caut barca

Creat de bogdant28, Ianuarie 02, 2014, 03:12:09 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bogdant28

Salut tuturor

M-am inregistrat intr-un final pe forum in speranta ca ma puteti ajuta mai mult decat pot singur :)
Caut sa achizitionez de ceva vreme, aprox 2 luni, pe diverse site-uri de anunturi barci sh. Am fost vara asta in Grecia, am inchiriat o barcuta de aprox 5m ( cred) cu un motor Suzuki de 25 cp si pot sa zic ca a fost superb. Mi s-a pus pata si am zis sa incep sa caut sa cumpar o barca. La inceput m-am orientat la barci sh gen bayliner 160 , an aproximativ 2000-2003, motor 60-80cp, design modern, scaune/banchete piele diverse culori care-ti fura ochii,tot felul de spatii de depozitare ascunse. Mi-a placut mult modelul pe care l-am si testat tot vara asta prin mangalia ( un prieten detine una) . Punand in balanta pretul de achizitie,consumul si intretinerea am zis ca pentru inceput o sa o iau mai usor. Mult mai usor. Am inceput sa caut de data asta pe site-urile romanesti barci tip open boat, intre 4-5 metri, motor in jur de 25-30 de cai, volan. Am gasit tot felul de oferte, de la o mie si ceva de euro la aprox 2.500-3000. Inca nu sunt decis si sper sa ma ajutati voi  ;D
Ceea ce caut e(banuiesc ca e denumirea corecta)tip open boat,in nici un caz cu cabina ca nu am nevoie. sa fie usoara, nu mai grea de 200kg aprox, ca sa poata fi ok un motor de 20 de cai. Zic motor de 20 de cai, ca din discutiile voastre am dedus ca un motor sub 20 de cai nu necesita inmatricularea/inregistrarea barcii si alte batai de cap pe care prefer sa le evit (taxe fisc si ce-o mai fi). Sa fie echipata cu volan, sa aiba spre prova o bancheta/loc pentru o persoana sau chiar doua  sa stea la soare :) iar partea dinspre volan si pupa sa mai poata gazdui pe scaune/bancheta 2 persoana. Un total de 4 (plus bagaj minim) - inclusiv comandantul - e mai mult decat suficient :)
Multe barci pe care le-am gasit au preturi foarte mici pentru motoare. Spre exemplu multi proprietari cer o suma x pentru barca sau suma X + 200-500 euro cu tot cu motor si peridoc, motor de 15-20-25 de cai. M-am uitat separat la motoare si au preturi foarte mari comparativ cu diferenta mica pe care o cer ei. Acelasi lucru valabil si pentru peridocuri. La ce trebuie sa fiu atent la un motor,ca sa fiu sigur ca e ok si o sa-mi porneasca a doua zi? :) Peridocurile trebuie sa fie inmatriculate? Ce acte trebuie sa ma asigur ca-mi ofera vanzatorul pentru motor si peridoc ca sa fiu in regula?
Barca as vrea pentru inceput s-o folosesc doar pe mare, costier si numai pe vreme buna cu vant foarte slab. Nu vreau s-o folosesc la pescuit sau alte activitati, ci doar pentru plimbare. Un motor de 20 de cai montat pe o barca genul asta ( aprox 250-300 kg cu un singur pasager) cu ce viteza maxima poate glisa?
Nu stiu daca e voie sa atasez linkuri cu diverse anunturi, asa ca pentru moment o sa ma limitez in a posta cateva poze cu modelele care imi plac cum arata ca sa va faceti o idee mai exacta despre ce caut. Barca pe care scrie Wave e cea pe care am inchiriat-o si care mi-a placut foarte mult ca si spatiu pentru pasageri. Aveti idee ce model e?

Momentan sunt pe mare, in voiaj, iar viteza netului nu-mi permite prea multe. O sa incerc sa intru zilnic pe forum.

Astept pareri si sfaturi. Salutari!

modi

Salut Bogdan !

Citat din: bogdant28 din Ianuarie 02, 2014, 03:12:09 AM
Salut tuturor

sa fie usoara, nu mai grea de 200kg aprox, ca sa poata fi ok un motor de 20 de cai. Zic motor de 20 de cai, ca din discutiile voastre am dedus ca un motor sub 20 de cai nu necesita inmatricularea/inregistrarea barcii si alte batai de cap pe care prefer sa le evit (taxe fisc si ce-o mai fi). Sa fie echipata cu volan, sa aiba spre prova o bancheta/loc pentru o persoana sau chiar doua  sa stea la soare :) iar partea dinspre volan si pupa sa mai poata gazdui pe scaune/bancheta 2 persoana. Un total de 4 (plus bagaj minim) - inclusiv comandantul - e mai mult decat suficient :)

Eu vreau sa-mi construiesc un open de 4,0 m in tehnica strip-plank . Am ales-o pentru ca-mi va rezulta - din calcule aproximative - o barca de maxim 110 - 120 kg . Vizez doar doi pasageri cu minim de bagaj ...... si tot imi pun problema ca nu cumva un 20 HP sa fie insuficient .

Citat din: bogdant28 din Ianuarie 02, 2014, 03:12:09 AM
M-am uitat separat la motoare si au preturi foarte mari comparativ cu diferenta mica pe care o cer ei. Acelasi lucru valabil si pentru peridocuri. La ce trebuie sa fiu atent la un motor,ca sa fiu sigur ca e ok si o sa-mi porneasca a doua zi? :) Peridocurile trebuie sa fie inmatriculate? Ce acte trebuie sa ma asigur ca-mi ofera vanzatorul pentru motor si peridoc ca sa fiu in regula?

Luate "la bucata" sunt toate mai scumpe . De altfel este firesc .
La un motor nu ajunge sa "te uiti" . Trebuiesc verificate compresia , electrica , carburatia , etc .
Peridocul obligatoriu inmatriculat !
Toate actele posibile . Pentru barca , pentru motor ( acte de achizitie ) , iar pentru peridoc , in plus , Carte de Identitate , omologare , RAR , etc ......

Citat din: bogdant28 din Ianuarie 02, 2014, 03:12:09 AMBarca as vrea pentru inceput s-o folosesc doar pe mare, costier si numai pe vreme buna cu vant foarte slab. Nu vreau s-o folosesc la pescuit sau alte activitati, ci doar pentru plimbare. Un motor de 20 de cai montat pe o barca genul asta ( aprox 250-300 kg cu un singur pasager) cu ce viteza maxima poate glisa?

Ai permis de navigatie ?
Repet , ma indoiesc sa fie suficient un 20 HP . Vei avea deplasare , cu siguranta , insa foarte putin probabil sa gliseze .
Eu estimez maxim 20 - 25 km/h. Depinde insa foarte mult si de forma cocii barci .


bogdant28

Neatza,

Tocmai de aia am pus poza cu barca cu care m-am plimbat..cea cu Wave.poate cineva isi poate da seama ce model e si pot afla detalii despre ea si cate kg are. Motorul suzuki 4T de 25cp cu care era echipata m-a incantat maxim si nu vreau nimic mai mult.
Permis de barca nu am,insa mi-l ridic cand ajung acasa,peste vreo luna.am inteles de la mai multi prieteni in aceeasi situatie,ca ti se elibereaza automat cand dai examen de brevet. Si cica ar fi cat.C,maritim cu limita 6mile de coasta.vreau sa ma inscriu si pt cat.d imediat cum vin in tara.

Vali

Salut Bogdan si bun venit pe capcompas.ro.

Din ceea ce ne-ai scris, ai nevoie de o barca de mare, regim costier, glisor.
Pentru asta, primul lucru la care trebuie sa te uiti este ca barca sa fie omologata pentru clasa C de navigatie - valuri de maxim 2 metri si vant de maxim 6 Beaufort. Majoritatea barcilor open sunt omologate pentru clasa D (ape interioare), si putine pentru C.

Sunt si barcagii care folosesc pe mare barci de clasa D, dar parerea mea e ca barca trebuie sa fie sigura in orice situatie. Adica daca ai pana de motor si te surprinde o vijelie de vara pe mare, sa te intorci teafar, ori la vasle, ori la un auxiliar mic. Iar asta inseamna calitati bune de seakeeping ale barcii (clasa C de navigatie), plus redundanta oferita de un outboard auxiliar mic sau o pereche de vasle.

Sunt multe de povestit vizavi de calitatile de seakeeping, am mai scris pe forum, si vom povesti mai in detaliu mai tarziu.

Al 2-lea lucru la care a trebui sa te orientezi e ca barca sa nu trebuiasca inmatriculata, adica sa se poata propulsa eficient cu un 20 de cai (detalii mai jos). Asta pentru a evita bataile de cap cu inmatricularea, inspectiile periodice, aprobarea pentru agrement, inscriere si impozit etc. In plus, la revanzare o barca glisoare neinmatriculabila se da ca painea calda.

Vizavi de calitatile de glisare cu 20 de cai, important e ca barca sa fie usoara, pentru a o putea folosi cu 20 de cai si incarcarea specificata (4 persoane). Asta inseamna sa eviti barcile tip sandwich sau "barca in barca", mult mai grele decat barcile "single skin". O barca sandwich este aceea care are si interiorul turnat complet in fibra, adica barca se construieste prin alipirea a 2 corpuri, unul exterior si unul interior.

Ce ar trebui absolut evitat sunt barcile sandwich cu spuma poliuretanica intre cele 2 corpuri. Chiar daca sunt producatori care lucreaza serios si folosesc spume hidrofuge, am intalnit in timp si barci la care spuma s-a imbibat cu apa si s-a ingreunat tare barcazul. Reparatia in acest caz inseamna desfacerea barcii in cele 2 componente si indepartarea spumei imbibate. Treaba costisitoare si cronofaga, care in plus scade serios valoarea de ravanzare a barcii.

Barca "single skin" este cea la care peste corpul barcii se vine cu o copastie, un paiol (podea), si banchete+amenajari dupa nevoie. Intre pozele tale, barcile single skin sunt cele din pozele 4 si 8. Aceste barci sunt si mai versatil de echipat, si mai usoare, glisand bine cu 20 de cai, chiar incarcate. Ca exemplu, fara nici o conotatie comerciala, a scris un coleg aici cum se comporta o barca open "single skin", de 5,15 pe 1,65 metri, la motor de 5, 10, respectiv 20 de cai:
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,238.msg14068.html#msg14068
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,238.msg14160.html#msg14160

Despre echiparea cu guvernare, volan, comenzi la distanta, chiar daca nu gasesti din prima o barca echipata astfel, o poti echipa singur, se gasesc de cumparat de toate.

Despre diferentele de pret la motoarele puse pe barcile scoase la vanzare fata de preturile motoarelor vandute separat, explicatia e simpla: de obicei motoarele montate, pe care se cere un pret mic, sunt vechituri in 2 timpi, pe cand motoarele vandute separat deseori sunt in 4 timpi. Am scris mai demult pe barcaholic.ro despre asta, la acest topic:
http://www.barcaholic.ro/f11/diferenta-2t-4t-3986.html#post50644

Despre peridoc, cum a spus si colegul Modi, e bine sa fie inmatriculat, ca sa nu ai batai de cap ulterioare. La asemenea barci, e vorba de orice peridoc simplu - fara franare, care duce sarcina barcii si peridocului, si care are puntea suficient de lata pentru a transporta barca in siguranta (de evitat peridocurile artizanale pe punti inguste, gen Oltcit).

Barca Wave din pozele tale seamana mult cu o bulgareasca a unui amic al meu, care o tine la Constanta. Cred insa ca barca din poze e facuta la greci, din cauza modelului (barca sandwich, clasa C dupa design), plus tipului de echipare specific marii (scara pupa, bimini, consola centrala etc). Atentie, ca o mica adaugire, clasa C la barci nu are nimic de-a face cu clasa C de pe certificatul de conducator ambarcatiune. Daca e nevoie, vom povesti in continuare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kimi

@bogdant28 Te rog trimite-mi si mie linkul cu poza barcii verzi cu alb , antepenultima , parca scrie pe ea Petit francais .
Am un tip in oras care are una la fel de vanzare si is curios care ar fi un pret real .

AdrianZUZ

Dupa mintea mea, nici una din barcutele de mai sus nu face sens pentru utilizarea in regim mare / costier!
In primul rand esti mult prea dependent de vreme si de distante! Chiar daca sunt omologate C se misca RAU pe valuri si vant. Asta se traduce prin zile de concediu pierdute si locuri de vazut la care nu poti ajunge. Nu poti iesi cu ele din zone adapostite si chiar daca risti cu un 40cp la pupa tot nu poti baga distante mari.
Cu mare putin formata (valuri de aprox 1m) nici una nu sustine o viteza decenta (daca este si incarcata sigur nu va glisa)  iar directia este data de posibilitatea de a aborda valurile in siguranta ... adica o sa mearga in volte si o sa stropeasa in draci!

Eu cred ca pentru asa ceva, ideal este RIB-ul peste 4m sau o gonflabila zdravana gen Zodiac sau Quicksilver tot peste 4m!

Parte proasta la RIB este ca in Romania nu EXISTA piata pentru asa ceva (ai optiuni limitate la cumparare iar de vandut .... nici atat)


bogdant28

AdrianZZ, salut.

Gonflabila am. Daca e sa fie gonflabila, sunt adeptul celor usoare si portabile, cu motor electric (ca motor termin nu suporta, fiind mai grele de 10 kg) Am un Seahawk 3, luat din Carrefour. E al 3-lea exemplar.. le tin un an,doi apoi le sparg , ca ma mananca sa le las saptamani intregi in porbagajul masinii la soare si nespalate dupa folosirea in apa sarata. Materialul se subtiaza si ajung sa bag de 2-3 ori mai multa presiune in ele ca sa fie cat de cat rigide sa pot glisa usor la vasle.Daca ma decid la gonflabila, o sa aleg una tot genul asta cu riscu de a o schimba anual. Oricum peste 1 an sau 2 mai mult ca sigur voi avea barca din vis :D

Ma rog,revenind... defineste te rog RIB si da-mi si o poza doua sa pot cauta pe net genul respectiv..
Inca o data zic, nu o sa ies niciodata pe vant forta mai mare de 5 ( 20 de noduri aprox) si val peste 50-70 cm pentru ca pur si simplu nu-mi face placere deloc sa ma dau pe valuri,iar sa ma prinda in larg o asemenea "furtuna" e imposibil zic eu, avand in vedere ca nu vreau sa ma indepartez mai mult de 2 mile de tarm. Zile de concediu stricate nu pot exista.. stau pe malul marii si barca o s-o folosesc neplanificat,cand n-am alta ocupatie ma sui in masina si in 10 minute sunt cu barca la apa si masina parcata :)

P.S. Daca sunteti amabili,  cand aveti sfaturi sau exemple, postati si poza/link. Daca incep sa caut singur pe net sau pe forum ce este RIB-ul, de exemplu,cred ca dureaza 3 zile la viteza de cativa kb/s a netului de la vapor. Mersi de ajutor si intelegere.

bogdant28

Citat din: kimi din Ianuarie 02, 2014, 11:07:37 AM
@bogdant28 Te rog trimite-mi si mie linkul cu poza barcii verzi cu alb , antepenultima , parca scrie pe ea Petit francais .
Am un tip in oras care are una la fel de vanzare si is curios care ar fi un pret real .

Ti-am scris pe PM. Nu stiu daca am voie sau nu sa postez linkuri ale anunturilor aici... Am voie?

bogdant28

Citat din: Vali din Ianuarie 02, 2014, 10:23:09 AM
Salut Bogdan si bun venit pe capcompas.ro.

Din ceea ce ne-ai scris, ai nevoie de o barca de mare, regim costier, glisor.
Pentru asta, primul lucru la care trebuie sa te uiti este ca barca sa fie omologata pentru clasa C de navigatie - valuri de maxim 2 metri si vant de maxim 6 Beaufort. Majoritatea barcilor open sunt omologate pentru clasa D (ape interioare), si putine pentru C.

Sunt si barcagii care folosesc pe mare barci de clasa D, dar parerea mea e ca barca trebuie sa fie sigura in orice situatie. Adica daca ai pana de motor si te surprinde o vijelie de vara pe mare, sa te intorci teafar, ori la vasle, ori la un auxiliar mic. Iar asta inseamna calitati bune de seakeeping ale barcii (clasa C de navigatie), plus redundanta oferita de un outboard auxiliar mic sau o pereche de vasle.

Sunt multe de povestit vizavi de calitatile de seakeeping, am mai scris pe forum, si vom povesti mai in detaliu mai tarziu.

Al 2-lea lucru la care a trebui sa te orientezi e ca barca sa nu trebuiasca inmatriculata, adica sa se poata propulsa eficient cu un 20 de cai (detalii mai jos). Asta pentru a evita bataile de cap cu inmatricularea, inspectiile periodice, aprobarea pentru agrement, inscriere si impozit etc. In plus, la revanzare o barca glisoare neinmatriculabila se da ca painea calda.

Vizavi de calitatile de glisare cu 20 de cai, important e ca barca sa fie usoara, pentru a o putea folosi cu 20 de cai si incarcarea specificata (4 persoane). Asta inseamna sa eviti barcile tip sandwich sau "barca in barca", mult mai grele decat barcile "single skin". O barca sandwich este aceea care are si interiorul turnat complet in fibra, adica barca se construieste prin alipirea a 2 corpuri, unul exterior si unul interior.

Ce ar trebui absolut evitat sunt barcile sandwich cu spuma poliuretanica intre cele 2 corpuri. Chiar daca sunt producatori care lucreaza serios si folosesc spume hidrofuge, am intalnit in timp si barci la care spuma s-a imbibat cu apa si s-a ingreunat tare barcazul. Reparatia in acest caz inseamna desfacerea barcii in cele 2 componente si indepartarea spumei imbibate. Treaba costisitoare si cronofaga, care in plus scade serios valoarea de ravanzare a barcii.

Barca "single skin" este cea la care peste corpul barcii se vine cu o copastie, un paiol (podea), si banchete+amenajari dupa nevoie. Intre pozele tale, barcile single skin sunt cele din pozele 4 si 8. Aceste barci sunt si mai versatil de echipat, si mai usoare, glisand bine cu 20 de cai, chiar incarcate. Ca exemplu, fara nici o conotatie comerciala, a scris un coleg aici cum se comporta o barca open "single skin", de 5,15 pe 1,65 metri, la motor de 5, 10, respectiv 20 de cai:
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,238.msg14068.html#msg14068
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,238.msg14160.html#msg14160

Despre echiparea cu guvernare, volan, comenzi la distanta, chiar daca nu gasesti din prima o barca echipata astfel, o poti echipa singur, se gasesc de cumparat de toate.

Despre diferentele de pret la motoarele puse pe barcile scoase la vanzare fata de preturile motoarelor vandute separat, explicatia e simpla: de obicei motoarele montate, pe care se cere un pret mic, sunt vechituri in 2 timpi, pe cand motoarele vandute separat deseori sunt in 4 timpi. Am scris mai demult pe barcaholic.ro despre asta, la acest topic:
http://www.barcaholic.ro/f11/diferenta-2t-4t-3986.html#post50644

Despre peridoc, cum a spus si colegul Modi, e bine sa fie inmatriculat, ca sa nu ai batai de cap ulterioare. La asemenea barci, e vorba de orice peridoc simplu - fara franare, care duce sarcina barcii si peridocului, si care are puntea suficient de lata pentru a transporta barca in siguranta (de evitat peridocurile artizanale pe punti inguste, gen Oltcit).

Barca Wave din pozele tale seamana mult cu o bulgareasca a unui amic al meu, care o tine la Constanta. Cred insa ca barca din poze e facuta la greci, din cauza modelului (barca sandwich, clasa C dupa design), plus tipului de echipare specific marii (scara pupa, bimini, consola centrala etc). Atentie, ca o mica adaugire, clasa C la barci nu are nimic de-a face cu clasa C de pe certificatul de conducator ambarcatiune. Daca e nevoie, vom povesti in continuare.

Salut Vali.

Mersi pentru raspunsul prompt. Cateva intrebari:
-barca e omologata categoria C de catre producator? Sau asta stabileste nenea de la ANR sau cum? Ma impiedica ceva dpdv legal sa folosesc pe mare o barca omologata categoria D? sunt atatia pescari cu lotci si barci de lemn .. oare ale lor sunt omologate cat C sau umbla blat? Sunt la inceput, nu prea le am cu formalitatile astea :D
-cu motorul ieftin si cel scump m-am lamurit in mare. Aici o sa am de lucru in a gasi ceva ce-mi trebuie, cred ca cel mai bine ar fi sa cumpar de la un om serios, care a folosit barca in conditii bune cu tot cu motor, decat sa iau o barca la vreo 1000 de euro si sa mai dau inca 5-6-7 sute de euro pe un motor. Nu ma pricep incat sa pot lua motorul de la cineva si barca din alta parte. Nu stiu daca sunt compatibile dpdv al puterii si eficientei si pe deasupra ma ajunge si mai scump la cheluiala (montat volan, comenzi, cablaraie , etc etc) Prin februarie, cand vin acasa, o sa trec pe la BR/GL in vizita la bunici si poate tragem o fuga scurta prin port sa vedem amandoi la fata locului cateva barci sa inteleg mai bine :) Acelasi lucru o sa fac si in Constanta,ca acolo locuiesc.
-am citit si posturile pe care mi le-ai linkuit tu. Usor usor ma lamuresc, insa e greu doar sa vad poze pe net. Cand vin acasa o sa incep cautarile.
-informativ, despre ce suma ar fi vorba daca as vrea sa-mi pun ulterior volan si comenzi la distanta. Mai exact comenzi la distanta se refera la mansa si cablurile aferente? Pornirea.. am vazut ca unii opteaza pt pornire electrica. Asta inseamna pornire la cheie, ca la auto?
-Permis ziceam ca imi iau, examenul l-am sustinut insa trebuie doar sa ridic permisul de la ANR. Din ce mi-au zis domnii de la ANR constanta, permisul este categoria C si imi da dreptul sa navig maritim pana la 6 mile. Ai idee ce conditii trebuie sa indeplinesc sa pot obtine categoria B (am impresia) ca sa pot naviga nelimitat?Pe viitor o sa aleg o barcuta mai mare,mai puternica si vreau sa am toate categoriile. M-am apucat sa citesc din RND, ca sa ma inscriu in februarie si pentru categoria D, ape interioare, dunare etc.

Multzam pentru raspunsuri.

AdrianZUZ

gommone Vento 500 - rough sea rib test - prova mare mosso


Portocala mecanica este a mea, in poza de grup este o parcare a unui camping populat de italieni, francezi si nemti.
Filmuletul este cu un RIB italienesc cu o chila foarte "marina".

modi

Citat din: bogdant28 din Ianuarie 02, 2014, 02:10:43 PM
AdrianZZ, salut.

Gonflabila am. Daca e sa fie gonflabila, sunt adeptul celor usoare si portabile, cu motor electric (ca motor termin nu suporta, fiind mai grele de 10 kg) Am un Seahawk 3, luat din Carrefour. E al 3-lea exemplar.. le tin un an,doi apoi le sparg , ca ma mananca sa le las saptamani intregi in porbagajul masinii la soare si nespalate dupa folosirea in apa sarata. Materialul se subtiaza si ajung sa bag de 2-3 ori mai multa presiune in ele ca sa fie cat de cat rigide sa pot glisa usor la vasle.Daca ma decid la gonflabila, o sa aleg una tot genul asta cu riscu de a o schimba anual.

Adrian ti-a sugerat exact ce trebuie !
Ce gasesti in Carrefour sau chiar in Decatlon eu le numesc generic ..... colace !
Tot GONFLABILE gasesti la trupele SEALS , la Coast Guard , la Pompieri , etc .....

Citat din: bogdant28 din Ianuarie 02, 2014, 02:10:43 PM
P.S. Daca sunteti amabili,  cand aveti sfaturi sau exemple, postati si poza/link. Daca incep sa caut singur pe net sau pe forum ce este RIB-ul, de exemplu,cred ca dureaza 3 zile la viteza de cativa kb/s a netului de la vapor. Mersi de ajutor si intelegere.

Rigid Inflatable Boat . Sunt gonflabile cu chila rigida , preponderent din fibra de sticla .
http://www.subito.it/nautica/joker-boat-480-johnson-737-rimorchio-treviso-79000001.htm
http://www.subito.it/nautica/gommone-novamarine-4-60-mt-carrello-padova-76660456.htm
http://www.subito.it/nautica/gommone-solemar-padova-80860571.htm
Chiar daca pretul este prohibitiv , iata aici o "bijuterie" :
http://www.subito.it/nautica/capelli-tempest-m-470-honda-40-4-t-2006-padova-81076725.htm

Mai exista si varianta de gonflabila 3+1 ( compartimente ) , cele cu podina rigida sub care se afla chila gonflabila . Iarasi o clasa de ambarcatiuni absolut excelenta ( personal sunt mare fan ! ) . La fel se comporta excelent sub guvernarea unui motor termic . Au insa dezavantajul fata de RIB-uri ca nu pot avea comanda la distanta decat cu ajutorul unui sistem de tevi atasate celor doua baloane laterale :
http://www.subito.it/nautica/gommone-yam-380-smontabile-treviso-80137968.htm


AdrianZUZ

Small Boats, Big Seas

Din pacate nu este o varianta daca nu iti place sa "bibilesti" un pic ... curatat, tratat anti UV, eventual o ceara pe an ... nu e barca de care uiti in apa!

bogdant28

AdrianZUZ, modi,

Mersi de informatii. Am incercat sa vad filmuletzele, dar am blocat streamingu aici unde sunt si nu imi da voie sa le vad. Din poze pot sa zic ca imi plac, dar totusi imi plac mult mai mult salupele din fibra. Imi dau seama ca sunt mult mai rapide fiind mai usoare,insa confortul si aspectul unei salupe in apa ma atrage de 10 ori mai mult. O sa raman in continuare in cautarea unei salupe. Daca as fi ales o barca RIB sau gonflabila as fi ales-o doar daca ar fi putut fi transportata in portbagajul masinii, astfel eliminand bataia de cap cu peridocul,care, dupa cum am zis, poate fi de neglijat intr-un final avand in vedere ca sunt o mie de locuri in constanta unde o pot pune pe apa foarte usor.
Ca idee, nu am mers niciodata cu barca RIB, decat cu un dinghy mic de 2 metri jumate cu podea de lemn sau aluminiu (nu mai tin minte exact) cu motor de 6 cai, pe lac, si nu prea m-a atras. O sa am in vedere o incercare cu un RIB cu prima ocazie, poate poate o sa-mi placa si ma razgandesc :)
Intrebare: la pescuit, in ancora la mare, pe vreme buna, valuri 10-20 cm si vant 10 noduri care joaca mai putin dintre o barca gonflabila ca cele din pozele voastre si o salupa ca cele din pozele mele?

modi

#13
Citat din: bogdant28 din Ianuarie 02, 2014, 08:47:33 PM
AdrianZUZ, modi,

........ imi plac mult mai mult salupele din fibra. Imi dau seama ca sunt mult mai rapide fiind mai usoare

Fibrele nu-s nici mai stabile , nici mai usoare ca RIB-urile ...... Mai ales pe mare .

Practic RIB-urile au statut de ..... "irasturnabile" !

p.s. Nu-ti poti imagina cat m-am straduit , lemn de beat fiind , sa asez o pneumatica invers decat pozitia sa fireasca pe apa . Am pierdut pariuri grele . ..... N-am reusit . Nici in siajul catamaranului de Sulina ......

Tu nu-i realizezi stabilitatea "fetei" in clipul postat de Adrian ?

Vali

Revenind la discutia despre seakeeping, indiscutabil RIB-urile au ce mai bun comportament la valuri dintre barcile cu motor pentru uzul maritim costier. Asta nu inseamna insa ca salupele conventionale sunt cumva de evitat. Fiecare are avantajele si dezavantajele sale, ca la orice barca.

Nu sunt avocat nici al RIB-urilor, nici al salupelor, mai ales ca experienta mea pe barci cu motor e preponderent pe ape interioare, si mai putin pe mare (acolo m-am dat cu vele). Intr-adevar RIB-urile sunt foarte greu de rasturnat, comportandu-se ca niste colace mari.

Dar, pe de alta parte, RIB-urile nu se prea merita in Delta sau pe alte ape interioare, balonul fiind mult mai expus decat la uzul marin (aici Modi ma poate contrazice, el a folosit RIB in Delta). De aici si motivul pentru care nu se prea cauta RIB-uri la noi, cum a spus si Adrian, lumea care cauta barci le foloseste majoritar pe ape interioare.

Problema cu RIB-ul e ca, din cauza unghiului mare de stelaj al fundului, are nevoie de o motorizare mult mai mare decat o salupa echivalenta. Ca exemplu, barca noua a lui AdrianZuz a venit cu un 90 de cai / 2 timpi, pe cand o salupa comparabila are nevoie de mult mai putin. In plus, achizitia unui RIB e mult mai costisitoare, si se merita doar daca se intentioneaza sa se iasa pe mare (si) in conditii vitrege. Daca adaugam si intretinerea, RIB-ul e o barca buna pentru cine are timp si resurse sa se ocupe de ea cu grija. Dar si satisfactiile sunt maxime.

Pe de alta parte, o barca de clasa C reusita poate oferi multe satisfactii, cu ceva mai putina cheltuiala si batai de cap. O salupa buna de clasa C are bord liber din belsug, compartimente flotabile de volum mare, plus zone inundabile limitate ca suprafata si volum. Cele mai reusite concepte sunt cele cu cockpit autovidor, dar sunt destul de rare. O asemenea ambarcatiune combina soliditatea bruta a unei salupe cu flotabilitatea si siguranta unui RIB, fara a mai avea grija integritatii balonului.

@bogdant28: pe capcompas.ro e democratie maxima, deci pune-ne orice linkuri doresti, asta e si scopul, sa discutam in detaliu tot ce ne intereseaza. Am sa revin si cu raspunsurile la intrebarile tale de mai sus.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau