Tango Skiff XL

Creat de silvian2009, Ianuarie 22, 2014, 11:01:53 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Ciby

Cauti la un electrician o scula se denudat cabluri. Intinzi sarma si cu acea scula tai izolatia pe lungime, dupa care se scoate foarte usor. Este acelasi lucru cu cutterul lui Bogdan, dar te scuteste de multa munca!

cristiantutuianu

Salut silvian2009
Fi amabil te rog .........nu povestesti despre skiff ,sa spui ceva in plus fata de datele care sunt gasite pe site-ul de unde ai luat planul.
Multumesc anticipat

silvian2009

Va salut din nou.
Nu am mai spus nimic pentru ca nu am mai facut nimic...legat de constructia barcii. V-am spus anterior ca intre timp ma ocup cu diverse alte treburi prin garaj, in limita timpului liber pe care-l am.
Incerc sa-mi pregatesc spatiul cat mai bine cu putinta, pentru ca atunci cand se va mai incazi si voi dispune de materialele de lucru, sa ma apuc de treaba fara sa ma lovesc de piedici ce tin de organizare, necesar de scule, etc.
Spre exemplu, mi-am cumparat in ultima vreme ceva osb si niste grinzi de brad uscate din Dedeman, pentru diverse "constructii" de care as avea nevoie intre timp. In felul asta a aparut un rastel cu scule, usurandu-mi sarcina de a le cauta prin tot garajul.
Totodata, mi-am construit si o masuta de lucru pentru freza de lemn, pe care am terminat-o ieri si din care vor iesi intr-un viitor apropiat niste lamele de lemn cu canturi frezate pentru vreun caiac, canoe sau cine stie ce alta luntre 'oi mai gasi pe net.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

silvian2009

Despe Tango Skiff nu pot sa spun decat ca imi place fff mult cum arata. Mai mult decat atat, am apreciat simplitatea(aparenta) constructiei, spre deosebire de alte tipuri de barci cu motor in sistem s&g, cum ar fi, spre exemplu, http://ptwatercraft.com/ptwatercraft/PT_Skiff.html
Mi-a placut f mult si faptul ca poate fi dotata cu o consola centrala de comanda, de mici dimensiuni si eleganta in acelasi timp, care, sper eu, nu ma va incomoda prea mult la pescuit. Ramane de vazut.
Barca va suporta un motor de 20 cp, 4 t, o Honda cel mai probabil, pt ca am avut 4 ani un astfel de motor pe o Laguna 430 si nu am decat cuvinte de lauda.
Constructia va incepe, cel mai probabil, la inceputul saptamanii viitoare. De fapt e impropriu spus, constructie...mai degraba taierea placilor.
Ideea e ca la sfarsitul acestei saptamani mi-am propus sa comand deja placajul, ca prind niste banuti pe care nu vreau sa-i tin prea mult ca se topesc imediat. Asa, ii bag in materiale si-am scapat de-o grija.
Si-mi mai cumpar si-un soricel bun, ca tocmai asa ceva nu mi-am cumparat si, la joaca!
Pe masura ce lucrarea evolueaza, va voi tine la curent.
Toate cele bune!
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

cristiantutuianu

Citat din: silvian2009 din Februarie 10, 2014, 11:11:32 AM
Despe Tango Skiff nu pot sa spun decat ca imi place fff mult cum arata.
Mi-a placut f mult si faptul ca poate fi dotata cu o consola centrala de comanda, de mici dimensiuni si eleganta

Ai spus exact ce aveam de gand sa spun si eu despre .Daca tot vrei sa iei un soricel eu te sfatuiesc sa iti iei unul cu turatie variabila cu posibilitatea de a modifica miscarea panzei
Eu am un Bosch si un "noname "Tooltec ...sti de care imi place cel mai mult ....De Tooltec turatie variabila miscare panza (40RON anul trecut ...pomana )daca avea si prindere sds cum are Bosch-ul era belea.

