Siguranta navigatiei

Creat de MBG, August 28, 2014, 11:20:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

acig


Eu cred ca la noi situatia este ,,speciala" si tebuie trata chirugical.
Atat timp cat fenomenul cocalarul-ui este in plina expansiune,daunand masiv ecosistemului si punand in pericol vieti,solutia este interzicera in delta si pe canalele adiacente bratelor principale a ambarcatiunilor cu o motorizare mai mare de 20 CP .
In acest mod toti avem de castigat.
Poate o petitie online si cu ajutorul colegilor priceputi in ale legii, sa impunem elaborarea unui astfel de act normativ.
Cat despre ajutor acordat in situatii limita,am experiente personale apropiate. Cu toate acestea nu voi ezita sa ajut atunci cand pot.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

DoiNomazi

Citat din: acig din Noiembrie 27, 2016, 05:18:14 PM
Eu cred ca la noi situatia este ,,speciala" si tebuie trata chirugical.
Atat timp cat fenomenul cocalarul-ui este in plina expansiune,daunand masiv ecosistemului si punand in pericol vieti,solutia este interzicera in delta si pe canalele adiacente bratelor principale a ambarcatiunilor cu o motorizare mai mare de 20 CP .
In acest mod toti avem de castigat.
Poate o petitie online si cu ajutorul colegilor priceputi in ale legii, sa impunem elaborarea unui astfel de act normativ.
Cat despre ajutor acordat in situatii limita,am experiente personale apropiate. Cu toate acestea nu voi ezita sa ajut atunci cand pot.

Sunt 100% de acord cu tine in ceea ce priveste scopul, dar ma tem marimea motorului nu va rezolva lipsa bunului simtz. Exista si "cocalari" de douazeci de cai, dupa cum pot exista si "cocalari" de cinci cai...

Daca s-ar elimina complet motoarele termice si ar ramane doar niste motoare micielectrice, s-ar rezolva problema "cocalarilor"?

Si daca cineva vrea sa iasa cu barca cu motor de la Tulcea, sa zicem, si vrea sa iasa cateva mile in larg de la Sfantu Gheorghe, sau vrea sa dea o fuga pana la Portita pe mare, sau vrea sa plece de la Tulcea la Constanta? O lege care ii impune limita de 20 CP, pentru ca trebuie sa treaca prin Delta, i-ar curma visul.

Eu zic ca mentalitatea omului trebuie ajustata, nu puterea motorului. Limitarea outerii motorului este un fel de "pedeapsa colectiva" pentru faptele savarsite de cativa indivizi. Poate sa aiba si 1,000 de CP pe barca, daca respecta reglementarile, natura si pe ceilakti din jur, lasa-l sa se dea cu ce-i place lui. Daca incalca regulamentul cu 5 CP amendeaza-l pana la maduva, scufunda-i barca, promoveaza-i soacra, fa-l sa simta, daca de inteles nu poate, ca doare al dracului de tare cand te dai in barci fara respect pentru lege si ceilalti din jur.

Dar pentru asta, legea trebuie sa fie simpla, clara, justificata in scopul ei, iar organu' trebuie sa intocmeasca procesul verbal fara nici o umbra de parlamentare/negociere la fatza locului. Omul legii nu poate aborda situatia selectiv, in functie de faptul ca se cunoaste, sau se teme, de "coca,ar", si nu poate trece cu vederea o contraventie pentru ca primeste o suma de bani, sau orice alta "mica atentie". Daca "cocalarul" incepe sa vocifereze si nu urmeaza docil instructiunile celui ce are in grija respectarea legii, se alege cu bratzarile...

Zic si eu... pentru amuzament, era o lege in orasul meu care prevedea ca daca esti prins in flagrant cu o prostituata in masina, pe langa amenda si alte complicatii, ti se confisca si masina. Ne putem imagina situatia sotzului intors acasa la sotzie pentru a-i explica de ce garajul va ramane gol, cel putin o vreme... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

acig

#62
Daca citesti cu atentie nu am sugerat sa se limiteze puterea motoarelor ambarcatiunilor pe bratele dunarii navigabile;Asa ca se poate duce linistit de la Tulcea la ...unde vor muschii lui; In acest mod fiecare isi v-a lua barca care ii satisfce cele mai multe nazuinte !!!! Aici suntem departe cu respectul fata de ceilalti si in special al naturii. Ce sa caute un,,monstru" de 2 tone in glisaj pe lacul Nebunul de exemplu;solutia este sa nu il lasam sa ajunga acolo in urmatorii 50 de ani !
Stima pentru tot ce faceti voi ,Nomazilor !
Cred ca in curand veti deveni idolii multor tineri visatori care isi vor cristaliza aspiratiile catre aventura citind si vazand ce faceti voi.
Un + din toata inima de la mine aveti !
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

NessyRO

   Mă bag și eu un pic în discuția asta, în sensul că mai mult i-aș da dreptate lui colegului acig. Și asta nu pentru că nu aș fi de acord cu susținerile tale DoiNomazi, ci pentru că în mod sigur în RO nu legile - mai mult sau mai puțin bune - lipsesc, dar aplicarea lor corectă, egală și nediscriminatorie este sublimă dar lipsește cu desăvârșire.
   Cauzele fenomenului sunt profunde, sistemice și cred că exced spațiul prezentului topic.
   Din păcate, sunt convins că s-ar găsi, și în cazul puțin probabil al adoptării unei decizii de limitare a puterii motoarelor, soluții de a "fenta". Contează cine aplică Legea! Poate, o soluție ar fi un contract guvernamental, cu periodicitate de maxim doi ani, cu o companie din lumea mare (Australia eventual) care să asigure aplicarea legii.
   Realizez ce spun și mi se rupe inima de rușine și umilință dar acesta este tristul adevăr!
  Nu mă credeți? Priviți în jur!
  Hai, că m-am întristat....
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

DoiNomazi

#64
Eu am impresia ca in aceasta discutie exista consens si toti suntem de acord in privinta respectarii legilor si reglementarilor, a bunului simtz, a respectarii naturii si a celoralti barcagii, pescari amatori si profesionisti, kayacisti, canotori, fotogtafi si admiratori ai naturii, etc.

Si pana la urma cu totii ajungem la concluzia fireasca ca o lege trebuie gandita bine si aplicata impartial.

Pacat ca nu se va gasi solutia potrivita mai repede, inaintra ptoducerii altor accidente, sau distrugerii habitatului.

@acig imi cer scuze, am inteles gresit ca sugestia limitarii puterii motoarelor se refera si la cele trei bratze. De acord ca s-ar putea implementa restrictii de marime s ambarcatiunii. Macar lungime, ca de pescaj se ocupa mama natura... :)

Multumim mult pentru timpul acordat vizionarii!

Nu voi cumpara si nu voi avea niciodata un motor mare al meu, dar asta nu inseamna ca nu-i inteleg pe cei care vor sa se bucure in mod legal si responsabil de un motor mai mare.

Ar fi extraordinar daca am incepe sa intalnim si oameni mai tineri in natura si nu doar babalaci ca noi...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

bradutzu

sa va dau un alt exemplu: eu am 40 cp si plec de la Galati pe apa pentru ca asa ies mai ieftin si imi face placer sa fac o calatorie de 2 ore pana la Tulcea pe apa. Eu ce fac in acest caz? mai iau un motor de rezerva la mine?

Inca un exemplu: acum vreo 2 ani mergeam pe un canal ingust si am ajuns din spate o pneumatica super incarcata motorizata cu 15 cp. am incetinit in spatele lor iesind din glisaj si am strigat la ei sa sa incetineasca ptr ca viteza lor ma forta sa intru in semiglisaj unde urma sa fac valuri serioase (si eu fiind foarte incarcat ptr ca luasem de la Murighiol inca 2 personae cu bagajele lor de stat la cort timp de o saptamana). Nu au vrut sa incetineasca fiind beti si "cu muschii pe ei" fapt pentru care I-am deposit glisand din spatele lor si umplandu-le barca cu apa!

Nu motoarele mari fac rau, nu armele ucid, nu masinile fac accidente si exemplele pot continua.
Normalitatea se poate impune doar cu "procesul verbal de contraventie"

Mai mult de atat stim cu totii ca s-a interzis camparea in delta fapt pentru care toti se indreapta incet, incet catre o cabinata sa aiba un culcus cald din care sa se bucure de pescuit. sa inteleg ca ei nu mai pot intra in delta pentru ca nu au motor de 20 cp? Mi se pare o aberatie!
Sa auzim numai de bine!

Haiduc

Da aici ai procedat bine sa zicem asa,ca nu prea ai avut de ales dar, totusi....stii si tu ca cu omul beat si viteaz nu trebuie sa te pui chiar daca iti vine nu sa il umpli de apa, ci iti vine sa te urci cu barca pe el, prosti sunt destui dar trebuie evitati trebuie sa ii tratezi ca atare "un leu nu gaseam dar..."
Si referitor la cabinate nu putem face diferente intre unu si altul 20/60cp eu cred si subliniez asta este numai parerea mea ca nu sunt de acord ca un CABINAT din asta sa acosteze langa tine la 20-30m noaptea pe un canal mai ingust si sa iti puna de la ora zece noaptea pana la patru dimineata toate manelili din lume argumentand ca el se plictiseste si nu are ce sa faca pana dimineata ca lui nu ii este somn basca mai arunca si sticlele in apa ca sa nu le incurce.
Si dimineata cand a plecat asa ca de larevedere a intors exact pe scule,de au plecat senzori ca a trebuit sa taiem firele instant ca sa mai avem cu ce pescui
E ce ziceti ca trebuie sa ii facem unuia ca asta intreb si eu asa ca opinia publica
Sa auzim numai de bine

acig

@bradutzu
Cred ca este un mod egoist de abordare a problemei;
Nimic nu justifica erodarea malurilor,distrugerea vegetatiei-paradisul vietii subacvatice care la randul ei sustine fauna
renumita a Deltei. Pe aici se discuta de icre nedezvoltate amestecate cu sange;oare motoarele nu au nici o vina ?
Cred ca cu cat vireza de deplasare este mai mare cu atat raul produs devine aproape ireversibil;
In viata nu poti sa le ai pe toate ! (numai arabi au gasit o solutie: haremul)
Lasand gluma la o parte,cred ca situatia in care a ajuns Delta este catastrofala !!!!
Problema ta presupune poate mai multe resurse,insa sunt solutii.
Problema agentilor constatatori e o gluma buna;si sa te mai prinda si in flagrant,nu ?
In schimb poate constata ca nu o poti face;
Cred ca refacerea ecosistemului prin folosirea dronelor pentru depistarea braconierilor,limitarea efectului valurilor asupra malurilor si de ce nu a fundului apei, in marea majoritatea a lor canalele si baltile avand adancimi mici.
Trasee bine calculate cu beneficii si satisfactii maxime,fara sa acoperim sute de hectare intr-o zi,asa numai sa ne hranim vanitatea !
Scuze pentru radicalizare ,insa in situatia actuala nu cred ca exista cale de mijloc !
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

pelicanul

La televizor se anunta cod portocaliu (spre rosu...) cu vint de pina la 100 km/h. Iata ce s-a intimplat saptamina trecuta la Constanta in timpul unei furtuni similare:
http://www.evz.ro/filmul-evitarii-naufragiului-navei-basel-express.html

https://www.gspoffshore.com/

https://www.youtube.com/watch?v=wenNFglALZ8

https://www.youtube.com/watch?v=KME7UGUd_KQ

cristizz

Excelet!
Dintr-una de felul asta americanii faceau o super ecranizare si-l aratau pe comandant si echipajul pe toate posturile.
Noi suntem invatati sa fim modesti. Sa nu cumva sa avem asteptari ...


Florio

Jos palaria si respect maxim pentru cei ce reusesc sa isi pastreze calmul, profesionalismul si omenia in conditiile extreme date de natura acvatica dezlantuita.
Privesc afara acum, trecut de miezul noptii, si observ ca previziunile de iarna arctica se adeveresc. A inceput valul acela de frig, zapada si viscol pe care site-urile meteo il prognozeaza de doua zile.
Pelicane, sper ca ai tras husa bine azi pe barca, fiindca urmeaza un test serios !
Sa auzim de bine :)

Haiduc

Mare om fratilor jos palaria pentru el si pentru echioajul lui "Sa ne traiasca"
Referitor la un interviu cu Capitanul Troian nu prea dadea bine pe sticla ce or fi zis astia ...e unu care a salvat pe unii de la inec...vai de mama noastra.
Altfel statea treaba daca Dragnea vroia sa traga un pârt, toti reporterii erau prezenti da il imparta in doua
Toate cele bune

cristizz

Dragnea, Iohannis, Basescu, Iliescu, ceausescu ... toti le trag la fel si nici una nu e parfumatal. Doar simtul nostru olfactif e diferit.
Iar la barca mea nu trage nici unul la rame.
Oricum, se pare ca activitatea e foarte bine retribuita - un procent important din marfa salvata revine salvatorului.

Haiduc

Banii vin si pleaca dar omenia nu ti o da nimeni cu aia te nasti inca o data BRAVO nu la retributie cred  ii era gandul in situatia data ci la amaratii aia care aveau familii acasa si copii il asteptau pe tatasu cu o ciocolata
Bravo echipajului