inmatriculare barca

Creat de aditm, Septembrie 14, 2014, 11:38:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

pelicanul

Prin bunavointa Marinei Eforie am primit pe e mail avizul din pdf-ul atasat.

Conform acestuia "Actele de naţionalitate emise ambarcaţiunilor de agrement până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile până la data expirării acestora, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2016. Pentru preschimbarea actelor de naţionalitate ale ambarcaţiunilor de agrement existente în registre, ca urmare a schimbării formularului, până la data de 31 decembrie 2016, proprietarul/operatorul va achita doar preţul imprimatului."

Aceasta prevedere se regaseste si la art 85 din OMT 1079/2014, modificat prin OMT 920/2015.

Alex1958

Salut,
M-am "lovit" anul trecut de efectele ordinului asta.
Distractia mare nu e ca iti schimba carnetul de ambarcatiune ci ca iti schimba numarul de inmatriculare. Deci mai trebuie sa racai barca, sa achizitionezi si sa-ti lipesti numarul nou.
I-am urat de "bine" emitentului si I-am multumit lui Dumnezeu ca printrun noroc n-a trebuit decat sa racai o cifra din vechiul numar. Si se mai intreaba baietii de la ANR de ce isi inmatriculeaza oamenii barcile prin Belgia. Daca continua pe linia asta vom ajunge si la barci ca la masinile sh cu numere bulgaresti.
Stiu ca unii dintre dansii urmaresc forumurile, dar poate baga si la cap si isi informeaza superiorii!

Intersect

Citat din: pelicanul din Februarie 05, 2016, 10:17:42 AM
Prin bunavointa Marinei Eforie am primit pe e mail avizul din pdf-ul atasat.

Conform acestuia "Actele de naţionalitate emise ambarcaţiunilor de agrement până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile până la data expirării acestora, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2016. Pentru preschimbarea actelor de naţionalitate ale ambarcaţiunilor de agrement existente în registre, ca urmare a schimbării formularului, până la data de 31 decembrie 2016, proprietarul/operatorul va achita doar preţul imprimatului."

Aceasta prevedere se regaseste si la art 85 din OMT 1079/2014, modificat prin OMT 920/2015.

Salut,
Trebuie sa ne schimbam  toti certificatele?Stiu ca mai era o discutie dar nu o gasesc.
Born to fish,forced to work!!!

aditm

   Va salut d-lor, as avea si eu rugamintea la cineva care a inmatriculat barca pe Belgia, sa imi spuna si mie mai exact care sunt pasii ce trebuiesc urmati pentru inmatriculare, am gasit ceva discutii pe aici dar nu prea imi este in clar, rog cine ma poate lamuri si pe mine mai exact, multumesc.

pelicanul

Citat din: Intersect din Februarie 08, 2016, 04:25:35 PM
Salut,
Trebuie sa ne schimbam  toti certificatele?Stiu ca mai era o discutie dar nu o gasesc.
Asa cred...

Intersect

Era o discuție am sa încerc sa o găsesc dacă nu întreb la căpitanie.

Born to fish forced to work!!!

Born to fish,forced to work!!!

catab

         Domnilor, incercand sa ma edific asupra unui aspect legat de inmatricularea unei barci vin cu o  intrebare.
Am cumparat de curand o barca care avea urmatoarele acte: carnet de ambarcatiune de agrement, contractul de vanzare-cumparare intre fostii proprietari (romani), precum si certificatul fiscal care atesta plata taxelor la zi in conditiile inregistrarii ca barca de pescuit-agrement fara motor(impozit anual 21lei).
          Bun, am mers la notar, am facut noul contract de vanzare-cumparare, am mers la fisc si am declarat-o, in aceleasi conditii de impozitare, intrebarea care e...: carnetul de ambarcatiune de agrement prevede ca barca e  cu motor (25cp), dar si proprietarul anterior si eu am cumparat fara motor. Inspectia periodica a barcii ar fi trebuit reinnoita in 2012 si nu a fost. Eu nu o sa folosesc motor mai mare de 20 cp pe barca. E important sa mai trec pe barca numarul de inmatriculare atata timp cat in acest moment ma incadrez in limitele de sub 7m si pana in 20 cp motorizare?

Vali

Salut Catalin, am mutat postul tau aici, fiind mai pe specific topicul.

Eu cred ca te-ai grabit cu actele inainte sa intrebi pe forum ce ar trebui sa faci. Am sa explic imediat si de ce.

Conform OG 74/2006, nu esti obligat nici sa inmatriculezi, nici sa inscrii barci sub 7 metri si cu motor pana in 20 de cai inclusiv.
Asta inseamna ca era cel mai bine ca exact la cumparare sa soliciti Capitaniei de care apartii radierea ambarcatiunii din registrul matricol, pe motiv de neindeplinire a conditiilor obligatorii de inmatriculare (7 metri si peste 20 de cai).

In consecinta, nu mai aveai nici o obligatie sa faci inspectia barcii sau sa desenezi vreun numar pe barca.
Subsecvent, nici nu mai trebuia sa inscrii barca la fisc, conform prevederilor din art. 468, alin. 1 si 2 din noul Cod Fiscal 2016.

Ce ar trebui sa faci acum, cu toate ca sunt sigur ca vei avea de luptat cu obtuzitatea autoritatilor, este exact ce am scris mai sus.

1. Ceri la Capitanie radierea barcii. E posibil sa ai probleme si sa-ti solicite certificat de dezmembrare. Va trebui in acest caz sa insisti si sa ai putere de convingere, fiindca e vorba de un drept al tau. Pregateste-te pentru o lupta de durata.

2. Cu hartia de radiere de la Capitanie mergi la fisc si soliciti scoaterea barcii de pe rolul fiscal. La fel e posibil sa ai mult de luptat cu cei de acolo. Inarmeaza-te cu rabdare si cu fermitate, dar nu uita in fiecare caz sa ramai calm si protocolar.

3. Ca sa fii ok dpdv legal, ce-ti ramane e sa ai tot timpul la tine actele de proprietate ale barcii, motorului, actul de identitate, certificatul de conducator ambarcatiune, si eventual permisul de pescuit.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

catab

Vali merci de raspuns ! Ideea care e....barca e un Boston Whaler 13, care suporta motorizare de pana la 40 de cai. Eu am luat-o intr-o stare jalnica dar deja am inceput reconditionarea si cand o sa fie gata o sa poata suporta lejer si un motor de 40. Ideea e ca daca intr-o zi ma plictisesc de ea sa o pot da cuiva care sa o poata folosi si cu un motor mai mare de 20, ceea ce presupune inmatricularea si cred ca i-ar fi mai usor cu actele actuale. Ceea ce ma interesa acum este daca in momentul cand o autoritate mi-ar controla actele pe Dunare  cu motorul de 20, e necesar sau nu carnetul ambarcatiunii sau faptul ca nu o sa aiba  trecut numarul pe barca atata timp cat ma incadrez sub limitele inmatricularii. Al doilea aspect este faptul ca nu toate sectoarele de Dunare sunt considerate zone de agrement si teoretic nu poti circula decat cu o ambarcatiune inmatriculata. A avut cineva probleme de genul acesta?

Vali

Se vede pe tine traumatismul rezultat din situarea in zona geografica a Brailei :). Sunteti singurii care aveti problema asta cu "zonele de agrement" si circulatia cu barci neinmatriculate doar in asemenea zone.

1. Barca ori e inmatriculata, ori nu. Deci daca vrei sa pastrezi actele actuale de inmatriculare, mergi si platesti impozit, faci inspectia barcii, obtii permisul de navigatie al barcii, pui numarul pe barca, inscrii motorul de 20 pe barca, cu toate taxele pe care le presupun toate operatiunile astea.

Daca nu vrei sa platesti toate aceste taxe, radiezi barca dupa cum ti-am spus mai sus, si ramane in sarcina eventualului cumparator sa reinmatriculeze barca, pe baza actelor de proprietate initiale, plus a radierii barcii.

Nu exista cale de mijloc intre aceste 2 alegeri, decat cu riscul problemelor legale.

2. Nu exista interdictii vizavi de circulatia cu barci neinmatriculate pe apele navigabile romanesti. Singura interdictie a fost impusa acum ceva vreme la Braila, si de atunci se tot plang unii barcagii braileni de problema asta cu "zonele de agrement". Cauta pe forumuri, a fost discutata destul de des aceasta problema. Inclusiv pe topicul unde ai postat initial e detaliata chestiunea.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

momaul

Salut.Dupa ce am citit si rascitit toate legile si regulamentele de aplicare a lor este clar ca barcile pana in 7m si motor pana in 15kw nu necesita nici inmatriculare nici inregistrare.Problema este ca peste puterea de 15kw poti sa alegi intre inregistrare si inmatriculare,care in principiu inseamna cam acelasi lucru cu exceptia faptului ca la inregistrare nu ai dreptil sa arborezi pavilionul Romanesc.Nu am inteles care ar fi diferenta intre cele 2 proceduri din moment ce amandoua i-ti dau dreptul sa navighezi in apele interioare din romania.

mariusbig

Inca o intrebare : cand ies in balta mai iau cu mine si contractele de vanzare/cumparare ale barcii si motorului sau este de ajuns certificatul belgian al barcii in copie/original  sau tradus si legalizat ?

Vali

@momaul: dintr-o discutie cu un capitan sef de port am inteles ca barcile inscrise in registrul de inventar au mai putine drepturi de navigatie decat barcile inmatriculate in registrul matricol.

Astfel, barcile inmatriculate (cu drept de arborare a pavilionului) teoretic nu au limita teritoriala de navigatie, putand pleca din tara oricand si oriunde. Barcile inscrise au drept de navigatie in apele interioare, si mai e ceva vizavi de navigatia doar pe timp de zi in zona costiera, nu mai retin exact. Cel mai bine e de obtinut o clarificare scrisa din partea autoritatii respective de catre cei interesati.

Cu toate astea, dupa cum am scris si in topicul despre barcile neinmatriculate, au fost cazuri cand inclusiv barcile neinmatriculate nu au avut interdictii de navigatie, plecand in Bulgaria pe apa si revenind in tara fara sa se solicite vreun document de inmatriculare.

@mariusbig: parerea mea e sa ai la tine si copiile plastifiate ale actelor de dobandire a barcii si motorului. Prin asta eviti discutii contradictorii cu organul.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Citat din: mariusbig din Martie 17, 2016, 07:20:21 PM
Inca o intrebare : cand ies in balta mai iau cu mine si contractele de vanzare/cumparare ale barcii si motorului sau este de ajuns certificatul belgian al barcii in copie/original  sau tradus si legalizat ?
Eu circul de trei ani numai cu certificatul olandez in original (plus buletinul si permisul de conducere barca) si am fost controlat de mai multe ori, in special la Sf. Gheorghe si la Edighiol, dar si la Mangalia sau Tomis. Nu a fost niciodata nici o problema. Nu este nevoie de traducere sau legalizare a certificatului.

mariusbig

Multumesc pentru lamuriri.