p.s. vezi ca am trimis un mesaj pe privat ;)

silvian2009

#20
Si cum ziceam...
Dupa ce am stat atata timp scarpinandu-mi palmele de nerabdare, uite c-am inceput.
Am comandat placajul de la Welde, mesteacan de 9 si 15, luni la ora 14 si ieri dimineata era deja in Braila. Sincer nu ma asteptam sa ajunga chiar atat de repede.
Trecand peste aspectul asta, precum si peste faptul ca nu inca nu am facut rost de capre pe care sa asez foile de placaj, n-am mai avut rabdare si azi am intrat plin de zel in garaj, cu ganduri mari...pe la ora 18.
Dupa ce ieri seara mi-am convertit unitatile de masura din plan, transformandu-le in m, cm, etc, azi m-am apucat de masurat, trasat linii si taiat foile de placaj, asa cum m-am priceput la fata locului. Si spun eu ca deocamdata e bine.
Am taiat definitiv sectiunile ce formeaza bordajul lateral, iar la modul brut am taiat cele doua placi care vor forma oglinda, precum si pe cele pentru burta barcii.
Am terminat pe la ora 24, asa ca primele 6 ore din actul creatiei s-au dus.
Timp frumos sa fie si suficient de acum inainte.

"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

silvian2009

13.03.2014 - Inca 4 ore de lucru.
Azi am reusit sa lipesc cele 4 sectiuni ce formeaza bordajul lateral.
Am incercat initial sa la fac scarf joint(nu stiu cum sa denumesc procedeul in limba noastra)insa nu mi-a iesit cum trebuia, neavand o randea suficient de mare, asa ca am improvizat.
M-am gandit ca grosimea placajului, respectiv 9mm, imi va permite sa delaminez aprox. 4,5mm pe o zona de contact de 10 cm, ceea ce am si facut.
placile s-au potrivit apoi perfect iar modul de imbinare a lor are un aspect solid. De fapt sunt convins ca asa va fi.
Am vrut sa le lipesc cu rasina epoxidica insa ar fi trebuit sa aprind focul in atelier si sa-l las sa arda toata noaptea, sa cern rumegus pentru praful de lemn, sa amestec rasina...prea multe deocamdata.
Asa ca mi-am luat bidonul de rasina poliuretanica de la Bison, pentru lemn, waterproof si l-am pus la treaba.
Din punctul meu de vedere, avantajul e ca aceasta rasina se dilata si incarca toate zonele de contact, intrucat suprafetele rezultate dupa delaminarea(extrem de anevoioasa)a placajului nu sunt perfect plane.
Am intins rasina pe una din suprafetele de contact,cu o racleta din plastic, am lasat-o vreo 2-3 minute, asa cum strie im ghidul de folosire, dupa care am suprapus si aliniat placile.
Pt presiunea ce trebuia aplicata asupra imbinarii, nu am folosit cleme sau alte greutati ci am preferat sa prind cele doua sectiuni in holzsuruburi mici, pe toata suprafata de contact, gandindu-ma ca in felul asta, presiunea exercitata va fi mult mai puternica si uniforma.Si am avut dreptate. Rasina a facut contact cu ambele suprafete asa cum ma asteptam, excesul eliminandu-se prin fantele imbinarii.
Evident ca dupa uscare, holsuruburile vor fi scoase si refolosite iar excesul de rasina, curatat de pe placi.
Mai jos, cateva poze de azi.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

silvian2009

O noua zi de munca, un pas mai aproape de realizarea proiectului.
Ai avut dreptate, Cristian, in legatura cu fierastraul cu viteza reglabila. Am facut azi rost de unul Stern(nu stiu daca e vreo firma sau ceva), despre care, prietenul care mi l-a imprumutat nu a avut prea multe cuvinte de lauda.
Am mers repejor la Praktiker, l-am dotat cu o lama pt laminat si vreau sa spun ca a mers ca uns.
Am reusit azi sa decupez si formele curbe ale placilor ce formeaza fundul barcii, precum si oglinda, formata din 2 placi de 15mm, ce urmeaza a fi lipite pentru realizarea unei grosimi totale de 30mm. Pare foarte solida la prima vedere.
Maine, alta zi, alta distractie:)
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

cristiantutuianu

#23
Salut
Incepe sa capete forme...tine-te de proiect ..nu il lasa "balta" pentru ca atunci cand reusesc sa ajung in zona (Galati - Braila)trec sa vad minunea...daca nu deranjez. Spor la treaba!

silvian2009

Te astept oricand ai pofta. Pana ajungi, sigur va fi cel putin "cusuta" :)
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

silvian2009

Intrebare de o sută de puncte:
Sârmă zincata inglobata in rasina epoxi mai rugineste?
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

Valy

Mai bine folosesti sarma de cupru de 4 mm. In momentul in care incepi sa cosi placajele se vor curba dupa forma barcii si vor elibera tensiuni in zonele cusute. Sarma de cupru fiind maleabila va prelua din aceste tensiuni fara sa produca fisuri in placaj.

Sarma nu o inglobezi in rasina. Cusaturile le faci la distanta de aprox. 20 cm. Prin interiorul barcii aplici, intre cusaturi rasina amestecata cu faina de lemn. Lasi doua zile sa se intareasca, scoti sarmele si completezi cu rasina si faina.

La oglinda eu am folosit doua placaje de 18 mmsi pentru o mai mare rezistenta am bagat intre ele si o tesatura de fibra de 300g/mp cu rasina.

Spor la treaba!

silvian2009

'nteles, sa trăiti! :)
Ideea e ca am apucat sa o cos cu sârmă zincata de 2. E intr-adevar mai greu de lucrat cu ea insa nu exagerat. Pe de alta parte, e mai rezistenta la torsionare decat cuprul. Am reusit aseara sa o cos partial, fară insa a include si compartimentele interioare. E ceva mai multa chinuiala la prova, unde placajul se si curbeaza foarte mult. L-am strâns partial si sper sa se mai lase pana diseară sau maine cand intru din nou in atelier, urmand ca atunci sa o închid definitiv.
Am intrebat daca pot lasa sarmele , cel putin pe cele dintre plăcile de fund, gândindu-ma ca ii va conferi mai multa rezistenta, tinand cont de tensiunile existente.
Daca nu, o sa chituiesc asa cum mi-ai spus, fac cald in garaj si las o saptamana sa se întărească, nu doar doua zile, sa fiu sigur.
Multumesc pt raspuns.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

Valy

Silvian,

Sarma iti ofera un plus de rezistenta ca o papiota la remorcat masini. Ca sa te convingi poti sa faci urmatorul experiment: presupunand ca cedeaza rasina cu fibra, ramai in sarme - coase doua bucati de placaj doar cu sarma si trage de ele. Toata forta va fi in punctele de contact, adica foarte putin - sarma va taia placajul. Eu cand am facut barca am imbinat mai intai placajele doua cate doua, cap in cap, cu rasina si fibra pe ambele parti (cred ca e mai bine asa pentru ca ulterior, la taierea formelor tai efectiv dintr-o bucata). Daca tai in fiecare placaj de 250 cm te chinui apoi sa le potrivesti ca sa ai dimensiunile corespunzatoare ale ansamblului.

Revenid la sarme. Ele au doar rol de ghidaj pentru obtinerea formei si absolut nici un rol de rezistenta.  Un test efectuat de mine, pentru ca si eu sunt la prima barca, dupa ce am taiat formele au ramas ceve fasii cu lipitura de imbinare. Si am testat rezistenta - s-a rupt placajul si nu lipitura.

Si nu inteleg, tu vrei sa cosi si bancile inainte de lipirea formelor initiale?

silvian2009

Nuuuuuuu! Cum sa le cos?...
Voi masura spatiile ce mi-au rezultat mie, in zonele unde vin basii si voi raporta la masurile din plan, apoi imi voi tăia formele exact, pt ca barca va fi putin mai mare decat in plan. Tango skiff xl nu parea chiar atat de...xl.
Lipirea, mai tarziu:)
Sunt la prima barca dar asta nu inseamna ca fac treaba dupa ureche, plus ca sunt cu planurile in fata, cu poze din fiecare etapa de constructie si indicatii scrise.
Multumesc de raspuns.
Azi ii închid definitiv botu' , ca a ramas o zi asa, sa se mai lase lemnul si dupa ce mai trag nitel de ea sa o asez, ma bag la cernut rumegus si incep chituirea.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto