Barca Motocraft SF 490 T

Creat de ovidiu66, Septembrie 12, 2014, 12:29:00 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: Mihaif99 din Septembrie 18, 2014, 03:27:10 AM
Cat costa un Zuk din asta de 20 CP in Romania? Ma gandeam sa imi iau si eu unul. Ar fi ok pentru pneumatica cea mare. M-a uitat pe site-ul Suzuki in Franta si e vreo 4500 Eur  - cam ustura ;)

La sh pretul e undeva in jur de 1500 - motor nou, cu ore putine. Am probat anul trecut motorul asta pe barca lui Ionel (GionyGl), si am ramas foarte impresionat de performanta si silentiozitate. Asta in ciuda faptului ca sunt fan declarat al carburatiei.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ovidiu66

#31
Citat din: Mihaif99 din Septembrie 18, 2014, 03:27:10 AM
Cat costa un Zuk din asta de 20 CP in Romania? Ma gandeam sa imi iau si eu unul. Ar fi ok pentru pneumatica cea mare. M-a uitat pe site-ul Suzuki in Franta si e vreo 4500 Eur  - cam ustura ;)
Ca sa raspund si lui Soso. Am ghicit ca are 110 kg   Pompa e mai grea decat un lower unit normal.  Orucum, sub 100 kg nu are. Ne-a cam rupt bcan l-am urcat in container.

Mihai, asta este lista de preturi si specificatii tehnice la reprezentanta din Romania.(Euronautica)
http://www.motoaresuzuki.ro/motoare-de-barca/DF_20

Vali

In linkul postat de byteworks scrie o chestie interesanta: preturile nu contin TVA si ACCIZA (10 euro/cal putere). Acciza e purtatoare de TVA, deci intai se adauga acciza la pretul motorului (in cazul nostru 200 euro), dupa care se aplica TVA la suma rezultata.
La un motor simplu (fara pornire electrica, fara trim, comanda la maner) - cu cizma lunga, pretul devine deci 2074+200=2274, la care se adauga TVA de 498 euro, deci pretul total al motorului e de 2772 euro.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

romica

Doar motoarele peste 100 cp sunt accizate.

Vali

Multumim Romica, n-am stiut treaba asta. Motivul e ca pana acum nu mi-am cumparat vreodata motor nou de barca :).
Si oricum, in oferta celor de la Euronautica nu scrie (desi ar fi trebuit) ca acciza se aplica doar la puteri peste 100 de cai.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Multumesc.
Punct de karma tuturor BW/Ovidiu/Vali/Romica. E drept, pretul de 4000 includea TVA, dar oricum tot iese mult mai ieftin sa il il cumpar din Romania.
Varianta SH este si ea foarte interesanta, mai ales daca motorul vine cu acte.

Deocamdata sa vad containerul iesit din vama si apoi  totul transportat descarcat cu succes acasa, si am timp sa ma gandesc si la asta.

Eu m-as bucura foarte tare sa nu mai am de-a face cu carburatoare  ;)

ovidiu66

#36
Referitor la asamblarea barcilor prin nituire, am fost intrebat de catre colegi daca sunt probleme la imbinarea componentelor, daca barca ia apa...etc.
Nu am avut nici un fel de probleme, atat cu SL 410 cat si cu SF 490 T.
Imbinarile sunt realizate perfect, nu exista infiltratii, am verificat cu mare atentie, sigilarea este perfecta, nici un strop de apa.
Nu ma pricep la metodele de asamblare ale metalelor, nituire vs. sudare, dar am citit pe net ca nituirea rezista mult mai bine la vibratii, decat sudura.
Exemplul cel mai bun este dat de catre asamblarea tablei la avioane, aceasta fiind nituita.
Aluminiul care se foloseste la barcile Motocraft, l-am studiat in atelier la Romica, nu seamana deloc cu banala tabla din aluminiu moale, pe care o stim cu totii. Este un aluminiu special, de o duritate foarte mare, la prima vedere pare a fi tabla din otel inox.

gabos

Felicitari ovidiu pentru noa achizitie, sunt sigur ca este o barca foarte buna. Am citit mai sus ca ar cantari 120 Kg si tare as fi curios sa vad cum merge cu 40 de cai  ;D ;D.
Vad ca deaja suntem mai multi barcagi pe forum cu barci de aluminiu, si mi-ar place mult sa ne intalnim cu totii intro zi in delta, si nu neaparat doar cei cu barci de aluminiu. Cu cat mai multi cu atat mai bine.
Eu voi ramane la Sl410 din mai multe motive. In primul rand este mai potrivita pentru mine, nu am nevoie de mai mult spatiu pentru ca mergem 2 cu barca si foarte rar 3. In al doilea rand sl410 ofera un raport foarte bun intre consum si viteza, iar de valurile ce se formeaza pe Dunare nu imi este deloc frica cu ea. Am prins vara asta zile foarte agitate, vant apa crescuta si curenti mari in combinatie cu trafic de nave mari si nu am avut deloc emotii.
Oricum SF 490T este o barca superioara de alta categorie pe care nu avem cum sa o comparam cu sl410.
Haideti fratilor sa ne intalnim intr-o zi cu totii, poate vi si tu Vali sa iti faci o impresie, cu siguranta altfel se vad lucrurile prin ochii unui profesionist

ovidiu66

#38
@gabos

Multumesc!
Ai perfecta dreptate,  barca trebuie aleasa in functie de nevoile fiecaruia.
Ma bucur ca ai gasit combinatia care ti se potriveste.


Sosoktm

@ovidiu...daca ai sa poti sa bagi DOAR benzina de la pompele de pe uscat, fara nici o emotie poti sa iei injectie. Benzina din delta e ceva mai cu probleme iar daca alergi mai mult probabil nu poti cara suficienta la pachet. Totusi, merg in delta multe motoare pe injectie fara mari probleme (am vazut ieri si minunatia de yamaha de 350 cai....un sifonier adevarat :))   )  deci ....e o optiune f buna. Asteptam impresii dupa rodaj.

@mihai....inclin sa cred ca benzina de pe la voi, cu etanol in ea, nu face bine la garniturile uzuale sau la aliajul din carb-urile de yamaha. Ar fi interesant de vazut daca vei avea neplaceri si cu asta de aici, dar probabil ca nu va sta motorul suficient nefolosit.

@forumisti...atentie cu mersul pe dunare, am reveni ieri din zona crisan si deja plutea multa multa mizerie/cioate/lemne. Apa este mai sus decat am vazut-o vreodata in perioada asta, dar....sunt si pericole. Grija mare pt cine mai merge pe intuneric in barca mica sau in zone pe care nu le cunoaste, sunt cioate care acum nu se mai vad.

Fritz

asa e...Vin pe Dunare copaci ...busteni semi scufundati...Ieri trecea o gluga de coceni la vale...I-a facut poza nevasta-mea.  Nu e mers mai ales pe intuneric.

bradutzu

nu contest ca este posibil sa mai fie si benzina proasta prin delta dar.....pot spune ca eu am renuntat de mult sa mai car benzina dupa mine in barca si am tot alimentat de la pompele din delta si nu am avut niciodata probleme cu motorul si imi doresc nici sa nu am probleme vreodata si deasemenea doresc ca niciun barcagiu sa nu aiba vreodata astfel de probleme
Sa auzim numai de bine!

Mihaif99

Citat din: Sosoktm din Septembrie 22, 2014, 06:06:06 PM


@mihai....inclin sa cred ca benzina de pe la voi, cu etanol in ea, nu face bine la garniturile uzuale sau la aliajul din carb-urile de yamaha. Ar fi interesant de vazut daca vei avea neplaceri si cu asta de aici, dar probabil ca nu va sta motorul suficient nefolosit.


Soso,
Ai mare dreptate. Pun in general benzina de la shell, care are benzina fara etanol. Dar poate ca de asta am avut problemele pe care le-am avut cand l-am luat second hand. Carburatorul de Yamaha reactioneaza probabil cu etanolul si produce cristale de culoare bleu, care infunda canalele. Noroc ca e un carburator simplu  (3 la numar)  Cel de jos era aproape complet infundat...  cel de sus nu  :)
Mi-am facut o rutina de a pune si fuel stabilizer de cate ori fac plinul. De atunci nu am mai avut probleme.

Ovidiu,
Vad ca Zuk-ul are doua filtre.  Daca mi-ar petrece mult imp in delta, eu as mai instala un filtu separator de apa pe oglinda. daca si atunci apar probleme, as puna si unul pentru injectie tip autoturism. Cu astea totul ar trebui sa fie super OK. Altfel, daca folosesti benzina de la statiile din orase asa cum sugereaza Soso, nu cred ca vei avea  probleme.

ovidiu66

Multumesc Mihai! Este excelenta ideea cu instalarea unui filtru pentru autoturisme.Vad ca si rusii folosesc un filtru suplimentar.
Suzuki DF20A + external fuel filter (топливный фильтр-отстойник)

Pana la primavara o sa merg la vasle, sezonul este pe sfarsit si vreau sa merg la targul nautic din 2015,poate apar lucruri noi.

gabos

De ce la vasle? Nu mai ai motoru de 10 cp? Daca il mai ai sunt sigur ca se descurca cu barca chiar daca nu da un randament foarte bun.