*

Autor Subiect: Veliere transformate  (Citit de 29152 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3479
  • Karma: 340
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: Veliere transformate
« Răspuns #15 : August 31, 2014, 08:36:53 am »
Salut Iulian si bun venit pe capcompas.ro. Inainte de a trece la discutia despre barca ta, as vrea sa-mi cer scuze eu in numele unor colegi de mai sus, care nu au contribuit cu nimic la o discutie constructiva si pertinenta. Am vrut sa raspund pe topic imediat ce ti-am vazut postarea, dar ieri am avut o zi arhiplina, am terminat de construit o barca pe care ma voi imbarca si voi pleca in Delta saptamana urmatoare.
I-as ruga deci pe cei 2 colegi de mai sus sa nu uite ca traim intr-o tara libera, iar decizia cuiva il priveste pe acesta personal. Nimeni nu s-a nascut invatat, iar rolul unui forum online este tocmai impartasirea informatiei catre userii care au nevoie de ea.
Rugamintea mea e sa ignori formularile agresive si auto-suficiente ale unora, suntem mult mai multi useri care comunicam echilibrat si la subiect.

Revenind la barca, in completarea colegilor Pelicanul si Rumpi, care au adus contributii binevenite, as vrea sa mai adaug urmatoarele:

1. Cred ca barca va fi destul de potrivita pentru utilizarea pe Dunare, in anumite zone din Delta, si de ce nu, si pe mare. Atu-ul ei e dotarea cu 2 chile lestate paralele (twin keel). Avantajele acestui sistem sunt:
- pescajul relativ mic pentru un velier, care ii va permite accesul in zone cu adancime mai mica decat cele accesibile unui velier clasic
- stabilitatea superlativa, atat in mars, cat si in stationare, datorata celor 2 chile (derivoare) lestate. In afara de rolul antideriva si de coborare a centrului de greutate, cele 2 derivoare se comporta ca 2 chile de ruliu supradimensionate, limitand foarte mult oscilatiile transversale (ruliul). Dintre toate velierele cu care m-am dat, cel mai confortabil si in siguranta dpdv al stabilitatii m-am simtit pe un velier englezesc twin-keeler, culmea mai mic de 6 metri. Iar barca ta va fi si mai stabila, fiindca nu are arborada (catarg, ghiu, manevre, velatura etc).
- barca se poate depozita pe uscat in extrasezon direct pe cele 2 chile (nu are nevoie de cavalet), se poate transporta mai usor decat un velier clasic cu diverse mijloace de transport, si poate ramane fara probleme suspendata pe cele 2 chile in caz de scadere a nivelului apelor, daca e legata undeva si nu ai drum o perioada mai lunga.
- ca la majoritatea velierelor, comportamentul pe valuri e foarte bun, nu va fi afectat confortul la bord nici de valurile de siaj ale altor nave sau barci, nici de valurile cateodata destul de mari de pe Dunare sau lacurile mari.

Avantajele barcii vizavi de confort si amenajari sunt spatiul interior, mult mai generos decat la o cabinata conventionala cu motor outboard, plus dotarile interioare ergonomice. Asta deoarece velierele din conceptie sunt optimizate pentru perioade lungi de locuire la bord, comparativ cu cabinatele cu motor obisnuite.
Spatiul interior si dotarile iti permit la nevoie si iesirile pe vreme mai friguroasa, daca iti montezi un sistem de incalzire gen rulota, pe gpl. Zona cockpitului poate fi protejata cu o prelata etansa, care te fereste de vant, ploaie sau stropii rebeli ai valurilor proprii.

Ca dezavantaje ar fi:
- culmea tot pescajul actual, care iti va limita accesul in multe zone in Delta, comparativ cu o barca dedicata Deltei. Cunosc totusi persoane care au inlaturat derivoarele fixe pentru a castiga la pescaj la asemenea veliere modificate pentru motor. Dar parerea mea (ca velist pasionat) este ca inlaturarea derivoarelor e un sacrilegiu.
- viteza limitata la hul speed, cum au spus si colegii, din cauza formei carenei, proiectata exclusiv pentru regimul de deplasament. Parerea mea e totusi ca, pentru cineva care-si doreste relaxare pe ape, si nu viteza cu orice pret, viteza mai redusa e un castig, atat dpdv economic, cat si al confortului, ca sa nu mai spunem ca iti da ragazul necesar pentru a te bucura de peisajele superbe ale Deltei. O barca de glisare cu un spatiu la bord echivalent va fi mult mai costisitoare ca si consum.
- posibil ca un asemenea velier modificat sa nu fie cea mai buna alegere la pescuit, dar pana la urma romanul se descurca, se poate amenaja barca pentru aceasta destinatie, cu ajutorul unor colegi de forum priceputi la o adica.

Ca si Rumpi, cred ca ar fi o idee buna sa faci rost de o arborada, pentru a (re)echipa barcuta ca velier in caz de nevoie (vanzare, sau chiar propria folosire ca velier). Daca pe viitor vei dori sa vinzi barca, daca va arata bine si cumparatorul va dori sa se dea in Delta, s-ar putea sa ai surpriza sa o vinzi mai usor ca motorizata decat ca velier. Lumea la noi fuge de vele, am un prieten in Constanta care s-a chinuit un an si ceva sa vanda un velier, fara sanse. Abia dupa ce i-am cumparat eu arborada si velele, si i-am spus s-o scoata la vanzare ca si cabinata cu motor, a vandut barca imediat, la pret bun, tot unui amator de Delta.

In caz ca te decizi totusi sa folosesti barca exclusiv la motor, si vei dori sa ai acces in cat mai multe zone din Delta, poti renunta la derivoare. Iar daca lestul din partea lor inferioara e din plumb, il poti turna in niste lingouri, pe care apoi le poti pune in santina barcii, sub podea, pentru a obtine deplasamentul si stabilitatea corecte. La transportul barcii, poti scoate acele lingouri din barca, pentru o mai usoara lansare sau scoatere din apa.
Ar mai exista si solutia balastului de apa, adica se inunda un compartiment al santinei cand se lanseaza barca, iar la scoaterea pe uscat balastul lichid se evacueaza. Acest sistem necesita insa niste complicatii constructive - un tanc de balast etans, facut din fibra de cineva priceput. Dar cred ca s-ar merita la barca ta, care are derivoare laterale, deci zona santinei e libera. Singura precautie e ca barca sa nu ramana peste iarna cu balastul lichid in santina.

2. Despre motorizare si optimizarea propulsiei:
Deplasamentul barcii (greutatea barcii complet echipata si incarcata) este de 1700 kg, conform datelor din linkul despre Eurokruiser.
Probabil ca deplasamentul va fi mai mic in conditiile folosirii barcii in Delta, lipsind arborada (catarg, ghiu, manevre etc).
Chiar si la deplasamentul de 1700 kg, motorul actual de 8 cai e destul de potrivit, propulsand barca la hull speed, adica viteza teoretica maxima in regim de deplasament.

Daca ar fi totusi barca mea, as proceda astfel: as vinde Honda de 8 cai din 2011, pe care se poate obtine un pret decent in tara, si as cumpara un Yamaha de 9,9 cai High-Thrust, cu cizma lunga si tot second, care e mult mai potrivit pentru folosirea barcii pe Dunare si in Delta, mai ales in perioadele de ape mari, cand viteza curentului creste binisor.
De ce Yamaha High Thrust? Fiindca e conceput special pentru regimul de deplasament, pentru folosire indelungata in regim de anduranta, adica deplasare la hull speed cu barca oricat de incarcata. Mai pe romaneste, un tractor robust, care nu simte vreo diferenta daca barca e goala sau plina. Iar cizma lunga te ajuta la navigatia pe valuri, fara sa mai apara riscul de ventilare a elicei.
Eu am un asemenea motor, pe care l-am luat pentru velier, si sincer nu l-as schimba cu nimic, decat cel mult un inboard diesel echivalent. Am scris pe scurt despre motorul in cauza la acest topic: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,245.msg11561.html#msg11561

Acest motor cu cizma lunga ar trebui montat exact in axul barcii, in locul carmei velierului, pentru o propulsie optima dpdv al eficientei. Montarea laterala a motorului e caracteristica propulsiei la vele, la care motorul are un rol secundar.
Daca montezi motorul in axul barcii, ii poti pune usor o guvernare cu volan, sau mai frumos cu timona, caz in care vei conduce barca mult mai comod. Singura precautie e sa se potriveasca actuala comanda a motorului (acceleratia si sensul) cu Yamaha, daca nu, se poate monta o comanda universala, cum am eu de exemplu.

Bineinteles ca nu e obligatoriu sa faci aceste modificari, te poti bucura de barca si asa cum e acum, dar ce am scris mai sus e o imbunatatire utila dpdv al eficientei si confortului, care poate fi facuta si in timp.
Parerea mea e ca barca e o alegere foarte buna pentru cineva interesat mai putin de viteza, si mai mult de economie, confort si relaxare. E posibil ca in timp sa iti placa asa de mult, incat sa nu-ti doresti altceva. Eu de exemplu sunt adept convins al navigatiei la viteze mici, in regim de deplasament, la vele sau motor. Chiar daca ma mai dau si cu barci glisoare, o fac doar cand sunt obligat de imprejurari, insa prefer intotdeauna ritmul mai linistitor al unei barci de deplasament.

Despre inmatriculare, cel mai bine lasi barca sub pavilion olandez, ca sa scapi de o gramada de cheltuieli complet inutile la inmatricularea in Ro. S-a discutat acest subiect pe topicul despre circulatia cu barci neinmatriculate, la sectiunea Resurse - Legislatie.
Despre parcarea barcii in zona Victoria, stiu ca s-a discutat pe forum, s-au dat si date concrete, dar nu mai retin exact unde, poate ne ajuta colegii.

In incheiere, orice probleme intampini, apeleaza cu incredere pe forum, si iti vom fi alaturi. M-as bucura sa stiu ca mai e cineva care apreciaza navigatia deltaica (si de ce nu, poate pe viitor si pe mare), cu o barca de deplasament.
"Cele mai importante două zile din viața ta sunt ziua în care te-ai născut și cea în care afli de ce." - Mark Twain.

Thor

  • Vizitator
Re: Veliere transformate
« Răspuns #16 : August 31, 2014, 10:29:10 am »
Vali,
+1.

Iulian_m

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Karma: 1
    • Vezi Profilul
Re: Veliere transformate
« Răspuns #17 : August 31, 2014, 11:47:51 am »
Multumesc inca o data pentru sfaturile pertinente.

Peste 10 zile cand ajunge barca o sa fac mai multe fotografii pe care o sa le postez pe forum, poate mai sunt ceva modificari la barca pe care nu le stiu.

Legat de cele doua chile trebuie sa mentionez un amanunt pe care nu l-am crezut initial dar care acum pare real. Olandezii sunt, din punctul de vedere, persoane care se entuziasmeaza destul de usor cand vine vorba de natura. Astfel, barcile de tipul acesteia sunt destul de populare acolo datorita urmatorului fapt: aproape de tarmul Olandei se formeaza multe bancuri de nisip unde vin constant lei de mare. Olandezii "naufragiaza" intentionat pe aceste bancuri pentru a se uita toata ziua la leii de mare. Cele doua chile, asa cum ati spus si dvs. ofera stabilitate si pe uscat iar olandezii stau nestanjeniti si privesc animalele :).

Legat de ce o sa fac dupa ce vine barca:

- in toamna asta o sa  pun la punct interiorul, schimb saltele, wc-ul si as face o alta instalatie electrica, eventual cu niste panouri solare micute ( la asta ma pricep). Si eventual optimizez spatiu din interior ( watch out Ikea, i'm coming :) )

- gasesc loc unde sa o parchez in sezon.

- in martie- aprilie anul viitor o sa incep teste. Daca barca se comporta bine in configuratia actuala o sa o las asa daca nu o sa o investesc intr-un alt motor si alte schimbari.

Ce ma ingrijoreaza pe mine putin in acest moment este ca nu am peridoc. Am un camion de 12 tone cu macara si pot sa transport si sa descarc/incarc barca dar daca o parchez, poate fi scoasa din apa fara am platforma? N-as vrea sa stau cu camionul dupa mine tot timpul :)) Pot sa improvizez un peridoc sau ceva rampa de scoatere din apa?

Daca inmatriculez barca in Olanda iar apoi schimb motorul  ce implica?

Cu Stima


x_petrolist

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 286
  • Karma: 23
    • Vezi Profilul
Re: Veliere transformate
« Răspuns #18 : August 31, 2014, 06:42:34 pm »
.... Sa inteleg ca n-as avea probleme sa merg in amonte cu motorul asta? Asta e cea mai mare nelamurire pe care o am....
totul depinde de vreme. cred ca vei avea probleme atunci cind vintul si curentul vor avea intensitati mai mari si vor fi din directii diferite. barca este destul de inalta ca sa opuna rezistenta vintului si sa aibe tendinta sa se lase purtata de el. in acelasi timp, datorita derivoarelor, curentul va incerca s-o duca in alta directie. motorul outboard pe valuri mai mari va iesi din apa la rastimpuri nefunctionind la parametrii normali si s-ar putea sa nu aibe puterea sa infringa si vintul si curentul. in acest caz guvernarea barcii va deveni foarte grea sau imposibila. deplasamentul destul de mare te va forta in acelasi timp sa stai mai departe de mal unde ai fi mai adapostit de vint si curent.
eu iti recomand sa dai jos chilele si lestul. nu ai nevoie de ele decit ca sa mergi cu vele.
« Ultima Modificare: August 31, 2014, 06:46:23 pm by x_petrolist »

Iulian_m

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Karma: 1
    • Vezi Profilul
Re: Veliere transformate
« Răspuns #19 : Septembrie 09, 2014, 05:36:11 pm »
Salutare tuturor,

Am descarcat astazi velierul din camion si trebuie sa va spun ca este prima data in viata cand ma bucur ca am fost mintit. Cum v-am scris prima data barca trebuia sa aiba 7.6m si ma resemnasem cu gandul ca trebuie sa o inmatriculez si ca o sa platesc o gramada de bani plus impozitele aferente. Astazi surpriza............ barca are 6.95cm :). Olandezii au masurat cu tot cu motor care este montat pe un suport ce iese in arata cam 70 cm. De la Capitania Snagov mi s-a spus ca se ia in calcul lungimea ambarcatiunii nu si a suportului de motor deci nu trebuie inmatriculata.

In afara de asta barca arata destul de ok in special in interior. La exterior, in partea de jos vopseaua este cam scorojita. In interior este foarte uscata deci nu cred ca au fost infiltratii deloc.

O sa incep incet incet sa o pun la punct. Am citit alte topicuri si nu pare asa complicat sa o vopsesc, este adevarat sau sunt eu prea increzator?

Vreau sa improvizez un peridoc pentru lansat si scos barca din apa. Tinand cont ca barca asta are doua chile in lateral si una pe mijloc se poate construi ceva decent si stabil? Este cineva pe forum care face asta? Daca nu, sunt ceva schite/desene din care sa ma inspir?

In link sunt pozele facute astazi! http://imgur.com/a/wu5Hg

P/S: din moment ce nu trebuie sa o inmatriculez o sa o duc in Octombrie in Delta pentru o partida de pescuit si o sa o parchez acolo ( Murighiol probabil).

P/S2: Unde gasesc o sapca de capitan? :)) Sunt foarte entuziasmat... nu mai pot, nu stiu cum o sa rezist pana in Octombrie :)

Merci

Thor

  • Vizitator
Re: Veliere transformate
« Răspuns #20 : Septembrie 09, 2014, 10:27:29 pm »
P/S2: Unde gasesc o sapca de capitan? :)) Sunt foarte entuziasmat... nu mai pot, nu stiu cum o sa rezist pana in Octombrie :)

Merci

Felicitari. Sa o plutesti sanatos.
Sapca de capitan gasesti in toate pietele/bazarele sau bazarurile???/tarabele cu articole de plaja de pe "insoritul litoral romanesc al Marii Negre". Si nu numai dar este cel mai aproape. Pana la palarie, cred ca trebuie si "permis" pentru capitan.
Succes.

Spinoza

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 142
  • Karma: 12
    • Vezi Profilul
Re: Veliere transformate
« Răspuns #21 : Septembrie 09, 2014, 10:54:53 pm »
P/S2: Unde gasesc o sapca de capitan?

S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Cat despre sapca, uite aici:
http://www.militarytrend.ro/4783-sapca-capitan.html
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Florio

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2606
  • Karma: 242
    • Vezi Profilul
Re: Veliere transformate
« Răspuns #22 : Septembrie 10, 2014, 05:07:20 am »
Salutare tuturor,

Am descarcat astazi velierul din camion si trebuie sa va spun ca este prima data in viata cand ma bucur ca am fost mintit. Cum v-am scris prima data barca trebuia sa aiba 7.6m si ma resemnasem cu gandul ca trebuie sa o inmatriculez si ca o sa platesc o gramada de bani plus impozitele aferente. Astazi surpriza............ barca are 6.95cm :). Olandezii au masurat cu tot cu motor care este montat pe un suport ce iese in arata cam 70 cm. De la Capitania Snagov mi s-a spus ca se ia in calcul lungimea ambarcatiunii nu si a suportului de motor deci nu trebuie inmatriculata.

