schite catamaran free de la Delftship

Creat de felicimond, Ianuarie 07, 2014, 03:45:13 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: felicimond din Ianuarie 15, 2014, 03:52:03 PM
Ce numar are legea care contine prevederea la care faci referire cu cei 5 ani?

HG 2195/2004, art. 1, alin. 2, litera a), punctul (vii):

http://www.clr.ro/rep_dil_2002/..%5Crep_htm%5CHG2195_2004.htm
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau


felicimond

Multumesc Vali,

Ma simteam asa de bine si m-a pus curiozitatea sa citesc Hotărârea nr. 2195/2004 iar acum ma doare capul. In bunul spirit legislativ romanesc si legea asta este limpede ca braga. Nu am reusit sa inteleg daca aceasta lege face referire la inmatricularea ambarcatiunilor. In Sectiunea 2 - Definitii nu se spune in primul rand, ce se intelege - in sensul legii, prin punere pe piata.  Pot asadar, sa fac fara autorizatie de constructie o ambarcatiune de aproape 24 m (de agrement) si pe care nu sunt obligat sa o inmatriculez, doar daca nu "o pun pe piata", adica daca nu o scot la produs, la inchiriere sau la vanzare?

Rumpi


Gelcoatul se foloseste doar daca folosesti poliester si se pune de la inceput pe masa de laminare (cu pensula). peste se pune fibra, pe urma spuma (daca trebuie, se pot face si panouri fara spuma, sau chiar si laminate cu mana) pe urma iara fibra, peel ply, mediu de distributie a rasinii (plasa de muste din plastic), tevile de alimentare si vacuum si la urma punga.
In filmuletele puse de mine suprafetele rezultate dupa infuzie se finiseaza clasic cu un chit alcatuit din epoxi si microsfere, care treebuie slefuit oglinda. Avantajul e ca nu mai ai de slefuit foarte mult deoarece panoul in sine e foarte drept. Practic slefuiesti fibra cu 220 ca sa asiguri o priza buna a chitului (unii nu mai fac nici asta pe partea pe care a fost peel ply) si dai un strat fin de chit care se slefuieste usor (relativ vorbind fata de fibra).
Spuma e spuma PVC sau PUR cu celule inchise de diferite densitati (dupa plan). Daca vreisa infuzezi ambele parti ale panoului odata iti trebuie o spuma cu gauri, astfel incat rasina sa ajunga dintr-o parte in alta. Cei mai cunoscuti producatori de spuma sunt Corecell si Airex.
La ANR va trebui sa intrebi clar si sa insisti in dreptatea ta. Ei probabil ca nu se confrunta prea des cu situatia asta asa ca probabil trebuie sa sapi sa dai de omul potrivit. Punerea pe piata inseamna vanzare, iar daca te prelevezi de chestia cu 5 ani ar trebui sa te lase sa construiesti cam orice. Tot trebuie sa te duci cu planul, cu taxa de autorizare, etc., da macar nu trebuie sa duci planuri de parca ai construi un petrolier.
Va trebui sa vezi si cat datorezi USL-ului, ca eu inca n-am aflat daca acciza de 500 euro/m e doar pentru metrii peste cei 8 sub care esti scutit, sau pentru toti care ii are ambarcatiunea. Adica nu stiu daca pentru o barca de 12m datorezi statului 2000 sau 6000 euro. De asemenea aveau un proiect de ordonanta in completarea celei cu acciza de lux care facea persoanele fizice platitoare de acciza. Daca a trecut proiectul (n-am mai urmarit subiectul) atunci datorezi acciza (indiferent cat e) daca nu ai scapat.
Ca sa ai liniste mai trebuie sa treci pe la finante ca sa obtii formularul care dovedeste  plata TVA pe mijlocul de transport (autofacturare cred eu ca e solutia) astfel incat sa nu te lege vre-un vames din UE de cheu ca n-ai platit ce datorezi UE.
Vrei nu vrei daca doresti sa iesi din tara cu barca ea trebuie inmatriculata (indiferent de lungime) ca altfel n-ai acte la ea (sau cel putin asa mi-a zis mie domnu capitan de la ANR).
Problema cu asigurarea casco e asa cum e. Nu stiu cui te-ai adresat dar majoritatea asigurarilor de barci le fac cam aceleasi firme specializate (daca vrei asigurare si dincolo de coltul tau de lighean). In ochii acestor oameni valoare de piata a unui self-build e zero barat, deoarece majoritatea clientilor nu cumpara asa ceva si ei opereaza cu statistici in care tu nu intri. Pana si un one-off construit de o firma specializata are de obicei valoare mai mica decat una echivalenta de serie. Practic ei trebuie sa te creada pe cuvant ca tu (care n-ai nici un fel de calificare si experienta dovedita ca si constructor de barci) ai lucrat destul de bine ca sa nu se rupa barca in doua cand esti pe mare. Tu sa fii asigurator mi-ai asigura mie casco masina facuta de mine acasa in pivnita la pret de Porsche nou numa pentru ca arata la fel? Poate la un pret din ala de zambesc singur si in doi ani mai fac o barca de banii aia.
In schimb asigurarea de raspundere civila nu e o problema si nici nu costa mult.

felicimond

@Rumpi

Problemele tehnice le-am retinut si o sa le aprofundez cata vreme metoda infuziei de rasina a inceput sa mi se para interesanta, desi cu cat ma gandesc mai mult la ea, cu atat imi vin in minte mai multe intrebari.

Pe partea de asigurari, e ok, inteleg si vom vedea cum va fi in final. Mai e mult pana acolo si nu cred ca daca toate celelalte probleme vor fi rezolvate, nu voi face proiectul pentru ca nu gasesc pe nimeni sa mi-l asigure.

Cu partea de autorizare, inmatriculare, TVA, etc cred ca ne mai lamurim cu ajutorul altor colegi de forum. Nea Nicu Home Made a facut o ambarcatiune de 12 m. Sper sa ne spuna el cum a rezolvat cu hartoagele. Pe de alta parte, s-a mai dezbatut pe forum problema TVA, dar nu intr-o situatie exact asemenea (topic TVA-ul la inmatricularea unui velier in Romania)

x_petrolist

#35
Salut Dragos.
Barca ti-o pot inregistra eu in Delaware, SUA fara probleme si la sume modice comparativ cu cele din Romania (50USD/an pentru monococa de 40 picioare). Normal ca de TVA nu se pune problema pentru ca aici nu se aplica.
Daca doresti inregistrarea si in Registrul Maritim SUA atunci costurile sint mai mari dar oricum sub taxa de lux instaurata de noii guvernanti.
Iti voi da toate detaliile la proxima intilnire sau prin pm.
Sper ca Vali "Braconierul" sa nu considere aceasta postare un anunt commercial deghizat. Ofer acest serviciu sau consultanta gratuit si doar pentru prietenii de pe forum.
A


Vali

Citat din: x_petrolist din Ianuarie 19, 2014, 12:45:23 AM
Sper ca Vali "Braconierul" sa nu considere aceasta postare un anunt commercial deghizat. Ofer acest serviciu sau consultanta gratuit si doar pentru prietenii de pe forum.
A

Cum sa consideram asa ceva tocmai cand e vorba de inginerul nostru preferat :D. Noi stam cuminti aici, nu se stie cand va fi nevoie sa inmatriculam si noi ceva pe meleagurile alea, speram sa fim printre "prietenii de pe forum" cand va veni momentul :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

x_petrolist

Citat din: Vali din Ianuarie 19, 2014, 12:00:32 PM
Citat din: x_petrolist din Ianuarie 19, 2014, 12:45:23 AM
Sper ca Vali "Braconierul" sa nu considere aceasta postare un anunt commercial deghizat. Ofer acest serviciu sau consultanta gratuit si doar pentru prietenii de pe forum.
A

Cum sa consideram asa ceva tocmai cand e vorba de inginerul nostru preferat :D. Noi stam cuminti aici, nu se stie cand va fi nevoie sa inmatriculam si noi ceva pe meleagurile alea, speram sa fim printre "prietenii de pe forum" cand va veni momentul :).
Vali, cind am spus prietenilor de pe forum m-am referit la toti cei inregistrati pe forum. Am uitat sa mentionez ca in cazul unei barci construite in regie proprie este necesar sa se prezinte toate sau macar marea majoritate a facturilor materialelor si echipamentelor folosite.

felicimond

Citat din: x_petrolist din Ianuarie 19, 2014, 12:45:23 AM
Salut Dragos.
Barca ti-o pot inregistra eu in Delaware, SUA fara probleme si la sume modice comparativ cu cele din Romania (50USD/an pentru monococa de 40 picioare). Normal ca de TVA nu se pune problema pentru ca aici nu se aplica.
Daca doresti inregistrarea si in Registrul Maritim SUA atunci costurile sint mai mari dar oricum sub taxa de lux instaurata de noii guvernanti.
Iti voi da toate detaliile la proxima intilnire sau prin pm.
Sper ca Vali "Braconierul" sa nu considere aceasta postare un anunt commercial deghizat. Ofer acest serviciu sau consultanta gratuit si doar pentru prietenii de pe forum.
A

Salut Aurelian,

Ma bucur sa aud de tine. Iti multumesc pentru oferta facuta si odata ajuns la acel punct, o sa tin cont de ea. Pana acolo mai e drum lung insa iar pe partea de bugetare mi-ar prinde bine sa inteleg cat de realizabila este varianta propusa de tine (pentru o ambarcatiune realizata de amator in regie proprie, la mare distanta de statul respectiv) si care sunt costurile complete asociate inregistrarii. Ce ar presupune inregistrarea si in Registrul Maritim SUA si ce beneficii ar aduce o astfel de inregistrare? Multumim de informatii!

x_petrolist

#40
Dragos,

Acestea sint taxele de inregistrare a unei barci in Delaware:
REGISTRATION FEES
                                                                                             Annual     Three Years

CLASS A (less than 16')                                                              $10           $30
CLASS I (16' or over and less than 26')                                          $20          $60
CLASS II (26' or over and less than 40')                                         $30          $90
CLASS III (40' or over and less than 65')                                        $50          $150
CLASS IV (65' or over not required to be documented)                    $60          $180

Inregistrarea in Delaware iti da dreptul sa arborezi drapelul SUA dar barca nu are nationalitatea SUA. Nationalitatea barcii se obtine prin inmatriculara in Registrul Naval al unei tari dar in SUA acest lucru este posibil doar pentru cetateni. O corporatie infiintata tot in Delaware care are proprietate asupra barcii intra in aceasta categorie. Personal nu am ajuns la pasul acesta dar pe primul l-am facut. Sint exceptii pentru ambarcatiuni sub 5 tone care nu fac transport de calatori sau care nu pescuiesc in zona de interes economic (pleasure craft). In consecinta, inregistrarea in DE (primul pas) iti atesta proprietatea asupra barcii.
O alta optiune ar fi ca dupa inregistrarea in Delaware sa alegi o alta tara pentru inregistrare (Cipru, Panama sau chiar Romania care a cedat dreptul de iregistrare unei corporatii germane infiintate in Cipru) Aceasta ar fi probabil calea cea mai facila si ieftina.

x_petrolist

#41
Citat din: felicimond din Ianuarie 10, 2014, 10:01:48 PM
Cand m-am referit la neam, nu m-am gandit la toate generatiile viitoare (in fond trebuie sa aiba si ei visul lor, nu trebuie sa il traiasca pe al meu), ci doar la nucleul de azi, format din 3,5 cupluri (fiica-mea are doar 16 ani deocamdata) - dar apreciez ca va fi mai mare cand voi termina eu arca. Deci vorbim de un necesar de 4 cabine duble. Cam asa sunt impartite toate catamaranele cu dimensiuni apropiate Lagoon-ului 440. Sigur ca aceste 8 persoane nu vor locui permanent pe ambarcatiune (altfel ce sens ar mai avea incercarea mea de a fugi de lume?). Dar sper sa petrecem destul de mult timp impreuna si mai ales nu in acelasi loc. Apoi mai e un lucru: presimt ca barca asta o sa imi faca o multime de prieteni pe care ar fi bine sa am unde-i primi. Iar mie imi plac prietenii....
Eu iti recomand sa faci intii un charter de 1-2 saptamini pe o barca asemanatoare cu cea pe care doresti s-o construiesti si cu cele 6-7 personae pe care le-ai inclus in planurile tale. Dezamagirea ta ar fi mult prea mare daca dupa ce-ti termini opera constati ca unii dintre ei nu sint interesati sa mearga pe apa, le este teama sau pur si simplu au rau de mare. In 2008 am luat in charter un Bahia 45 pentru 3 cupluri. In timp ce eu si inaca unul dintre baieti ne-am bucurat de o traversada superba (din pacate doar de o singura zi) ceilalti erau gallbeni la fata in cockpit si abia asteptau sa se termine calvarul.

felicimond

@ x_petrolist
Sigur ca trebuie sa fac cateva plimbari pe mare fie si numai ca sa imi dau seama daca e ok pentru mine treaba asta. Mi-ar parea tare rau sa vad ca nu sunt compatibil cu marea. Dar s-ar putea sa ma multumesc chiar si asa, numai cu Dunarea si Delta. Problema cu neamul nu e asa grava. Ei nu trebuie sa fie mereu cu mine si sunt sigur ca iti poti face o gramada de prieteni daca ai unde sa ii primesti. Dar spatiul trebuie dimensionat la incarcarea sa maxima si mai ales la o dimensiune la care sa ma simt bine, pe care sa mi-o permit si pe care sa o pot stapani. Sper ca toate aceste conditii sa fie indeplinite.

Shotgun

#43
Ce parere aveti de varianta asta ? e sinucidere curata ?
Iese un catamaran pe care ai curaj sa-l pui si pe un lac nu numai in piscina ?
La 6 mm grosime , 0.7 densitatea , se duce la 45 kg cu tot cu "punte" si oglinda , dupa estimarile delfship . Cu ranforsari nu cred ca ar trebui sa sara de 100 kg ambele corpuri .
Ma gandeam la placaj de 4 si 2 mm fibra+epoxy .

Vali

Salut Catalin, pune te rog "lines plan", sau niste print screen-uri. Nu reusesc sa deschid fisierul .fbm, am un Delftship mai vechi instalat, si Freeship-ul nu il vede.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau