probleme oglinda

Creat de bbl81, Martie 24, 2014, 04:30:08 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ionitzady

3 zile s-a scris la foc automat si acum  buffffffff ,  colaps ???? :'( :'( :'( :'( :'( :'(

modi

Citat din: ionitzady din Martie 29, 2014, 07:26:22 PM
3 zile s-a scris la foc automat si acum  buffffffff ,  colaps ???? :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Pai , Adi , s-a spus tot . Cel putin dpmdv subiectul este consumat .

bbl81

am decis cumvoi repara barca. nu stiu exact cand, dar reparatia va fi facuta 'conform' pozelor de la modi.
vad ca  barca  ramane in continuare plina de surprize. daca sunt curiosi legat de reparatia in sine am sa trimit si poze.

multumesc colegilor pentru suportul oferit,
Mircea.


"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bbl81

poze noi. stie cineva ce rol au cele 2 inele de pe interiorul barcii din prima poza?
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bbl81

"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bbl81

"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

modi

Citat din: bbl81 din Aprilie 01, 2014, 02:55:41 PM
poze noi. stie cineva ce rol au cele 2 inele de pe interiorul barcii din prima poza?

Sunt bune la toate alea . Printe altele la asigurarea motorului .
Cred , parerea mea .

bbl81

ok, multumesc. atunci se pastreaza.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

ionitzady

Nu am vazut barca mai ciudata in viata mea  :o , gura de evacuare a apei din cuva in barca ? ( aceea vopsita cu rosu )  oglinda cu intaritura in forma de y  ?????   Nu stiu ce sa zic , dar eu as face asa : as curata oglinda de toate inelele si acareturile urate , as curata-o100 % as dubla o cu stejar pe toata suprafata , as monta ocheti in exterior ( ca toata lumea)  cu evacuarea apei in exterior ( nu-i obligatoriu) . Asa ai o oglinda teapana la care sa pui un motor teapan  ;D

bbl81

Citat din: ionitzady din Aprilie 01, 2014, 06:05:58 PM
Nu am vazut barca mai ciudata in viata mea  :o , gura de evacuare a apei din cuva in barca ? ( aceea vopsita cu rosu )  oglinda cu intaritura in forma de y  ?????   Nu stiu ce sa zic , dar eu as face asa : as curata oglinda de toate inelele si acareturile urate , as curata-o100 % as dubla o cu stejar pe toata suprafata , as monta ocheti in exterior ( ca toata lumea)  cu evacuarea apei in exterior ( nu-i obligatoriu) . Asa ai o oglinda teapana la care sa pui un motor teapan  ;D
eu ma gandeam sa pun pe interior un strat de placaj de 6 mm grosime, si pe dinafara, 2 bucati de placaj lipite intre ele su epoxy si o fibra la mijloc.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bbl81

am luat 3 placi de 8 mm grosime de placaj. am sa pun fibra de sticla intre placile de placaj. este suficienta rezistenta data de cele 3 placi de placaj facute sandwici pt a sustine motorul de 20 cp?
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

ionitzady

mai pui cel putin inca un 8 mm    8x4=3,2 cm minim

bbl81

corect, ionitzady, mi sa mai spus. asa am sa fac.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Vali

Salut, ca sa contribui si eu, as proceda astfel:

1. M-as asigura ca am indepartat tot materialul lemnos actual de la interiorul oglinzii, lasand doar fibra. Dupa indepartare, fibra trebuie polizata la flex pentru curatare si pregatirea suprafetei, apoi curatata fin cu nitrodiluant.

2. As pastra oglinda de fibra la exterior, urmand ca ranforsarea cu material lemnos (placaj) sa se faca pe interiorul oglinzii de fibra.
Motivul e ca partea de fibra a oglinzii e solidara din turnare cu restul corpului barcii, ceea ce nu se poate realiza daca se taie complet oglinda si se inlocuieste. Taierea oglinzii de fibra se aplica doar daca nu exista alta solutie, cu toate ca de obicei stratificarile suplimentare la interior ii adauga grosimea necesara.

3. As confectiona oglinda din placaj stratificat, la grosimea dorita, lasand un spatiu de cativa mm intre marginea sanwich-ului si corpul barcii (acolo se chituieste ulterior).

4. As lipi sandwich-ul de placaj cu rasina ingrosata cu rumegus fin. La partea de sus se strange cu menghine, iar jos se pun proptele din lemn, sprijinite in paiol sau alt element al fundului, presandu-se sandwich-ul ca sa aiba contact deplin cu oglinda de fibra.

5. Dupa intarirea rasinii, as chitui rostul lateral dintre sandwich si corp, la fel cu rasina ingrosata cu rumegus. Apoi, cat chitul e inca moale, as aplica fibra si rasina pe oglinda, care sa faca si legatura cu corpul barcii.

Prin aceasta metoda se obtine cea mai solida oglinda la o barca de fibra. Eu am aplicat-o la toate constructiile noi in fibra, plus la reparatiile la care am avut de schimbat oglinda. Cea mai serioasa lucrare a fost inlocuirea oglinzii Pupezicii, acum un an, readucand la viata o barca de care si-au cam batut joc 2 firme serioase. Sper sa-mi gasesc timp sa povestesc odata aventura repararii Pupezicii, poate ma ajuta si Bogdan la asta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bbl81

Citat din: Vali din Aprilie 02, 2014, 03:32:01 PM
Salut, ca sa contribui si eu, as proceda astfel:

1. M-as asigura ca am indepartat tot materialul lemnos actual de la interiorul oglinzii, lasand doar fibra. Dupa indepartare, fibra trebuie polizata la flex pentru curatare si pregatirea suprafetei, apoi curatata fin cu nitrodiluant.

2. As pastra oglinda de fibra la exterior, urmand ca ranforsarea cu material lemnos (placaj) sa se faca pe interiorul oglinzii de fibra.
Motivul e ca partea de fibra a oglinzii e solidara din turnare cu restul corpului barcii, ceea ce nu se poate realiza daca se taie complet oglinda si se inlocuieste. Taierea oglinzii de fibra se aplica doar daca nu exista alta solutie, cu toate ca de obicei stratificarile suplimentare la interior ii adauga grosimea necesara.

3. As confectiona oglinda din placaj stratificat, la grosimea dorita, lasand un spatiu de cativa mm intre marginea sanwich-ului si corpul barcii (acolo se chituieste ulterior).

4. As lipi sandwich-ul de placaj cu rasina ingrosata cu rumegus fin. La partea de sus se strange cu menghine, iar jos se pun proptele din lemn, sprijinite in paiol sau alt element al fundului, presandu-se sandwich-ul ca sa aiba contact deplin cu oglinda de fibra.

5. Dupa intarirea rasinii, as chitui rostul lateral dintre sandwich si corp, la fel cu rasina ingrosata cu rumegus. Apoi, cat chitul e inca moale, as aplica fibra si rasina pe oglinda, care sa faca si legatura cu corpul barcii.

Prin aceasta metoda se obtine cea mai solida oglinda la o barca de fibra. Eu am aplicat-o la toate constructiile noi in fibra, plus la reparatiile la care am avut de schimbat oglinda. Cea mai serioasa lucrare a fost inlocuirea oglinzii Pupezicii, acum un an, readucand la viata o barca de care si-au cam batut joc 2 firme serioase. Sper sa-mi gasesc timp sa povestesc odata aventura repararii Pupezicii, poate ma ajuta si Bogdan la asta.

Multumesc Vali. deoarece am cuve pe ambele parti ale barcii, am sa pun o bucata de placaj pe interior si 3 bucati de placaj stratificat pe exterior. dupa aceea imbrac toata bucuria in fibra de sticla tesatura.
Daca ai poze cu lucrarea 'pupezei' te rog sa trimiti.
Salutare din vest.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"