Barca Motocraft SF 490 T

Creat de ovidiu66, Septembrie 12, 2014, 12:29:00 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ovidiu66

Multumesc tuturor pentru interventii.Am citit cu mare atentie tot ceea ce s-a scris, am analizat toate variantele si cred ca aproape am ajuns la decizia finala.
 

Sper ca in decursul acestei luni sa revin cu impresii, poze si videoclipuri.






Ciby

#91
Inainte de a lua decizia finala, trabuie sa-ti povestesc cum sta treaba cu baietii de la RAR si ITP.

In 2007 am cumparat un peridoc, o cazatura cu 1000 lei. Avea acte in regula, ITP, identificare RAR, asigurare, tot.
Cand am ajuns la Tg. Mures, de unde era propietarul, am constatat ca pe talon si in CIV era trecut ca fiind "Remorca marca REMA transport busteni"!
Mai vazusem si eu cum arata o scula de genul, dar asta era pentru barca. Pana la urma l-am luat, dupa o verificare a seriilor, dimensiunilor, etc.
L-am inmatriculat, si surpriza, in talonul nou era trecut "Remorca marca REMA, transport ambarcatiuni" fara a se fi modificat in Cartea de identitate a vehicolului. La primul ITP, baietii m-au trimis la RAR pentru reomologare. N-au acceptat nicio "sticla de vin" pentru rezolvarea "problemei". "Noi trebuie sa remediem neconcordantele astea. O "rezolvam" acum, dar la urmatoarea inspectie ce faceti?". Inainte de asta, eu il reconstruisem dupa nevoile mele. Am luat legatura cu o cunostinta, coleg de facultate cu o gramada din inginerii de la RAR care m-a trimis la un tip. Acesta m-a indrumat sa fac o scrisoare catre director in care sa cer modificarea pe motiv de greseala materiala. Alternativa era reomologarea. M-am interest cat costa si in ce consta reomologarea si decat sa astept mila directorului am preferat alternativa. Am sunat la RAR Voluntari, m-am prezentat cu scula si inginerul de acolo, un tip foarte OK de altfel, mi-a zis din prima: "Daca se incadreaza in dimensiuni o rezolvam, daca nu, vii cu proiect si iarasi o rezolvam. Doua probleme au fost, lungimea, mai mare cu 2cm si inaltimea cu vreo 6. La lungime am motivate cu schimbarea stopurilor iar pentru inaltime a spus ca nu este nicio problema, este masina goala si ridicata de spate. A masurat si ecartamentul, si distanta de la cupla pana la punte. Ultima nu este trecuta in CIV, dar in evidentele lor o au si pe asta. Mi-a completat campul B din CIV in care a trecut un alt numar de omologare. Am mers la politie, alt talon si dupa aceea inapoi la baietii de la ITP. "Vezi Domne' ca se poate".
De aceea insist foarte tare pe corespondenta dintre dimensiunile din documente si cele reale.
Orice modificare vei face, nu o face definitiv! Fa in asa fel incat sa-ti rezolvi problema si in caz de nevoie sa-l poti aduce la stadiul initial. Demontezi repede prelungirea si poti merge la ITP. Daca este mai lung cu 1 metru, va bate la ochi si este posibil sa le dai cine stie ce idei si sa te trimita acasa.
Nu conteaza daca ai montate role, sau sanii pe care sa stea barca, nu conteaza daca ii montezi role laterale, pentru ghidarea barcii, la astea nu se uita. Importante sunt luminile, cauciucurile, seria, franele daca le ai.

dflorin

#92
Dupa ce am citit postarea lui Ciby m-am gindit sa scriu si eu cite ceva referitor la inscrierea sI omologarea unui peridoc adus din Italia. Asta nu face referire strict la problema lui Ovidiu, dar este bine de stiut. Inițial am vrut sa-mi fac singur un peridoc dupa care sa-l imatriculez...nu sa-putut pentru ca cei de la RAR a spus ca trebuie sa-l faca o firma autorizata in urma unui proiect..etc., dupa care am gasit in Italia unul la fier  vechi.Am mers iar la  RAR explicindu-le situatia si dinsii mi-au spus sa aiba musai seria pansonata pe sasiu si placuta de al. cu seri,marca,tipul,si masa remorcii. L-am adus acasa si am inceput reconditionarea...sistem de frinare,  suspensii, roti (la-am gasit ingropat in pamint pina la jumatatea rotilor), instalatie electrica ,cupla. Dupa ce am termnat m-am programat la RAR si dupa doua saptamini am intrat la verificari. Cum spunea si Ciby la masurat peste tot, la cintarit, a verificat frina ( si atasat la masina si cu frina de mina), lumini, catadioptri, serii(pe sasiu si placuta). Astea au fost emotiile la partea mecanica mai  aveam de trecut partea cu actele, practic nu aveam nici o hirtie la mine (din Italia nu mi-a dat nimeni nimic era de la fier vechi)
Tot cei de la RAR m-au trimis la un notar sa fac un act prin care sa reiasa ca nu l-am furat si felul cum l-am dobindit. Dupa toate astea mi-a facut omologare, CI ,la politie certificat de imatriculare, numere, asigurare. In total am platit cam 900 lei. Cam astea au fost peripetiile cu peridocul. In principiu daca peridocul este adus din Italia trebuie sa aiba seria pe sasiu chiar daca nu ai acte pe el si daca este adus din Anglia trebuie act de vinzare-cumparare (cele din urma nu au serie pe sasiu...le pansoneaza RAR-ul). Sper ca nu v-am plictisit cu povestea mea. Cu stima Florin.

momaul

Salut.Eu am construit pina acum 2 peridocuri in regie proprie si am reusit sa le inmatriculez.Bineinteles ca a trebuit sa respect un proiect facut de cineva de la rar pe care l-am platit.Toata suma cu politie cu numere cu tot a costat pina in1000ron.Problemele care pot aparea cu politia sint: greutatea maxima atmisa sa nu depaseasca ce scrie in certificatul autovehicolului tragator si stopurile sa fie ultimele din ansamblu,adica cisma motorului sa nu depaseasca stopurile altfel pot sa spuna ca ai depasit lungimea maxima autorizata(cazuri patite) 

Ciby

Uite, chestia cu depasirea lungimii maxime autorizate n-am stiut-o.
Pai daca ma opreau ei pe mine cand caram de la un depozit vreo 350kg de teava rectangulara de 6m, pusa pe peridoc (lungimea maxima de 4,5m), o puneam greu de tot!

ovidiu66

#95
Multumesc Ciby,sunt foarte utile sfaturile si eu sunt de parere ca este bine sa evitam complicatiile.
Nu o sa modific peridocul, o sa ma injure acum toti colegii care si-au pierdut timpul cu mine pentru a-mi da informatile necesare, dar o sa ma justific din ce motiv am renuntat:

Soso mi-a transmis o informatie geniala, aceea ca un peridoc scurt se manevreaza mult mai usor, iar pentru mine lipsa spatiului de manevra este una reala, sunt sugrumat incepand cu iesirea din depozit si pana cand ajung sa vad barca lansata pe apa.
Sunt conditionat de foarte multe manevre pe care trebuie sa le execut manual, este imposibil sa finalizez lansarea la apa cu peridocul remorcat...nu am "conditii tehnice".

Ieri am probat un peridoc care se potriveste pentru barca mea, suficient de lung, cu puntea montata la o distanta fata de cupla, care mi-ar permite sa transport barca si motorul pe oglinda.
Partea nasoala este ca imi mareste foarte mult raza de manevra, lovesc toti peretii din jur, usile,gardurile, arborii si boschetii.Pe langa asta, este si foarte greu la manevrarea manuala si este necesara roata de sprijin montata pe protap.

Dupa toate acestea, mi-am dat seama ca ansamblul pe care il am, cu peridocul asta scurt, se potriveste cel mai bine nevoilor mele.
Puntea la peridocul meu este montata incat barca sta aproape in echilibru prova-pupa si cred ca trebuie sa compensez cu o greutate in prova(sac nisip, bidon cu apa...etc), pentru a avea greutatea de care amintea Mihai, de 15kg pe cupla.
As putea monta puntea putin mai in spate, dar nu vreau sa maresc deloc raza de manevra, in echilibrul actual manevrez peridocul usor si ca pe un titirez.

Soarta motorului este pecetluita, il voi transporta in portbagaj.

peb5

Dar poti pune motorul in barca. Il asezi un pic mai in fata de rotile peridocului (puntea peridocului), si in felul acesta reglezi si apasarea necesara pe cuiul masinii amintita de Mihai.
Si nu mai ai nevoie nici de balast in prova barcii.

ovidiu66

Citat din: peb5 din Aprilie 03, 2015, 12:52:32 PM
Dar poti pune motorul in barca. Il asezi un pic mai in fata de rotile peridocului (puntea peridocului), si in felul acesta reglezi si apasarea necesara pe cuiul masinii amintita de Mihai.
Si nu mai ai nevoie nici de balast in prova barcii.

SF490T, are trei banchete nituite, la distanta de 90cm si 80cm intre ele si nu am cum sa transport motorul in barca, bordurile sunt inalte iar podeaua este in V.
Singurele variante sunt portbagajul masinii sau oglinda barcii.

Ca si motorizare am ales 2 variante, prefer motor nou din motive de siguranta si garantie si m-am orientat spre un Suzuki de 20cp pe injectie,are 45kg http://www.suzukimarine.com/Product%20Lines/Outboard%20Motors/Products/DF20A_EFI/2012/DF20A_EFI.aspx
il pot ridica singur, sau ma tenteaza rau un Suzuki de 25cp pe injectie, are 63kg si va trebui sa am de fiecare data ajutor la transport-montat pe barca http://www.suzukimarine.com/Product%20Lines/Outboard%20Motors/Products/DF25A/2012/DF25A.aspx

Nu imi dau seama daca este semnificativ un plus de 5cp pentru performanta barcii(viteza, glisare) si daca merita sa ma complic.

Sosoktm

Ovidiu,
daca asta e ce ai decis cu privire la peridoc, atunci iti sugerez sa uiti de 25 cai 4t, NU e chiar genul de motor pe care sa il handralesti prin portbagaj. Ramai la suzi de 20, e suficient inclusiv la drumuri mai lungi si oricum il cam alesesei. Nu cara motorul in barca, nu ai unde sa il asezi usor si sa stea bine la transport.
Grija mare la manevratul peridocului "scurt" cu motorul pus pe barca, daca e echilibrat ok ansamblul pt transport anunci va fi mega dezechilibrat cand pui motorul si lasi barca spre apa. Personal nu cred ca vrei reusi singur , mai ales in locuri neamaneajate.

edit: inca ceva, e mai ok la condus o remorca usoara. Grija mare in portbagaj  daca iei suzi pt  ca are pasticele f f subtiri pe el.

peb5

Cred ca cele mai mici preturi la motoare Suzuki noi sunt aici:
http://www.motoaresuzuki.ro/motoare-de-barca
Diferenta de pret de la 20 la 25 CP pentru un motor nou vad ca este enorma. Platesti inca jumatate pentru cei 5 CP in plus care nu cred ca te ajuta prea mult in cazul in care tu mergi mai mult singur (din cate imi aduc aminte).
La calcule de viteza si incarcare, cel mai bine te poate sfatui Fritz.
Vezi ca Soso a probat de curand un Suzuki DF20 si iti poate da si el amanunte despre comportarea motorului pe o barca de aluminiu.

dflorin

Da Ovidiu,se manevreaza mai usor adevarat, dar cind ai sa dai barca la apa ai sa vezi ca trebuie sa bagi rotile spate de la Skoda in apa si asta trebuie evitat cit mai mult mai ales ca peridocul tau nu este basculabil.

ovidiu66

Situatia mea se clarifica, alesul va fi Suzuki de 20cp, transportat doar in portbagaj.
Credeam ca 25cp mi-ar fi oferit un plus de viteza semnificativ fata de 20cp.

Cu SL410 si motor de 10cp, mergeam cu 35km/ora singur in barca, iar cu 2-3persoane(90+70+60kg) mergeam cu 25-30km/ora.

Sper sa nu am performante mai slabe cu SF490T, cu motor de 20cp, decat cu SL410 cu motor de 10cp.

mariusm piesenoi111

Citat din: dflorin din Aprilie 03, 2015, 04:52:53 PM
Da Ovidiu,se manevreaza mai usor adevarat, dar cind ai sa dai barca la apa ai sa vezi ca trebuie sa bagi rotile spate de la Skoda in apa si asta trebuie evitat cit mai mult mai ales ca peridocul tau nu este basculabil.

Întreb și eu.....de ce trebuie evitat cât mai mult sa bagi rotile spate în apa?
Ca sa știu data viitoare când ploua sa încerc sa nu mai ud rotile.....:(

Fritz

 La remorcile cu sistem de franare ...si mai ales daca sunt bagate in apa sarata ...chiar conteaza. Sabotii de frana ruginesc..se intepenesc ...cablurile la fel. Se gasesc si cabluri din inox ( albastre ...la Knott)..dar numai cablurile.  Cred ca cei mai in varsta ...care au prins ,,dacia 1300" si au schimbat ...reparat saboti de frana stiu cam la ce ma refer. Iar peridocul mai mult sta decat circula.
La remorcile fara franare ...doar rulmentii ar avea de suferit. Ei sunt capsulati , dar nu sunt chiar atat de etansi cat sa lucreze scufundati in apa...mai ales in apa sarata.

Sosoktm

In apa sarata se buleste orice peridoc, mai devreme sau mai tarziu, dar nu cred ca e cazul aici. Ovidiu, cu 20 pe sf vei merge mai rapid ca sl cu 10 ;). Personal prefer ca pe cui sa am sarcina ff usor negativa, adica remorca sa ridice de cupla, deoarece uzual am si portbagajul plin. O "asieta" nasoala a masinii distruge planetarele in timp. Spor