inmatriculare barca

Creat de aditm, Septembrie 14, 2014, 11:38:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Zodiac

In sfarsit , am un nou ''carnet''(de barca) si ''niste numere'' autocolante . Sper ca s-a sfarsit perioada cea mai stresanta !!!

scm_ro

Bravo, felicitari. Cum a fost pana la urma cu inventarul?

DoiNomazi

Citat din: Zodiac din August 28, 2019, 01:23:20 PM
In sfarsit , am un nou ''carnet''(de barca) si ''niste numere'' autocolante . Sper ca s-a sfarsit perioada cea mai stresanta !!!


Felicitari! Stressul pe apa depinde de cum privesti ceea ce faci... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Zodiac

 Cu inventarul a fost simplu ! Am luat mai multe decat trebuia ;D , la cati nervi mi-am facut , nu mai voiam sa existe comentarii .

@DoiNomazi , m-am referit la subiectul acte & stres & alergatura...aiurea...ca sa nu spun urat , nu de stresul de pe ape .

Ca alt stres abia a inceput...cu sonarul nou...ma uit la el ca la un televizor fara programe ;D !

valyxman

SALUTARE! Întreb aici pentru a nu deschide topic NOU. Mai exista vreo varianta de înmatriculare barca cu motor în 2t în Ro? Ma refer perfect legal, nu în Belgia și nu la căpitanii "prietenoase". Ma refer la un 30 cp in 2t. Vreo restricție sau acte necesare funcție de anul de fabricație al motorului?

Vali

@valyxman: pe site-ul ANR gasesti Ordinul 1079 / 2014, aici: https://portal.rna.ro/SiteAssets/Pagini/Legisla%C8%9Bie/%C3%8Enmatricul%C4%83ri-nave/OMT%201079_%202014_%202015%20amb.%20agrem%20inm._%20insp_%20zone%20navig.pdf

La art. 20, alin. 1 sunt scrise exact documentele de care ai nevoie pentru inmatricularea barcii. La punctul b scrie ce acte sunt necesare vizavi de barca si motor:

b) titlul de proprietate asupra ambarcaţiunii şi a motorului/motoarelor ce deservesc ambarcaţiunea;

In concluzie, nu exista dpdv legal nici o restrictie vizavi de 2T sau 4T. 

Problema cu motoarele in 2T este ca nu se mai importa (motoare noi), din cauza unei directive europene despre emisiile de gaze. Singurele 2T noi acceptate la import sunt cele pe injectie - Evinrude, Tohatsu etc.

In schimb, la motoare sh nu exista dpdv legal restrictii, iar cei care obiecteaza sunt obligati sa comunice temeiul legal conform caruia refuza inmatricularea.

Exista niste prevederi privind emisiile de gaze in Hotararea 464 / 2017 (cea care implementeaza noua directiva la noi in tara), dar nu se refera la motoare sh, ci exclusiv la motoarele noi introduse pe piata. Daca organul invoca aceasta hotarare, nu are dreptul legal de a refuza inscrierea unui motor 2T second hand.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gabriel.c

Salut,dacă e cumpărat cu barca ce urmează sa se înmatriculeze nu fac figuri.
Dacă nu ,o să-ți facă figuri la capitanie. Rezolvabile bineînțeles.

valyxman

Am înțeles! Mulțumesc de info!  ;)

aditm

Aici este un link unde se pot inmatricula ambarcatiuni in diferite tari ale uniunii europene, inmatricularea este pe viață doar că, costă 750 euro.
https://www.yachtregistration.company/boat-registration-poland/

12iuli34

Bună dimineața. Bună chestia asta cu Polonia, chiar dacă costă 750 euro. Cel puțin pentru cei care vor să construiască. Nu mai ai nevoie de o mie de bețe in roate de la autoritățile din România.

Florio

Citat din: 12iuli34 din Noiembrie 21, 2019, 08:28:44 AM
Bună dimineața. Bună chestia asta cu Polonia, chiar dacă costă 750 euro. Cel puțin pentru cei care vor să construiască. Nu mai ai nevoie de o mie de bețe in roate de la autoritățile din România.

"Pe viață, dacă nu trăiești mult", cum spunea un medic :D  (oricând se poate modifica legislația)
Este chiar bună, nu mai este nevoie de inspecție, taxe anuale, permis de navigație al ambarcațiunii...
Aici costurile mi le amintesc pe la 450 euro înregistrarea cu inspecția bărcii, taxa de nume. Apoi la 2 ani și jumătate câte o inspecție ( la 5 ani era un nou carnet al bărcii, acum e definitiv) și câte un permis de navigație.
Interesant ar fi de văzut în ce condiții înregistrează stațiile radio montate pe bărci. La noi înregistrarea și atribuirea MMSI are niște costuri. Plus 36 euro/an, taxa.

Toate acestea înseamnă nu numai costuri, ci o grijă permanentă a ceva care expiră și trebuie să-ți consumi timp pentru a plăti și obține prelungirea vreunei licențe ori inspecții. Când știe tot omul că acestea nu înseamnă efectiv nimic. O inspecție nu folosește la absolut nimic, echipamentele pot fi luate de împrumut pentru momentul inspecției. Deci totul se rezumă la integritatea și rațiunea barcagiului, de a avea tot echipamentul necesar.

aditm

Pe langa asta din cate am citit pe site, elibereaza si certificate comerciale la orice ambarcațiune ceea ce la noi se obtine cam greu

Florio

Citat din: aditm din Noiembrie 21, 2019, 12:20:43 PM
Pe langa asta din cate am citit pe site, elibereaza si certificate comerciale la orice ambarcațiune ceea ce la noi se obtine cam greu

Asta nu știu cum se aplică, n-a fost în sfera noastră că n-am făcut agrement comercial.
Posibil ca ANR să aibă vreo măsură internă de protecție a banilor proprii. De genul: certificatele comerciale se eliberează de către....