se numeste "origami". Iata aici http://www.freewebs.com/origamiboats/apps/photos/album?albumid=2880124 un album care ilustreaza pas cu pas "nasterea" unei astfel de barci. Exista doua grupuri de discutii pe Yahoo pe tema asta: http://groups.yahoo.com/group/OrigamiBoatDesignUsers/?yguid=204896422
http://groups.yahoo.com/group/OrigamiPlyBoatDesign/?yguid=204896422

Vant bun
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 30, 2011, 01:00:46 PM
Un om singur, in padure ,cu autogenul lui si alte cateva scule -face obarca !!! :o
Asta e mai tare decat atunci cand am chiulit un trimestru intreg de la liceu.Ohohooo !
Totusi :
Muchia taiata la autogen trebuie polisata neaparat.
Nu am reusit sa vad traful" de sudura.Curent probabil ca ia de la stana " ce apare intr-o imagine.
Am mari indoieli ca se poate indoi,mula pe oglinda,o foaie de tabla de 3-4 mm fara ajutorul autogenului ce nu apare in acel moment in foto.
Cred ca au mai pus si altii mana la urcarea partilor pe cavalet.
.
Dar lasand astea la o parte ar fi interesant de vazut ceva planuri !
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Ciby din Decembrie 30, 2011, 01:12:38 PM
Da, treaba cu barca facuta intro (ce aiurea mi se pare lipsa liniutei despartitoare dinaintea lui o, dar daca-i lege...) padure de conifere, adica undeva pe la munte, m-a frapat si pe mine.
Dar ce conteaza, omul isi face barca!
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: gigitolan din Decembrie 30, 2011, 01:41:02 PM
Baietii astia au incerca mai intai la scara redusa http://www.youtube.com/watch?v=kVJZW36l4D4
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Decembrie 30, 2011, 01:45:57 PM
Ai dreptate Ciby ! Dar atunci cand rezervatia muncilor Macin e impartita in doua,pentru a nu deranja carierele de piatra ce furnizeaza materiale pentru "vilele tarii",te obisnuiesti sa vezi doar ce vrei. Ca sa nu fii tentat de lupta cu morile de vant  ce au una, sau mai multe suvitze"
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Vali din Decembrie 30, 2011, 10:44:42 PM
Citat din: blue marlin din Decembrie 30, 2011, 07:43:53 AM
Cum se numeste cartea? Daca o are cineva scanata poate sa o salveze pe forum? Multumesc

http://sharebookfree.com/elements-boat-strength-builders-designers-owners/ - o carte foarte buna pentru constructorii amatori :).

Citat din: menestras din Decembrie 30, 2011, 08:12:49 AM
Ma bag si eu nitel in ciorba si zic asa. Nu va fie frica de taiatul tablei. Exista mai peste tot in ziua de azi masini de taiat cu plasma cu comanda numerica ce pot taia foile de otel la precizie de sub un mm. Asa ca problema taierii exacte este cea mai usor de realizat. Iar foi de otel  se gasesc pe toate drumurile la preturi intre 650 si 700 euro/ tona.

Eu am taiat cu destul succes tabla de 4 mm (des folosita la barci) cu flexul mic. Taietura ramane curata, randamentul e bunicel, insa e mai greu de taiat zone curbate cu raza mica. Oricum, pentru asa ceva culmea e ca Wynand Nortje recomanda fierastraul pendular, cu care spune ca a obtinut rezultate bune.

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 30, 2011, 01:00:46 PM
Dar lasand astea la o parte ar fi interesant de vazut ceva planuri !
Destul de greu de gasit planuri pentru origami. In afara de Yves Marie de Tanton si Brent Swain (acesta din urma destul de "hulit" de catre designerii consacrati), ar mai fi Greg Elliot si mai ales Gerd Muller, omul care a facut cu adevarat cunoscuta aceasta tehnologie, prin publicarea cartii "Yago Workbook", pe vremea cand Yago Project (inca) mai era online. Tipul e un amator extrem de pasionat, care a lucrat o vreme si ca profesionist in constructii metalice de iahturi. Am pus aici cartea lui, care pe vremuri se putea descarca "la liber" de pe www.yago-project.com: http://dl.transfer.ro/Yago_workbook-transfer_RO-30dec-e6db73.zip . In ea gasiti descrierea amanuntita a tehnologiei origami, plus designul velierului frameless Yago 31, care acum cativa ani mi-a rapit destule nopti de studiu :).
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: mariani din Ianuarie 09, 2012, 03:55:18 PM
Mai intai de toate, La multi ani! tuturor barcagiilor de pe site! Sa ne ajute Dumnezeu sa ne indeplinim visele!

@Laurentiu N.

