INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA

Creat de deltasub, Ianuarie 22, 2015, 09:24:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Rumpi

Citat din: home made din August 28, 2015, 10:22:44 AM

"... deja spune multumesc si te lasa'n pace,asta in apele europene,dincolo de balta nu stiu....rumpi poate sa ne spuna mai multe.

Dincolo de balta e fix albina unde e inmatriculata, atata timp cat e inmatriculata la americani.

Trebuie totusi sa facem diferenta intre legislatia UE si cea nationala. Pe scurt UE permite cetatenilor sa inmatriculeze barcile unde vor atata timp cat sunt rezidenti. Din punct de vedere UE nu conteaza unde e inmtriculata barca. Problema sunt legislatiile nationale. Aici fiecare cu legea lui, inmatriculari, inspectii, etc. In plus pe langa legislatia privind inmaticularile avem una complet separata privind impozitarea. Dat fiind ca impozitarea bunurilor mobile este legata de rezidenta, cetatenia nu conteaza. Adica daca ai barca inmatriculata aiurea in lume dar buletin de romania nu ai o problema cu ANR ai o problema cu primaria si ANAF deoarece daca nu platesti impozit pe bunul din dotare esti evazionist.


Vali

Citat din: Rumpi din Septembrie 02, 2015, 09:58:15 AM
In plus pe langa legislatia privind inmaticularile avem una complet separata privind impozitarea. Dat fiind ca impozitarea bunurilor mobile este legata de rezidenta, cetatenia nu conteaza. Adica daca ai barca inmatriculata aiurea in lume dar buletin de romania nu ai o problema cu ANR ai o problema cu primaria si ANAF deoarece daca nu platesti impozit pe bunul din dotare esti evazionist.

Uite ce scrie in (inca) actualul Cod Fiscal:

CAPITOLUL IV
Taxa asupra mijloacelor de transport
Art. 261

Reguli generale

(1) Orice persoană care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat/înregistrat în România datorează un impozit anual pentru mijlocul de transport, cu excepţia cazurilor în care în prezentul capitol se prevede altfel.


Problema este exact acel "trebuie înmatriculat/înregistrat în România". Daca scria "este înmatriculat/înregistrat în România" era simplu, n-aveai nici o treaba cu impozitul la o barca sub alt pavilion.
Cel mai bine, pentru a se evita probleme pe viitor, este sa se obtina un punct de vedere al fiscului vizavi de interpretarea acestui articol. Iar asta vizavi de pavilion strain in general, nu neaparat dintr-o tara UE precum Belgia sau Olanda.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Moshu

Cercul vicios tipic romanesc ... In legislatia in vigoare scrie ca "trebuie" dar, in realitate, ambarcatiunile (cel putin) pot fi inmatriculate oriunde in EU. In concluzie, ar fi interesant de aflat cum ar putea ANAF si/sau primariile sa oblige pe cineva sa-si inmatriculeze barca aici si nu in alt sta membru EU  ;)
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

Rumpi

Primaria si anaf nu au nici o treaba cu inmatricularea, au cu impozitul. Din punctul lor de vedere poti sa inmatriculezi barca si in anctartica, impozit platesti la primaria din buletin. Si da pot sa te oblige, si da e fix la fel si in alte state din UE pentru ca legislatia privind impozitul e nationala si nu va fi armonizata.
Singura scapare e sa nu ai buletin, adica sa fi cetatean roman cu domiciliul in strainatate. Atata timp cat nu predai C.I. la ambasada si primesti stampila crds in pasaport esti rezident in romania si statul roman are dreptul sa te impoziteze. La fel cum are dreptul sa iti impoziteze cu 16% veniturile obtinute oriunde in lume, etc.
Confuzia oamenilor vine cred in principal de la faptul ca barcile sunt bunuri mobile (la noi ca in alta parti sunt imobile) si se creaza impresia ca daca e inmatriculata aiurea nu mai e romaneasca. Daca ai casa in romania platesti impozit la primarie indiferent unde stai tu de fapt. Impozitul il platesti pe baza actelor care te identifica drept proprietar, (factura, contract, etc.). La bunurile mobile situatia e la fel, impozitul se datoreaza pe aceasi baza si se plateste la organul competent.
Singura solutie sa fii legal si cu buletin e sa nu detii tu barca ci sa detii entitatea care detine barca, adica exact ce se face in cazul pavilioanelor de complezenta comerciale. Eu roman detin o firma fara activitate in tara XYZ unde e inmatriculata barca. Detinatorul barcii, adica firma, nu e rezident roman (ca are adresa de cutie postala din tara XYZ) si eu patron roman nu datorez impozit la stat ca firma nu are activitate si nu face profituri.

Parerea mea e ca in practica anaful nu va veni pe capul cetateanului obisnuit decat daca un binevoitor ii indruma anume sau fenomenul ia o asemenea amploare incat sa devina problema publica. Ati vazut voi anaful pe capul alora cu masinile inmatriculate in bulgaria?

pelicanul

Citat din: Rumpi din Septembrie 02, 2015, 07:49:36 PM
......................................
La fel cum are dreptul sa iti impoziteze cu 16% veniturile obtinute oriunde in lume, etc.
...........................

Rumpi, cu tot respectul, in problema aceasta ai lipsuri mari la pregatirea de lupta si politica! :)
O nava inmatriculata in Belgia (de exemplu...) trebuie inmatriculata si in Romania? Sau nu? :) Ma rog, asta e discutabil...  ;)
DAR:
Pentru cladiri sau terenuri se plateste impozit la primaria de care apartine cladirea sau terenul, indiferent de domiciliul, rezidenta sau nationalitatea proprietarului.
In ceea ce priveste plata impozitului pentru veniturile realizate in strainatate, exista tratate pentru evitarea dublei impuneri: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Conventii/Conventii.htm Acestea se refera la veniturile realizate de rezidentii romani in strainatate. Daca ai rezidenta (inclusiv rezidenta fiscala) intr-un alt stat si obtii venituri acolo, nici nu se pune problema sa te mai urmareasca fiscul roman, chiar daca esti in continuare cetatean roman.
Nu le mai dati idei celor de la ANAF, :) ca oricum vroiau sa modifice legea, ca sa plateasca si diaspora contributiile pentru sanatate si pensii.

Moshu

 
Citat din: Rumpi din Septembrie 02, 2015, 07:49:36 PM
Primaria si anaf nu au nici o treaba cu inmatricularea, au cu impozitul. Din punctul lor de vedere poti sa inmatriculezi barca si in anctartica, impozit platesti la primaria din buletin. Si da pot sa te oblige, si da e fix la fel si in alte state din UE pentru ca legislatia privind impozitul e nationala si nu va fi armonizata.

Spuneam de primarie si anaf pentru ca numai bunurile mobile inmatriculate/inregistrate sunt supuse impozitarii ...
S-ar putea sa ma insel dar, din cate stiu, NU poate nimeni sa te oblige sa platesti aici impozitul pentru un bun mobil inmatriculat intr-un alt stat. Si asta pentru ca rezidenta bunului mobil este in statul in care a fost inmatriculat, prin/in orice alt stat fiind doar in trecere/circulatie ;)

N.B. la imobile/cladire e alceva, alea nu pot circula  :)
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

Rumpi

Stiu ca exista conventiile respective, la fel cum stiu ca daca ai venituri in state cu care nu avem conventie esti supus impozitarii pe primii 3 ani indiferent de stabilirea rezidentei in tara respectiva. De asemenea trebuie sa iti inregistrezi la anaf rezidenta fiscala in strainatate ca sa te scoata din evidenta la noi si sa te reinregisrezi la restabilirea in romania. Tot conform legii romane la stabilirea rezidentei in strainatate teoretic te duci la ambasada/consulat, predai C.I. si ti se trece rezidenta in pasaport. Problema e complicata de faptul ca statele U.E. recunosc C.I. ca document de calatorie si mai nimeni nu mai face asta. E o situatie aiurea care inca nu e rezolvata. Problema apare periodic la alegeri cand sute de mii de rezidenti romani din strainatate apar pe listele electorale permanente din localitatile de resedinta deoarece pe hartie sunt rezidenti romani, evidenta populatiei neavand habar de faptul ca ei stau altundeva pentru ca nu au predat C.I.
Oricum noi aici nu vorbim de rezidenti in strainatate ci de rezidenti in romania care folosesc un bun mobil in romania. Exemplul cu impozitarea veniturilor l-am dat ca sa se inteleaga ca statul are dreptul de a impozita, indiferent daca face asta sau are conventii prin care renunta la asta, dreptul exista si nu are treaba cu U.E.

O barca (sau alt bun mobil) care trebuie inmatriculata pentru a putea fi folosita se impoziteaza atata timp cat este inmatriculata. Daca nu e inmatriculata nu se impoziteaza. Poti sa ti in curte ce vrei daca nu folosesti bunul (si implicit nu e inmatriculat) nu platesti impozit.
Conteaza de asemenea unde e folosit bunul respectiv. Daca cineva constata ca un bun inmatriculat este folosit preponderent in alta tara decat cea in care e inmatriculat tara de rezidenta poate cere inregistrarea si impozitul in locul unde e folosit. Legislatie in acest sens exista in multe state din U.E. inclusiv in Romania. Nu se prea aplica in cazul barcilor deoarece multi isi tin barca in marine in alte tari si tarile respective beneficiaza de pe urma lor asa ca nu vine fiscul pe capul oamenilor. Se aplica adesea in cazul masinilor deoarece acolo statul nu castiga nimic. Inainte de U.E. situatia era clara, erai rezident in alt stat si aveai masina cu tine trebuia sa o radiezi si sa o reinmatriculezi in statul de rezidenta. Acuma cu U.E. si Schengen situatia e de fapt la fel, dar nu se mai poate controla intrarea si iesirea bunului de pe teritoriul national. Dar in tarile "civilizate" precum germania & co. nu poti folosi masina inmatriculata in alt stat decat 6 luni, dupa care vine nenea de la fisc si zice radiat si inmatriculat la noi plus impozit si asigurare nemteasca ca masina e rezidenta in germania. Asa ca daca te parasc vecinii o imbulinezi. De barci nemtii nu se leaga ca ei nu platesc impozit pe barci.
O barca inregistrata in Belgia si folosita in mod normal in romania nu e "in trecere" e rezidenta in romania. Iar daca proprietarul nici macar nu e rezident in alt stat atunci deja e evaziune clara deoarece nu poate argumenta ca e rezident in Belgia si are si el o barca in Romania pe care o foloseste in concediu. Dar repet, fara indicatii clare nu o sa vina nici dracu pe capul vostru asa ca riscul e mic.

Moshu

Citat din: Rumpi din Septembrie 03, 2015, 09:56:24 AM
O barca inregistrata in Belgia si folosita in mod normal in romania nu e "in trecere" e rezidenta in romania. Iar daca proprietarul nici macar nu e rezident in alt stat atunci deja e evaziune clara deoarece nu poate argumenta ca e rezident in Belgia si are si el o barca in Romania pe care o foloseste in concediu. Dar repet, fara indicatii clare nu o sa vina nici dracu pe capul vostru asa ca riscul e mic.