In afara de asta barca arata destul de ok in special in interior. La exterior, in partea de jos vopseaua este cam scorojita. In interior este foarte uscata deci nu cred ca au fost infiltratii deloc.

O sa incep incet incet sa o pun la punct. Am citit alte topicuri si nu pare asa complicat sa o vopsesc, este adevarat sau sunt eu prea increzator?

Vreau sa improvizez un peridoc pentru lansat si scos barca din apa. Tinand cont ca barca asta are doua chile in lateral si una pe mijloc se poate construi ceva decent si stabil? Este cineva pe forum care face asta? Daca nu, sunt ceva schite/desene din care sa ma inspir?

In link sunt pozele facute astazi! http://imgur.com/a/wu5Hg

P/S: din moment ce nu trebuie sa o inmatriculez o sa o duc in Octombrie in Delta pentru o partida de pescuit si o sa o parchez acolo ( Murighiol probabil).

P/S2: Unde gasesc o sapca de capitan? :)) Sunt foarte entuziasmat... nu mai pot, nu stiu cum o sa rezist pana in Octombrie :)

Merci


    Felicitari pentru barca, sa-ti aduca multe bucurii iti doresc !
Imi place starea in care se prezinta, chiar si fara arborada pretul imi pare just pentru ceea ce are si modul in care e intretinuta (daca avea si arborada eram de-a dreptul incantat, insa asta cu vele e doar nebunia mea personala :) ) .
    Pentru a avea idee cata vigoare, sanatate si cata fericire ai putut cumpara cu acesti 1500 de euro, iti recomand sa citesti cate ceva din ceea ce traieste dl. Cubassa la bordul micutului velier Thor, care este folosit (asa cum doresti si tu) aproape in intregime in deplasare cu motorul, in Delta Dunarii si pe bratele acesteia: http://eugencubassa.wordpress.com/category/cuvant-inainte/
Totodata gasesti condensate intr-un "Mic glosar nautic" din "Lumea apelor", unele dintre informatiile necesare unui incepator, despre ce inseamna o barca si termenii incipienti ai navigatiei.  Desigur, aici in forumurile dedicate ai mult mai multe informatii, insa astea le asimilezi pe parcurs :) .
   Asemanarea cazului tau cu  Thor si modul in care este folosit, mi se pare izbitoare, de aceea l-am dat ca exemplu.

Am inteles gluma cu sapca de capitan care de fapt aduce voalat in discutie, nerabdarea primei iesiri. Aici prietenul nostru Thor (colegul de forum, nu velierul :) ) a punctat bine, e necesar un permis de categoria D (necesitate rezultata din puterea motorului nu din dimensiunile barcii ). 

Ma bucura aparitia barcii tale in ansamblul inca modest al detinatorilor de ambarcatiuni de la noi si iti fac o invitatie la o scurta plimbare cu vele, pe barca mea, pe mare sau pe Dunare, unde se va afla ea in acel moment.
  Sunt curios daca vei prinde si alt virus, cat sa cauti o arborada :)
« Ultima Modificare: Septembrie 10, 2014, 05:09:14 am by Florio »

Thor

  • Vizitator
Re: Veliere transformate
« Răspuns #23 : Septembrie 10, 2014, 08:30:47 am »
Am inteles gluma cu sapca de capitan care de fapt aduce voalat in discutie, nerabdarea primei iesiri. Aici prietenul nostru Thor (colegul de forum, nu velierul :) ) a punctat bine, e necesar un permis de categoria D (necesitate rezultata din puterea motorului nu din dimensiunile barcii ). 

 

 :) :) :)

Iulian_m

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Karma: 1
    • Vezi Profilul
Re: Veliere transformate
« Răspuns #24 : Septembrie 10, 2014, 09:03:15 am »
Sa incerc sa obtin permisul inainte de 10 Octombrie. Nu o sa risc nimic. Cica pe 26 se organizeaza sesiune de examen la Giurgiu.

Legat de pretul platit pentru barca. V-am spus ca am platit 1500 dar la suma asta se mai adauga inca 1500 transport din Olanda. Inca mai cred ca pretul a fost ok. Era ideal sa o cumpar din Romania cu 1500 dar cred ca e imposibil. Am vazut o barca asemanatoare care costa 5000 EUR.

Daca intereseaza pe cineva, mai este o barca ca a mea de vanzare la un centru nautic. Omu'cerea 4500 EUR in conditiile in care barca are motor inboard Mercedes, velele si arata foarte foarte bine. M-a sunat ieri sa-mi zica ca o vinde cu 2500 daca vreau.

http://www.avrwatersport.nl/occassions/Euro%20Kruiser%20MK3/370

Acum ma apuc de citit ce mi-a recomandat Florio.



corsarul

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 610
  • Karma: 35
    • Vezi Profilul
Re: Veliere transformate
« Răspuns #25 : Septembrie 10, 2014, 12:58:39 pm »
Cel mai mult i-mi place spatiul pentru odihna al acestor barci !
Cu, sau fara vele, dar sigur cu un motor bun, cred ca o sa petreci zile de neuitat pe acest tip de barca !
Sa o stapaniti sanatos !  ;)

dany

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1205
  • Karma: 65
    • Vezi Profilul
Re: Veliere transformate
« Răspuns #26 : Septembrie 10, 2014, 02:07:19 pm »
Felicitari!Asta-i o barca pe care poti petrece multe zile in Delta fara sa fii nevoit sa cobori pe uscat .I-ti mai iei si o pneumatica mica,daca vrei sa iesi pe maluri mai putin accesibile sau sa pescuiesti pe canale unde nu te poti baga cu asta.Super misto barca!Sigura ,spatioasa,loc de chefuri si de nebunii!!!Ai sa-ntineresti pe barca asta ,crede-ma!

ionitzady

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 904
  • Karma: 49
    • Vezi Profilul
Re: Veliere transformate
« Răspuns #27 : Septembrie 10, 2014, 02:33:20 pm »
I-mi place , bv as sta 1 saptamana pe ea  :P :P :P

Iulian_m

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Karma: 1
    • Vezi Profilul
Re: Veliere transformate
« Răspuns #28 : Septembrie 10, 2014, 03:47:07 pm »
Ai sa-ntineresti pe barca asta ,crede-ma!

Sunt deja tanar ............. si nelinistit.

MBG

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 141
  • Karma: 5
  • www.magavet.ro
    • Vezi Profilul
    • magavet
Re: Veliere transformate
« Răspuns #29 : Septembrie 10, 2014, 03:49:55 pm »
Sa incerc sa obtin permisul inainte de 10 Octombrie. Nu o sa risc nimic. Cica pe 26 se organizeaza sesiune de examen la Giurgiu.

Legat de pretul platit pentru barca. V-am spus ca am platit 1500 dar la suma asta se mai adauga inca 1500 transport din Olanda. Inca mai cred ca pretul a fost ok. Era ideal sa o cumpar din Romania cu 1500 dar cred ca e imposibil. Am vazut o barca asemanatoare care costa 5000 EUR.

Daca intereseaza pe cineva, mai este o barca ca a mea de vanzare la un centru nautic. Omu'cerea 4500 EUR in conditiile in care barca are motor inboard Mercedes, velele si arata foarte foarte bine. M-a sunat ieri sa-mi zica ca o vinde cu 2500 daca vreau.

http://www.avrwatersport.nl/occassions/Euro%20Kruiser%20MK3/370

Acum ma apuc de citit ce mi-a recomandat Florio.


Sa stapanesti sanatos barca si sa te bucuri de ea cat mai mult timp pe apa.
Cu examenul pentru D se gasesc o gramada de teste si material de studiu asa ca "burta pe carte" si bafta la examen.
Daca vrei in viitor sa navigi si cu vele iti recomand sa faci cursurile unei scoli si cu ocazia asta iti iei si "S"-ul.
In cazul in care mai doreste teste/materiale pt C/D da-mi un pm si te ajut cu cea mai mare placere

LIfe is to short to stay on the dock!

 

Recent

Last 5 Shouts:

 

Vali

Octombrie 24, 2018, 07:19:46 pm
 Tutorial de incarcare poze pe servere externe: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2218.msg37910.html#msg37910
 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:32:41 pm
cica functioneaza
 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:31:19 pm
teste - forumul se va bloca in cateva minute, apoi ar trebui sa se restaureze automat
 

Vali

August 07, 2018, 09:49:52 pm
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
 

bobinuta

August 07, 2018, 05:47:51 pm
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new

Show 50 latest
Membri
Stats
  • Total Mesaje Postate: 47825
  • Total Subiecte: 2470
  • Online Today: 97
  • Online Ever: 218
  • (Octombrie 28, 2018, 03:29:22 pm)
Utilizatori Online
Users: 5
Guests: 46
Total: 51
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud