Colind de pe Gran Wazoo

Creat de Rumpi, Decembrie 25, 2014, 10:08:37 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

home made

apai Rumpi,era timpul,sa-ti fie de harasho !asteptam vesti de la tine.
sa ai bafta de ea !(eu as sugera sa prelungesti concediul ala pina la pensie :)  )
sanatate !...restul se rezolva!

Rumpi

Florio dragule, zi tu repede cum urc eu paviloanele (curtoazie mexican, Q, si flamura cap compas care se usca pe sfoara) pe sarturi fara sa fac pe maimuta. Cruceta e pe la 4m inaltime. Nationala ma gandeam sa o leg de strai-ul pupa cu doua noduri prusice, pentru port am luat un baston (adica o bucata rotunda de lemn de la home depot) si un maner de sertar rotund (pentru varf), ca am tava pentru protdrapel la pupa. Fara saula eu nu stiu cum. Pentru pavilionul Q am gasit pe drum un sac galben de posta, o sa tai din el pavilionu ca are direct si ocheti incorporati.

  Acuma sa incerc sa va raspund la toti. Cat a fost halatu? Pai halatu a fo ieftin rau, ca marinele e scumpe. L-am luat la pret de nimic, nu ajungeau banii sa plateasca omu un an de marina. Pret de 9 luni in marina. Adica patru mii de maidanezi de-a lor.
  Candva demult barca a fost la regate, motiv pentru care are si furleru montat jos de tot de abia incape ancora sub el (cred ca o sa o port legata pe punte, pe rola ei e cam cu cantec), si nu poci pune neam de dinghy pe puntea prova, ca genovezu aproape ca matura puntea. Scotele genovezului sunt pe dinafara sarturilor, iar sinele cu scripeti sunt pe lateralele cockpitului, incep la 10cm in fata lui si merg vo 20 dupa vinciuri. Am si tangon si sina de tangon pe catarg deci spi simetric. Ala normal ar trebui sa aiba vo 40mp, da tare mi ca e mai mare, spre 60. Randa cu balene integrale e taiata full roach, rotund si are sfoara in margine pentru ajustare. Si genovezu are de fapt. Cred ca serveste la ajustarea burtii velei. Din pacate focul nu poate fi reparat asa simplu, va trebui inlocuita toata marginea. Primii 20cm din marginea de cadere sunt moi ca flanela, cu rupturi lungi, de acolo incole vela e ca noua, fosneste si e tapana. Zicea omu ca e si alt material decat ala normal. Da mi-am luat o sula manuala cu bobina in maner, pot imita masina de cusut. Speedy sticher ii zice. Da nu de aia am 12 veste. Sase sunt originale cu barca, format U, umplute cu Kapok. N-au moarte. Patru sunt normale (ca alea de la decathlon) moderne, le-a luat ultimu proprietar acu 2 ani, sunt cu eticheta pe ele. Aia automata idem, da fara eticheta ca a purtat-o cand a adus barca de la San Francisco la San Diego. Mai am o vesta tot U da cu spuma. Mai am potcoava de aruncat si inca doua perne tot de aruncat in caz de MOB (cerinta legala, tre sa ai cate una pentru fiecare). Asa ca in total 15 flotaition divaisuri. Ocupa loc la greu.
Proprietaru a lasat totu pe barca in afara de aragaz, binoclu, casetofon si boxe. Geanta cu haine de schimb (geanta-i faina, West Marine), pantalonii mi se potrivesc cat de cat, adica flutura pe mine, da ii port chiar acum, idem bluzele si tricourile. Un set complet pantalon-camasa-geaca groasa (Thinsulate) de la United Airlines sigilate in punga. Doua seturi complete de echipament de ploaie, unu clasic galben si unu de urgenta de se face cat o borseta plus inca trei geci de ploaie dintre care una mai smechera captusita. Impreuna cu geaca mea Mammut si pantalonii impermeabili Carbondale adusi de acasa se cheama ca sunt dotat pentru orice fel de vreme ploioasa. Adidasii de punte albi de panza sunt marimea 45, asa ca mumu ca io port 40.  Aspiratoru care de fapt e un capac de se potriveste pe galetile lor standard de 20 litrii. Mopuri, perii, maturi, farase, detergent, etc. Cereale de mic dejun. Un desti de rom pe fundu sticlei. O sticla de vin rosu nedesfacuta. Apa plata de la avioane. Un termos de doua kile cu pompa si stut (din ala de se foloste la cafea pe la hoteluri, pompezi si vine lichidu). Zeci de becuri, 5 prelungitoare de diferite lungimi, proiector de mana, 2 telefoane mobile vechi cu incarcatoare si baterii, handsfree fara fir samsung de se potriveste la telefonu meu, ventilator 110V, ceainic electric 110V, ceas cu radio 110V, masina de slefuit delta 110V, patura electrica 110V, o galeata de scule (am cumparat o cutie civilizata ca ma lua dracu cu galeata, contine un set complet de raspile, un set complet de dalti pentru lemn, un set complet de chei fixe-inelare metrice pentru motor, ciocane, sule, cioc de rata 3 marimi, Vise-Grip, cleste de dezizolat, burghie, extractor de suruburi, 3 chei reglabile de diferite marimi, etc.) Sarma de inox 1mm o rola. Ulei de lampa (am si lampile originale cu montaj cardanic pe perete, una mai e pe ulei, ailalta e trensformata pe 110V si nu gasesc portfitil la ea ca e englezeasca Perko). O tona de pungi Zip-Lock. Un sac impermeabil. Filtre de ulei, benzina, impeller pentru pompa de apa de mare, suruburi cate vrei, furtune, ulei de motor, stabilizator pentru diesel sa nu cresca algele . Inca o pompa electrica de santina, capacitate mica. Alte hangarale bulectrice. Un radioemitator de amatori 70cm/2m. Inca un soi de tangon (o teava telescopica de aluminiu ca aia de la trafalet da tapana de 4,8m lungime). Galeti de 20L. Trei canistre de 20L, doua pentru motorina, una pentru benzina. Una nu are dop mama masii. Lacuri, baituri, vopsele, diluant, alcool izopropilic 70%, alcool etilic 98%. Niste epoxi de la West fara intaritor. Lemne de toate marimile (am si o copastie de cockpit de schimb, placaj marin). Smirghel de toate felurile si manusi chirurgicale bugat da nu mi se potrivesc (io mana mica de telectual, el mana mare de mecanic de avioane. motoru porneste la prima cheie daca imi aduc aminte sa rasucesc cheia intai in partea ailalta sa se incalzeasca bujiile incandescente). 2 baterii de 750A plus una mai mica de pornire legate cu izolator si buton selector. Redresor pentru baterii. VHF handheld cu DSCsi GPS care pluteste (pe alanga ala fix vechi). In total 3 lazi de plastic de 100L plus o galeata de 20L cu chestiile de slefuit, plus geanta cu haine si dulapu. Un GPS de mana vechi de vo 2 ani, Bushnell. radiatoru electric cu elementi ceramici cu care ma incalzesc noaptea. Cablu de legat bicicleta o trebuit sa cumpar eu, in schimba avea pompa, far, stop, ochi de pisica, casca si numar de inmatriculare de Honolulu.
Ce am mai luat eu pe langa oale, blide, polonic, spatule si tacamuri:
Motoru la dinghy, impeller de rezerva, diafragme si garnituri pentru pompa de benzina. Are kit nou la carburator deja montat (am jiglerele vechi), mai tre sa iau niste bujii si o cheie pentru ele. Mi-am luat un laptop panasonic Toughbook CF-29 cu 20 de dolari de la centru de reciclari electronice. Plus doua incarcatoare, alti 20 dolari. Pe al doilea l-am luat ca sa ii tai cablurile si sa le pun la un transformator variabil de curent continuu. Intra in el orice cc intre 6 si 40V si scoate cat am fixat eu la potentiometru adica 15,5V. Lampile de 12V au toate prize normale incorporate, asa ca nu folosesc brichete de masina. Am mai luat un radioreceptor chinezesc cu SSB sa aud vremea. Mi-am luat si un receptor TV pe USB ca vreau sa ma bag in SDR, poate sa receptionez AIS cu el. Mere greu ca nu ma prea descurc cu software-ul si am net numa pe telefon. Care se pricepe la treburi din astea radioamatoristice moderne sa dea de stire. Am luat un lecton cu gaz si butanu aferent sa pot lipi bulectrica oricand. Cred ca mai iau niste gaz ca zici ca-i arzator de porc, asa consuma. Am mai luat dyneema si funie de poliester double braid. Dyneema (Amsteel Blue de la Samson) a fost 96 centi picioru aia de 4mm. 9m dyneema inadita cu 10m poliester dau funga. Inaditura sta pe vinci, nu scapa. Asa erau si fungile vechi, numa cu cablu de otel (pentru regate, sa nu se intinda funga). Vinciul de catrag e normal, daca era din ala de cablu puneam dyneema tot. Asa am iesit mai ieftin. Mai tricotez ceva "soft sheckel-i" si gata. Sarma de monel pentru asigurat cheia de lant de la ancora (era acelasi pret cu aia de inox). Tot felul de alte maruntisuri. 3 canistre pliante de 20L si doua rigide de 10L cu robinet. Momentan buncheraju de apa ajunge la 170L. Ca sa rezolv cu buda am luat un colac de buda cu capac care se potriveste perfect pe galeata de 20L. Idealu ar fi o buda din aia ce composteaza ca nu am loc de tancuri de apa gri, si gaura prin care evacua buda (are ventilu si furtunu) as folosi-o sa trag apa de mare la chiuveta cu pompa electrica si robinet separat, si sa las robinetu cu  pompa manuala pentru apa dulce (pe viitoru indepartat).
     
Planurile sunt simple. Momentan am cumparat doua ghiduri pentru coasta pacifica a mexicului si Sea of Cortez. Ensenada sa fac actele (e cu import temporar pe 10 ani si permis de navigare din port in port), viza e pe sase luni (pe loc, ca suntem UE). Sezonu de uragane incepe in mexic prin mai, asa ca pana atunci ma prajesc la mexicani. Prin februarie o sa imi fac ganduri ce fac pe urma. Exista cateva optiuni:
1. Vand barca din nou. (nu prea vreau).
2. Las barca la mexicani si vin sa ma dau (nasol, astia au sezonu in iarna, cand eu as fi la lucru. Avionu ar fi OK, am dat pe Budapesta-L.A. 250 euro cu schimbat avion la Copenhaga, escala 2 ore. Plus marina.).
3. O iau prin Panama catre Caraibe. (scumpa traversarea, sezon de uragane si acolo, saltu peste atlantic lung ca dracu ori prin sud fara vant, ori prin nord cu sanse de furtuna peste 50%. nu prea vreau. Ultima solutie.)
4. Raman in America Centrala (ieftin da cu problemele de siguranta cunoscute, venitu inapoi in sus e teroare.).
5. O iau catinel spre vest, vaz insulele frantuzesti (mancatias sufletu sunt cetatean UE am voie 2 ani la ei daca vreau nu 3 luni ca americanii, nu stiu cum e cu dreptu de munca, ca aia n-au metrou sa cant la trompeta silvuple un franc silvuple), australienii si neo zeelandezii nu ne mai cer viza, sudafricanii la fel. Solutia preferata da nu stiu daca ajung banii. Implica schimbat actele cu unele europene (sa nu ma prinza francezii cu TVA-ul), pus autopilot pe baza de vant (am pierdut unu ieftin second hand), panouri solare (flexibile ca n-am loc de alea fixe), watermaker (home made cu pompa de la spalatoru nemtesc sub presiune, dupa indicatiile nemtilor de pe net), generator (pentru watermaker). Daca e femeie la bord si frigider. Om trai si om vedea.
 
P.S. sunt "en solitaire" adica pe romaneste singur cuc.

lipan

Citat din: Rumpi din Decembrie 26, 2014, 01:45:15 PM
Adica patru mii de maidanezi de-a lor.

Preţ de preţ.
Ţi-a dat şi lumânare?
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Rumpi

Numa suportu pentru ea. De lumanare no mai fo bani.

Florio

#19
Citat din: Rumpi din Decembrie 26, 2014, 01:45:15 PM
Florio dragule, zi tu repede cum urc eu paviloanele (curtoazie mexican, Q, si flamura cap compas care se usca pe sfoara) pe sarturi fara sa fac pe maimuta. Cruceta e pe la 4m inaltime. Nationala ma gandeam sa o leg de strai-ul pupa cu doua noduri prusice, pentru port am luat un baston (adica o bucata rotunda de lemn de la home depot) si un maner de sertar rotund (pentru varf), ca am tava pentru protdrapel la pupa. Fara saula eu nu stiu cum. Pentru pavilionul Q am gasit pe drum un sac galben de posta, o sa tai din el pavilionu ca are direct si ocheti incorporati.

Nu dau sfaturi, doar spun reteta proprie :)
Am legat pavilioanele asa cum e tipicul (cel de club pe sartul babord, cel al tarii tranzitate la tribord, nationalul pe straiul pupa) la nivelul meu, fara sa ma cotopenesc. Dupa aceea am alunecat nodurile in sus (le-am impins) pana la inaltimea la care m-a dus natura proprie :) . Altul mai inalt, mama nu face. Si nici legislatia nu prevede o inaltime anume, deci asa cum le-am pus pe sarturi, a fo' foarte bine. 
Cred ca se vede in pozele croazierei de asta vara.


Mai intreaba pe acolo, se utilizeaza pavilionul Q sa le spui ca esti bine-sanatos, atat timp cat avem statie radio ? Stiu, daca statia nu functioneaza, semnalizeaza steagul galben.... dar e musai? Ma intreb fiindca n-am prea auzit la navigatorii nostri contemporani. 

Mai mult decat de pavilioane m-ar preocupa deflectorul radar si semnalele cu conul si sfera, negre.

Florio

Citat din: Rumpi din Decembrie 26, 2014, 01:45:15 PM

Planurile sunt simple. Momentan am cumparat doua ghiduri pentru coasta pacifica a mexicului si Sea of Cortez. Ensenada sa fac actele (e cu import temporar pe 10 ani si permis de navigare din port in port), viza e pe sase luni (pe loc, ca suntem UE). Sezonu de uragane incepe in mexic prin mai, asa ca pana atunci ma prajesc la mexicani. Prin februarie o sa imi fac ganduri ce fac pe urma. Exista cateva optiuni:
1. Vand barca din nou. (nu prea vreau).
2. Las barca la mexicani si vin sa ma dau (nasol, astia au sezonu in iarna, cand eu as fi la lucru. Avionu ar fi OK, am dat pe Budapesta-L.A. 250 euro cu schimbat avion la Copenhaga, escala 2 ore. Plus marina.).
3. O iau prin Panama catre Caraibe. (scumpa traversarea, sezon de uragane si acolo, saltu peste atlantic lung ca dracu ori prin sud fara vant, ori prin nord cu sanse de furtuna peste 50%. nu prea vreau. Ultima solutie.)
4. Raman in America Centrala (ieftin da cu problemele de siguranta cunoscute, venitu inapoi in sus e teroare.).
5. O iau catinel spre vest, vaz insulele frantuzesti (mancatias sufletu sunt cetatean UE am voie 2 ani la ei daca vreau nu 3 luni ca americanii, nu stiu cum e cu dreptu de munca, ca aia n-au metrou sa cant la trompeta silvuple un franc silvuple), australienii si neo zeelandezii nu ne mai cer viza, sudafricanii la fel. Solutia preferata da nu stiu daca ajung banii. Implica schimbat actele cu unele europene (sa nu ma prinza francezii cu TVA-ul), pus autopilot pe baza de vant (am pierdut unu ieftin second hand), panouri solare (flexibile ca n-am loc de alea fixe), watermaker (home made cu pompa de la spalatoru nemtesc sub presiune, dupa indicatiile nemtilor de pe net), generator (pentru watermaker). Daca e femeie la bord si frigider. Om trai si om vedea.
 
P.S. sunt "en solitaire" adica pe romaneste singur cuc.

Citat clasic :
"Singurel ca mine nu-i, decat puiul cucului" :)

Daca pui la socoteala forta gandului, o sa fii propulsat de zeci de impulsuri Cap-Compasiste ;)

In legatura cu planurile tale, oricare dintre cele enumerate e suficient sa-mi starneasca admiratia si bucuria ca unul dintre noi a plecat in asa aventura!
Despre dotari iti spun ca mi-a fost greu si sa le citesc, dar tie sa le inventariezi si asezi pe toate in cate un loc! Impresionant.
Este inca o dovada a eficientei datului cu vele, pentru cel care apeleaza la metoda achizitiei "used boat".
Bafta in tot ce faci, sunt cu ochii pe Gran Wazoo :)

x_petrolist

Salut Silviu si multumesc pentru colind. Este cel mai fain pe care l-am auzit in ultimii ani : - ). De cum am inceput sa citesc postarea ta mi-am adus aminte de importul temporar in Mexic. Este foarte des mentionat pe cruiser's forum. Ar trebui sa te interesezi si de asigurare. Cit mai stai in US? Ai timp sa vii pina in NJ sa bem un vin si sa  terminam toate produsele de craciun gatite in stil Romanesc?
La Multi Ani tie si tuturor barcagiilor de pe forum.

Rumpi

No, asa o sa fac cu steagurile. Ceva nod special sau orice? Cum le dai jos, tras cu cangea (am si din aia, telescopica)?

Cu planurile om vedea. Oricum de facut trebuia sa o fac, alta data cand? Plus ca eram ipocrit si fata de mine altfel. Doar nu era sa imi iau logan de banii astia.   :)
Lucrurile ma innebunesc, le tot mut dintr-o parte in alta, tot nu stiu unde e cel mai bine pana la urma. Organizez si reorganizez. Da trebe sa recunosc ca am avut noroc la cumparat.
Q se foloseste, reflector radar am (nemontat ca unde fara saula),  con si sfera n-am vazut nici la magazin.

Teoretic duminica ridic ancora. Voiam sa plec de craciun pe 25 da am avut avertizare de vant si val, asa ca am mai platit 3 zile la marina.
Astazi fac ciorba de fasole rosie, cu bacon (capete de la  Aldi Nord zis trader joe aici), ceapa rosie si smantana. Si pita. Daca gasesc si tarhon ar fi perfect. Vine deseara un rus in vizita si vreau sa ii dau de mancare ca l-am cunoscut ieri la sampania de dimineata a vecinei si dupa salut a zis cu ce te ajut si ma dus cu masina cu canistrele sa iau motorina mai ieftina. Dupa care o zis ca azi iese deseara de la lucru si vine sa vada ce fac, cu ce ma mai poate ajuta.
Asigurare fac pe net si scot la imprimanta, asa o zis aia de la firma de asigurari, ca e obligatoriu sa ai RCA mexican, nu mere cu altu. Merci de invitatie, am slabit 5 kile, da aveam de unde.

Florio

#23
Citat din: Rumpi din Decembrie 26, 2014, 11:25:36 PM
No, asa o sa fac cu steagurile. Ceva nod special sau orice? Cum le dai jos, tras cu cangea (am si din aia, telescopica)?



Merge orice nod. Eu am facut nod simplu ce inconjoara sartul...o succesiune de noduri cat sa folosesc ata pavilionului in intregime, sa nu atarne.  De ridicat am ridicat cat mi-a ajuns mana (desi puteam sa imping si cu cangea mentionata de tine). Chiar si impins cu ceva, partea de jos a steagului oricum a ramas la atingerea mainii, aproximativ 2,4m deasupra puntii. Suficient de sus :)
De tras jos il tragi cu ce ajungi, mana sau cange, nodurile aluneca ok pe otelul sartului. Totusi n-au sa vina singure in jos niciodata.

x_petrolist

ti-am trimis nr. de tel pe PM pentru orice eventualitate. iti doresc un voiaj usor.

gvincentiu

Acum am citit si eu ca fusei intr-o zona fara semnal GSM. Esti bestial, amice. Bravo de un milion de ori. Daca eu ma gandeam la asta, ca fiind o varianta de lucru, vad ca tu ai trecut direct la actiune. Parerea mea: ia-o spre vest, chiar daca ajungi mai batran cu o zi decat noi, ăștia de am rămas acasă. Pentru mine esti un deja-vu.
Esti singur pe barca?
Ganduri bune !

ghrt

Felicitări şi distracţie plăcută! Asta este cu adevărat Crăciun fericit, începi un an sabatic pe cinste :-)

mario38

SA-TI DEA DUMNEZEU SANATATE SI PUTERE DE A REALIZA TOT CE VREI  ca mare bine ne-ai facut acum in miez de iarna cind noi stam neputinciosi la gura caloriferului

home made

rumpi,daca stii cum se leaga acul la undita(infasurari repetate pe strai cu tragere prin bucla)poti folosi,la mine a tinut o vara,cum zicea si florio,ridici fanionul cit te tine mina,dupa care stringi(tragi bucla)si poti sa stai linistit.se blocheaza fain.
ps:tai-o spre polinezia si intoarce-te cind I-ti zicem noi,la pensie vii sa-ti aranjezi cu actele,dupa aia pleaca inapoi,poate ne gasim pe acolo la zeama de piper!:))

Rumpi

Merci la toti de urari.
Mai tin minte din copilarie cum se leaga nodul ala, si oricum trebe sa exersez ca am luat o cutie de carlige sa le trag legate dupa mine in speranta sa halesc ceva proaspat. Am luat carlige mici (relativ, ca mie tot mari mi se par in comparatie cu carligu de scobar) si vartelnite de rezista la 36kg ca nu vreau monstrii la expozitie, vreau sa incapa in oala. Mai am sarma de inox pentru forfang (asa am citit pe net ca trebe) si 30 de metrii de paracord. Oi lega ceva carpe colorate de carlig sa imit caracatita, carligu de sarma, sarma de paracord cu vartelnita si sfoara de tachet. Mi-am luat cutit de filetat, sa speram ca o sa il pot folosi.
Ma duc sa fac curatenie generala, maine plec daca tine vremea.
Planurile om mai vedea, ca n-or intrat zilele-n sac.