grosime fibra

Creat de adyy, August 24, 2014, 01:38:49 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

adyy

Citat din: Rumpi din August 27, 2014, 01:15:11 PM
... dupa metoda lui Dierking cu XPS pe un miez de placaj imbracate in fibra cu epoxi 4,2x0.8m.
XPS pe miez de placaj ?
Am cautat pe net, dar nu sunt sigur ca am gasit ce trebe...
Poti dezvolta un pic?

adyy

Citat din: Vali din August 27, 2014, 11:11:01 AM
Placajul in sandwich cu fibra si epoxy e unul din cele mai bune compozite aplicabile la barci, mai ales in regim de amator. Parerea mea e ca una din cele mai bune tehnici compozite din toate timpurile este cold molded, adica furnir tehnic, stratificat cu epoxy pe mai multe directii, exact pe forma barcii, rezultand tot un fel de placaj. Se aplica cel mai mult la veliere high-tech sau runabout-uri clasice din lemn natur.
Poti explica un pic tehnica asta cu furnirul?

Si totusi, nu m-am edificat legat de o chestie: la ce greutate ar putea ajunge o barca de 3 metri din fibra si poliester? Mai grea de 60 kg?

Rumpi


Vali

Citat din: adyy din August 27, 2014, 05:03:47 PM
Poti explica un pic tehnica asta cu furnirul?

Si totusi, nu m-am edificat legat de o chestie: la ce greutate ar putea ajunge o barca de 3 metri din fibra si poliester? Mai grea de 60 kg?

Cold molded se aplica doar la ambarcatiuni pretentioase, fiindca necesita foarte multa manopera de calitate. In Romania nu stiu decat despre 2 veliere mari, ambele dupa planuri Roberts, care au fost construite in cold molded, la atelierele de la Voluntari ale firmei High Tech Yachts. Deci varianta asta se poate exclude din start, de vreme ce placajul e mult mai economic si mai la indemana.

Despre greutatea unei barci din poliester de 3 metri pot spune urmatoarele: iarna trecuta i-am montat unui prieten un paiol etans pe o barca Tenor de la Dunarea Nautica, de vreo 3,20 pe 1,20 metri parca. Dumnealui dorea paiol pentru a avea o podea neteda, sa nu calce stramb direct pe fundul barcii.

Chiar si inainte de montarea paiolului etans, din placaj usor pe sistem de varange si longitudinale, barca era destul de grea, dar totusi transportabila pe masina. Dupa montarea paiolului, bineinteles ca s-a ingreunat in plus, parerea mea fiind ca era la limita transportabilitatii pe masina. Iar aceasta barca, dpdv strict personal, nu e una potrivita pentru drumuri lungi pe Dunare, din cauza bordului liber si a dimensiunilor prea mici.

Contributiile mele pe acest topic se opresc aici. Am adus, si eu si Rumpi, suficiente informatii pentru cineva care doreste sa se decida in functie de cerintele formulate. Deci daca as dori un car-topper maximal, in care sa ma simt confortabil pe Dunare in conditii cat mai variate, as merge pe placaj in sandwich cu fibra, si as alege un plan gen Magnum 12 de la Bowdidge Marine Designs.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

alinm

Stiu ca e un topic vechi dar de ceva vreme am dat de topicul asta si ma tot gandesc la tornado prezentat mai sus.

As face ceva de genul, 3x1.5m dar mai apropiat de webster twinfisher, motor cu tiller ... :
https://youtu.be/tpjK5vFKK1M
https://youtu.be/IEoWlQnYouQ
Astea, chiar la 4m,  sunt facute pentru offshore.

Ideea mea e sa fac pontoanele de forma aproximativ ca la tornado, undeva la 3m lungime, 30cm inaltime si 40cm latime in spate, dintr-un sandwich placaj si polistiren extrudat lipite intre ele astfel: jos o placa de placaj, apoi 3 foi de polistiren extrudat de 10, sus inca o foaie de placaj. Toate lipite intre ele, strat cu strat, cu un adeziv poliuretanic. Apoi toate imbracate in fibra de 160gr/mp si epoxy. Stiu ca e mai usor un s&g dar am eu un fix cu flotoare din polistiren.

Pontoanele ar iesi relativ usoare, totusi puntea nu stiu cum sa o fac pentru maxim de rigiditate si rezistenta la greutate minima, m-am gandit sa o fac din tabla de aluminiu ambutisata, gen fatade metalice la cladiri industriale, ambutisari din 30 in 30 de cm si 3cm inaltime. O placa de 1.5x3m de aluminiu de 2mm are 24kg, ambutisata ar ramane cam 2.5x1.5m.
Sau sa fac o structura de placaj, traverse de lemn de 3x6cm la 30cm, intre ele polistiren extrudat si pe partea de sus placaj, vreo 2-3 traverse longitudinale, imbracate in fibra cu epoxy. Lateralele din placaj de 6mm +epoxy. M-as limita la dimensiune la 2.4x1.2m cat are o foaie de placaj si sa iasa ceva in gen tornado din link. Asta ar fi cam tot acolo cu greuttatea daca am socotit bine.
Puntea de lemn as putea-o prinde de flotoare cu chit epoxy si rumegus, apoi un strat de fibra pe deasupra.

Aveti sugestii pentru punte?care varianta credeti ca e mai buna?

Vali

Salut Alin. Singura sugestie pe care pot sa o fac, dupa numeroase experiente si esecuri de la inceputul  tangentelor mele cu barcile, acum muuuulti ani, este urmatoarea: vrei sa obtii o barca buna si sigura in exploatare, mergi pe un plan si pe o tehnica de lucru verificate in practica .

Eu nu am vazut si nu am auzit vreodata de ceea ce descrii tu mai sus. Nu e imposibil, dar nu ai de unde sa stii ce probleme vei intampina si la constructie, si in exploatare. Din cauza asta, cu toata experienta pe care am adunat-o de cand ma ocup de barci, dpdv personal ma abtin sa aduc vreo contributie la subiect. Stiu ca nu ai sa te superi, si stiu ca vei lua decizia pe care o consideri optima.

Am sa incerc totusi in continuare un exercitiu in oarecare legatura cu subiectul. Daca eu m-as gandi sa fac un catamaran de glisare din polistiren, prima chestiune ar fi sa obtin sau sa creez un design optimizat pentru 3 conditii critice la o barca:
1. o hidrostatica optima
2. o hidrodinamica de exceptie
3. un comportament sigur pe valuri

Abia dupa aia m-as preocupa de detaliile constructive de genul celor mentionate de tine mai sus, cautand solutii verificate in practica si ascultand pe cei care deja au trecut de suficiente ori prin asa ceva.

Este singura cale de a obtine un rezultat optim, care sa justifice si cheltuielile, si eforturile investite. Nu esti nici primul, nici ultimul amator care se gandeste la solutii neconventionale, dar e pacat sa mergi pe un drum cu rezultat incert. Asa ca stai stramb, judeca drept si reia din alta perspectiva subiectul.

Sper ca nu am deranjat cu ce am scris, daca da, imi cer scuze anticipat. Daca e nevoie, suna-ma si povestim mai in detaliu, inclusiv de ce nu merge folosita tabla de aluminiu la care te-ai gandit. Ne auzim cu bine :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

Si ca sa aduc si ceva practic in discutie, uite cum arata un plan complet de catamaran precum cel postat de tine mai sus, as zice chiar mai bun dpdv hidrodinamic, fiind chiar tunnel-boat: http://www.barque.ru/projects/2003/small_walking_catamaran_fortuna_42k

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

alinm

Multumesc Vali, deocamdata ma apuc de facut punt-ul ala mic, catamaranele mereu mi-au placut si ma tot gandesc la ele, mi-ar placea unul, mi se pare mai potrivit pentru pescuit decat barcile clasice.

dusan

Este pe pro barca de vanzare o barca gata facuta doar mei reconditionata trebe.foatre ieftina 300 euro. Merita.

dany

''Merita '' munca cat china si cam 1000 de euro materiale ,pe putin,ca sa faci barca  din ea...
Parerea mea!