Siguranta navigatiei

Creat de MBG, August 28, 2014, 11:20:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: deltasub din Ianuarie 11, 2018, 09:48:13 PM
http://www.solovela.net/4daction/Web_paginastatica?pag=popup_news&ID=1349532&doc=si&Muore%20in%20mare%20per%20via%20dell'autopilota
Sa avem grija ca și cei cu care mergem sa aibă minime cunoștințe de manevra bărcii.

E un fapt tragic care se cere luat în serios.... dar cum Dumnezeu să faci asta, când totul aduce a umor negru?
Coechipierul tău, oricare ar fi el, prieten, soție, fiu, nepot, să nu știe să oprească barca?!?
Ok, poate nu are îndemânarea de a face manevra MOB. Dar măcar pune barca cu prova în vânt, ca să aibă omul posibilitatea să înoate până la ea.
Slăbește școtele să scoată velele din vânt, fă ceva! Moare omul ăla sub ochii tăi și tu pleci cu barca mirată de propria ta stupiditate?
Auzi, nici Mayday nu știa să dea, deși era un singur buton mare și roșu de apăsat!

Gluma morbidă (ca întâmplarea) ar fi: avea omul o asigurare de viață consistentă? Că poate asta a ajutat la eveniment.

drmarius

Daca excludem varianta unei asigurări pe viata, skipperul a comis-o cu mana lui.
Mai grav este ca intr-o astfel de situatie se pune in pericol viata pasagerilor, caz in care mort sau viu skipperul răspunde.

ghrt

S-a întâmplat de curând în oceanul Pacific, cu un skipper bulgar şi nevastă-sa. Nevasta a fost până la urmă salvata de ceva navă comercială iar barca a ajuns pe reciful de lângă o insulă. Norocul nevestei a fost telefonul prin satelit, l-a sunat pe fi-su care a alertat autorităţile din zonă. Skipperul nu a fost găsit.

Este foarte complicat ca un pasager fără cunoştinţe de sailing să te salveze. De fapt ar fi baftă chioară! Eu le dau echea pe mână imediat ce ies dintre pontoane, să se obişnuiască cu ea, şi le explic de unde şi cum se porneşte motorul şi cum funcţionează maneta de acceleraţie şi inversor, iar când ies din cockpit şi sunt valuri folosesc chinga şi mă leg de barcă.

Florio

Citat din: ghrt din Ianuarie 12, 2018, 07:28:18 PM
S-a întâmplat de curând în oceanul Pacific, cu un skipper bulgar şi nevastă-sa. Nevasta a fost până la urmă salvata de ceva navă comercială iar barca a ajuns pe reciful de lângă o insulă. Norocul nevestei a fost telefonul prin satelit, l-a sunat pe fi-su care a alertat autorităţile din zonă. Skipperul nu a fost găsit.

Este foarte complicat ca un pasager fără cunoştinţe de sailing să te salveze. De fapt ar fi baftă chioară! Eu le dau echea pe mână imediat ce ies dintre pontoane, să se obişnuiască cu ea, şi le explic de unde şi cum se porneşte motorul şi cum funcţionează maneta de acceleraţie şi inversor, iar când ies din cockpit şi sunt valuri folosesc chinga şi mă leg de barcă.

Nu-i așa complicat, decât pe valuri sau aproape imposibil pe mare grea.
În cazul de față soția era prezentă când skipperul a căzut. Ba chiar i-a strigat femeii să întoarcă barca (marea scofală era să oprească pilotul automat, dar n-a știut).
Odată oprită barca, o ajungea omul inot. Dar n-a fost să fie.
O simplă întoarcere în vânt fără să atingă manevrele mobile, pune barca la capă. Cu condiția să țină cârma cum trebuie, pentru a opri girația. Nu e greu, trebuie doar exersată puțin. Dacă tot navighezi cu familia, înveți familia.
După ce am postat asta, am urcat la soție, chitit s-o întreb: dacă se întâmplă să cad din barcă, știi ce să faci? Știa. Zice: "pun barca cu prova în vânt și îți arunc colacul ăla Lalizas". Da, e un "horse shoe" cu 50 m de saulă, de la Lalizas, legat de un pontil babord.

DoiNomazi

Citat din: Florio din Ianuarie 12, 2018, 10:09:28 PM
Nu-i așa complicat, decât pe valuri sau aproape imposibil pe mare grea.
În cazul de față soția era prezentă când skipperul a căzut. Ba chiar i-a strigat femeii să întoarcă barca (marea scofală era să oprească pilotul automat, dar n-a știut).
Odată oprită barca, o ajungea omul inot. Dar n-a fost să fie.
O simplă întoarcere în vânt fără să atingă manevrele mobile, pune barca la capă. Cu condiția să țină cârma cum trebuie, pentru a opri girația. Nu e greu, trebuie doar exersată puțin. Dacă tot navighezi cu familia, înveți familia.
După ce am postat asta, am urcat la soție, chitit s-o întreb: dacă se întâmplă să cad din barcă, știi ce să faci? Știa. Zice: "pun barca cu prova în vânt și îți arunc colacul ăla Lalizas". Da, e un "horse shoe" cu 50 m de saulă, de la Lalizas, legat de un pontil babord.

De invatat sotia cum sa procedeze, o inveti, dar trebuie sa- i dai si motive intemeiate sa vrea sa intoarca barca... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Citat din: DoiNomazi din Ianuarie 13, 2018, 12:18:33 AM
De invatat sotia cum sa procedeze, o inveti, dar trebuie sa- i dai si motive intemeiate sa vrea sa intoarca barca... :)

Da, aici e o variabilă serioasă. :)
S-au făcut și filme după asta.

ghrt

Cred că meditaţia îi aparţine lui Grumpy. Ca om necăsătorit am observat, cu rare excepţii, că soţia preferă ca soţul să sufere o moarte lentă, numită şi viaţă conjugală. Greşelile se plătesc iar nemernicul, care a semnat pentru propria pieire la starea civilă, nu trebuie lăsat să scape! În concluzie, fiţi liniştiţi, chiar dacă nu ştie să întoarcă barca va regreta sincer dispariţia dvs.

DoiNomazi

Citat din: ghrt din Ianuarie 13, 2018, 02:31:35 PM
Cred că meditaţia îi aparţine lui Grumpy. Ca om necăsătorit am observat, cu rare excepţii, că soţia preferă ca soţul să sufere o moarte lentă, numită şi viaţă conjugală. Greşelile se plătesc iar nemernicul, care a semnat pentru propria pieire la starea civilă, nu trebuie lăsat să scape! În concluzie, fiţi liniştiţi, chiar dacă nu ştie să întoarcă barca va regreta sincer dispariţia dvs.

Adica, o sotie nu stie ca nimeni nu este de neinlocuit?... :)  Unii mor, unii se nasc, unii stau, altii pleaca, viata merge inainte ca asa-i fagasul ei firesc...

Nu stim ce s-a intamplat cu bulgarul si nu putem invinui pe nimeni, dar, serios vorbind, o echipa eficienta are nevoie si de pregatire si de coeziune, in egala masura.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

ghrt

La bulgar doar soţul ştia să manevreze barca, atât cu vele cât şi la motor (oricum în Pacific motorul e cam inutil). Soţul a căzut pur şi simplu în apă şi dus a fost. Se mai întâmplă... oricât ai fi de atent. Dacă nu te legi... şi asta e cu dute-vino. Cel mai mult mi-a plăcut povestea unui voiajor solo care îşi reglase barca astfel încât dacă nu stătea într-un anume colţ al cockpitului, se întorcea cu prova în vânt.

DoiNomazi

#114
http://www.volvooceanrace.com//en/news/10799_Man-overboard-recovered-on-Sun-Hung-Kai-Scallywag-VIDEO-.html

https://www.youtube.com/watch?v=a7Efkev5lBU&feature=share

Cu riscul de a-mi lua cateva castane, nu pot sa nu remarc ca echipajele astea "civile" se comporta putzin cam dezordonat... toata lumea vede, stie, striga si propune solutii... in situatii din astea, ai un leader, taci si indeplinesti cat mai bine ordinul primit. In situatii "de criza" nu-i spatiu de dezbateri, contradictii si actiuni paralele... :) Toate panzele sus sub deviza, democratie la primarie, nu in marinarie... :)

Fiecare trebuie sa stie clar ce are de facut la postul lui si sa aiba incredere in expertiza leader-ului...

Am mai gasit un exemplu amuzant de charter in care n-a cazut nimeni in apa si s-a terminat cu bine.

https://youtu.be/3-cpPF4f2KM

LE: M-am urcat cu mare bucurie la inceputul lui ianuarie pentru prima data ca pasager alaturi de alti 11 ca mine si inca doi in echipaj pe un velier de vreo 40-42 de picioare. A fost domol, relaxant pana la granitza plictisului datorita lipsei vantului, si la fel de aglomerat ca in metrou. Mi-am intarit o convingere mai veche... vom naviga solitari, sau deloc... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

#115
Citat din: DoiNomazi din Ianuarie 14, 2018, 03:58:20 PM
Mi-am intarit o convingere mai veche... vom naviga solitari, sau deloc... :)

Cu toții ne asumăm riscuri atunci când ieșim pe apă. Nu e mediul nostru, iar atât timp cât nu avem branhii, o eroare ca mai sus înseamnă trecerea "dincolo".
Voi doi vă susțineți camaraderește unul pe celălalt, ați trecut prin multe, iar călătoriile voastre sunt departe de cele turistice. Sunt niște expediții cu grad mare de risc. De unde vine și frumusețea :)
Soția din incidentul cu pricina, nu era un camarad, un tovarăș de călătorie. Era o casnică, ce schimbase canapeaua de acasă cu cea din careul bărcii.
Cu acest gen de familie, nu e cazul să navighezi mai mult decât cu șalupa pe lac sau cu velierul la 2 mile de țărm. Exclus ape reci de extrasezon, mare peste gradul 3, sau orice te scoate din limitele unei excursii turistice prin fața stațiunii.

Apropo de ieșirea pe care ați avut-o în strâmtoare cu velierul, regret mult că nu ați avut vânt, pentru a simți fiorul "acela" :) . Poate nu a fost alegerea cea mai bună. Cred că nimerit ar fi să ieșiți pe o barcă având 2-3 oameni ca echipaj. O ieșire simplă, tăcută, o incursiune în mare și vânt. Să poți sta singur în prova, cu gândul tău și cu valurile tăiate de etravă.
Tot pe acest subiect, părerea mea este că tipul vostru de expediții se pretează la U-boat mai mult decât la o barcă mare. Cu un U-boat poți accesa toate acele sălbăticii care vă atrag. O barcă mare vă obligă la zone mai accesibile, cel puțin până vă rodați o experiență de lupi de mare, cărora nu le pasă de vicisitudinile vremii. Dar în principiu, întotdeauna îți va păsa de ce spune Eol, indiferent de rezistența bărcii pe care ești :)

DoiNomazi

Citat din: Florio din Ianuarie 15, 2018, 01:54:03 PM
Cu toții ne asumăm riscuri atunci când ieșim pe apă. Nu e mediul nostru, iar atât timp cât nu avem branhii, o eroare ca mai sus înseamnă trecerea "dincolo".
Voi doi vă susțineți camaraderește unul pe celălalt, ați trecut prin multe, iar călătoriile voastre sunt departe de cele turistice. Sunt niște expediții cu grad mare de risc. De unde vine și frumusețea :)
Soția din incidentul cu pricina, nu era un camarad, un tovarăș de călătorie. Era o casnică, ce schimbase canapeaua de acasă cu cea din careul bărcii.
Cu acest gen de familie, nu e cazul să navighezi mai mult decât cu șalupa pe lac sau cu velierul la 2 mile de țărm. Exclus ape reci de extrasezon, mare peste gradul 3, sau orice te scoate din limitele unei excursii turistice prin fața stațiunii.

Apropo de ieșirea pe care ați avut-o în strâmtoare cu velierul, regret mult că nu ați avut vânt, pentru a simți fiorul "acela" :) . Poate nu a fost alegerea cea mai bună. Cred că nimerit ar fi să ieșiți pe o barcă având 2-3 oameni ca echipaj. O ieșire simplă, tăcută, o incursiune în mare și vânt. Să poți sta singur în prova, cu gândul tău și cu valurile tăiate de etravă.
Tot pe acest subiect, părerea mea este că tipul vostru de expediții se pretează la U-boat mai mult decât la o barcă mare. Cu un U-boat poți accesa toate acele sălbăticii care vă atrag. O barcă mare vă obligă la zone mai accesibile, cel puțin până vă rodați o experiență de lupi de mare, cărora nu le pasă de vicisitudinile vremii. Dar în principiu, întotdeauna îți va păsa de ce spune Eol, indiferent de rezistența bărcii pe care ești :)

Nu stiu daca e bine sau nu, parerile sunt impartite, dar eu procedez cum mi se potriveste mie, noi suntem asigurati/legati chiar si de kayac-ele prapadite, cu care ne mai dam din cand in cand, pentru a evita o separare de ambarcatiune in caz de rasturnare. Si e carabiniera de alpinism din aia "ciobaneasca" facuta sa reziste la solicitarea corpului oprit brusc din cadere libera... :)

Evident, are si sistem de "descatusare" rapida in caz ca ambarcatiunea pleaca spre fund sa devina ancora.

Nu ma pricep la veliere, dar privit "de pe mal", m-as lega fara ezitare ori de cate ori as naviga pe valuri care spala puntea.

O ambarcatiune mai mare, gen velier sau trawler, ar deschide orizonturi si optiuni noi. Inca o data, nu-mi trebuie velier de vacanta. Daca se lasa cu o ambarcatiune mai mare, ne va schimba modul de viata. O ambarcatiune mai pare poate adaposti U-Bat-ul la bord pentru optiuni in ape mici.

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

drmarius

Si de dimineata am citit pe site-urile de stiri despre acest accident pe ape interioare:

https://www.youtube.com/watch?v=agWmkZYu31Q&feature=youtu.be

Florio

Citat din: drmarius din Ianuarie 17, 2018, 11:31:50 AM
Si de dimineata am citit pe site-urile de stiri despre acest accident pe ape interioare:

https://www.youtube.com/watch?v=agWmkZYu31Q&feature=youtu.be

Am văzut și eu filmarea cu accidentul, nu și știrea despre ce, unde, cine. E terifiant să fii în situația aceea.
Ca să nu ajungi așa, nu ancorezi în șenal navigabil niciodată. Nu știu ce apă e aceea, dar dacă pescarii au ancorat în șenal, e o ilegalitate care scurtează viața.
Despre conducătorul powerboat-ului, lucrurile sunt clare, nu e nimic de zis.
Filmul e binevenit, arată și celor mai neîncrezători ce se poate întâmpla. Purtați veste și fiți atenți.



Acum, nedumeririle mele:
1. N-am găsit o știre, ci doar filmul. Poate n-am căutat eu bine.
2. La film scrie 12 august 2017. Oamenii nu sunt îmbrăcați de august.
3.Totul pornește pe reclama comercială a magazinelor Salmon Trout Steelheader și Angling Oregon. Continuă cu cei trei făcând reclamă vestelor Onyx. Nu vestelor în general, ci Onyx.
4. Barca lovită nu s-a scufundat, oamenii n-au pățit nimic deși vremea era rece și apa trebuie să fi fost la fel. Doamne ajută, că nu le vrea nimeni răul.
5. Totul e filmat din două unghiuri prova, direct pe șalupa ce vine. Alte camere nu se văd pe barcă.


Vali

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau