Arielle

Creat de Alex1958, Decembrie 02, 2014, 10:50:06 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

tiganusmc

Salut Alex ,

Eu am o pompa de santina pe care o alimentez la bricheta si careia I-am pus un furtun si para de dus ... pompeaza fara probleme ;) .

Spor ,

Marius
Fishing cheaper than therapy

Rumpi

Citat din: Alex1958 din Martie 22, 2016, 09:23:27 AM
Va multumesc pentru indicatii.
De la Motorhome am luat setul initial dar prima pompa a crapat in doua saptamani. Pe a doua vreau acum s-o schimb cu a 3-a care are debit si inaltime de pompare ceva mai mare.
Am un montaj cu un robinet cu 3 cai care da apa la chiuveta din cabina sau la dusul de afara.
Problema mea este ca nu pot sa-i scot furtunul si sa-l inlocuiesc cu unul mai lung.
Deci caut numai dusul cu sistemul de cuplare la furtun. Cred ca am sa pun unul pt instalatii sanitare.

Nu inteleg care e problema cu furtunul? Nu poti sa il decuplezi din pompa? E lipit de stutul pompei?
Pentru prelungirea furtunului din poza ai nevoie doar de un stut si inca o cupla rapida. E sistemul gardena, se gaseste la orice praktiker. Ori folosesti cupla existenta si prelungesti furtunul existent, ori tai furtunul dupa stutul pompei si montezi acolo un alt stut pentru cupla rapida si folosesti orice lungime de furtun vrei.

Alex1958

Pompa se inlocuieste simplu. Furtunul ei merge la un robinet cu 3 cai si de acolo la dus sau la chiuveta.
Nu pot sa scot mufa dusului din furtunul vechi. Am incercat cu apa calda rasucire, nu vrea, cred ca este lipita.
As fi vrut sa pastrez dusul dar sa-l pun pe un furtun mai lung. Filetul dusului nu e standard de instalatii.

Rumpi

Acuma am inteles. Probabil e lipita sa nu foloseasca colier sau o mufa mai complicata. Eu vad trei optiuni:

1: Tai mufa veche de pe furtun dupa niplu. Folosesti un cutter sa decojesti furtunul de pe niplu. Ultimele reziduuri le indepartezi cu smirghel. Montezi furtunul nou tot cu lipire.

2. Iei capul de dus in buzunar si mergi la Praktiker, Dedeman, etc. Mergi la raionul de gradina sa cauti o mufa care se potriveste. Ai mari sanse sa gasesti, probabil au folosit un standard pentru furtune de gradina la mufa.

3. Nu gasesti nici o mufa potrivita la raionul de gradina. Cumperi totusi o mufa in care intra capul de dus chiar daca nu se potriveste filetul. Cumperi o bucata de poxilina. Faci un siret subtire, infasori pe filetul dusului, infiletezi mufa peste. Depinzand de ce mufa ai cumparat iti mai trebuie un conector la furtun. De exemplu pentru mufa asta http://www.dedeman.ro/ro/gradina/instalatii-pentru-irigatii/irigatii-supraterane/cuple-si-conectori/conector-robinet-25mm-h-2158.html iti trebuie un conector rapid pe furtun (exista tot galben).

Succes si spune cum ai rezolvat problema.

Alex1958

Salut,
In iarna asta ma gandesc sa vopsesc opera vie la Arielle. N-am vopsit-o deloc de cand am luat-o in 2013 si a suferit o reparatie - in sensul ca am eliminat un aparat de masura care strapungea coca.
Ar fi deci de slefuit excesul de gelcoat de la reparatie, indepartat vopseaua veche, reparat mici zgarieturi in gelcoat si de vopsit cu o antivegetativa. Este evident ca eu n-am calificarea, nici timpul si nici rabdarea sa fac aceste lucrari.
Eu tin barca langa Tulcea. As putea s-o aduc in Bucuresti sau in alta parte - de preferat pe drum, nu mai departe inclusiv Galati- ca sa se ocupe cineva de ea.
Barca este pe peridoc si nu prea imi dau seama cum ar putea cineva face treaba asta fara s-o ridice sau macar s-o mute. Dupa socoteala mea are vreo 1100-1200 kg.
Imi puteti recomanda pe cineva?
Multumesc anticipat!

Alex1958

Salut,
M-am inteles cu "gazda la care imi tin barca sa-mi vopseasca opera vie la Arielle cu antivegetativa. Omul are o instalatie de ridicat si poate sa lucreze pe dedesupt fara s-o taraie pe peridoc.
Mi-a aratat niste barci facute de el cu o vopsea AV ungureasca pe care, zice el, imi garanteaza ca nu se cojeste, crapa, etc. Problema este ca aceasta vopsea dupa aplicare este mata si rugoasa si nu lucioasa si lisa cum este cea pe care o am eu acum (bineinteles cu exceptia microfisurilor si decolorarii care ma determina s-a revopsesc). Omul imi spune ca toate AV sunt asa.
O suprafata mata si rugoasa va creste frecarea cu apa si cresterea consumului de benzina este ultimul lucru pe care mi-l doresc.
Daca toate AV-urile sunt asa prefer s-o vopsesc cu o vopsea de protectie a gelcoatului -cum zice omul ca am acum. Barca mea sta in apa maxim 10 zile la o tura, dupa care iese afara si sta pe peridoc.
Este oare obligatoriu s-o vopsesc cu AV?
Ce vopsea de protectie a gelcoatului imi recomandati ca sa obtin o suprafata lucioasa si lisa care sa micsoreze frecarea cu apa?
Multumesc anticipat!

pelicanul

Exista mai multe feluri de vopsea AV dar despre nici una n-as putea spune ca este "rugoasa". Mata da, sint de acord. :)
Din cite am vazut eu, vopselele AV pentru barci de viteza mare (motorizate care gliseaza) sint (mai) lucioase iar cele pentru barci de viteza mica (vele sau motor in deplasament) sint mate. Nici una din ele nu afecteaza performantele barcii, diferenta este data doar de comportarea vopselei in apa, cele mate avind ca principiu de "functionare" spalarea lenta in timp pentru a avea in permanenta un strat superficial activ contra organismelor acvatice. Daca s-ar folosi o asemenea vopsea pe o barca de viteza spalarea stratului superficial ar fi mult prea rapida si ar exista riscul sa te trezesti fara vopsea. :) Vopseaua AV pentru barcile de viteza mare este mai rezistenta dar se bazeaza tocmai pe faptul ca apa spala depunerile daca barca este folosita destul de des in regim de glisare. Deci nu e indicat sa folosim o antivegetativa pentru barci de glisare pe o barca de deplasament si nici invers.

In cazul tau, daca barca sta in apa doar citeva zile nu ar trebui sa ai nevoie de vopsea anti vegetativa. Dar si asta depinde de locul unde tii barca. Am observat ca in apa de mare (Marea Neagra) cresterea "barbii" pe obiectele neprotejate cu anti vegetativa este mult mai rapida decit in apa dulce (Lacul Razim de ex.)

Alex1958

Salut si multumesc de informatie!
Rugoasa poate este mult spus. Nu este lisa, nu apare ca o vopsea data pe o suprafata chituita ci are mici asperitati si este mata.
Nu am iesit cu Arielle in mare decat pana pe bara Sulina. O folosesc in delta la pescuit iar viteza in glisare nu depaseste 50 km/h, nu ca nu poate ci ca nu ma simt in siguranta. O alta particularitate este ca, dupa ce ne deplasam in viteza la locul de pescuit, stam pe acolo nemiscati zile intregi. Atunci, se depune ceva murdarie sau mazga pe vopsea-in special pe linia de plutire, dar se indeparteaza la spalare sau chiar in marsul de intoarcere.
Daca nu dau anti vegetativa ce vopsea imi recomanzi ca sa prinda bine pe gelcoat (primerul e de la sine inteles!)?
Am de gand sa ma duc la salonul nautic si vreau sa stiu dupa ce ma uit.

pelicanul

Citat din: Alex1958 din Martie 28, 2017, 08:24:53 AM
...................................
Daca nu dau anti vegetativa ce vopsea imi recomanzi ca sa prinda bine pe gelcoat (primerul e de la sine inteles!)?
Am de gand sa ma duc la salonul nautic si vreau sa stiu dupa ce ma uit.

Nu sint specialist in vopsele si e cam greu sa recomand ceva, dar o sa incerc prin prisma experientei mele destul de limitate. :)
Cel mai bun primer pentru gelcoat pe care l-am folosit a fost cel de la Hempel. Este foarte scump, dar l-am dat acum patru ani si inca mai rezista, desi am schimbat vopseaua anti vegetativa de trei ori si am slefuit de fiecare data resturile de vopsea veche cu smirghel de 80. Cind ajung cu smirghelul la stratul de primer deja se vede ca "zboara" mai greu de sub masina orbitala si se schimba si culoarea din albastru in gri, asa ca nu mai insist, si primerul inca rezista... :)
Un alt primer bun dar pentru suprafete metalice este primerul epoxidic anticoroziv industrial de la Kober. L-am folosit pe derivorul metalic (fier) si a rezistat trei ani in apa de mare.
Anti corozivul rosu de la Chrotex (grecesc) a fost o dezamagire, evolutie mult mai slaba dupa numai un an. E adevarat ca este si foarte ieftin. :) Vinzatorul a avut un topic aici pe forum acum un an sau doi.
O vopsea anti vegetativa buna am dat anul trecut, insa din pacate nu pot preciza producatorul sau locul de unde se poate cumpara pentru ca am primit-o de la cineva. Este o vopsea clorcauciuc foarte rezistenta, lucioasa si s-a comportat foarte bine in apa dulce (Razim). Barca a stat patru luni permanent in apa si nu am avut nici un fel de iarba crescuta pe opera vie. Vopseaua e practic neatinsa si am de gind sa o las pe pozitie si anul asta. Stiu ca e produsa in Romania, deci daca gasiti vopsea anti vegetativa pe sistem clorcauciuc pentru rezervoare de apa, nu ezitati sa puneti mina pe ea.
Stiu ca mai exista anti vegetativa de la Jotun (parca Norvegia) dar eu nu am incercat-o. Au fost ceva combinatii aici pe forum pentru a cumpara un bidon mai mare, dar nu m-am lipit pentru ca am fost tot timpul in contratimp. :0
Cam asta e...

iris

#39
Multumesc Vali,multumesc Pelican,ma pun pe cautat.

kir_gutzakis

Vopseaua data de Pelicanul:

NOVACOLOR
B-dul Th. PALLADY 287
Sector 3
021 345 0651

Se face pe baza de comanda, precizand natura suprafetei, culoarea si cantitatea...in principiu ambalajul este de 4 l
"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper

iris


Alex1958

Salutare,
Anul asta m-am dat si eu prin Sporade cu un catamaran. Faina barca gandita si bibilita in detaliu, mi-a placut mult. Am fost o gasca de 8 insi si, desi nu ne cunosteam dinainte, a fost o saptamana reusita.
Dar mi-a incoltit un gand... De ce n-as trage-o eu pe Arielle pana in Grecia si sa ma dau prin insule cu ea.
Am C si D de multi ani si n-ar fi mare lucru sa fac cursurile si sa-mi iau licenta de operator LRC si B-ul- asta despre conducator...
Barca pare a fi adevarata provocare.
Stiu ca a fost gandita pentru navigatie costiera (inland waters and coastal cruising), dar inspectorul RNR mi-a scris pe carnet Categoria de proiectare D si Zona de navigatie I+M/4. ramane sa ma interesez eu la Capitanie si sa vad ce poate fi facut pentru schimbarea categoriei de proiectare si a zonei de navigatie pe carnet.
Intrebarea mea catre stimatii colegi cu experienta mai mare in navigatie cu motorizate pe mare este: pentru a putea naviga costier (B-ul imi va da dreptul sa ies pana la 24 MN in larg) ce trebuie sa mai adaug in configuratia barcii:
-motor auxiliar?
-vinci motorizat si /sau lant la ancora in loc de saula cum am acum?
Am cautat in arhiva mea cererea de inspectie pe care am primit-o de la RNR in 2013 cand am inscris barca- o anexez. Mai sunt aceste cerinte valabile? S-a schimbat ceva?
Multumiri anticipate!

ghrt

După cum ai văzut nu se apucă nimeni să te controleze la greci, nici la categoria bărcii nici la permis.
Din ce am văzut la bărcile lor cu motor, întotdeauna au outboard de rezervă.
Eu aş adăuga o linie de ancoră decentă, care să reziste şi în condiţii de vânt puternic, şi una secundară pt pupa. Ochii pe prognoza meteo şi o carte pilot mai recentă de a lui Heikell. Poţi să vorbeşti prin porturi cu ceilalţi skipperi despre locurile protejate de ancoraj.

AdrianZUZ

Mergi linistit! Nu iti bate capul cu ce scrie pe carnetul barcii (si mie mi-au trecut 3m "ca e periculos dom'le pe mare"). Permis si acte la barca sa ai. Singura regula este - NU DERANJATI! (nici alti colegi de trafic nici autoritatile, ai o problema, incearca sa o rezolvi fara a implica prea multi ... au ceva reguli cretine cu imobilizat de barci care au avut nevoie de asistenta .... desi nu cred ca se si aplica.

Un motor auxiliar nu strica, dar nici nu mori fara el, sunt rute batute si parabatute.
Cu cat ai mai multe sfori cu atat esti mai marinar 8) Ia in calcul 2 linii complete de ancora (40m sfoara + lant + ancora) 2 linii de tarm 40-50m, 2-3 linii 6-7m cu amortizoare pentru cheu, linie flotanta 20m cu o ancora de furtuna.

Vinciul de ancora este frumos ... cat merge ... este pe lista scurta a nevestei, dar cand se strica jucaria sau o dai bine dupa bolovani, nu mai este la fel de fun de recuperat. Nu cred ca merita greutatea suplimentara, dar este un moft interesant.