Nu vreau sa polemizez dar cred, totusi, ca te inseli.
O barca inmatriculata in Belgia sau in orice alt stat e rezidenta in statul respectiv, nicidecum in Romania. Si tot statului respectiv i se datoreaza impozitul aferent, daca e cazul, dar nu Romaniei. De fapt asta e si motivul pentru care sunt atatea nave cu pavilion de complezenta care fac, de exemplu, alimbari pe Dunare, proprietarii lor nedatorand statului roman niciun impozit pentru nava (bun mobil) ci doar pentru activitatile economice desfasurate aici (daca e cazul si nu se aplica regula evitarii dublei impuneri).
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

pelicanul

Pentru a evita orice polemica cea mai buna metoda este cea recomandata de Vali: adresa catre autoritati si publicarea raspunsului aici.
Avem nevoie de un proprietar de barca inmatriculata in Belgia (de exemplu  ;) ) care sa mearga la fisc si sa intrebe: "Am o barca inmatriculata in Belgia, mai trebuie sa o declar la d-voastra? Daca da, de ce, pe ce baza legala?"
Se ofera cineva?  :) :) :)
Nu va inghesuiti, asteptati modificarea codului fiscal...  :) :) :)

mariusm piesenoi111

Citat din: Rumpi din Septembrie 03, 2015, 09:56:24 AM
Stiu ca exista conventiile respective, la fel cum stiu ca daca ai venituri in state cu care nu avem conventie esti supus impozitarii pe primii 3 ani indiferent de stabilirea rezidentei in tara respectiva. De asemenea trebuie sa iti inregistrezi la anaf rezidenta fiscala in strainatate ca sa te scoata din evidenta la noi si sa te reinregisrezi la restabilirea in romania. Tot conform legii romane la stabilirea rezidentei in strainatate teoretic te duci la ambasada/consulat, predai C.I. si ti se trece rezidenta in pasaport. Problema e complicata de faptul ca statele U.E. recunosc C.I. ca document de calatorie si mai nimeni nu mai face asta. E o situatie aiurea care inca nu e rezolvata. Problema apare periodic la alegeri cand sute de mii de rezidenti romani din strainatate apar pe listele electorale permanente din localitatile de resedinta deoarece pe hartie sunt rezidenti romani, evidenta populatiei neavand habar de faptul ca ei stau altundeva pentru ca nu au predat C.I.
Oricum noi aici nu vorbim de rezidenti in strainatate ci de rezidenti in romania care folosesc un bun mobil in romania. Exemplul cu impozitarea veniturilor l-am dat ca sa se inteleaga ca statul are dreptul de a impozita, indiferent daca face asta sau are conventii prin care renunta la asta, dreptul exista si nu are treaba cu U.E.

O barca (sau alt bun mobil) care trebuie inmatriculata pentru a putea fi folosita se impoziteaza atata timp cat este inmatriculata. Daca nu e inmatriculata nu se impoziteaza. Poti sa ti in curte ce vrei daca nu folosesti bunul (si implicit nu e inmatriculat) nu platesti impozit.
Conteaza de asemenea unde e folosit bunul respectiv. Daca cineva constata ca un bun inmatriculat este folosit preponderent in alta tara decat cea in care e inmatriculat tara de rezidenta poate cere inregistrarea si impozitul in locul unde e folosit. Legislatie in acest sens exista in multe state din U.E. inclusiv in Romania. Nu se prea aplica in cazul barcilor deoarece multi isi tin barca in marine in alte tari si tarile respective beneficiaza de pe urma lor asa ca nu vine fiscul pe capul oamenilor. Se aplica adesea in cazul masinilor deoarece acolo statul nu castiga nimic. Inainte de U.E. situatia era clara, erai rezident in alt stat si aveai masina cu tine trebuia sa o radiezi si sa o reinmatriculezi in statul de rezidenta. Acuma cu U.E. si Schengen situatia e de fapt la fel, dar nu se mai poate controla intrarea si iesirea bunului de pe teritoriul national. Dar in tarile "civilizate" precum germania & co. nu poti folosi masina inmatriculata in alt stat decat 6 luni, dupa care vine nenea de la fisc si zice radiat si inmatriculat la noi plus impozit si asigurare nemteasca ca masina e rezidenta in germania. Asa ca daca te parasc vecinii o imbulinezi. De barci nemtii nu se leaga ca ei nu platesc impozit pe barci.
O barca inregistrata in Belgia si folosita in mod normal in romania nu e "in trecere" e rezidenta in romania. Iar daca proprietarul nici macar nu e rezident in alt stat atunci deja e evaziune clara deoarece nu poate argumenta ca e rezident in Belgia si are si el o barca in Romania pe care o foloseste in concediu. Dar repet, fara indicatii clare nu o sa vina nici dracu pe capul vostru asa ca riscul e mic.

Salutare Dom'Profesor

Intrebare,
daca barca este inmatriculata in Belgia si ma duc eu frumusel cu factura barcii si a motorului la Primarie( fara alte acte ale barcii legate de pavilion s.a.m.d.) si o trec pe rolul meu?Am mai facut asta dar cu o barca pe care am inmatriculat-o apoi in Romania.
Se intrezareste vreo problema?
Astfel am pavilion Belgian si nu sunt nici evazionistul cel rau,nu?

pelicanul

Citat din: mariusm piesenoi111 din Septembrie 03, 2015, 02:40:32 PM
Salutare Dom'Profesor

Intrebare,
daca barca este inmatriculata in Belgia si ma duc eu frumusel cu factura barcii si a motorului la Primarie( fara alte acte ale barcii legate de pavilion s.a.m.d.) si o trec pe rolul meu?Am mai facut asta dar cu o barca pe care am inmatriculat-o apoi in Romania.
Se intrezareste vreo problema?
Astfel am pavilion Belgian si nu sunt nici evazionistul cel rau,nu?
O chestie foarte interesanta... Daca tot faci chestia asta, spune-le de la bun inceput ca barca va avea (sau are deja) pavilion belgian. Sint foarte curios ce vor raspunde cei de la fisc.
Din cite stiu eu, inainte de a merge la fisc trebuie sa mergi la capitanie pentru inspectie si incadrarea barcii. Cu fisa de inscriere te duci apoi la fisc si, dupa ce iei stampila de acolo, inapoi la capitanie pentru inmatriculare.
Cei de la capitanie stiu sigur ce vor raspunde, pentru ca am intrebat. Daca barca are pavilion strain (olandez, in cazul meu) nu mai este necesara nici o alta formalitate, actele de Olanda sint perfect valabile. Aveti grija doar sa arborati pavilionul Romaniei la cruceta tribord. Nu vad de ce ar fi altfel pentru Belgia.
Daca nu le spui ca barca are deja pavilion belgian te poti trezi cu doua pavilioane. Se mai practica in unele contracte pe termen lung pentru navele comerciale, dar nu vad cu ce te-ar ajuta pe tine treaba asta...  :)

mustatza

strict legat de impozit

cand am cumparat barca din IT am declara-o la fisc ca barca fara motor si platesc 17lei/an impozit.
ulterior am inmatriculat-o in Belgia.

Rumpi

#87
Citat din: Moshu din Septembrie 03, 2015, 10:28:14 AM
Nu vreau sa polemizez dar cred, totusi, ca te inseli.
O barca inmatriculata in Belgia sau in orice alt stat e rezidenta in statul respectiv, nicidecum in Romania. Si tot statului respectiv i se datoreaza impozitul aferent, daca e cazul, dar nu Romaniei. De fapt asta e si motivul pentru care sunt atatea nave cu pavilion de complezenta care fac, de exemplu, alimbari pe Dunare, proprietarii lor nedatorand statului roman niciun impozit pentru nava (bun mobil) ci doar pentru activitatile economice desfasurate aici (daca e cazul si nu se aplica regula evitarii dublei impuneri).

Se poate sa ma insel, nu zic nu. Stiu ca in cazul autovehicolelor e specificat clar ca un autovehicol cu nr strain are voie sa circule doar 90 zile in tara (Cod rutier art. 82, alineat 4.

@marius
Asta cu impozitul e de intrebat la primarie, nu stiu ce sa zic. Mai ales ca fiecare primarie cu legea ei.

@pelicanul
Nu stiu ce ti-au spus aia de la capitanie dar eu cred ca se inseala. Nu pentru ca nu ar fi perfect valabile actele olandeze ci din cauza legii romane. Citez din Ordinul MT nr 1079/2014 in vigoare de la 27.09.2014.
"Art. 16, (2) Dreptul de a arbora pavilionul român se acordă:  a) ambarcaţiunilor de agrement deţinute în proprietate de persoane juridice sau fizice române;
Art. 17 Proprietarii/Operatorii prevăzuţi la art. 16 alin. (2) au obligaţia de a înmatricula ambarcaţiunile de agrement, conform prevederilor prezentului ordin, înainte de a le pune în navigaţie sau în exploatare."

Scrie la art. 17 ca "ai obligatia" "conform prezentului ordin" adica nu cum vrei tu. Noroc ca nu stie don capitan. Daca iti da in scris cu semnatura si stampila, esti om.

Momentan problema ramane bineinteles impozitul care e prohibitiv si unde din pacate la normele metodologice ale actualului cod fiscal scrie doar atat:
"115^1. Sub incidenţa prevederilor de la art. 263 alin. (7), rândul 4 din tabel, respectiv, nave de sport şi agrement, se include orice ambarcaţiune, indiferent de tip şi de modul de propulsie, al cărei corp are lungimea de 2,5 m până la 24 m, măsurată conform standardelor armonizate aplicabile şi care este destinată utilizării în scopuri sportive şi recreative definite de art. 2 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 2195/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă şi/sau punere în funcţiune a ambarcaţiunilor de agrement." Alta definitie nu am gasit, si definitia asta e de cacao. Singura portita de scapare e sa intri sub incidenta art. 262 (scutirile) litera b) "navele fluviale de pasageri, bărcile şi luntrele folosite pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul în Delta Dunării, Insula Mare a Brăilei şi Insula Balta Ialomiţei;" deoarece la norma metodologica zice "102. Prin sintagma folosite pentru transportul persoanelor fizice, prevăzută la art. 262 lit. b) din Codul fiscal, se înţelege folosirea atât pentru activităţi ce privesc necesităţile familiale, cât şi pentru activităţi recreativ-distractive." Localitatile cu scutiri le stabilesc prefectii. Ar fi deci de gasit localitatea si stabilit domiciliul la locul faptei, dupa care esti bastan.

Dupa ce am fost atata off topic ma repet: parerea mea este ca in practica daca ai acte straine nu o sa aiba nimeni treaba cu tine pentru simplul motiv ca autoritatile n-au habar.

mariusm piesenoi111

Pai cu Primăria știu exact cum e.
În cazul bărcii precedente am fost cu o fisa trimisa pe mail de către cei de la căpitanie  (înainte de a înainta orice fel de act....doar le-am anunțat intenția de a inmatricula o barca și au zis ca primul pas e la fisc.
Am mers la primărie cu factura bărcii și a motorului și au făcut încadrarea și înscrierea pe rol.8RON impozit.Anual.
Am protestat puțin dar pana la urma am zis ca nu are rost sa îi contrazic :)

ionpescarul

Topicul asta ,parca a luat o nuanță de genul ,noi ăștia cu bărcile inmatriculate in Belgia ,vrem sa platim taxe la barca si in romania,noi ăștia care postam pe.forumul asta si avem bărcile inmatriculate in belgia ,rugam anaful sa citească topicul si sa găsească o modalitate sa ne ia si noua bani ,facem scrisoare sa știți de noi.Problema e ca nu aveti șanse sa plătiți taxe pentru un bun deținut  in 2 tari, ,daca aveti case de vacanta in 4 tari si parcați barca cate 3 luni la fiecare resedinta ? platiti impozit la barca in fiecare tara unde aveti proprietati?
cazul miilor de autoturisme înmatriculate in bulgaria nu e edificator?.Totuși mai încercați ,e democrație.