sprit-chitul-metode pt aplicare eficienta

Creat de malasorte, Aprilie 22, 2015, 09:34:13 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

malasorte

salut.anul acesta am curatat batrana laguna pana la fibra pt ca vechile vopsele incepusera sa se umfle.dupa ce am facut reparatiile pe opera vie m-am gandit sa-i aplic un strat de sprit chit dupa care antialga.problema mea este ca nu am mai folosit sprit chitul pana acum iar cand l-am cumparat am gasit un vanzator tanar care nu cunostea prea multe despre el.as dorii sa stiu daca pt diluare folosesc diluant normal,daca trebuie sa-l dau la pistol(cu duza normala) sau la trafalet,cate maini iar la finisaj daca trebuie sa slefuiesc apasat sau doar sa-i creez pori pt urmatoarea vopsea.daca mai aveti alte sfaturi sunt binevenite.am sa atasez si trei poze cu sprit chitul cumparat.multumesc si spor la treaba si voua

Vali

Problema cu spritz-chitul este ca rolul sau este cu totul altul decat folosirea la barci. Asta nu inseamna ca nu se poate folosi si aici, dar modul de utilizare e diferit de ceea ce ti-ai propus.

Pe scurt, rolul spritz-chitului este de vopsea de control la finisaje, plus umplerea zgarieturilor si rosturilor foarte mici, cand vrem o suprafata perfect neteda. Dilutia se face exclusiv cu diluant Nitro (209).

De obicei se aplica prin pulverizare, apoi se remediaza defectele suprafetei prin chituire si slefuire repetata, dupa care se slefuieste tot spritz-chitul in exces. Asta din cauza ca spritz-chitul e un material moale, si daca se lasa pe barca, se poate zgaria usor, chiar daca se acopera cu vopsea.

In concluzie, rolul sau este doar de ajutor la finisajul foarte fin, cand vrem o suprafata "oglinda". Deci nu cred ca e nevoie de el la lucrarea pe care ti-ai propus-o.

Totusi, daca il folosim, dupa slefuire deasupra trebuie sa aplicam un primer dur (de obicei epoxidic), care sa ne formeze o suprafata rezistenta si omogena pentru aplicarea vopselei. Daca acum suprafata fundului barcii e suficient de neteda, nu e nevoie de spritz chit, ci de un primer bun si o vopsea buna, si abia apoi antivegetativa.

Alta solutie este aplicarea pe fibra curata a gelcoatului parafinat (topcoat) prin pulverizare, dar e multa munca la slefuirea ulterioara. Asta deoarece suprafata rezultata la pulverizarea de topcoat ramane ca o coaja de portocala, si trebuie slefuita repetat, apoi polish-ata, pana se obtine lustrul dorit.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

malasorte

multumesc vali pt raspuns.din ce am citit eu pe net sprit chit=primmer=filler.si era recomandat pt astuparea porilor si totodata ca un grund de legatura pe care vopseaua prinde f.bine.acum sunt un pic dezamagit mai ales ca am si cumparat sprit chitul.sa vedem ce o sa iasa,,,, :-[

Vali

Exista filler-i poliesterici destul de buni, de exemplu de la Novol. Avantajul acestora e ca se intaresc prin polimerizare, nu prin evaporarea solventului, precum spritz-chitul. Deci au duritate serioasa fata de spritz-chitul normal.

Diferenta dintre filler si primer este ca filler-ul are in componenta si aditivi solizi (pulberi), care raman in masa lui dupa intarire. Si spritz-chitul e deci tot un filler, dar exclusiv pentru finisaj foarte fin.

Totusi, eu as merge pe un primer epoxidic, de exemplu cel de la Romtehnochim (emex.ro). E ca un lac transparent (bicomponent), dar dupa intarire devine dur, si in plus e suficient de fluid pentru aplicarea la pistol normal de vopsit.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

malasorte

deja sunt intrat tot in calculator si caut!nu stiu ce caci doar am primit raspunsul dar caut  :)

momaul

Salut.Cu mai multi ani in urma am folosit si eu spritchit la o barca dupa care 2 staturi de vopsea auto pe baza de intaritor. Aiesit foarte frumoasa barca dar din pacate rezisrenta vopselei a lasat de dorit.De cite ori trageam barca la mal si se atingea de nisip ramanea o dunga verde.La urmatoarea lucrare am folosit topcoat,rezistenta e nemaipomenita,pot sa tarasc barca pe nisipul de la mal si nu se cunoaste nimic pe barca dar cum a spus si Vali ca sa iasa frumoasa trebuie o munca titanica pentru slefuire,plus ca trebuie sa dai mai mute straturi pentru ca jumatate dai jos.Eu am jlefuit doar partea de deasupra a barcii si aia doar superficial dupa care nu am mai avut rabdare si am lasat-o asa.Oricum dupa parerea mea e mult mai bun topcoatul decit orice vopsea.

malasorte

Trei zile am slefuit doar la opera vie a barcii.multumesc de sfaturi.