Motor termic+electric

Creat de bogdanpesc, Aprilie 09, 2014, 01:08:51 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bogdanpesc

Vreau sa pun langa motorul yamaha de 80 cp si un motor electric de 3o lbs
intrebarile sunt ...motorul electric il leg tot de bateria lui yamaha?...daca o descarc de tot ...ce fac imping barca?....pun o a doua baterie...o pot incarca tot de la motorul termic?...cum fac asta tehnic....eu cred ca se poate,dar nu am vazut la altii ,inca
care sunt riscurile?
am si sonarul legat de bateria de la termic
multumesc anticipat

rover.marius

Salut Bogdan.
Ceea ce doresti tu se poate. Nu cred ca este buna ideea cu o singura baterie deoarece motorul electric consuma f mult( ptr motorul el trebuie baterie speciala, din ce stiu eu ). Cred ca cel mai bine este sa ia acumulator special ptr motorul el.
Eu la barca  am doua baterii, una este numai pentru motor( 75 ah ) iar a  doua baterie (80 ah ) este  pentru utilitati. Am un motor 90 cp Mercury si reuseste sa le incarce bine. Cumperi un heblu marinizat (150 lei la Tulcea ) de putere mai mare ptr 2 baterii. Daca ai cunostinte de electrician, poti face singur treaba asta.
Eu nu m-am complicat si am chemat un electrician. Mult succes.

kimi

Daca termicul are si pornire la sfoara nu vad unde ar fi problema .
Pui un acumulator de 80-90 Ah si cand se descarca il incarci cu termicul .

rover.marius

Teoretic ai dreptate dar incearca sa pornesti un 80 cp la sfoara .

AdrianZUZ

#4
Battery Isolators - Types & How to Install | Car Audio 101

Nu e mare folozofie, dar iti trebuie cabluri de grosime adecvata lungimii traseului, presa de papucit,  borne, papuci de calitate, tub termocontractibil, isolator sau solenoid (aici exista variante auto complet sigilate) si un heblu / inrerupator general cu 3 pozitii.  Avantajul unui sistem de managemnt al bateriilor este evident ... nu va lasa nici una din ele scada in asa hal incat sa nu mai poti invarti un pic motorul. Oricum trebuie sa ai in vedere ca un motor incarca 10-15A ?! asa ca are nevoie de ceva ore de mars ca sa umple o baterie.

Tot de preferat ar fi 2 acumulatori gel sau AGM care sa nu se supere din cateva cicluri de incarcare complete.

O varianta ieftina si simpla = http://www.sanel.com.tr/en/sbs.htm
Sau cu nume - http://www.ebay.co.uk/itm/Durite-12v-Volt-140-Amp-Voltage-Sensing-Split-Charge-Intelligent-Relay-0-727-33/400689142584?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222003%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D22166%26meid%3D6087563515932948587%26pid%3D100005%26prg%3D9589%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D321151461878&rt=nc#ht_2649wt_1190

cristizz

Un motor electric are nevoie de o baterie de tip Deep Cycle AGM sau Gel, care se poate descarca chiar si peste 50% din capacitate, fara sa sufere foarte tare. Cu cat e mai mare, cu atat tine mai mult. Ea are parametri de functionare diferiti de o baterie de pornire, care da un curent mare pe o durata scurta, atunci cand actionezi demarorul.
In situatia ta, este necesar sa ai 2 baterii.
Poti incarca ambele baterii de la motor dar pe rand:
- Folosind heblul sugerat mai sus, dar va trebui sa fi atent sa incarci prima data bateria de pornire si ulterior cealalta.
- Cum spune AdrianZUZ, utilizezi un separator sau un izolator de baterii, care face treaba asta singur (http://www.e-acumulatori.ro/cabluri-de-pornire-si-accesorii-acumulatori/separator-automat-de-incarcare-baterii-12-24v-samlex-cod-bsw-160-dual.html , http://www.e-acumulatori.ro/energie-autonoma/izolator-baterie-samlex-db-702c.html)
- Utilizezi un sistem automatizat mai complex si evident mai scump (http://www.nationalluna.com/intelsol.htm , http://www.autoanything.com/car-batteries/69A6229A0A0.aspx).

Cred insa ca doar alternatorul motorului termic nu este suficient pentru a incarca o baterie utilizata intensiv de motorul electric, asa incat poate ca e bine sa ai in vedere utilizarea la mal a unui redresor capabil sa incarce atat bateria de pornire dar si cea de tip AGM sau Gel.

Eu am achizitionat ceva destul de simplu (http://www.victronenergy.com/battery-isolators-and-combiners/cyrix-battery-combiner-kit/) care va fi montat impreuna cu panoul solar.

bogdanpesc

multam!
acum trebuie sa gasesc pe cineva priceput din Tulcea sa faca ingineria
stiti pe cineva?...eventual un nr de tel

cristizz

#7
Nu e mare inginerie.
Atasez o schema pentru combinatorul de baterii Cyrix.
Pastrezi instalatia pe care o ai acum si de la bornele bateriei actuale pornesti cu 2 cabluri spre combinator.
Start Assist-ul este un intreruptor optional, de tipul push start, care face posibil sa utilizezi pentru cateva secunde ambele baterii la pornirea motorului termic (in cazul in care ai consumat prea mult din bateria de start si vrei mai mult curent). Daca alegi sa montezi acest intreruptor, va trebui sa montezi cabluri cu aceleasi sectiuni ca cele existente acum pe barca.
Daca nu, atunci poti monta cabluri corespunzatoare consumului maxim al Motorului Electric.
In orice caz, Cyrixul vine cu propriul set de cabluri, recomandate de producator.