Ce parere ai de proiectul TomThumb al lui Bruce Roberts?
http://www.bruceroberts.com/public/HTML/descriptions/TomThumb26_description.htm 

Eu cred ca barca prezentata de tine sta cam slabut la categoria stabilitate transversala datorita latimii relativ mici. Asta inseamna:
- mai putina suprafata velica si deci mai putina viteza
- mai mult pescaj si suprafata umeda mai mare

Nu vreau sa critic ci doar sa prezint influenta formei asupra performantei.   
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Vali din Ianuarie 09, 2012, 06:10:44 PM
Salut Marian si welcome back :).

Intr-adevar Liza Jane sta mai slab la stabilitatea initiala, insa daca e lestata corespunzator, cred ca se incadreaza cel putin la clasa C, poate chiar B. Nu putem sti totusi aceste lucruri decat daca avem niste date minime.

Despre Tom Thumb, varianta de 26' a fost proiectata de Bruce Roberts, care a preluat ideile bune de la Tom Thumb 24 proiectata de Graham Shannon. Parerea mea e ca e o barca foarte buna, fiind frameless (deci corp relativ usor), cu lungime mare la plutire, un plan de forme echilibrat, suprafata velica suficienta, si amenajari interioare generoase. TT 26 e o varianta putin mai mare a lui TT 24, al carei review il gasim aici: http://bluewaterboats.org/roberts-tom-thumb-24/ .
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Ianuarie 09, 2012, 06:24:15 PM
@Mariani

Liza Jane nu e o barca perfecta,dar e cel mai mic si cel mai usor de facut sloop metalic gasit pe "net.Nu straluceste la capitolul viteza,dar cu aprox 1m pescaj,poate naviga pe Dunare sau costier,in anumite limite.Apoi e o barca ce poate fi transportata pe sosea fara permis special,[CM sub 2,5m],tractata de o masina personala,la fel se scote din apa pentru intretinere.Lipsa osaturii face proiectul accesibil unui amator indemanatic si nu in ultimul rand pretul constructiei nu e mare.
.
Tom Thumb 26 intra in cu totul alta categorie.In primul rand nu se impaca prea bine cu transportul pe sosea.Gabarit /deplasament.
-Barcile metalice pentru o buna pastrare,au nevoie de cate o vizita la 1-2 ani pe cavalet pentru intretinerea operei vii. Accesul la o macara nu e intotdeauna comod si nici ieftin,nicaieri in lume.Manopera pentru martzagonit,polizat+grund+vopsea antivegetativa la o barca mare pot ,in timp sa coste serios.Motorul e unul mare cu costuri de intretinere si revizii.Barca trebuie inmatriculata-deci dam piept cu uraganul ridicat de legislatura.Stai si astepti sa-si bea cafeaua,cate unul care se crede buricul pamintului,doar pentru ca are o stampila. Acces la mal doar cu pneumatica,sau inot,cum a fost cazul celor de pe Dolojman" [Aventuri cu vele"-Nicolae Carp ]
Intr-un episod al serialului familiei Albu,se spunea ca o barca de 7m costa dublu decat una de 6 m.[daca am retinut eu bine dimensiunile]
Nefiind usor transportabila ,se impune stationarea in porturi.[vezi rubrica- Navigatia cu vele in Romania]
Unii dintre posesorii de barci isi schimba preferintele,uneori si hobby-ul dupa cativa ani.Deci ca prima barca, cred ca e un proiect hazardat.Parerea mea este ca trebuie mers cat mai mult cu vele,prin bunavointa colegilor.Apoi ce facem daca isi construieste cineva o barca pentru "ocolul pamantului" si la prima furtuna pe Marea Neagra afla ca are rau de mare.
Zona de navigatie a acestei barci impune un permis de navigatie clasa A."       E nevoie de timp ca sa-l obtii,plus pricepere si experienta pentru a comanda"o astfel de nava [off-shore].
Deriva navei [cu vele] este data 95-97/100 de chila si numai 3-5/100 de corp[Radu Teodoru ],iar stabilitatea este influentata preponderent de corp doar la inclinatii mici.
Apoi il citez pe Vali: barca mica=zambet mare,barca mare=fara zambet.
.
Dar daca facem abstractie de toate astea : Fantastica  barca ! Are un CM ce se apropie de latimea dormitorului meu.Gabaritul,deplasamentul,confortul iti dau dreptul te gandesti la ape albastre.
Eu mai merg la pescuit,daca am noroc si prind pestisorul de aur,voi retine acest proiect ca una dintre dorinte.
B.Roberts nu face barci de ieri de azi si nici nu e un proiect nou ce nu s-a construit inca.Vesticii" au obiceiul sa contruiasca dupa planuri,bazindu-se pe reputatia firmei.Daca pe siteul firmei sant trecute niste caracteristici si capacitati ale navei,nu cred ca are rost sa ne batem capul cu rezolvari tehnice ca la o barca mica ,unde cel mai rau e sa facem o baie nedorita, vara, in Dunare.
Pe noi ne pot interesa :zona de navigatie ,confortul,costul intretinerii,aspectul...
Orice opinie ,despre orice proiect ,cred ca este bine venita atata timp cat nu are aer de verdict.Ceea ce nu e deloc cazul postarii tale si sper ca nici eu sa nu fi gresit in acest fel.
.
Voi fi bucuros sa citesc orice alta opinie ce  completeaza,ori combate [conu" Leonida :D] ce am scris eu!
In imagini ,cateva din bucuriile" pe care le implica o barca de cateva tone si dimensiuni agabaritice".
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: mariani din Ianuarie 14, 2012, 09:42:55 PM
@Vali, 

Multumesc ptr urare, sper sa reusesc sa gasesc timpul sa mai dau si eu cu parerea si daca se poate sa o mai si nimeresc ;D  Mi-a scapat din vedere faptul ca barca e frameless ... asta e altceva ...  ::)

@Laurentiu N.

Cred ca si tu ai visat uneori sa faci ocolul pamantului sau macar sa ajungi prin vre-o insula pierduta de prin Pacific ... Realitatea insa ne arata partea goala a buzunarului asa ca reducem din dimensiuni si ne propunem "macar" o iesire pe mare ... poate candva o vizita prin insulele grecesti ...
Mi-au placut argumentele tale, mi le-au mai spus si alti amici de pe site dar nu poti renunta asa usor la un vis oricat de logice ar parea motivele ...
Pentru un proiect de barca care nu isi propune navigatia offshore e foarte buna ... mie imi vine in minte uneori o discutie pe care o aveam cu al meu cumnat pe vremea studentiei ... el isi luase Dacia 1300 din banii stransi din bursa .... cand aveam si eu ceva malai l-am intrebat ce crede ... se merita Dacia? Ce sfat imi da el? Sa imi iau una sau sa mai astept? Zice ... sa stii ca se merita ... pentru mine diferenta cea mai mare a fost intre a avea sau a nu avea masina ... deci dupa ce iti iei masina mai vezi tu daca se merita sau nu ... :)
E mare lucru sa ai o barca ... orice ar fi numa sa fie .... Si mie mi se pare ca suntem suficienti de pregatiti sa construim o barca ... dupa parerea mea marea problema e sa avem proiectul si banii necesari.  Mie chiar mi se pare un subiect bun de dat cu parerea pe forum ptr ca aici e poate marea noastra problema.

Discutii in contradictoriu, verdicte, impresii, dat la gioale, etc ... n-au rost ... chiar ar fi pacat ... e mare lucru faptul ca unii care au experienta si cunostinte binevoiesc sa sacrifice timp si sa spuna si altora ... 
Tot inainte !
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Ianuarie 14, 2012, 11:16:35 PM
 @Mariani
-Ma bucur sa te aud".Am citit de cateva ori ce am scris, cu gandul ca poate am deranjat,am scris prea multe despre -de ce nu se poate !
-Cu un singur lucru din ce spui nu sant de acord. Ai spus "am visat",o nuu! Eu visez si acum la libertatea marii si a oceanului,sau macar a rulotei.Asa ca o parte din cele scrise au si un caracter de monolog i-mi reamintesc motivele sedentarismului.Sper sa vorbesti cu Vali despre trait pe mare.Sa vezi cata pasiune pune in fiecare cuvant,dupa care revine acasa"programand probabil cu sotia constructia unei noi verande. Dar visele continua sa existe ! De aici si vesnicul reset"intre realitate si dorinte. Dar tot inainte ,cum spui .
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: mariani din Ianuarie 16, 2012, 02:34:35 PM
Laurentiu N.

Sa stii ca nu am renuntat la vis, doar ca momentan au aparut alte prioritati. E nevoie de suportul intregii familii in cazul meu si nu ca nu m-ar ajuta doar ca prioritatile noastre sunt altele acum. Nu doresc EU sa fac aceste sacrificii acum desi as avea suportul celor dragi.  Visul ramane si poate ca candva se va realiza.
Dar ca sa iti faci o parere mai clara despre ce cred eu despre visare, te rog sa citesti poezia de mai jos:

Nu dor nici luptele pierdute,
nici ranile din piept nu dor,
cum dor acele brate slute
care să lupte nu mai vor.

Cat inima în piept iti canta
ce-nseamna-n lupta-un brat rapus ?
Ce-ti pasa-n colb de-o spada franta
când te ridici cu-n steag, mai sus ?

Infrant nu esti atunci când sangeri,
nici ochii când în lacrimi ti-s.
Adevaratele infrangeri,
sunt renuntarile la vis.


Îndemn la luptă / Poet: Radu Gyr


Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Captan din Februarie 17, 2012, 02:05:47 PM
@Laurentiu N. Daca vrei INTR-ADEVAR sa navigi cu vele/motor pe mari/oceane sau inconjurul Pamantului, nici macar birocratia din Romanica nu te poate opri, dar sa Vrei cu adevarat. Daca ma  gandesc de la inceput ce piedici am de trecut/ocolit , nu mai ajung niciodata sa-mi indeplinesc/satisfac visul. Asa ca fii mai putin legist si mai mult om de actiune (inclusiv parte legislativa, constructie, realizari proprii, etc).
A mai spus cineva inainte(si bine a facut) , legea(nedreapta) e facuta sa fie incalcata. Iar in materie de legislatie navala eu deja stiu o gramada de artificii si oricine le poate invata/observa. Asa ca lasa oamenii sa viseze si/sau infaptuieze visul vietii lor. Nu mai pune piedici ce nu-si au rostul, mai ales ca in Ro se poate rezolva ORICE.
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Februarie 21, 2012, 03:59:58 PM
 @Captan-ai dreptate,legile drepte,sau nedrepte,se pot ocoli.Adica te poti descurca !
Eu insa, fac parte dintre cei care incalca o lege doar din necunoastere,indiferent cat de gresita e si nu e singurul meu defect  :)
Nu incerc sa creez piedici,de-altfel nici nu asi putea,arat doar lucruri ce ar putea scapa cuiva si se pare ca nu sant singurul.Peste mari si oceane se poate naviga si cu barci mici.Au facut-o destui.
Se intampla' rar un voiaj mai lung,in majoritatea timpului se navigheaza pe ape interioare,unde altceva se cere de la o barca si cu alte costuri.E ca si cand cineva ar cumpara un Hammer',poate si cu blindaj,pentru mers la serviciu,..apropo'-in spatele unui Hammer'se face coada la benzinarie.Dupa 1 ora de alimentat,masina inghite in continuare benzina.Dupa 2 ore la fel.Dupa 3 ore,un alt sofer ,de la coada,iritat,zice: Bai nene !! Opreste macar motorul !!!
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Capitanul Nemo din Februarie 21, 2012, 06:03:38 PM
Pentru cei interesati de subiectul origami-sailboats.
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Februarie 22, 2012, 02:45:49 PM
@ Nemo-eu sant interesat de acest mod de constructie si ca mine cred ca mai sant pe forum,chiar daca nu vom construi o barca din metal. Imaginile postate de tine arata parte din structura interioara si coca.Dar nu ai dat detalii despre caracteristicile barcii .
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: solpet din Februarie 22, 2012, 07:42:54 PM
Am fost cu vreo 3 ani in urma, la un olandez f. simpatic, care si-a infiintat un atelier de barci pe malul nordic a Balatonului (Ungaria).
Respectivul este adept a tehnicii origami.
Scopul vizitei mele a fost ceva legat de o (eventuala) constructie in aceasta tehnologie. 
Ceea ce nu reiese din desenele postate si de regula nici ofertantii de kit-uri nu accentueaza intotdeauna:
1) contururile trebuiesc taiate CNC, altfel rosturile vor face practic imposibila asamblarea     
(da, evident, prin treceri repetate si cu sarma de adaos se pot "umple" si rosturi de 10..15mm,
dar daca luati in considerare timpul si efortul, atractivitatea scade) 
 
Tehnologia (taiat tabla de otel,  cu plasma sau laser) nu este prohibitiv de scumpa, dar nici chiar f. raspandita in Romania.
Sa presupunem ca exista totusi "undeva",  ca atare:
-negociati si bateti palma,     
-platiti o arvuna,     
-respectiva (firma?)  procura materialul (sau are in stoc, in fond e vorba de otel -carbon), dupa care     
-se sableaza cu nisip, se aplica macar un grund,     
-se fac colet toate placile si     
-o macara va depune de pe platoul camionului undeva , in santierul naval (in devenire).       

Platiti transportul si va puteti apuca de treaba.

2) Pentru componentele cu grosime peste 2 mm urmeaza , probabil sudura pe ambele fete,     iar pentru cele groase (fund, chila, pereti derivor) oricum, obligatoriu.   
//nu sunt sudor de meserie, dar am aceasta dambla cu sudura dubla fata, si oricum, la opera vie nu ar fi doar damblaua mea.       
Am pe undeva setul de reguli Germanische Lloyd, pentru carene de otel. Noile reguli CE sunt poate chiar mai exigente//   
Se aduna deci cateva sute de metri lungime cordon de sudura, executate de sudor cu calificare pt. constructii navale.   
Unele bucati (dupa cum arata si "liniile de forta" din imaginile postate) vor trebui presate sau roluite inainte de asamblare.   
Un walz (valtz? <--nu sunt sigur care-i  forma corecta)  de 1800..2500 mm deschidere costa cam cat o masina noua, de clasa medie.   
Si nici o presa de 60 to nu-i chiar ieftina.   

3) Ca "angajator" ati mai avea cateva obligatii legale,  legate de  protectia muncii (macar pentru respectivul sudor)    si poate cateva lazi de vin bun (sau alte calmante) pentru vecinii alergici la sunetul (sublim :-) a flexului...

4) Daca s-a sudat si slefuit toata opera, puteti chema inspectorul ("numit in cauza") de la ANR   
(nu asta nu-i damblaua mea, este a altora ! :-)   
Vine omul, se uita la  cordoanele de sudura, poate le si pipaie, mai pune un mic cap portabil Roentgen,   
sa se convinga ca nu sunt goluri si incluziuni (majore)   
apoi semneaza si da OK-ul.

