barca laguna 480-modificare cu chile de ruliu

Creat de malasorte, Noiembrie 28, 2014, 12:10:59 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

malasorte

va salut pe toti pasionatii de barci! acum trei ani am cumparat o barca laguna 480 sh si reconditionata de proprietar,care ia confectionat bordurile din profile metalice de rigips si ia mai adaugat un strat de fibra dar nu prea a stiut cum.Prima nelamurire a mea este ca nu stiu de cine a fost fabricata de spat sau plasma!ea are un singur cheson pe mijloc,cel din prova era foarte mic si etans iar bordurile erau f inguste si pe rotund(am vazut-o pe sora ei).banuiesc ca este primul model de laguna fabricat!in rest sunt f multumit de cum merge cu un motor de 10cp si cu doua persoane!Numai ca un prieten bun care se pricepe la constructia de barci ma sfatuit sa-i construiesc doua chile de ruliu in pupa si asa castig si mai multa stabilitate si chiar viteza.Dupa ce m-am informat despre aceste chile m-am hotarat ca in aceasta iarna sa le construiesc!ce parere aveti si ce ma puteti sfatuii pt ca nu as dorii sa fac vreo prostie!VA MULTUMESC SI VA ASTEPT CU OPINII!

Vali

Salut malasorte si bun venit pe forum. Despre modelele actuale de Laguna 480 ale celor 2 producatori stiu doar ca modelul de Plasma e putin mai lat la cuplul maestru (mijlocul barcii), despre modelele initiale nu stiu prea multe. Oricum, o poza e mai concludenta decat oricate descrieri.

Despre modificare: daca in prezent barca se misca bine cu 2 persoane si 10 cai, nu cred ca e cazul de montat chile de ruliu. Banuiesc ca prietenul s-a referit la niste "aripioare" laterale pupa, care sa mareasca suprafata imersa pe care gliseaza barca, si sa-i mai dea ceva stabilitate la giratie.

Problema e ca Laguna 480 are zona fundului concava imediat in fata oglinzii, ca sa o ajute sa se "aseze" mai bine pe apa cand e un singur om in barca, la motor. Asa ca marirea volumului pupa, prin adaugarea aripioarelor s-ar putea sa o faca sa "ingroape" etrava in apa cand se merge in 2 oameni. Am intalnit problema asta la Laguna 430. In plus, adaugarea aripioarelor va inrautati comportamentul barcii la vasle sau motoare mici.

Sa nu uitam ca Laguna 480 a fost conceputa ca o barca versatila, capabila sa indeplineasca satisfacator mai multe cerinte, deci nu stiu daca e oportuna modificarea prin adaugarea "aripioarelor" pupa. Asemenea modificari s-au efectuat direct din constructie la unele barci de la Spat (610 de exemplu), dar motivul a fost dictat de motorizarile mai mari care s-au montat pe acele barci, scopul fiind imbunatatirea comportamentului la giratie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

malasorte

Multumesc vali de parere.am omis sa scriu ca am modificat oglinda si am folosit un placajgreu plus greutatea mea pe spate parca gliseaza cam greu.daca as construii aripioarele mar ajuta la viteza un pic si la stabilitate un pic ar fiii bine.in majoritatea timpului merg singur la pescuit.am mai obsservat ca in a doua parte a sezonului parca barca nu mai merge bine,sta ridicata de prova parca ar avea apa in chesonul din spate dar am verificat si nu are sau motorul nu mai trage bine pt ca pozitia trimului este aceiasi..

malasorte

Nu reusesc sa incarc pozele dupa telefon.o sa incerc cand ajun acasa supa calculator

Vali

Daca am fi cat de cat vecini, ar fi foarte bine, te-as putea indruma "live" (apropo, eu sunt din Galati). Asta fiindca nici treaba aia cu tabla de rigips pe copastie nu suna prea bine :).
Oricum, scrie-ne te rugam tot ce crezi ca e important - ce material ai folosit la oglinda, ce greutate (aproximativa) are barca acum, care e pozitia ei in stationare (cat e de apupata) etc.
Personal nu sunt adeptul modificarii volumetriei unei barci de serie, ci eventual al imbunatatirii distributiei maselor de-a lungul ei. Nu uita in plus ca orice lucrare la geometria barcii ii scade foarte mult valoarea de revanzare, fiindca omul se uita chioras la modificari, fiind greu sa le faci neobservabile.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

malasorte

Personal le fac pt mine modificarile.nu am de gand sa vand barca ebentual sa mi iau un motpr mai mare.materialul folosit la oglinda eate de la o gonflabila ruseasca ai e un placaj greu can 10-12kg plus fibra si stratimatul cam15 kg.cand o scot din apa si o intorc pt a o depozita pt iarna se simte ca e o dirferenta cam mare de greutate intre pupa si prova cu toate ca si la prova in continuarea cheaonului etan am construit un spatiu de depozitare.iar la marginile din profile nu o sa le modific decat atunci cand o sa schimb motorul.cel mult o sa umplu acele profile U cu spuma si le imbrac cu fibra la loc.cand sunt doua persoane in barca daca a doua persoana sta in prova barca aproveaza si imping toata apa si trebuie sa o asez pe bancheta din mijloc ca sa merg cum trebuie.eu sunt din giurgiu

aditm

   Buna , in legatura cu marginile, bordurile barcii v-as sfatui sa nu le faceti din acele profile metalice nici chiar umplute cu spuma, am incercat si eu varianta asta la o barca, e foarte rapid si usor de facut dar nu au rezistenta mai ales cu un singur strat de fibra, eu am facut cu 2 straturi de fibra si sa stiti ca atunci cand m-am proptit putin mai tare in ea a inceput sa trosneasca toata bordura, am dat totul jos si am refacut bordura din placaj de 5mm imbracat cu nu strat de fagure de fibra sau cum ii spune de 3mm si 2 straturi subtiri de fibra (poate va dati seama din poze) si nu mai am probleme doar ca e mai greu de facut si dureaza mai mult, in plus profilul metalic daca e umplut cu spuma si e inchis ermetic cu fibra e posibil ca dupa un an chiar sa rugineasca si sa se manance pe interior din cauza condensului care se face, lucru patit de mine la o alta lucrare, cat despre chile-le despre care spuneti, aveti doua imagini(daca la asa ceva va referiti) luate tot de pe la baietii de pe forum, un model usor de facut si nu neaparat cu telescoape parerea mea, eu am avut pe o barca adusa din germania facute din tabla de aluminiu de 3 mm prinse fix cu suruburi pe oglinda.
  Sper sa va fie de folos, spor la treaba, spor la bani

Vali

Cred ca motivul pentru care barca se aproveaza cu un om pe bancheta prova e concavitatea aia din fata oglinzii. Ai incercat sa mai umbli la trim ? Cu toate ca noi oricat am incercat, Laguna 430 de care spuneam tot se aprova dupa depasirea unei anume viteze.

Oricum, nu trimul este cel care trebuie sa amelioreze asieta, ci distributia maselor, atata vreme cat volumetria imersa e corecta. Poti bineinteles sa adaugi aripioare la pupa, te inspiri de la Laguna 610, sau daca ai nevoie iti aratam cum sa le faci. Eu le-as pune intai provizoriu, as face probe cu barca, si daca mi-ar conveni, abia atunci le-as prinde definitiv pe opera vie.

Despre imbracarea tablei in fibra pe o barca: este o idee nefericita, din multe motive, inclusiv cele scrise de colegul aditm. Suntem aici o mana de oameni care invatam unii de la altii, si incercam sa aplicam cele mai bune solutii la barcile pe care le avem. Oricum, tu decizi ce vei face la barca, dar cred ca sunt alte solutii mai sanatoase decat imbracarea tablei cu fibra si poliester.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

malasorte

va multumesc de sfaturi dar in prima postare am scris ca eu am luat-o la mana a doua iar bordurile le avea facute cu profile de tabla si eu asa le-am lasat numai ca sunt facute de mantuiala sau din necunostinta si aceleasi lucruri mi-au fost spuse si de prietenul meu si va dau dreptate la toti dar daca le modific acum si le pun din lemn o sa ingreunez barca si nu vreau pana nu ii schimb motorul cu unul mai mare.aripioarele o sa le montez temporar si o sa vad cum se comporta.Vali daca ai niste poze cum se construiesc si cum se monteaza as fii foarte incantat sa le vad deoarece imi doresc sa invat cu toate ca are cine sa mi le faca dar o informatie in plus nu strica niciodata!

malasorte

primele trei poze sunt asa cum am cumparat barca.tocmai o adusesem.urmatoarele doua cu primele modificari pe care le-am facut(inaltat oglinda si construit spatiul de depozitare in prova) iar ultimele doua sunt de anul acesta cand i-am modificat si intarit chesonul din mijloc marindui capacul pt a putea baga multe lucruri necesare in el si tot odata am ramforsat barca.promit sa-i inalt prova cand o sa modific si bordurile.

Vali

Majoritatea solutiilor pe care le-am vazut la barci tip Laguna sunt ori niste aripioare piramidale alungite in zona gurnelor la pupa, ori "scobitura" de pe fund in fata oglinzii, mai mult sau mai putin pronuntata.
Totusi, decat sa modific volumetria pupa, eu as proceda in locul tau mult mai simplu: as monta la oglinda 2 tab-uri manufacturate din niste tablite de aluminiu. Le fixezi in pozitia de lucru cu cate un surub, si le rabatezi cand nu ai nevoie de ele. In felul asta vei corecta asieta barcii indiferent de incarcatura sau dispunerea longitudinala a acesteia.
Din surubul respectiv poti regla inclinarea tab-urilor, pana obtii rezultatul optim. Iti poti insemna pozitiile pe surub pentru un om sau 2 oameni in barca etc. In felul asta nici nu afectezi corpul barcii. Daca vrei s-o vinzi (cu toate ca stiu ca nu vrei) dai jos tab-urile si gata. Daca esti interesat de solutia asta, continuam aici pe topic.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

malasorte

Daca poti sa mi pui niste poze!nu-mi dau seama cum sa le fac!

Vali

Nu am poze, cred ca am sa fac un desen. Imagineaza-ti 2 placute din tabla de AL, prinse cu balamale in partea de jos a oglinzii. Le cobori si le fixezi putin mai jos decat linia fundului barcii (sa faca un unghi obtuz cu fundul barcii). Reglezi din surub unghiul ala pana iti convine pozitia barcii. Mai cauta pe forum discutii despre trim tab, sunt si poze pe acolo.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Ciby

Apropos de trim-taburi. Am vazut acum vreo 2-3 saptamani in oferta de la Lidl seturi de tocatoare de bucatarie facute dintr-un plastic destul de dur, cu grosimea de vreo 7-8 mm. Imediat mi-a zburat mintea la aplicatia de fata!
Se gasesc si la alte supermarketuri, imaginatie sa fie si se adapteaza imediat!

Pateras

Este foarte important inainte de montarea trim tabs trebuie montat motorul pe barca,apoi pozitionate aripile in asa fel incat sucesti motorul stanga maxim si dreapta maxim sa nu atinga elicea aripile.La barca lunga 4.8m sant deajuns 23cmx23cm. Eu am gasit dimensiuni si model pe www.lectrotab.com