Basculare outboard

Creat de Pateras, Decembrie 05, 2014, 10:37:58 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Pateras

Am ales barca cu oglinda inalta pe considerentul k,aveam motorul cu cizma de 52 cm,inapoi dau de foarte putine ori,si tin mana pe motor,deoarece intodeauna pe apa scot cuiul de la cizma,acum tot de pe forumuri am luat recomandarea de a merge fara cui,in eventualitatea atingerii vreunui obiect submers sa protejez cizma la impact...

Sosoktm

eu am comentat doar ce spuneai tu , ca trebuie ca barca sa aiba oglinda de minim 51 cm. Nu stiu exact cum e la modelul tau de motor, insa la ce am avut eu pana acum protectia motorului la lovituri nu se face prin scosul cuiului de reglaj din gaurile menghinei, ci prin asezarea pe pozitia "basculabil" a unei parghii. Am dubii ca poate fi altfel , deoarece tot ce am vazut pana acum (cu trim manual) are maneta pe blocat si liber, pozitia liber fiind cea in care poti bascula motorul cu mana. Fie ca aplici forta de basculare pe capac, fie ca o aplici pe cizma (lovitura cu un corp submers) , efectul e acelasi, motorul "sare" si cizma intra in gabaritul barcii.  Cuiul in cauza regleaza exclusiv trimul, astfel incat, daca e scos, inseamna ca vei merge cu motorul exclusiv la prima gaura de reglaj, deci cu motorul "sub barca". Poate pe barcile pe care le-ai avut s-a potrivit, insa la mine a fost potrivit la a 2 a gaura pentru a obtine un trim cat mai aproape de cel dorit. Ca idee, acum chiar am pus intre menghina si oglinda , in partea de jos a menghinei, un distantier de 3 mm ca sa fie totul "laser" :))
Intotdeauna incerc sa nu uit sa pun motorul pe "basculare" cand plec, nu sti cand lovesti o cioata. Acum 2 ture, pe canalul uzlina cam pe unde sunt pensiunile la cormoran mi-a sarit motorul de mama mama, cauza fiind un bidonas de plastic ce plutea bine sub suprafata, perfect invizibil.Cand vrei sa mai sari din gaz cate un plaur e la fel. Deci lasa cuiul unde e si foloseste maneta in cauza ;)


Pateras

ok,inseamna k nu stiu eu sa ridic motorul!,desi am incercat,nu se ridica,sa aiba ceva lipsa?

Sosoktm

M as mira , dar orice e posibil. Relevant este sa te uiti in manualul motorului, cu siguranta exista toate info acolo. Totusi, tu cand vrei sa mergi cu motorul pe pozitia "apa mica" ce faci?? Din ce imi zici nu prea cred ca ai cum

ss

Citat din: Pateras din Decembrie 05, 2014, 09:22:34 PM
ok,inseamna k nu stiu eu sa ridic motorul!,desi am incercat,nu se ridica,sa aiba ceva lipsa?
Vezi ca in mod normal, motorul se ridica daca este pe forward, nu si daca este in neutru!

Sosoktm

Citat din: ss din Decembrie 07, 2014, 06:47:37 PM
Citat din: Pateras din Decembrie 05, 2014, 09:22:34 PM
ok,inseamna k nu stiu eu sa ridic motorul!,desi am incercat,nu se ridica,sa aiba ceva lipsa?
Vezi ca in mod normal, motorul se ridica daca este pe forward, nu si daca este in neutru!
Cum ai tras concluzia asta?

ss

Tu cum crezi? Am incercat in stil romanesc bizonic, dupa care am luat diferitele combinatii si cu forwardul cuplat mi-a iesit, in final am verificat in manualul de utilizare si acolo scrie:

Ciby

Nu prea este logic! Al meu il pot ridica in forward (daca este oprit, ca in mers...) si in neutral. Si asa trebuie sa fie, daca vezi un obstacol in apa, primul pas este sa-l pui in neutral si apoi sa-l ridici.
In reverse este intradevar blocat. Mercury, 20 hp, 4 timpi.
Ce motor ai? Este posibil sa fie din reglaje.

ss

Mercury 25cp EFI

Nici mie nu-mi place, dar astea sunt instructiunile de folosire:

Ciby


Sosoktm

Ss nu te nervoza, ca intrebasem serios. Oricum imi scapa logica bascularii doar in forward...

Fritz

Asa e normal ...Trebuie sa se blocheze numai la mersul inapoi obligatoriu..ca altfel ,cand bagi in viteza se basculeaza motorul peste tine in barca ... :) in neutru trebuie sa-l poti bascula , iar inainte sunt motoare care tot timpul sunt libere sa se basculeze ( in cazul in care lovesti o radacina sa poata sari peste ...si motoare la care poti bloca manual motorul si in pozitia FW. Astea erau motoare in 2T...pana in 40 de cai.
Motoarele actuale blochheaza numai la mers inapoi si sunt libere la rabatat in neutru si inainte.

Vali

Salutare, am separat discutia despre bascularea motorului outboard din topicul despre barca de aluminiu. Rugamintea e sa discutam on-topic, si in caz ca se ramifica subiectele, ori pornim un topic nou, ori ma anuntati si separam postarile cu noul subiect in alt topic.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ss

Citat din: Sosoktm din Decembrie 09, 2014, 08:07:38 AM
Ss nu te nervoza, ca intrebasem serios. Oricum imi scapa logica bascularii doar in forward...

Stai linistit ca ma nervozeaza sistemul, nu intrebarea! Oricum americanii de la Mercury sunt niste genii in viata, sunt mandri de sistemul lor de inversor de sens pe maneta de acceleratie, care-mi pare cea mai stupida chestie, iar asta cu ridicarea motorului doar in forward e motzu' de pe tort!

ziuamarinei

Citat din: ss din Decembrie 09, 2014, 06:35:41 PM
Citat din: Sosoktm din Decembrie 09, 2014, 08:07:38 AM
Ss nu te nervoza, ca intrebasem serios. Oricum imi scapa logica bascularii doar in forward...

Stai linistit ca ma nervozeaza sistemul, nu intrebarea! Oricum americanii de la Mercury sunt niste genii in viata, sunt mandri de sistemul lor de inversor de sens pe maneta de acceleratie, care-mi pare cea mai stupida chestie, iar asta cu ridicarea motorului doar in forward e motzu' de pe tort!

La motorul vechi un Mercury Efi 30 HP , am renuntat la sistemul de inversor de sens pe maneta de acceleratie la cabluri tot tot, si am reusit sa adaptez un maner profesional de Honda cu acceleratie separata , maneta inainte inapoi , contact de pornire , trim , killswich. Intradevar sistemul lor e cam aiurea.
Anul asta am adaptat un maner profesional de Evinrude ETEC la un Suzuki EFI (Suzuki nu avea maner si nu am gasit un maner original).