5) Va puteti apuca de grunduit, vopsit si realizat interioarele.     
Poate - la vopsire - sau inainte - iarasi calmante distribuite la vecini,     
pentru cazul ca vantul ar duce oarescare ceata-vopsea sau mirosuri si pe la ei.     
Sau faceti totul, din start in hala inchisa (costa ceva banuti chiria si regia)     
eventual ridicati un cort ca lumea....

Eu mi-as pune intrebarea: financiar merita toate cele mai sus enumerate, realizate in regie poprie?
//de fapt sunt mult mai multe operatii//
Depinde,  evident,  de baza de calcul.

Dar cele enumerate pot explica de ce unele santiere mai mici
(prevalent Olanda si Nordul Germaniei)
vand "carene la rosu" adica doar grunduite, realizate din otel sau aluminiu (marin).

Amenajarea interioara si suprastructura la alegerea (si cu participarea ) clientului.
Carena, goala (f. motor) reprezinta doar 35..50% din pretul (total).

In  spatiul germanofon aceste semiconstructii sunt referite ca si "Kasko".

In opinia mea tehnologia Origami nu se preteaza la constructii de amatori, ci la santiere navale mici,
care au sedevistica necesara,
resurse, acces la logistica si
parte dintre angajati sunt sudori calificati.


Daca mai pui si alte "maruntisuri" gen foarfeca/ ghilotina pt. tabla de 4..8mm,
macara, hala incalzita , compresor, si altele.....     cred ca concluzia este clara... origami de unul singur nu prezinta
prea mult farmec.

     


Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Vali din Februarie 22, 2012, 08:00:35 PM
Pozele de mai sus sunt ale barcilor din gama Imagiro (reversul cuvantului Origami), desenate de reputatul designer Yves Marie de Tanton. Acesta e unul din foarte rarii designeri cunoscuti care s-au implicat in tehnologia origami.
Oricum, cele mai multe barci origami s-au facut in British Columbia, in conditii nu intotdeauna profesionale, ci deseori lucrari exclusiv de amatori. Barcile respective se comporta bine in exploatare, chiar daca sunt blamate de o buna parte a partizanilor constructiei metalice.

Personal, daca ar fi vorba de o barca frameless din otel, as alege mai degraba tehnica multichine promovata de Van de Stadt, Graham Shannon sau Bruce Roberts. In cazul asta, nu mai e nevoie de indoirea sau roluirea tablelor, acestea mulandu-se relativ usor pe gabarit. Iar gurnele rezultate se comporta ca niste stringheri longitudinali, forma sectiunilor transversale pastrandu-se datorita bulkhead-urilor din material usor (placaj). In plus, datorita gurnelor, deriva laterala a barcilor multigurna e mai mica decat a barcilor rotunde sau chiar origami. Singurul inconvenient e volumul mare de munca la suduri.
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Levy din Februarie 22, 2012, 09:48:51 PM
O metoda foarte simpla de construire e invatarea limbii germane si statul la panda pe ebay dupa chilipiruri.
Pentru ca barcile metalice mai ales cele din otel sant eficiente cam de la 10-12m in sus.Deci va trebui sa fie o ambarcatie construita pentru croaziere lungi pe mari si oceane.La aceste ambarcatii face mult nu corpul cat accesoriile de echipare.Catarg,vele,vinciuri,motor,electronica,mobilier si altele.Pentru ca daca pe ape interioare mai ai curajul sa pui ceva motoare modificate de dacii sau alte rable cu tot felul de improvizatii pe o mare sau ocean deschis nu cred ca ai avea curajul sa iesi cu astfel de improvizatii numai daca esti inconstient.
Ca sa vrei sa faci o astfel de ambarcatie parerea mea e ca trebuie sa dispui de cel putin 50.000 de euro ca sa poti sa o duci pana la capat.Si asta numai daca stai la panda pe internet si diferite publicatii de specialitate pentru a cumpara second handuri de ceva calitate.Acum indiferent cum va fi origami cu coaste rotunde sau frante.
      Inceputul ar pute fi un "kasko" din asta de pe ebay ca cel din exemplul de mai jos.
Ca oricat te-ai strofoca un Kasko n-ai cum sa-l scoti sub 10.000€ numai daca faci rabat la calitate.Cel de jos are 11m lungime si e din aluminiu deci necorodabil ceea ce constituie un avantaj.


http://www.ebay.de/itm/Alu-Segelyacht-ahnlich-Reinke-MS11-Selbstausbau-/250995690571?pt=Segelboote&hash=item3a70824c4b









Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Capitanul Nemo din Februarie 22, 2012, 10:06:34 PM
http://www.sv-mom.com/construction.html (http://www.sv-mom.com/construction.html) Constructia unei barci origami de 35 ft.
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: solpet din Februarie 23, 2012, 01:10:16 AM
Citat din: Capitanul Nemo din Februarie 22, 2012, 10:06:34 PM
http://www.sv-mom.com/construction.html (http://www.sv-mom.com/construction.html) Constructia unei barci origami de 35 ft.

Capitane Nemo,
a) avand in vedere simpatia mea fata de orice fel de entuziasm, care se materializeaza intr-o  idee sau produs definitivat,
si
b) simpatia reciproca dintre noi ( - sper, cel putin),
nu doresc sa repet ceea ce am afirmat in postul precedent.

Si eu am cochetat cu ideea realizarii unei carene tip Reinecke, din duraluminiu, de cca. 13..14m (cu derivoare duble)
si am ajuns la concluzia ca probabil voi sta (numai) in scaunul cu rotile , inainte de a termina constructia

Referitor la constructia ambarcatiei de 35 picioare, da oamenii au pus "osul" si s-a realizat ceva

Referitor la obstacolele si piedicile , listate de mine cred in continuare ca tehnologia respectiva nu se preteaza realizarii in regie proprie
(exceptie poate un lacatus -mecanic cu veleitati de sudor, care mai are si "o matusa Tamara" , ca sa-si finanteze din mostenire damblaua  ;D

c) constructia necesita spatiu, si nu putin
Iata cum au rezolvat cutezatorii din povestea respectiva problema
http://www.sv-mom.com/images/PA180032.JPG (http://www.sv-mom.com/images/PA180032.JPG)
Pai asa, cu padure proprie, si casa tot acolo (vezi fundalul) , fara vecini furiosi mai merge...


d) Debitare.
Raman la ideea ca debitarea CNC este optiunea de precizie, si chiar mai ieftina
Puteti intreba un sudor cu experienta, si care lucreaza pe cont propriu,
cam la cat estimeaza costul buteliilor de acetilena si oxigen , la preturile actuale, in varianta low-tech, din poza?

Nu spun ca nu se poate face.
Afirm doar ca precizia este indoielnica si viteza ... de melc...
http://www.sv-mom.com/images/PA170079.JPG (http://www.sv-mom.com/images/PA170079.JPG)

c) iar ca o confirmare a celor afirmate, iata un detaliu cu balustrada sudata
http://www.sv-mom.com/images/P1250069.JPG (http://www.sv-mom.com/images/P1250069.JPG)

Ma indoiesc ca un surveyor, chiar si cu simt minim de raspundere ,
va admite cordoanele de sudura (mai ales cele din  in partea dreapta- jos a imaginii)
ca si apte pentru regim oceanic.

Nu sunt mofturos, dar daca cineva mi-ar "furniza" o sudura de calitatea celei care se vede in coltul dreapta jos,
foarte probabil  i-as baga clestele port-electrod .... ma rog...intr-un loc mai intunecat...

De notat ca alte parti (in alte fotografii) arata mai bine,
probabil parte au fost sudate de un profesionist si parte de proprietar....

Ei bine , nu vreau sa fiu ironic, si nici nu am de ce.

Unii vor opta pentru Origami din otel, altii pentru lemn, altii pentru epoxy sau rasina poliesterica si fibra de sticla,
unii poate pentru ferociment (da, a fost la moda...candva).

Sustin doar ca intre
-se poate face!
si
-merita de facut (la conditiile tehnice si economice date)
este o diferenta, deloc neglijabila...
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Capitanul Nemo din Februarie 23, 2012, 02:07:49 PM
Peter, te asigur ca simpatia este reciproca!  :)

Subscriu mereu la ceea ce spui. Da, se poate face, daca iti doresti o asemenea barca. Dar - acest dar rezulta din propria mea experienta, si eu am avut asemenea intentii, dupa cum stii - nu cred ca merita, decat daca iti doresti cu adevarat sa creezi.

Exista in momentul de fata, o inflatie de monococi bune din tabla, pe piata olandeza, la preturi SUB nivelul materialelor gasite pe  piata autohtona. Pot veni cu dovezi, desi sunt redundante. O barca de tabla cu chila lunga, gen Jakon, la circa 2.2 - 2.5 t, cu o echipare mediocra, de cele mai multe ori motorizate cu Bukh-uri nemuritoare, aproape mereu cu garnitura completa de vele, poate fi gasita la preturi incepand cu cateva sute de EU. O barca echipata pentru larg (nu neaparat cu chila lunga, este doar o obsesie personala), poate fi gasita in acest moment la 3 000 - 4 000 EU. Atentie, ma refer la barci in jurul a 8 m. Pentru cine nu crede ca o barca de fibra de 8 m din anii '70 nu este potrivita pentru traversade... ei bine, nu merita o astfel de barca si nici cele cateva calorii consumate de subsemnatul pentru a tasta o dezvoltare a subiectului.

In opinia pur personala, barcile mici si medii din tabla, obisnuite pe canalele si lagunele olandeze, sunt mai mult decat adecvate pentru navigatie in dreptul litoralului romanesc, dar mai ales in Delta si pe Dunare.

Eu unul sunt un constructor pedant, lucrez orice foarte lent si nu am experienta si rabdarea necesara pentru a-mi face o barca, indiferent de material. Da, as putea invata, as putea experimenta... De aceea, am o stima deosebita pentru cei care isi fac barci singuri, insa dincolo de un dinghy din placaj, pentru mine e teren (cel putin pentru moment) strain.
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Februarie 24, 2012, 07:38:19 PM
 Solpet ,si eu sant de-acord cu ce ai scris legat de sistemul origami.Vreau totusi sa adaug ceva legat de "etapele sant mai multe".
.-Indoirea tablei de 3-4mm cu zbir,ca in filmulet,cred ca tine de reclama.Eu nu asi sta la mai putin de 3 m de un astfel de dispozitiv ! Tatal unui prieten al meu, nu mai este, fiindca a cedat o "asfel de sarma".Dispozitivul ar putea totusi avea efect doar in marja de elasticitate a materialului. La indoire tabla nu se comporta uniform si neexistand coaste,forma finala e o necunoscuta.
Preciza taierii,dupa parerea mea,nu poate depasi 1 mm. Autogenul e exclus din start . Spun asta pentru ca neexistand coaste,o sudura cu un electrod gros si material de adaos va duce la deformari importante.Daca excludem sudura in gaz,atunci cred ca toata barca ar trebui ansamblata folosind electrozi de 1,6mm. Exista proiecte de barci metalice concepute pentru amatori,cu planuri la 1/1 si astea cred ca se pot face,dar numai cu un aparat de sudura profi".Precizia se poate realiza cu un flex,daca exista rabdare.Totusi sistemul origami nu cred nici eu ca se adreseaza amatorilor :)
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Vali din Februarie 24, 2012, 08:50:50 PM
In niste discutii anterioare s-a repetat intr-una sa nu ajungem sa dam verdicte. Asa ca eu cel putin cand scriu ceva, scriu din experienta practica directa. Este cea mai pertinenta si productiva abordare a oricarei probleme.
Metoda origami nu e poate cea mai buna pentru a obtine o barca frameless, dar e o alternativa relativ accesibila pentru a obtine un corp. Cine are ceva experienta in lucrul cu metal, gaseste informatii importante, atat pe site-ul despre Moonflower of Moab, cat si pe alte site-uri, precum http://5psi.net/ al sudafricanului Wynand Nortje.
Eu imi doresc sa ajungem sa discutam probleme concrete de care ne-am lovit in constructia unei barci. Undeva mai sus sunt unele afirmatii care pot fi contrazise prin probe practice.

Nu cred totusi ca discutia tehnica e prioritara, ci importanta cred ca e problema motivatiei de a face asa ceva. Mai sus Levy scrie bine ceea ce scrie, si doar in rare cazuri se merita investitia de la zero intr-o barca metalica frameless: amatorul respectiv se pricepe si ii face placere sa lucreze la barca, are acces la spatiu, dotari, materiale, isi doreste un model deosebit de barca, e dispus sa investeasca esalonat etc etc.
Intr-o vreme eram si eu interesat de o asemenea barca, imi facusem si "planu' ca tiganu'", dar am ajuns la concluzia ca nu o voi folosi vreodata la potential, adica liveaboard, drept pentru care "mi-a mai trecut". Insa in orice treaba de tipul asta imi place sa vad intai avantajele, iar problemele inerente isi vor gasi solutii pentru cine e suficient de motivat, dupa cum ne arata pe web atatia barcagii pasionati care si-au realizat barca viselor.
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Februarie 25, 2012, 08:31:58 AM
Daca insotesti o afirmatie de "cred'sau "dupa parerea mea",nu trece nimeni in zona verdictelor. Afirmatia ramane la stadiul de parere personala,ce poate fi combatuta' schimbara,contraargumentata,fara nici un deranj  :)
In ce priveste lucrul in metal, cred eu, ca multi forumisti au suficienta experienta,chiar daca nu au construit barci :) Eu de ex. sudez electric,Mig si autogen . Aparate :Einhell-200A,Einhell-140 rebobinat pentru o tensiune mai mare [nu avea nici 40v la mers in gol] si un amperaj mai mic=folosit cu electrozi de 1,6,am avut-Sealey 130A mig/mag,pe care l-am vandut dupa reparatia masinii, datorita costurilor consumabilelor si autogen rotex,nu spun cat timp imi ocup cu asta pe zi fiindca nu voi fi crezut! Daca se doreste un produs final cat mai aproape de perfect f,fiecare etapa, cred eu, ca are importanta.Astfel un luft'prea mare insotit de o sudura grosolana isi va arata efectele in masurarea unghiurilor la sfarsit.
De fapt eu sant adeptul constructiei in regie proprie a barcii, a orice".Si cred ca se poate ! Doar ca sistemul origami,mie mi se pare nepotrivit.

Sa nu uit-aparate ca ale mele au timpi de racire mai lungi decat cei utili.Ma gandesc totusi ca o astfel de treaba ar trebui abordata cu un aparat profesional ca sa evitam caruciorul cu rotile de care vorbea Solpet. In speranta ca nu am suparat pe nimeni cu precizarile'mele si promitand ca voi incerca sa nu mai fac,inchei cu o traducere :Forum=intrunire/colocviu/simpozion[socializare si discutii,doar ,zic eu] Da e posibil sa gresesc,ca in atatea alte dati  :( scuze!
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Vali din Februarie 25, 2012, 02:47:11 PM
Cel mai bine e sa discutam constructiv :). Asa ca hai sa nu ne mai cerem atatea scuze, ca doar suntem intre noi. Uite, imi cer si eu scuze pentru stilul poate cam direct, si cu asta basta cu scuzele, sa trecem la treaba ;).

(Ca o mica paranteza, cred ca inca ma mai influenteaza unele intamplari de pe alt forum: cand se batea intr-atata apa in piua ca sunt prea multe piedici si nu se poate face nimic, incat iesea scandal, ocazie cu care eram serviti cu "porcii din Belize" sau "cati barcagii insurubeaza un bec"  :-X. Dupa cum am spus, o abordare constructiva presupune sa vedem intai avantajele, apoi sa luam si problemele la "puricat", pana le gasim solutia. Inca o data scuze ;))

Inainte de discutia tehnica vizavi de barci metalice frameless, ar trebui sa facem o mica discutie vizavi de oportunitatea de a construi in regie proprie asa ceva, adica:

Citat din: solpetSustin doar ca intre
-se poate face!
si
-merita de facut (la conditiile tehnice si economice date)
este o diferenta, deloc neglijabila...

Las totusi discutia despre motivatie pentru mai tarziu, cand vom avea dispozitia necesara. Atat doar vreau sa spun, ca o barca frameless din otel e un superlativ dpdv al soliditatii, sigurantei si confortului pe apa, in conditiile pastrarii unei greutati inferioare fata de a unei barci cu osatura.

Vizavi de origami, imi place faptul ca suprafetele curbate (conice) rezultate la prova si pupa contribuie foarte mult la soliditatea barcii. Nu imi place in schimb faptul ca forma corpului e limitata de liniile posibile de asamblare in sistem origami. Pana la urma, tehnica origami deriva direct din multigurna, fiind de fapt o multigurna cu extremitatile rotunjite.

Dupa cum spuneam, in ciuda volumului mai mare de munca la debitare si suduri, varianta multigurna mi se pare mai potrivita pentru o barca metalica frameless. Se lucreaza mai usor si mai economic, nu e nevoie de curbat foi mari de tabla, in schimb trebuie un cadru de sustinere minimal.



Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: Laurentiu N. din Februarie 25, 2012, 04:14:59 PM
@ Vali , sant de-acord cu tine ! Sistemul multigurna cred si eu ca e realizabil. Foile inguste se pot curba usor, e mai important ca foile simetric opuse sa fie identice [pentru a obtine un corp simetric],decat o precizie f mare la taiere. Folosind un cadru ,asa cum spui,se poate folosi sudura cu electrozi mai grosi,rezultand economie de timp si costuri mai mici fara frica unor de deformatii majore. O astfel de barca ar putea sta la apa fara griji,tot anul,datorita soliditatii.La Dunare sant pilotine si alte salupe ce strabat fluviul de zeci de ani si doar totala lipsa de grija a echipajelor ce s-au succedat,a facut sa se cunoasca trecerea anilor.Oricum tipul asta de ambarcatiuni sant ,in general,casate ,datorita contabilitatii si nu fiindca nu mai puteau naviga  :)
Titlu: Re: barca fara osatura
Scris de: ulise70@ din Martie 09, 2015, 12:03:17 AM
vad ca sunt putini cei care considera otelul si tabla un material bun pt barci si alte barcazuri!in principiu,am facut doar barci de maxim 6 m din tabla si teava rectangulara,de diferite grosimi.daca ai in dotare un mig mag,o ruleta buna,ceva aparatura de centrare si un flex mic,faci minuni.deoarece la o barca de 4m ,am vazut ca se lucreaza luni de zile,sau chiar cite un an::))),pot sa spun ca in 3 zile,in atelier o asemenea barca de tabla este gata!!as dori sa colaborez cu cineva sa facem un yaht de 7m,clasa c,dar nici o data nu m au preocupat velele,asa ca nici nu am cunostinte prea mari in domeniul velelor!de coca si motorizare,pot face absolut totul,insa la vele...pauza::))pina o sa ma hotarasc sa incep un velier,o sa mai fac citeva salupe si barci din aceeasi tabla decapata,care pt mine e ca plastilina!si ma mir ca nu sunt destui sudori capabili,sa aiba un mig mag performant,si sa colaboreze cu marangozii de aici!