Elice Yamaha 20 cp

Creat de Dbr, Mai 15, 2014, 06:47:27 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Dbr

Pentru batranele mele doua Yamaha 20 A am cate o elice. Par la fel dar pe ele sunt trecute coduri diferite:
9 1/4 x 9 D    si      9 1/4 x 10 3/4 D
In cartea tehnica care cuprinde si indexul cu codul fiecarei piese in parte imi apar codurile:
- 653 - 45941 - 00 - 36               STD ( FOR LEISURE)
- 626 - 45949 - 00 - 38               STD (FOR PRACTICAL)
- 650 - 45941 - 00 - 38                       MIDDLE WEIGHT
- 650 - 45943 - 00 - 38                       HEAVY WEIGHT
Am studiat netul in lung si-n lat dar tot nu sunt lamurit. Stiu ca cea mai buna proba este pe apa si vor spune singure care e diferenta intre ele. Dar pana atunci nu am liniste :)
Are cineva vreo idee?
Stima.

Fritz

 Diferenta e de pas.  Diametrele sunt identice.
Prima are pas de 9 inch= 228.6 mm  (adica la o rotatie avanseaza  9 inch (teoretic ...ca exista si o alunecare de 10-30% ) Este elice de tractiune .  Adica viteza mai mica dar incarcatura mai mare...
A doua are pas de 10 3/4 adica  10.75 inch ( 273 mm) ...Este elice medie...O poti folosi pt viteza mare dar incarcatura mai mica.

Dbr

Multumesc frumos! Le probez pe apa in curand...Deocamdata am mers cu cea de 10 si imi parea ca intre turatia medie si maxima nu era mare diferenta de viteza, doar 2 km /h( de la 12 la 14km/h). Sper ca la cea de tractiune sa fie diferenta mai mare. Mentionez ca barca are 600 kg !
Stima.

Dbr

#3
Va salut,
Stiu ca postez dupa mult timp, dar poate mai este cineva interesat de chestiunea mea legata de cele 4 tipuri de elicii pentru Yamaha tip 20 A.
Mi-am elucidat misterul cu codurile de mai sus. La ultima deplasare in NL am cerut sfatul unui atelier de reparatii de unde imi mai iau piese cand si cand.
Omul sfatos de acolo mi-a explicat: Eliciile( cele 4 coduri) au acelasi diametru ( 9 1/4) si pas de 7, 9, 10 3/4 si 11 1/4.
Eu am facut testele cu cele pe care le am, pas de 9 si respectiv 10 3/4 si am vazut diferenta de viteza intre ele de aprox. 2 km/h( masurata cu gps pe tel) care nu stiu cat era de precis.
Apoi am tot facut calcule tinand cont de cele spuse de colegul Fritz, caruia ii multumesc inca o data, si am ajuns la concluzia ca ar fi buna si elicea cu pas de 11 1/4 cu care as mai castiga aprox. 2 km/h in plus. Asta ar cam fi maximum ce s-ar putea obtine cu amaratul asta de 20 CP pe ditamai barcazul.
Elicea am gasit-o in NL dar cu greu, fiind si model ,, pin drive", nu cu caneluri, pentru ca s-au schimbat codurile vechi cu altele noi si oamenii de acolo au gasit-o cu un catalog de echivalente dar numai pe original. Nu stiu daca e scumpa sau ieftina ( 110 euro).
Inca un aspect asupra caruia m-au atentionat a fost acela al gradului de uzura al elicelor mele. Fata de una noua ale mele par destul de ,,ascutite''
Pun si cateva foto.
Stima.

Sosoktm

pentru barca grea nu cred ca te ajuta pasul mare, as ramane pe maxim 10 3/4.
Eu la yamaha 15 cai aveam elica (diametru 9 1/4)  cu pas 9 3/4, respectiv 11. Cea de 11 era cu maxim 3 km/h mai rapida dar pe barca foarte usoara.
Acum, pe 25 cai (diametru elica 9 7/8) pasul de serie e 11 1/4, am luat o leica pas 13 si merge la aceeasi viteza maxima, dar iese ceva mai lent in glisaj, pe aceeasi barca usoara, astfel incat am pus la loc elica de 11 1/4.
Deoarece la tine vorbim de viteza in regim de deplasament, mai degraba cauta o lica de tractiune, cu suprafata palei mai mare.

Dbr

Salutare,
Multumesc de raspuns. Elicea oricum am luat-o( deocamdata e la un prieten in NL), dar probabil ca o voi proba abia la anul pt. ca deja am scos barca de la apa. Oricum, o pot folosi la celalalt motor , tot Yamaha 20 A( pin drive).
Stima.