*

Autor Subiect: Siguranta navigatiei  (Citit de 26593 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florio

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2585
  • Karma: 237
    • Vezi Profilul
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #150 : Aprilie 26, 2018, 01:16:22 pm »
@Vali, @Florio cred ca de fapt suntem de acord. Cel putzin in privintza faptului ca toti afirmam ca experienta si bunul simt sunt ingredientele principale. Experienta combinata cu bunul simt iti soptesc cand te bagi si cand eviti. Inca o data, nu vorbim de nesimtirea teribilista cu cate ii deranjezi pe alti iubitori de natura, sau incontienta obraznica cu care periclitezi viata celor pe care astepti sa te scoata din rahat.

Nu cunosc detaliile despre cei din barca de pe Jiu si nici nu pot sa ma aventurez intr-o analiza operand doar cu datele prezentate in presa, dar am ajuns la o varsta cand stiu ca exista si situatiile in care combinatia de conditii afecteaza in mod neasteptat tocmai profesionistul cu experienta.

Ma bazez pe stiinta si tehnologie, nu sunt superstitios, relatia cu divinitatea este bazata in primul rand pe scepticism si o interminabila lista de intrebari si indoieli, dar in acelasi timp cred in ceea ce ne place sa etichetam ca “soarta omului”. Cand vine timpul sa te imbratiseze, te gaseste oriunde ai fi, si in spatele experientei acumulate, si in spatele celei mai performante tehnologii, si in spatele unei stive de manuale si instructaje, si in spatele fricii, si in spatele bravadei, si pitit pe FB sau pe vreu forum... :) Fara a fi fatalist, cred sincer ca unul din putzinele aspecte de care nu poti fugi in viata este propria-ti soarta si, in ciuda unui aparent paradox, asta nu exclude analiza fiecarei destinatii, planificarea drumului, sau renuntul la ceva ce consider ca ma depaseste in momentul respectiv..

Referitor strict la ghidul decedat si cu speranta ca toti invatam din lectia asta, fara a-i critica vreo decizie, m-am intrebat si continui sa intreb daca era imbracat corespunzator temperaturii apei si daca existau niste accesorii si proceduri de salvare, indiferent de ce ar fi trebuit sau nu sa vina “din afara”.

Nu intreb daca a fost motivat de pasiunea pentru whitewater, sau de dorinta de a mai scoate un ban de la turistii insetati de adrenalina, sau de dorinta de vizibilitate “la televizor” si pe retelele de socializare, sau de o insumare a acestor motive, pentru ca nu este locul meu sa-i judec motivatiile. Chiar daca stiu ca motivatia unei actiuni poate afecta si abordarea si rezultatul.

Cele bune.

Din observațiile de până acum, cred că a fost indus în eroare de căldura înșelătoare din ultimele zile și a apreciat greșit tipul de echipament pe care l-a ales. Neoprenul cu mâneci scurte a făcut să piardă repede temperatura în apele foarte reci.
Desigur, multe vorbe nu-l aduc pe om înapoi. Dar așa cum spui, poate fi o experiență din care mai avem de învățat.

Acum sunt puțin îngrijorat de echipajul lui Călin, rămas cu barca în reparație în Germania, după accidentul de ieri.   

DoiNomazi

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 557
  • Karma: 53
  • Seasick & Grumpy
    • Vezi Profilul
    • TraveloTherapy
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #151 : Aprilie 26, 2018, 01:26:30 pm »
Din observațiile de până acum, cred că a fost indus în eroare de căldura înșelătoare din ultimele zile și a apreciat greșit tipul de echipament pe care l-a ales. Neoprenul cu mâneci scurte a făcut să piardă repede temperatura în apele foarte reci.
Desigur, multe vorbe nu-l aduc pe om înapoi. Dar așa cum spui, poate fi o experiență din care mai avem de învățat.

Acum sunt puțin îngrijorat de echipajul lui Călin, rămas cu barca în reparație în Germania, după accidentul de ieri.   

S-ar putea argumenta ca experienta si disciplina atenueaza erorile de evaluare. Si regula utilizarii unei imbracaminti adecvata temperaturii apei, indiferent de canicula din aer, este simpla, logica, de bun simt.

Nu stiu ce a fost acolo, dar, repet, in ape reci ma tem de hidrocutie. Si cu gandul la hidrocutie imi trag izmenele pe mine si cand e soare.

Nu sunt in pozitia sa comentez daca neoprenul, desi ajuta foarte mult, este suficient in apele Jiului primavara. Parca as considera un costum uscat daca ma duc la rafting in ape reci.

Mai exista un aspect al responsabilitatilor morale si legale cand esti ghid, sau lntr-o situatie de comanda. Nu vorbesc de cazul defata, ci in general. Oricat mi-ar placea mie sa schiez in shlapi, cand sunt angajat sa am grija de soarta altor schiori din grup, echipamentul si procedurile trebuie sa fie impecabile pentru ca viata turistilor mai putzini experimentati depinde de ele.

Pe Zambezi, singurul om cazut dintr-o pneumatica in turul nostru a fost ghidul ce avea barca respectiva in grija. Noi turistii l-am recuperat dar au fost printre noi si oameni descumpaniti la pragul intrarii in panica cand au vazut vocea autoritatii si priceperii ce dadea comenzi clare la fiecare bulboana, bolborosind in spuma incercand sa ajunga inapoi la barca.

Cat despre ferociment, barca in reparatii sugereaza o situatie sub control de pe terra firma unde existe si posibilitatea sa se impiedice de vreo bere, doua... Privind de la distanta, unul din potentialele “pericole” mi se pare a fi cel financiar.
« Ultima Modificare: Aprilie 26, 2018, 04:14:39 pm by DoiNomazi »
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati http://vimeo.com/channels/travelotherapy

Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3461
  • Karma: 338
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #152 : Aprilie 26, 2018, 08:42:57 pm »
Cred ca citatul de mai inainte al colegului Adrian - DoiNomazi ar trebui gravat la interiorul fiecarei barci de pasionati:

In general e bine sa fii independent si sa ai ce-ti trebuie pentru prim-ajutor la fata locului, pentru a nu te baza pe ajutor din afara. Spun asta pentru ca la fiecare iesire luam in calcul tocmai faptul ca nu va veni nimeni sa ne scoata din belea.

@ DoiNomazi: uite povestea caiacistului rasturnat in 2014 in largul marii la Sf. Gheorghe:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1312.msg22519.html#msg22519

Despre hidrocutie e mult de vorbit, e o treaba extrem de periculoasa, am patit-o si eu de cateva ori, fara pierdere de cunostinta din fericire. Cred ca e la fel, daca nu chiar mai periculoasa decat socul termic suportat la caderea in apa rece pe timp de iarna, sau cand se sparge gheata si te scufunzi (am patit si de-astea destule, dar cand eram mic si neastamparat :) ).
"Cele mai importante două zile din viața ta sunt ziua în care te-ai născut și cea în care afli de ce." - Mark Twain.

Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3461
  • Karma: 338
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #153 : Aprilie 26, 2018, 09:46:12 pm »
Alte belele pe ape, fereasca Dumnezeu. Multumiri lui Gabitzu, care a pus stirea pe fb.

https://ziaruldetulcea.ro/o-persoana-disparuta-si-una-grav-ranita-in-urma-unui-accident-naval-pe-canalul-sulina/
"Cele mai importante două zile din viața ta sunt ziua în care te-ai născut și cea în care afli de ce." - Mark Twain.

drmarius

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 287
  • Karma: 20
    • Vezi Profilul
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #154 : Aprilie 26, 2018, 10:24:21 pm »
In multe activitati, cei care au multa experient considera ca ei isi pot permite sa nu respecte procedurile, culmea din cauza experientei.

Mai ales in natura, cand raspunzi pentru niste oameni, trebuie ca totul sa fie perfect pentru a putea oferi ajutor.

Cel mai mare risc este atunci cand ne incaltam si iesim din casa.

ionpescarul

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 634
  • Karma: 31
    • Vezi Profilul
    • Un blog pentru iubitorii Dunarii
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #155 : Aprilie 28, 2018, 05:31:52 am »
O parte din povestire tine direct de subiect,alta parte tine de cauze.
In 2010 din cauza multor evenimente am hotarat sa nu mai pun picatura de alcool in gura. Unu din evenimente sa intamplat la inceputul anului 2010 la sfarsitul lui martie. Era prima iesire la dunare la pescuit de la mal pe bratul Sf.Gheorghe .Am montat cortul mai sus de tabara grupului cu vreo 200m ,pentru ca vroiam sa pescuiesc linistit.Daca stateam cu grupul ,ma antrenam in activitatile lor si ar fi trebuit sa fiu beat permanent.Dupa 2 zile ,seara , am coborat la ei si inevitabil m-am imbatat.Ei spun ca au vrut sa ma bage intrun cort cand s-au culcat dar nu am vrut.Pe la 1 noaptea ma trezit frigul.Dormisem pe un scaun langa focul care se stinsese de mult.Am plecat catre cortul meu .Dar trebuia sa trec  un canal cu apa care avea legatura cu dunarea,  lat de vreo 6m in care apa avea aproape jumate de metru .Peste canal se trecea pe o punte ,la o inaltime de vreo 2m (un pom foarte gros de aproximativ 1m era puntea) La primul pas facut pe punte am cazut in canal ,am cazut pe spate pe alt pom care era scufundat in acea jumatate de metru de apa. A urmat o perioada de probabil 5-10 secunde cand probabil vroia sa se instaleze un lesin ,sau poate eu eram prea beat? ,dar nu ma lasa apa care avea in jur de 4-7 grade si o durere crunta ,pentru ca aveam 2 coaste rupte care presau pe plaman.Lesinul nu sa putut instala, cred ca socul termic ma salvat.Mergand in bezna catre cort ,eram mirat cum de mai rezist la un bombardament asa de complex ,frig extrem (pe mine ma trezise frigul ),durerea din spate,iar fiecare respiratie dadea o durere suplimentara ,cand plamani apasau pe coastele rupte .Toate aparute instataneu.Am ajuns la cort ,nu ma puteam schimba de durere ,doar m-am invelit cu tot ce aveam ,dimineata am adormit ,poate 5 minute. In dimineata aia am plecat acasa,colegi mi-au strans tot echipmentul  eu abia stateam pe un scaun.Coastele inca ma mai dureau putin si in iunie.
Imi e frica de apa rece ,doamne fereste ,sa cazi din barca in zone izolate departe de mal ,cand apa are sub 8 grade e grav,daca mai esti si singur e si mai grav,daca se mai rastoarna si barca ? Inseamna moarte.Iarna fac bai la bazinele cu apa calda in aer liber,de la Harsova.Fac alternative ,ies din bazinul cu apa calda de 40 grade si intru in dunare la 4 ,5,6 grade.Rezist pentru ca imi impun 20-30 secunde ,eu comand cand sa ies din apa, stau pana ajung la limita de disconfort ,cand incepe sa doara carnea pe mine ,din cauza apei reci ,carnea incepe sa te doara din ce in ce mai tare in maxim 1minut.Eu comand si ies afara.Dar daca cad in dunare in conditile spuse mai sus ? CE MAI COMAND? Chiar daca nu intri in panica ,si rezisti ,tot dureaza 4-5minute pana iesi la mal,iar pe mal intri in hipotermie in cateva zeci de minute ,uneori o barca poate trece prin apropiere la cateva ore.Inca inot foarte bine ,cu apa am avut si am o relatie foarte draga,a fost un sport practicat,am trecut dunarea inot noaptea de multe ori.Dar totul pana la apa rece,conditile spuse mai sus,ma fac temator.Panica in apa e o alta nenorocire,Daca ai cazut in apa si te apuca panica ,spaima? sansele sa mori se maresc de multe ori?Practic nu mai gandesti ,nu poti gandi pasi unui plan de salvare,panica se poate transforma in 10-20 secunde in urlete disperate si survine inecul,pentru cine nu stie sa inoate.Cu multi ani in urma am fost intr-o situatie putin panicat ,dar cu autocontrol am eliminat starea. Multi spun ca o pot pati si cei mai invatati cu apa.Asa e ,cu cat esti mai invatat cu apa ,cu atat esti mai neglijent cu micile amanunte ,din cauza carora o poti mierli.Eu abia saptamana asta mi-am facut cheie pentru oprit motorul ,daca cazi din barca.Vesta o port vara deocamdata doar daca trec prin zone unde pot fi sanctionat.Iarna permanent ,daca ma deplasez pe distante lungi.

scm_ro

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 112
  • Karma: 3
    • Vezi Profilul
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #156 : Iunie 11, 2018, 12:56:34 pm »
Sambata 2 Iunie, am fost pe Snagov si din intamplare am fost aproape de o barca ce s-a rasturnat. Desi eram cu inca 3 copii in barca si sotia, ne-am dus direct sa ii ajutam, asta dupa ce barca ce i-a rasturnat nici macar nu s-a sichisit sa franeze sau se intoarca.
Oamenii au scapat teferi, motorul a ramas agatat de barca si a fost recuperat, dar nici unul din ei nu purtau vestele de salvare desi le aveau in barca. 2 zile cat ne-am plimbat pe lac, nu am vazut veste de salvare decat atunci cand a iesit capitanul pe apa.
Au avut mult noroc ca nu s-au lovit de piciorul de beton al podului caci altfel ii cautau cu scafandrii.


drmarius

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 287
  • Karma: 20
    • Vezi Profilul
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #157 : Iunie 11, 2018, 01:40:21 pm »
Bine ca nu au fost victime!

A fost anuntata capitania? Daca pe strada intra unu in noi si apoi fuge, banuiesc ca mergem la politie ...



scm_ro

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 112
  • Karma: 3
    • Vezi Profilul
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #158 : Iunie 11, 2018, 02:02:00 pm »
Eu unul nu am anuntat-o, poate au facut-o cei vatamati. Nu am vazut numarul barcii fiind preocupat sa ma urc pe siaj ca sa nu mi-o fur si eu, iar apoi de la atatea manevre cat am facut pe acolo am ramas si fara elice, de am tras la vasle de mi-au sarit ochii din cap.
Barca cea mare a trecut glisata cu viteza pe sub pod. Cei care s-au rasturnat au fost loviti din lateral de primul val de la siaj si au scapat, dar fiind chiar langa pod acesta s-a lovit de pod si le-a intrat in barca exact cand au fost loviti de al doilea val.
Barcuta era una mica de 3m, cu fundul plat si marginile joase, 20-25 cm, in care erau 3 adulti.

bbl81

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 608
  • Karma: 18
    • Vezi Profilul
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #159 : Iunie 11, 2018, 04:40:44 pm »
pacat ca berbecii responsabili de acest evenniment scapa nepedepsiti.  :(
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca”

crysty

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 114
  • Karma: 11
    • Vezi Profilul
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #160 : Iunie 12, 2018, 06:43:42 am »
Daca pe Snagov se poate intampla asa ceva, ce sa mai zicem in Delta cand pe un canal de aproximativ 8 - 10 metri trece cate un snagovist de-ti pune barca pe uscat. Pe un asemenea canal, la inceputuri, mi-am luat-o si eu cand am facut barca jumate cu apa fiind cu sotia si copilul in barca; numai ca atunci a fost vorba de un "lup" al deltei - a se intelege mitocan din delta. De cand am schimbat barca, am mai avut cateva intalniri cu asemenea caractere si cred ca au inteles ca trebuie sa reduca viteza la intalnire cu alte ambarcatiuni cand circula pe canale.

pelicanul

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1100
  • Karma: 115
    • Vezi Profilul

pelicanul

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1100
  • Karma: 115
    • Vezi Profilul
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #162 : Iulie 22, 2018, 08:45:45 pm »
Nepurtarea vestei de salvare si ignorarea totala a cheii "kill switch" a motorului.

"Adrian Zaharia, directorul APIA Cluj, este căutat în zona lacului Beliş, după ce aseară în jurul orei 22.30 un trecător a sunat la 112 deoarece a văzut o barcă cu motor goală care se învârtea în apropierea barajului. ISU derulează cercetările cu ajutorul unui sonar şi al unui echipaj de scafandri."

https://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/disparitie-misterioasa-cluj-barca-s-ar-urcat-directorul-apia-cluj-fost-gasita-goala-zona-barajului-1_5b5441b9df52022f757ff8c9/index.html

draken

  • Vizitator
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #163 : Iulie 22, 2018, 10:13:02 pm »
Intreb de curiozitate (1), pentru ca am remarcat barca pe cheu in Tomis si-mi place mult (pentru ca imi aduce aminte de a mea) (2) si pentru ca mi-ar fi un cosmar sa fiu in situatia aia:

Stie cineva cum s-a intamplat cu Edith de a esuat noaptea pe la Eforie?
(in caz ca ce scrie in presa e chiar adevarat)

cristiantutuianu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 901
  • Karma: 72
    • Vezi Profilul
Re: Siguranta navigatiei
« Răspuns #164 : August 01, 2018, 11:50:45 am »
Pentru cei interesati  Harta vitezelor admise in DeltaDunari : Negru = 40 km/ora , Mov = 5 km/ora si ATENTIE ..toate celelalte = 15 km/ora

 

Recent

Last 5 Shouts:

 

Vali

August 07, 2018, 09:49:52 pm
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
 

bobinuta

August 07, 2018, 05:47:51 pm
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new

euromarketro

August 06, 2018, 01:46:28 am
stimati colegi, am nevoie de experienta si sfatul vostru, ma puteti ajuta? ... sper sa nu fiu prea insistent
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1481.msg47377/topicseen.html#new
 

Vali

August 03, 2018, 02:10:31 pm
Capitane, cauta pe forum, e un aviz care interzice circulatia cu barci neinscrise pe senal.
 

capitanu

August 03, 2018, 11:08:18 am
Salut, despre ce aviz este vorba si unde a aparut. Pe AFDJ nu am vazut nimic. Ma uit destul de des. O zi frumoasa.

Show 50 latest
Membri
  • Total Membri: 1788
  • Latest: ionif
Stats
  • Total Mesaje Postate: 47143
  • Total Subiecte: 2426
  • Online Today: 50
  • Online Ever: 154
  • (Octombrie 12, 2018, 11:07:28 pm)
Utilizatori Online
Users: 0
Guests: 52
Total: 52
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud