barca tip catamaran

Creat de dany, Ianuarie 27, 2014, 04:20:00 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionitzady

te duci frumusel la o spalatorie auto ( mai serioasa ) si rogi pe cineva sa-ti dea in sticla ta de acasa repet sticala de sticla 200-300 g SOLUTIE CONCENTRATA DE SPALAT MOTORUL . Ajungi acasa faci solutia pusa intr-un vermorel  ( 10 lei la plasticaraie ) faci presiune , spuma si tot ce trebuie , dupa care o clabucesti bine sa fie alba de spuma , poti freca si cu un buretel de vase si gata .

suciupetru

Nice boat!!!Motor 4hp: daca vei sta la mijlocul ei cu un prelungitor vei glisa fara probleme daca motorul e pozitionat corect.Pt 2 persoane vei avea nevoie de minim 8 cp pt a glisa. felicitari!!!

dany

Multumesc Petrica! Sper s-o dau la apa la deschiderea sezonului la stiuca si atunci am sa-i fac si pozele de prezentare.I-mi trebuie cateva zile sa pot lucra la ea,dar timpul momentan i-mi este ocupat la maxim cu un proiect de mare amploare,ce tine de capitolul "cascaval ;).Unii vor sa se mute in case noi inainte de paste si nu au tot ce le trebuie,si aici intervin eu 8)

dany

Salut.Am noutati....am terminat flotoarele!!!!Polistirenul expandat[slefuit si nu prea ???]l-am imbracat in plasa de fibra cum se pune la izolatii dupa care am tras o mana de glet cat sa cuprinda plasa si sa nu se vada deloc polistirenul.S-a intarit gletul ,l-am slefuit si atunci am sesizat ca flotoarele au ceva mici denivelari pe care daca lucram mai cu atentie la polistiren le-as fi eliminat,dar acum e istorie...Am invelit flotoarele cu stratimat 400gr/m2 si batut fibra cu rasina poliesterica,slefuit[cat de cat]si dat 2 maini de topcoat alb.Prin gaura centrala a flotoarelor am bagat o funie ce ma v-a ajuta la fixarea lor pe barca si urmeaza sa sigilez gaurile cu sikaflex.Acum sunt puse provizoriu,caci ma mai gandesc la sistemul de prindere care v-a trebui sa fie simplu de montat si demontat caci nu le voi folosi permanent,plus ca acum cu ele barca a mai'' castigat''in greutate=10+10kg la un cubaj de 1,1 m3+1,1m3.Lungimea cilindrului=350cm,D=20cm[V=pi    r2   X  I ]   e bine cum am calculat?  Au iesit tapene,poate cam  prea putin finisate,dar nu stiu daca asta conteaza prea mult.Scuze ca lipsesc pozele,momentan.Revin maine cu ele....

iulian_cioclin

Dany, o poza face cat 9 randuri de scris.

dany


dany

Barca fiind pozata de f.aproape,flotoarele par mai mari ca in realitate.Amintesc ca au 20cm in diametru si de-acuma sa le fac prinderea pe barca.Un sort de poliplan ar fi binevenit intre balustrada de al.  pina la copastia barcii,caci ramane posibilitatea sa patrunda apa pe acolo[cat de cat..,]

Rumpi

#67
 Is faine flotoarele. De calculat n-ai calculat bine, e 0,4396 m3 per flotor, deci 0,8792 metrii cubi per total. Scazi 20kg greutatea proprie tot iese ca suporta 859,2 kg pana le bagi sub apa complet. Cred ca factorul de siguranta al barcii a crescut exponential.

Mai ramane sa prinzi atata peste cu care sa incarci barca.  ;D 

Musai sa sigilezi flotoarele cumva, expandatul retine apa. Daca la un moment dat in viitor constati ca sunt pline de apa si nu le mai poti ridica usor nu-i bai, torni acetona sau diluant in gaura centrala, se dizolva polistirenul expandat, scurgi bine porcaria care ramane, astupi gaurile cu un petec de rasina si laminezi un ochet peste sa ai de ce prinde funia. Da asta va fi peste ceva ani.
Sa te bucuri de ele si poze in actiune.

dany

#68
Privind numai ''ochiometric''stiam ca am gresit calculul volumului,dar asta nu prea ma deranjeaza.Important este ca factorul siguranta a crescut f.mult,barca neavand nici un compartiment flotant.Acum este important sa le gasesc metoda cea mai buna de prindere pe barca,sigura si rapida...poate aveti ceva idei.....caci dupa cum vedeti tot una din ideile voastre am pus-o in practica ,si anume cu imbracarea in fibra.Bine ca ideea era de imbracat cu epoxi,dar eu aveam poliesterica la indemana.Multumesc tuturor pt. implicarea in acest proiect[prototip-cum l-a numit Mihai 99 la un moment dat,daca i-mi amintesc bine].PS.   Am mintit  cand am spus ca nu ma deranjeaza faptul ca am gresit calculele .Multumesc Rumpi...Acum cu aceasta barca voi avea curajul sa ma avant unde'' o intarcat mutu iapa''.Inainte de asta am probat-o [cum numai eu stiu] cu4 persoane de 70-75kg fiecare si bagaj de nu aveai loc sa mai pui un ac si am urcat pe Siret inainte de ploile astea,cu motorasul de 4 cp la 60-70 la suta din acceleratie.Un prieten statea in picioare ,inspre prova si cauta cu privirea eventualele praguri caci nu cunosteam zona si la un moment dat am accelerat brusc si eram sa-l dau cu cracii-sus.Aveam o viteza bunisoara de deplasament,nu ma exprim deocamdata cu valori caci nu am facut masuratori nici macar ''ochiometric''.Acum ca s-a deschis sezonul de pescuit am sa fac si aceste masuratori cu diferite incarcaturi ,si poate si cu un motor de 10cp ;In momentul in care am refacut oglinda ,am  mai batut un strat de fibra si pe fundul barcii pe toata lungimea ei,urcand un 10 cm si pe borduri pt.a-i mari rezistenta,caci producatorul de piscine care a facut-o s-a zgarcit un pic.S-a mai ingreunat dar in doi insi o ridicam si o punem pe masina mai ales ca balustrada din aluminiu ne ajuta ,caci inainte nu prea aveai cum s-o prinzi bine in maini.E mai inalta acum pe masina dar nu conteaza. 8)Am facut o greseala si anume ca polistirenul este extrudat nu expandat

Mihaif99

#69
Felicitari Dani +1 Se vede din poaze ca ca ai folosit stratimat si ai imbracat flotoarele. A iesit super. Nu e cea mai finisata barca, dar din punct de vedere practic e beton!   Daca atasezi flotoarele astfel incat sa faca corp comun cu barca ai ceva cu care te poti duce si pe mare. La ce te-ai gandit?  Tot la fibra, sau ai gasit alta solutie ?

dany

Multumesc Mihai pt. +1 acordat! .Sunt sigur ca multi nu mi l-ar acorda pt.aspectul estetic al flotoarelor,dar datorita timpului restrans pe care l-am avut la dispozitie,am pus factorul practic sa hotarasca .Datorita faptului ca barca o voi transporta de cele mai multe ori,pe roti proprii ,pana la ''coada lacului'' din apropiere si o voi folosi mult la spining nu voi monta definitiv flotoarele pe barca caci ar fi un surplus de greutate iar pt.unul singur+bagaj minim nu sunt necesare.Lacul este pe raul bistrita si nu e f. periculos si nici asa de mare incat in caz de vreme rea sa nu pot iesi in siguranta.Flotoarele le voi folosi la iesirile pe Siret si lacurile lui si in delta unde voi merge sigur fara teama.M-am gandit la un ''sort'' din poliplan fixat intre  copastia barcii si balustrada de aluminiu ,iar flotoarele sa le prind cu niste coliere rigide din inox sau dur aluminiu  .Ma mai gandesc  si astept idei ...

dany

Miercuri am facut cea mai nesabuita manevra....am iesit pe lacul Sascut cu inca doi prieteni cu barcuta fara sa fie dotata cu flotoarele pe care din pacate , nu le facusem sistemele de prindere .Pe unul din cei doi il asteapta vreo cateva zile de foc in care nu v-a avea posibilitatea sa iasa la o pescuiala si iata ca ma las lamurit sa scot barca nepregatita corespunzator convingerilor mele si parerii majoritare a cunoscatorilor , ca poate fi sinucidere curata o asemenea aventura.Cu inima-n dinti lasam barca la apa la barajul lacului unde inclinatia placilor de beton ne permite acest lucru.Pe mine ma incearca gandul sa fac cale intoarsa mai ales ca sunt ceva nori de furtuna si numai ce a trecut  un nor de ploaie de vara...In general sunt calculat si precaut dar increderea celor doi ca totul v-a fi bine m-a facut sa accept.Urma sa traversam lacul deci noi trei si bagajul aferent camparii peste noapte care de fiecare data este mai mult si de multe ori nefolositor.Problema prietenului meu este ca are o camioneta cu care merge la pescuit si este obisnuit ca la pescuit sa care juma' de casa pt.a-si asigura confortul maxim care din pacate si mie i-mi place ,dar am multe de obiectat si totusi tac.....Plecam de la mal,bineinteles fara veste ca nu avem,fara compartimente etanse,fara nimic care ne poate salva in caz de pericol.De pe mal niste pescari ne privesc barca si calabalacul,'' si-si dau coate''catre unii care au nevoie de o corectie din partea naturii...ceea ce nu intarzie deloc .Plecam deci.Dupa circa 200m primim in travers un prim avertisment.Barca preia bine valul ,dar e primul....revin,caci a intervenit ceva  treaba...scuze

iulian_cioclin

Chiar daca nu ai terminat povestea... totusi ma bucur ca ne povesteti retrospectiv. Deci esti teafar sa inteleg

dany

Intreruperea nu a fost premeditata.Am renuntat sa traversez lacul de-a dreptul,caci vantul batea din sud -est si aveam vantul in tribord,si m-am apropiat de malul dinspre vant facand ocolul lacului cat mai aproape de mal,fara a deranja pescarii de pe maluri ,putini de altfel.Mergand spre malul inalt ferit de vantul care se intetise intre timp si facand ocolul ,acum aveam vantul in pupa dar din pacate locul unde ar fi trebuit sa acostam era impracticabil datorita nivelului crescut al lacului.Am continuat drumul spre nord si am acostat la ''corni''un loc bun de crap,dar nu in perioada asta a anului. Sa merg mai spre nord nu se punea caci a inceput sa ploua si trebuia sa ne facem adapostul de noapte.....Am reusit sa ne apucam de pescuiala .Platica era acolo.De era vorba de  rama,vierme,mamaliga ,boaba de porumb,pufulete,numai platica ....Am schimbat de pe  fund mai intre ape, si nimic.Am dat la salau cu pestisor viu si se baga bibanul.....La fel si dimineata .Vantul s-a schimbat si se intetea din ce in ce.Batea de la nord vest si la plecare iar aveam vantul in tribord daca traversam mai de-a dreptul.Am plecat la ora 11 si ceva dupa ce lacul se montase binisor,lucru vazut de mine de multe ori inainte si mirandu-ma de puterea valurilor ce se spargeau de mal.I-mi venea sa raman acolo si sa astept ....dar treburile nu ne lasau ,trebuia sa plecam.Am tinut iar malul  inalt care ne-a tinut dos cat de cat la venire,si care acum primea valurile ce se intorceau mai nervoase.Erau valuri inalte si  barca urca si cobora ca pe cocoasele unei camile gigant.Am luat primul val in barca pe la pupa dinspre tribord si  atunci s-a dovedit utila o galetusa goala pe care am pus-o in barca la plecarea de pe mal sub privirele inocente si nevinovate ale celor doi intrebandu-ma la ce naiba o mai iau si pe aia....ei iata de ce!!!!!.Aveam in barca apa de 4 degete si galeata nu a stat de loc.De acostat nu aveam unde caci malul este f.inalt si deosebit de instabil .Am acostat in primul loc practicabil[unde incep placile de beton-cunoscatorii stiu unde,aici ma refer la iulian],ramanand sa plece soferul dupa masina si sa incerce sa ajunga cat mai aproape de locul respectiv,caci cei de la apele romane au pus bariere si au sapat santuri sa nu mai poti trece cu masina .Am carat barca si bagajele cam 500m in mai multe drumuri .Ca sa va faceti o idee ,ar fi trebuit ca un om sa faca 8 drumuri incarcat bine sa poata cara tot, plus drumul in duet cu barca. Concluziile le trageti voi.Eu am avut multe de invatat din aventura asta si nu-i doresc nimanui sa treaca prin ce-am trecut eu.De la barca nu puteam cere mai mult,caci am avut incarcatura estimata la 450kg.Motorul s-a comportat admirabil cu cei 4 cp[in2 t].Urmeaza prinderea flotoarelor obligatoriu!!!! Bine ca a avut cine sa va povesteasca

Mihaif99

#74
Inca un +1

Nota bene pentru cine vrea sa citeasca. Echipamentul de siguranta minim, aici in Canada, in cazul unei barcute ca a ta, este:

1- Un ispol incapator (bailer)
2- O funie prevazuta cu o pluta, cel putin 10 m lungime
3- Fluier cu care sa semnalizezi sonor in caz de pericol
4- Lanterna cu care sa iti semnalizezi pozitia pe timp de noapte

5- pentru ambarcatiunile cu motor e nevoie de un mijloc de propulsie in caz de defectiune, sau macar de o ancora potrivita.

Veste de salvare accesibile pentru toti ocupantii barcii

In plus se insista foarte mult pe evitarea supraincarcarii ambarcatiunii.