BARCA ALUMINIU

Creat de Nakasone, Noiembrie 25, 2014, 05:18:09 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Bineinteles ca se pot utiliza si pet-uri, dar e mult mai greu de obtinut un volum suficient, adaptat formei santinei la o barca avand fundul in V. Pe cand polistirenul se poate debita astfel ca sa incapa la fix in spatiul ingust de sub paiol.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

peb5

#46
Iar pet-urile se contracta foarte mult la frig (scoate un pet afara din casa pe frigul acesta si vei observa cum se strange). Vei avea o variatie a flotabilitatii functie de temperatura.

Mihaif99

Citat din: dflorin din Ianuarie 15, 2015, 06:19:54 AM
Multumesc foarte mult dl Mihai. In realizarea acestei barci m-au limitat foarte mult lipsa materialelor si a sculelor. M-am aprovizionat in general de la magazine gen Dedeman si Bricostore. Am fost nevoit sa inadesc tablele pentru ca ei aduc numai la dimensiuni de 1/2 sau 1,25/2,5m fapt care am muncit in plus si cel mai important este inestetica barcii, ca restenta nu se pune problema pentru ca sudura in TIG este cea mai buna. Copastia este facuta din profil patrat de 20/20/2mm extrudat si vreau sa fac dupa montarea bancutelor un fel de ranforse din copastie in bancuta. Tabla folosita la partea submersa si oglinda este de 2mm si bordurile din 1,5mm, cornierele din aluminiu extrudat 30/2 si20/2mm.Pe viitor daca m-a juta Dumnezeu vreau sa dispara lonjeroanele acelea înlocuind cu ambutisari in tabla si copastia rotujita (sectiune ovala) care sa vina si in interiolul barcii si mai lata. Din pacate motorul meu este de 8cai si sigur cum spunea-ti si dvs. un 15 sau 20cai ar fi ideal. Am un prieten care are un Jonson de 25cai am sa-i fac o proba si cu acesta(macar la jumatate de turatie) sa-mi fac o idee cam ce motor ar trebui. Cu stima Florin.

As vrea daca se poate sa ne tutuim, asa cum sugereaza si ceilalti colegi de forum. Asta nu implica vreo lipsa de respect, din contra.

Revenind la barca.

Dupa cum arata chines s-ar putea sa gliseze cu 8 cp, poate chiar in 2 persoane.

Cred ca va duce fara probleme 25 CP - doar copastia si oglinda (intariturile) sa tina. Dupa cum am spus copastiile pe barcile de aluminiu pe care le-am vazut, dar si pe barca mea sunt foarte solide.
Cred ca e o idee buna ca ramforsarea oglizii sa vina in podea, din moment ce podeaua e ancorata in toti membri transversali si implicit coaste. Ar trebui sa te gandesti la spatiul de la pupa pentru adunat si scos apa intrata in barca. Acea apa va intra in barca pina la urma : ploaie, un val mare care arunca apa inauntru, o scurgere pe la nituri(nu e mare lucru)  dar trebuie sa scoti cumva apa aia. 
in caz ca decizi sa lasi loc in spate, ramforsarea se poate face partial in chila si partial in podea.
Oricum, vad ca de inspiratie si idei bune nu duci lipsa (am citit si celelalte postari). 
Sa o vedem cat mai repede pe apa !

PS: te inteleg cu costurile. Aluminiul nu e deloc ieftin, iar materialele necesare de sudura, ce sa mai vorbim. Vergele de aliminiu nenumarate.... numai cand ma gandesc cate buteliii de argon ai consumat si ma infior. Poate de aia sunt mai scumpe barcile sudate  ;) Pasiunea e pasiune insa. Succes, si idei bune in continuare !

dflorin

Cred ca o sa ramin pe pompa de santina, podeaua si spatiul ala nu este greu de modificat chiar daca am prins podeaua dar nu stiu (am intrbat mai sus) sint pompe si manuale ca motorul meu nu are alternator pentru incarcat bateria.

dflorin

Mihai.Cred ca am gasit solutia referitor la pompa de santina.(acum mi-a venit o idee).Am o pompa de umflat barci gonflabile, bag furtunul de aspiratie prin podina pina la chila si cel de refulare peste bord si cind este nevoie dau la pompa (pina am sa pun o pompa mai elaborata).

Sosoktm

Dflorin, nu cred ca are rost sa reinventezi roata si sa improvizezi cu pompe de saltea. Fie pompa automata electrica, fie versiunea manuala, adica ispol sau burete. Pentru o barca mai spartana, cum este asta, cred ca ispolul e suficient

byteworks

Eu am avut pe Lynx asa ceva si chiar merge daca sorbul e pus bine; am avut si o pompa manuala tip pompa de umflat pneumatice dar e foarte greu de folosit, se amorseaza greu, e greu de pozitionat tuburile.

Pe amandoua le-am inlocuit pe Bouboulaki cu maxim de succes, si lipsa de stres, cu clasicul ispol si un burete.

dflorin

Multumesc. Am bagat la cap. Florin.

peb5

Florin a incercat sa mai puna poze noi.
Nereusind, incerca sa le pun eu pentru el.

dflorin


bradutzu

arata bine dar dk vrei o parere sincera si directa pune si tu un filmulet cu ea pe apa (in mars)
Sa auzim numai de bine!

dflorin

Bradutu..Trebuie sa o vopsesc si dupa aceea o dau la apa. Sper sa se incalzeasca odata afara. Promit ca am sa pun si filmulet.

bradutzu

cu ce motor intentionezi sa o testezi?
Sa auzim numai de bine!

Fritz

@dlorin ..barca arata frumos.  Probabil va merge mai bine decat cateva barci facute de firme cu ..experienta.  :)
Uite ..atasez si eu ...doua chestii hullNO ..este ce sa nu faci la o barca de glisare ...si hullYes...ce sa faci.
Deci in primul rand unghiul fundului ...unghiul de stelare daca poate varia intre 2 si 25 grade.
  Daca vrei planare rapida cu incarcatura mare ...dar viteza mica ...pe ape linistite ...valuri mici faci unghiul intre 2 si 12.5 grade.  Daca vrei viteza mai mare si siguranta ..la acea viteza mergi pe 15 grade...
Daca vrei viteza pe ape agitate ...15-25 grade. Un V mai adanc preia si socurile mai usor si e stabil dinamic.
  Unghiul V-ului trebuie sa fie constant pe jumatatea spre pupa. Latimea la fel...si redanele longitudinale paralele .Gurnele paralele.
Inca 2 atasamente ..presiunile pe fund in cazul carenei cu V plat (mic) si in cazul V-ului adanc.
  Iti atasez si un exemplu de ranforsare sub paiol. Ranforsarile principale sunt longitudinale . Cele transversale nu ating carena. Sunt doar distantieri.
Ce cred ca i-ar mai trebui barcii tale...flotoare mai mari. Barca plina cu apa si motorul pe ea trebuie sa pluteasca si sa sustina si 4 oameni ...( sau cati zici tu ca transporta) ...care se tin de barca ...Adica ar trebui testata ...Succes...Am schimbat rezolutia la poze ca nu se vedeau .

dflorin

Mulumesc Adi pentru sfaturi. Vezi tu,cind am inceput constructia barcii nu am realizat ca trebuie tinunut cont de atitea specificatii tehnice...recunosc ca am facut-o cam dupa ureche. Acum am inteles cam cum se pune problema si trebuie sa m-a hotarasc cam pentru ce tip de apa sar preta cel mai bine(sau mai bine spus care ar fi scopul ei).Oricum mai este mult de munca pina am sa fac o barca care sa corespunda tuturor cerintelor. In vara asta poate reusesc sa-mi achizitionez un utilaj pentru ambutisat tabla si atunci scap de intariturile alea inestetice. Chiar vroiam sa discut cu tine si i-mi face o mare placere. Urmatoare barca daca o incep am sa m-a consult cu tine daca esti de acord. Polistirenul din chila ar fi undeva pe la 0,20m cubi cam putin recunosc si eu, daca ar fi sa mai adaug si in bancute ar fi undeva pe la 0,474m cubi .Pentru dl.Bradutu motorul neu este de 8cai.