proiect inmatriculare ambarcatiuni

Creat de Rumpi, Mai 28, 2014, 11:58:15 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.


solpet

#1
Este  o marlanie tipic balcanica.
Data publicării: 07.05.2014
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 18.05.2014
Iar "condica de  sugestii si reclamatii" este deschisa " - tocmai  11 zile calendaristice !
(in care s-au incadrat doua weekenduri, deci "operatorii" afectati ar fi avut la dispozitie,
pentru consulatri cu juristi, redactare si retransmitere 7 zile lucratoare)
_________

Art.3–(1) În cazul în care o persoană fizică sau juridică construieşte pe teritoriul României o ambarcaţiune de agrement care nu intră sub incidenţa Hotărârii Guvernului nr. 2195/2004 privind stabilirea  condiţiilor  de  introducere  pe  piaţă  şi/sau  punere  în  funcţiune  a  ambarcaţiunilor  de agrement , înaintea  începerii construcţiei acesteia trebu ie să obțină autorizația de construcție emisă de către căpitănia portului/oficiul de căpitănie în a cărei zonă de jurisdicție se execută construcţia


Acest paragraf este o imbecilitate enorma, in toata splendoarea !
Ce-i mai trist ca nu se referea la ambarcatii realizate in scop comercial (pentru care exista un set de reguli CE clare, de la omologare si pana la certificare) ci tinteste tocmai constructiile non-comerciale (realizate preponderent de amatori).

Vasazica daca amplasez in curtea mea 3-4 caprite peste care pun a grinda de stejar de 20x20 cm sectiune si lunga de 8 metri,
se poate interpreta ca am inceput o constructie.
Dar nu exista nici o garantie ca  va fi finalizata vreodata (si chiar daca da, s-ar putea sa dureze ani).
O ambarcatie se poate considera ambarcatie din moment ce poate sta CEL PUTIN la ancora, pe apa.
__________

Punctul 3-(4) este o incalcare clara a prerogativelor.
Nu se pot ceda unei  capitenii prerogativele unei societati de clasificare, si chiar daca imposibilul s-ar realiza
- ce mijloace are o capitanie (in afara de cativa scribi) pentru  verificarea  "respectării normelor tehnice de construcţie"?
Pot preleva probe din laminate, pe care sa verifice apoi rezilienta la intindere si forfecare sau inflamabilitatea?
Pot efectua controlul unor cordoane de sudura, de ex. in placi /profile de aluminiu ?
(cu raze X sau ultrasunete)
_______
Art 4-(1)

Idem, o enormitate, buna de mintea birocratului retardat mental.
La ce -i bun sa inscrii in register ambarcatii "aflate in constructie"?
Punctul (5= din articol este un alt nonsens.
La inceputul unei constructii pot face doar O DECLARATIE DE INTENTIE si atat.
Nu pot da declaratii notariale despre actiuni care inca nu au avut loc.
Sau da , si voi include in postambul si intentia ca am de gand sa joc la  Lotto in saptamana urmatoare,
ca din castigul pe care sper sa-l obtin sa pot finanta "organe" obscure.
_____

Art 9-(3) Permisul provizoriu de navigație va fi eliberat pentru o perioadă limitată de timp în

scopul prezentării publicului sau cumpărătorului a performanțelor ambarcațiunii și nu poate fi folosit pentru desfășurarea de activități  comerciale.


Foarte frumos, doar ca nu s-a percizat durata (sau durata maxima)
Adica daca o firma construieste "ceva"  si se dovedeste a fi nevandabila (indiferent de motive) ramane ambarcatie in veci cu un permis provizoriu?
(ancorata in port , adica nu tu activitati comerciale, si nici macar "birt sau hotel  la cheu"
____________

Art.11-

După întoarcerea ambarcațiunii de agrement din probele de marş ,  constructorul este obligat să depună permisul provizoriu

de  navigație la căpitănia portului /oficiul de căpitănie,
care va face menţiunea în Registrul de evidenţă a ambarcatiunilor de agrement  în construcţie


Alt rezultat a mintii de  militian tip Garcea!
Pai acel biet permis nu este nici arma nucleara nici bacteriologica ca sa fie ferecat in rastel...
Ori s-a trecut clar perioada de valabilitate, si permisul este valabil (deci si utilizabil) pe perioada respectiva
(avand in vedere ca nu se face o singura proba de mars, ci 2-3-N pana la conformitate cu proiectul, inclusiv remedierea unor neajunsuri)
ori permisul este "de unica folosinta" (ca de autobuz :-)
si nu mai e cazul sa se trambaleze nimeni cu o hartie fara nici o valabilitate !
_________
Acum fiti atenti, urmeaza cireasa de pe tort!
"Art.12-(1)

(1)Până la înmatricularea/înscrierea ambarcațiunii de agrement în registrul matricol/registrul  de evidență,

ambarcațiunile de agrement nou- construite sau dobândite în afara teritoriului  României  de  persoane  juridice  ori  fizice  române,

pot  naviga  pe  baza  unui  permis provizoriu de arborare a pavilionului român emis de misiunea diplomatică a României din statul încare se

află ambarcațiunea de agrement.

(2)

Misiunea diplomatică prevăzută la alin. (1) emite permisul provizoriu de arborare a pavilionului român numai dacă solicitantul face dovada că ambarcațiunea de agrement  îndeplineşte condiţiile  tehnice  minime  care  să  îi  permită  staţionarea  sau  deplasarea  în  siguranţă  şi  că  nu constituie o sursă de poluare a mediului.

Bun, sa presupunem ca va cumpara rumunul  un trauler de 15metri si 35 tone (TDW) in Olanda.
Barcuta frumoasa , in stare buna , carena de stejar bine intretinuta,
motoras naval MAN de 180 CP, fabricat in anul de gratie 1963, totul functioneaza perfect.

Barca ideala  (dupa mici modificari) pentru transport turisti , intre Tulcea si Sf. Gheorghe de exemplu.

Merge cumparatorul la Ambasada Romaniei din Amsterdam pt acte?
Sau da doar un telefon?
Se deplaseaza diplomatul de la "misiune" si da OK in calitate de expert naval (surveyor)?
Sau il pune pe clientul-patriot care vrea-musai sa importe nava sa-i aduca si un expert naval?
Daca da, cine suporta costurile?
(+ timpul mort, fiindca ambasadele , ca sa nu se surmeneze angajatii de atata munca, au un program foarte scurt...)
Si in fine, chiar daca apare actul cu pricina (expert opinion /survey) ce va intelege diplomatul roman din toate cele?
(doamne feri, poate va fi expert /experta ca Udrea, Grapini  &  Ponta ;-(


Nu va chinui cu analiza restului de text, intrucat nu poate fi calificat produsul unui act legislativ,
este doar excrementul unor minti incompetente,
si dresate de-a lungul treditiei fanariote presarate cu iz postcomunist
(-Daca tu chiabur imputit ai bani de o baca, apoi  te taxam,  sa nu iti ajunga nici de o copaie!
  De unde bani, te priveste, noi te taxam, oricum
)

Florio

#2
Citat din: solpet din Mai 28, 2014, 03:34:54 PM
Este  o marlanie tipic balcanica.
....................................
Punctul 3-(4) este o incalcare clara a prerogativelor.
...............................................................
- ce mijloace are o capitanie (in afara de cativa scribi) pentru  verificarea  "respectării normelor tehnice de construcţie"?
Pot preleva probe din laminate, pe care sa verifice apoi rezilienta la intindere si forfecare sau inflamabilitatea?
Pot efectua controlul unor cordoane de sudura, de ex. in placi /profile de aluminiu ?
(cu raze X sau ultrasunete)


Nu zi HOP, Peter, ca nu-i tine in loc asta. Exemplu:
Cand au terminat frumusetea de barca Fly Fox, pentru inregistrare, proprietarilor li s-a cerut printre altele si o proba a materialului. Cum, taiem barca si imbatranim langa ea sa o testam?
Nu, mergeti la institutul de la Magurele unde o bagati in reactor (o bucata, un esantion) si dupa imbatranire, se testeaza la rezistenta.
Treaba asta costa mii de euro, pe langa alte mii cerute anterior, pe diverse.

Rezultatul?
Oamenii au inregistrat-o simplu, in Bulgaria.

Acolo nu le-a mai cerut nimeni bani sa verifice proiectul (tip Bruce Roberts parca). Bulgarii au fost siguri ca Bruce Roberts stie sa proiecteze barci. :)

Capitanul Nemo

Citat
Cand au terminat frumusetea de barca Fly Fox, pentru inregistrare, proprietarilor li s-a cerut printre altele si o proba a materialului. Cum, taiem barca si imbatranim langa ea sa o testam?
Nu, mergeti la institutul de la Magurele unde o bagati in reactor (o bucata, un esantion) si dupa imbatranire, se testeaza la rezistenta.
Treaba asta costa mii de euro, pe langa alte mii cerute anterior, pe diverse.

Citat

Ha ha! Nu pot sa cred! Îmi permiţi să te citez într-un articol?
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Florio

Citat din: Capitanul Nemo din Mai 28, 2014, 07:41:12 PM
Citat
Cand au terminat frumusetea de barca Fly Fox, pentru inregistrare, proprietarilor li s-a cerut printre altele si o proba a materialului. Cum, taiem barca si imbatranim langa ea sa o testam?
Nu, mergeti la institutul de la Magurele unde o bagati in reactor (o bucata, un esantion) si dupa imbatranire, se testeaza la rezistenta.
Treaba asta costa mii de euro, pe langa alte mii cerute anterior, pe diverse.

Citat

Ha ha! Nu pot sa cred! Îmi permiţi să te citez într-un articol?

Sigur ca da.

Capitanul Nemo

Merci, Florin. Realitatea este ca ar fi de râs, dacă n-ar fi de plâns.

Unul din motivele pentru care se întâmplă aberaţiile astea e slaba coeziune a mişcării nautice româneşti.

Ţin minte că mi s-a povestit o chestie interesantă în Suedia. La un moment dat, birocraţii de la Stockholm au introdus obligativitatea înregistrării tuturor ambarcaţiunilor, un proces rapid, fără cheltuieli semnificative.

Rezultatul a fost un val de indignare, proteste şi procese din toate colţurile ţării. Unul dintre contra-argumentele celor cau au inventat barca populară a fost că literele şi cifrele pe care trebuiau să le picteze pe borduri ruinau frumuseţea bărcilor. Oricum, obligativitatea înregistrării pentru toţi a fost abrogată. Trebuie menţionat că în toate statele civilizate, barcagii de orice fel sunt grupaţi în organizaţii, cluburi, etc, având întâlniri şi activităţi dese, adecvate spiritului şi pasiunii lor. În felul acesta, au mereu un cuvânt de spus atunci când statul tulbură apele.

Cu mare părere de rău, trebuie adăugat că orice asociere între români, de multe ori se încheie cu resentimente. Inclusiv între barcagii. Ceea ce nu poate fi decât în avantajul neprofesioniştilor care semnează pachete legislative.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

pelicanul

Toate chestiile astea existau deja pentru vapoare, singura chestie e ca s-au extins explicit pentru ambarcatiuni.
Chestia cu "verificarea tehnica" de catre capitanii exista si ea de vreo 15 ani (cred) de cind Registrul Naval Roman (RNR) a trecut in subordinea Autoritatii Navale (ANR). Evident ca nici fostul RNR si nici actualul ANR nu a avut si nu are norme de constructie pentru barci din placaj + epoxi, fibra de sticla cu spuma in sistem sandwich sau mai stiu eu ce alte "avioane".
Autorizatia de constructie este buna pentru barcile de zeci de mii de euro, pentru ca acea "grinda de 20x20" poate fi pusa gaj pentru un credit bancar si se poate constitui ipoteca asupra navei aflate in constructie. De fapt asta e mecanismul prin care se construiesc vapoare pe credit, prin ipoteca constituita din momentul sudarii primelor table ale chilei. Evident ca la noi va mai curge inca muuu...lta apa pe Dunare pina cind te vei putea duce la banca sa iei credit pentru barca punind ca garantie o grinda de stejar! :)
Din cite stiu, in Anglia, Olanda, Germania si tarile scandinave acest tip de registru matricol este benevol si, pentru banii dati in plus (pentru ca e mai scump) ai avantajul ca poti constitui ipoteca pe barca si o poti folosi ca garantie pentru un credit bancar, sau o poti asigura mai ieftin.  In aceste tari exista si un registru mai ieftin, care certifica doar proprietatea (ca sa nu umbli cu factura dupa tine) sau pur si simplu poti umbla cu barca neinmatriculata.
Eu ma intreb dupa ce norme vor fi acordate autorizatiile de constructie pentru caiace sau pentru "Babutza" lu' Moshu'! Si ce se va intimpla daca nu scoti autorizatie de constructie? Exista sanctiuni in acest minunat proiect de lege?

Moshu

@Pelicanu - un motiv in plus sa termin Babutza pana la intrarea legii in vigoare ... ;)

Referitor la proiectul de lege (sper sa ramana in stadiul asta) parerea mea de NESPECIALIST este ca nu modifica esential legislatia actuala ci doar o completeaza (in ce scop este discutabil ...). Pe langa asta, avand in vedere definitiile registrelor de evidenta si matricol (vezi art.2 lit. l) si m) ), ma consolez cu faptul ca nu va avea nicio implicatie asupra ambarcatiunilor care nu trebuiesc inmatriculate si/sau luate in evidenta (ambarcatiuni de agrement pentru uz propriu cu o lungime de pana la 7m si/sau motorizare mai mica de 15 kw).
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

Vali

Daca barca nu se va inmatricula, nu ar trebui sa aiba nimeni treaba cu barcagiul. Singura chestiune e daca te opreste frontiera sau controlul navigatiei pe balta si iti cere actele barcii. In acest caz poti spune ca a fost construita inainte de ordinul ministerului, nu se spune nimic de barcile existente deja.
Oricum, in cel mai rau caz, pentru o barca mare cea mai buna solutie e tot un pavilion de afara. S-a mai discutat de Bulgaria, Olanda, Delaware etc.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Moshu

" ... poti spune ca a fost construita inainte de ordinul ministerului, nu se spune nimic de barcile existente deja ..."

Asa este Vali, nu numai ca nu se spune nimic de barcile existente dar, chiar daca legea va intra in vigoare (repet, sper sa nu avem surpriza asta vreodata >:() NU poate avea aplicabilitate retroactiva ;)
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

Rumpi


Pai nu modifica ca nu are cum sa modifice. Dar stabileste. parerea mea e ca pentru barcile sub 7m nu exista nici un control, ca daca nu trebuie inmatriculata sau inregistrata nu iti poate cere nimeni Cartea de identitate a barcii.

Dupa cum zice Pelicanul problema e ca au extins "explicit" chestiile la ambarcatiuni de agrement. In majoritatea tarilor, ca de altfel si in Romania navele comerciale au statut de imobil. In Olanda le trec direct in registrul cadastral de exemplu. De aia si reglementarile, dar si facilitatile mentionate (ipoteca, etc.)

Probabil ca o sa dea si normele de constructie. Aici ar trebui sa fim pe faza. Cine are cunostiinte, pile, etc. in zona ANR, MT, sa ne anunte. Daca trebe ne punem cativa si le scriem noi norme de constructie (minimale bineinteles  ::) )sa aiba si ei ceva sa respecte legea si sa ne poata da autorizatii. Ei numa sa isi scrie numele pe document si sa aprobe regulamentul.
Bineinteles ideal ar fi sa gasim pe cineva din minister sau ANR sa ne ia in considerare problemele. Eu presupun chiar ca ANR de fapt nici nu vrea sa se ocupe cu noi, ca le suntem o bataie de cap suplimentara de care nu au nevoie si ar fi fericiti daca am putea simplifica lucrurile.

Practic situatia e clara. La barcile peste 7m diferenta intre inregistrare si inmatriculare este fix 150 euro. Atata costa pavilionul roman. In rest documentele necesare, inspectiile, etc. sunt aceleasi.

Vali

Parerea mea e ca inclusiv la amatori se va merge pe ISO. Sunt deja obisnuiti cu ele de la barcile de serie. Daca preturile n-ar fi foarte mari, cred ca pentru o barca mai serioasa s-ar merita pavilionul roman, scapi de alte belele. Daca in schimb va fi scump si se vor cere fantasmagorii cu imbatranirea materialului etc, tot "afara" e solutia.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Captan

Tocmai am trecut barca pe numele meu la capitanie. M-am ferit de cea din Tomis,auzind diverse zvonuri si m-am dus frumusel la Capitania Mamaia.
De necrezut! Totul sa rezolvat in 10 min. Carnet nou pe numele meu, numar nou, etc. Valabil 2 ani, dupa care inspectia normala ptr prelungire carnet.
Pentru doritori apelati cu incredere. Este un domn cu mintea descuiata si super de treaba, va poate ajuta si daca aveti neintelegeri pe drumurile voastre. Va ofera o carte de vizita si puteti sa-l sunati oricand.

Rumpi


Daca se merge pe ISO nici dracu nu o sa mai construiasca ceva in romania. Un plan cu toate calculele cerute de ISO la documentatie e gros de o juma de metru, imprimi o cutie de hartie (5 topuri) cu el.

O sa ajungem sa umblam cu totii cu pavilioane straine si sa ne lasam injurati ca nu suntem patrioti. Eu unu am deja doua pavilioane alternative in cap.  8) Basca vorbesc si limbile respective asa ca in acest caz voi spune pa si pusi tricolorului romanesc de la muzeu pe care am jurat credinta patriei si partidului.

Vali

Sa stii ca nu-i dracu' chiar asa de negru. Oricum, daca e vorba de barci de alt tip decat cele din HG 2195/2004, sunt suficiente vechile reguli RNR. ISO se aplica ori cand e vorba de serie, ori cand complexitatea e mare, cum e cazul la multicoci sau alte chestii nervoase, unde nu exista prevederi in regulile RNR.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau