Consum motor Evinrude ETEC 90 hp

Creat de Catalin, Octombrie 28, 2019, 09:59:19 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

gabriel.c

@cristih: era foarte interesant dacă aveai turometrul funcțional sa ne spui și in ce regim de turații mergi. Eu dacă merg cu etecul meu de 90 la 4000/4200 consum 12/13 l /h dar merg cu 50/55 km .
Ai încercat cu o Elica cu pasul 15? Se poate sa meargă mai bine și mai economic.
Despre benzina de la star 2000 nu pot să zic nimic (nu folosesc) dar cred ca ești norocos pana acum.

ionut.constantin89

Oho, vad ca s'a dezbatut ceva pe subiectul asta.. Las si eu mai jos informatiile adunate cu privire la cele doua mari topic'uri dezbatute :

Benzina :

Si eu ii bag benzina de la STAR 2000 cand stau mai multe zile in delta. Am montat un filtru decantor si sper sa fie ok (rulat 90 ore pana acum). Legat de cifra octanica a acesteia, in state exista alt sistem, deci nu are sens sa ne raportam la el. Am auzit si eu din folclor ca benzina de 95 de la noi ar fi cea mai apropiata ca si prorietati de aprindere de benzina recomandata in state ca fiind de 90. Nu stiu in ce masura benzina aditivata de la noi este potrivita pentru un motor in 2T. In teorie, i'ar trebui o aprindere mai rapida, deci eu de la inceput am mers exclusiv pe benzina de 95 pe cat posibil de la pompa din oras.
In ceea ce priveste problema ethanolului, se gaseste la Euronautica un aditiv care neutralizeaza Ethanolul din benzina :

https://www.amazon.com/Johnson-Evinrude-Conditioner-Bottle-0766209/dp/B005NWEEEI

Eu personal il folosesc, mai ales cand alimentez din delta. Un flacon costa aprox. 55 RON si se amesteca cu 300 litri de benzina.

Ulei :

Legat de ulei si setarile aferente, la E-TEC sunt doua optiuni mari si late : 1. XD100 (arde mai putin ulei, insa acesta are niste proprietati de ungere superioare) si 2. TCW3 (arde mai mult ulei cu proprietati de ungere mai reduse). Din ce am mai citit pe grupuri de profil din state, marea majoritate a mecanicilor recomanda XD100 cu setarea aferenta. Se mai obinuieste atunci cand motorul este nou si inca exista aer pe furtunurile de ungere, fie sa se ruleze un anumit numar de ore cu setarea TCW3 si ulei XD100 pentru siguranta ungerii, fie sa se "winterizeze" de cateva ori pana la eliminarea aerului din furtunuri. Atentie insa, oricare dintre aceste practici utilizate in exces "infunda" motorul cu depuneri de carbon. Eu personal l'am folosit doar cu XD100 de la inceput si nu ma gandesc sa schimb. Cred ca a consumat aprox. 5L de ulei in cele 90 ore de exploatare din 2020, tinand cont si de faptul ca in primele ore arde o cantitate dubla de ulei, conform setarii din fabrica. Din pacate daca ajungi sa ai probleme din cauza uleiului la un motor, problema de cele mai multe ori este grava.

Numai bine,
Ionut