Lungul drum de la proiect la realizare .....

Creat de modi, Iunie 20, 2014, 01:28:33 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: modi din Iulie 31, 2014, 02:31:55 PM
Sambata trecuta barcuta a fost data la apa . Probe ......

Trag urmatoarele concluzii :

- sub nicio forma nu este o barca de glisaj . Cu un 4 HP ( prin amabilitatea lui Bogdan Buciu ) s-a comportat ca si cu un 2,5 sau ca si cu un 6 HP . Glumeam spunand ca daca-i punem eleroane ..... decolam ! Cert este ca nu am depasit 14 - 15 km / h orice i-am facut .

- Inca nu sunt foarte sigur ca are imperioasa nevoie de stringheri , barca fiind foarte robusta ( raportat la gabaritul ei ) . Urmatoarea lasare de apa - proba de foc - va avea loc la Dunare . Atunci decidem . Insa are nevoie de redane ( fiind si foarte dificil de strunit pe directie ) .
In loc de stringheri mizez mult pe bancheta de mijloc care , prin sistemul de agatare de copastii , va suplini mult din sarcina acestora .

- Este o barca pentru doi oameni + bagaje , si nu va trece vreodata de regimul de deplasament . Cu un singur om se cere imperios prelungitor de mansa . La vasle se comporta excelent !

- Inca nu este slefuita . Textura fibrei de sticla din rasina este posibil sa o infraneze . Am convingerea ca odata slefuita , chituita si vopsita vom simti o imbunatatire a conduitei acesteia pe valuri .

Felicitari Mihai si la cat mai multe plimbari. Cum spunea si colegul Mihaif99 mai demult, un cartopper cu lungime mai mare la plutire - canoe, motorizata sau nu, poate fi una din cele mai versatile si usor de utilizat barci.

Am un prieten bun caruia i-am facut recent o canoe tip indian, dar amenajata interior in stilul barcii tale. Zilele astea a plecat pe Dunare la deal, cu barca pe masina, urmand sa coboare prin zona Insulei Mici a Brailei. Daca n-as fi avut treaba din belsug, tare mult m-as fi alaturat si eu acestei ture, cu canoea mea.

Pentru stabilitate directionala la barca ta, imho cea mai buna ar fi o aripioara tip skeg, care sa se termine la oglinda. Daca in schimb i s-ar monta o chila centrala sau 2 simetrice, ar avea o rezistenta mai buna la abraziune cand e trasa pe mal. In schimb cred ca ar gira ceva mai greu la vasle.

Intr-adevar e posibil ca fibra in relief sa adauge ceva rezistenta de frecare, iar dupa chituire si vopsire sa fie mai bine.
Ma gandesc ca acum o sa avem ocazia sa ne gasim pe balta si sa povestim o gramada, cum ne amenintam de atata vreme :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

modi

Barcuta prezentata in paginile anterioare se afla la stadiul de vopsire . Asa a fost sa fie , lucrarea a stagnat pret de cam 2 saptamani .
Intre timp s-a "nascut" alta . Lucrata fara un proiect , ci doar dupa o macheta facuta de mine din niscaiva plastice .

Macheta la care am tinut mult cont de sfaturile lui Fritz si ale lui Vali vis-a-vis de carenele de glisare :

modi

Lucrata "pe genunchi" , cate 1 - 2 ore pe zi , si doar in zilele fara ploaie . Imi doream mult sa nu fie doar o "plutibila" , ci o barca in adevaratul sens al cuvantului :

modi

Ieri , prin amabilitatea colegului Don Basilio si cu ajutorul acestuia , am dat-o la apa ( inainte de stadiul de finisaje finale ) .
Barcuta mi-a intrecut orice asteptari !!! Echipata cu un Mercury de doar 6 HP atinge glisajul dupa doar 4 - 5 metri de la accelerare , pastreaza directia intr-un mod inimaginabil - fara a avea redane , si in general are o conduita pe apa absolut fabuloasa !

Cu mine singur in barca a atins aprox. 30 km/h , cu inca 130 de kg ale lui Don Basilio ( situat in prova ) a mers la limita glisajului cu aprox 20 km/h .....

home made

...deja mi-am luat liber:cind are loc inaugurarea oficiala?adica masa ,muzica si dansul.mai sint vre-o 25 de gealati care asteapta........:)