honda vs yamaha vs suzuki vs mercury vs johnson in gama 5 - 25 cp 4 t

Creat de darius, Ianuarie 24, 2015, 10:38:09 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

care este, in opinia dvs., modelul de motor outbord ideal pentru apele interioare ale Romaniei?

johnson
1 (11.1%)
suzuki
4 (44.4%)
mercury
1 (11.1%)
yamaha
2 (22.2%)
honda
1 (11.1%)

Numărul total de membrii care au votat: 9

Votare închisă: Ianuarie 27, 2015, 10:38:09 AM

Sosoktm

sar`na, le gasisem si eu pe astea, dar multumesc de efort si pentru parts manual. In rusa nu ma descurc iar germana inca nu imi e suficient de clara. Ma uit deci la poze si ma bazez pe google translate. Am aflat deja asa unde sunt punctele de gresare :)


Sosoktm

Asa, am iesit pe snagov azi cu suzuki. Supersilentios, atat la ralanti cat si in mers. Foarte putine vibratii indiferent de turatie, cutia cupleaza mai fin decat la yamaha.Dar atat. Cu elica pas 11 vitezele au fost cam asa: 35-36 cu 1 pasager, 38-40 solo, apa linisita si vant foarte slab. A consumat mai nimic, asta trebuie sa recunosc, dar daca merg cu 2t la viteza la care poate suzi, diferenta de consum deja e neglijabila pt mine.
Una peste alta, nu e de mine, vreau mai mult.
Astfel, motorul iese la vanzare, pret 1500 euro, an 2013. Detalii mai multe eventual in mesaj privat.

Fritz

 Dar cat ai fi vrut sa iei cu 20 de cai ? Esti sigur ca e de 20 ?
1. Apa are putin peste 0 grade. Motorul merge cu amestec bogat ..ca si cum ar avea socul tras.
2. Cu o barca foarte buna, usoara... cu elice de 11 iei maxim 45 km/ora.  Suzuky e limitat la 6300 de ture ..dar la un motor rece nu cred ca ai trecut de 5300.
3.Nu compara un motor de 25 de cai in 2T cu unul de 20 in 4T. Au aproximativ aceeasi greutate ...Daca cu cel de 20 iei 40 km/ora, cu cel de 25 vei lua 40/20 x25=50 km/ora. ..dar cu o elice de 13'.
  Iti atasez un tabel cu vitezele , in mile. nmultesti cu 1.6 ..si afli in km/ora.
4. Nu orice barca respecta regula de 3 simpla ...Lasand la o parte frecarea cu aerul care e foarte mare la o barca deschisa ...cel mai mult conteaza carena , care trebuie sa se dezlipeasca de apa ..nu sa dragheze.
Uite o barcuta de curse ...cu motor de 9.9 ia vreo 64 km/ora. Sigur cu carb-ul si muzicuta de 15 cai...Si elice supracavitanta.
La clasa GT15 ...motoare in 4 timpi !!! de 15 cai ! Mercury, Tohatsu, Suzuky ...40 mile /ora .=64 km/ora !!!  Motoare nemodificate ...6100 rot/min. Greutate totala barca +motor si driver 210 kg !!!  210/15=14 kg/cal !!!
http://www.powerboatgp.co.uk/boat-racing-classes/2
Seaflyer ii zice .  Cu 25 de cai ia peste 100 km/ora . In viteza ramane pe ultimele doua redane ...pe pad-ul acela din spate ...Restul e in aer si creaza portanta . Micsoreaza frecarea cu apa. Si e lustruita oglinda !!!Polishata !!! nu are nituri ...Nu are muchii rotunjite.

Sosoktm


1.Daca e frig ajuge teoretic mai mult aer si combustibil in cilindri, ca e densitatea ma mare. Fiind motor cu injectie, isi adapteaza singurel,parametri, deci "mai mult gaz" nu inseamna ca merge "gras".
Termostatul face ce ar trebui sa faca , nu? Ce spui tu e valabil la carburatie, unde surubul de aer trebuie ajustat in functie de temperatura(nu a apei, ci a aerului) si altitudine.
2. Asta as fi vrut, 45 la ora solo si 40 cu pasager. Teoretic un pas la pitch mi ar mai da 2 noduri.  Din pacate nu exista decat pe original si e scumpa. Ma mai gandesc.
3. Pai de ce sa nu le compar? Nu e voie? Speram sa fie ceva mai sus 20 ul asta. Nu e, asta i viata. Cu yamaha cam acolo sunt solo, 50-52 cu pas 13
4. Da domnule, motoarele pot sa genereze viteze mari, dar cu elice sopeciale, benzina speciala(cred, nu sunt sigur) si barci gandite pt viteza. Nu mi am propus 75kmh cu o barca de pescuit si 25 cai. Redane, opera vie gandita pt a genera portanta in aer, astea sunt foarte imteresante dar neaplicabile la mine. Referitor la polishare, am vazut ca o suprafata fina dar nu lustruita e preferabila decat uneia lustruita ca oglinda.

Fritz

   :-[ Daca e frig ajunge mai multa benzina in cilindru ca altfel nu se aprinde. Injectia isi adapteaza parametrii sa mearga cu amestec bogat in conditii de frig. Benzina aia nu arde toata...E eliminata in esapament . Motorul nu merge in parametri normali pana cand nu ajunge la temperatura de lucru.
Nici masina ..pe injectie nu-ti trage. O pornesti rece si ii dai talpa pe autostrada direct. Vei vedea un consum mare si o viteza maxima mica.
Termostatul isi face treaba la limita superioara ...dar cu apa la zero grade nu va ajunge acolo...Si cand ajunge si deschide ...ii vine iar apa la zero grade...si o luam de la cap.
La masina nu ai patit sa mergi pe ger ...pe autostrada ...si sa nu-ti traga motorul? sa nu ai nici caldura in masina ? Termostatul isi face treaba??? :D Isi face cand poate...
Ai rabdare sa se faca apa la minim 10 grade.
Exista elice de 12 la BS pro. Dar chiar iti trebuie viteza aia la pescuit ??? Intreb si eu. Poate ca un 30-35km/ora cu un consum mic e mult mai sanatos. Nu-ti intra tantari in ochi , nu te trage curentul...nu-ti urla motorul in blana in cap ...Normal se merge la 75% din turatie...sau chiar mai putin.  Scoti barca in glisare s apoi reduci si o mentii in glisaj .

Sosoktm

Asta cu benzina mai mult e valabila cand e socul tras(de fapt e benzina mai multa doar procentual in amestec, prin reducerea proportiei de aer) sau cand injectia imbogateste amestecul, adica pana cand motorul ajunge in zona de temperatura normala. Termostatul nu e on/off, deschiderea lui si fluxul pe care il lasa sa treaca sunt tot proportionale direct cu temperatura apei. Pe frig motorul se incalzeste mai greu, dar asta nu inseamna ca nu poate sa ajunga la temperatura normala.
Merci de potul cu bs pro, e de luat in calcul daca ma decid totusi sa mai tin suzuki, desi nu prea se arata asa. Da, mie imi trebuie viteza aia, cand merg sa zicem 2 ore cu yamaha la consum de 10 parcurg cu pasager 80 km si 20 litri, la blana.
Cu suzuki, la blana cu suzi fac drumul tot la blana in aproape 3 ore si consum de 17 litri( consum oficial dat de suzuki 6,3 sau 6,6 nu mai stiu sigur). Daca merg la 30 ora, cu yamaha nu trec de sfertul acceleratiei si cu siguranta nu sar de 6 litri la ora, cu suzi probabil 4 sau usor sub. Oricum ar fi, e clar ca trebuie sa imi iau un cititor de turatie/ore, ca sa nu fac presupuneri la ghici.
Fara sa merg in zone pe care le consider mai indepartate in delta, uzual intr o zi de pescuiala ard un rezervor de 24 cu yamaha. Daca mai era peste ca odinioara  si nu trebuia sa il cautam ca nebunii discutia asta nu mai avea loc, dar realitatile sunt altele :(
Oricum ar fi, e senzarional de silentios suzi asta micu, poate daca facea galagie imi parea ca am viteza mai mare...dar asa, parca merg cu electricu' :D

Fritz


Sosoktm

Nu e o tragedie, ca atata vreme cat cu p11 si doar eu in barca nu ating limitatorul inseamna ca 12 nu va ajuta. Atata poate morisca, no rreplacement for displacement, macar dorm linistit ca am incercat o si pe asta.

Fritz

 Nuu .. nu doar atata poate morisca . Atata poate barca . :)
  Inca am barca de 4m in Bucuresti .E identica cu cea pe care o vinde @Mihai. Cand se incalzeste afara ...facem o proba pe Snagov... si schimbam motoarele.
Eu am un Selva 15 cu care trec de 50 km/ora. Elice de 11".Punem Suzuky pe barca mea si Selva pe a ta . Mergem impreuna. In aceeasi barca .
Unul conduce, altul filmeaza cu un telefon...viteza pe gps ..de pe alt telefon.
Vei vedea unde e frana.  :D


bica77

ce imi plac contrazicerile astea creatoare , nu de alta dar am si eu un suzuki la fel ca al lu' sosoktm, pana ies eu cu barca si motorul ma delectez si-nvat.... chiar am de unde..... sosoktm nu-mi place de tine ca nu mai ti cu suzuki :( dar imi place de fritz ca el se pare ca e fan injectie  ;) poate ies si eu saptamana asta si poate imi dau cu parerea despre motoras, oricum ma bucur sosoktm ca motorul este silentios si ca ai spus ca la consum sta bine 'oi vedea si eu pana la urma

Sosoktm

Frana? Nu cred, insa vesta tre sa fie pe mine:) yuhuuuuu
Bica, pt mine numele de pe capac e fix zero, nu vorbim de produse unicat c li de niste motorase amarate in 2 cilindri. N a pus suzuki sau yamaha coada la pruna, chiar daca tu ai ales suzuki ;)

Sosoktm

asa, aventura mea cu 4t s-a terminat, motorasul a plecat catre un barcaholic si va fi montat pe un romcraft 500. Pana la o alta copaie pentru plimbari sa nu mai aud de 4 timpi :D Nu pe barci usoare si grabite.
Bica, asteptam pararile dupa ce te faci proba, cred ca pe sl ul tau va avea performate mai bune, barca ta e mai usoara si mai aerodinamica.
La suzi 20 nu mi-au placut urmatoarele:
- cursa extrem de scurta a acceleratiei, greu sa dozezi gazul exact cum vrei
- plasticaraia multa si sensibila la lovituri/zgarieturi. Chiar vorbisem cu Modi, in eventualitatea ca pastram motorul, sa traga o fibra pentru a intari capacul
- puterea motorului, evident mai slab decat ma asteptam de la ultima tehnologie
- manerul care nu se basculeaza complet pentru o manipulare si depozitare mai facila
- o asezare idioata a unui surub pe cizma care genereaza multi stropi in mars
mi-au placut
- silentiozitatea, mai putin la ralanti si mai mult in mers, indiferent de turatie
- cuplul motorului, iese destul de bine in glisaj. Aproape la fel de bine ca yamaha de 15 cai :D
- cat de usor se simte motorul. Aproape fulg.
- operarea dintr-un singur loc a sistemului de basculare totala/partiala
- ghidajul pentru furtunul de benzina, e o sarma banala spiralata, dar foarte ok
- pornirea electrica. Parfum, pornea din orice pozitie cu baterie de 18 Ah. Si pornirea la sfoara foarte buna, dar mai slaba decat la yamaha 25 care porneste cald in primul sfert de sfoara, chiar si trasa asa, mai la misto.
- consumul, desi nu am mers destul cat sa pot da o cifra exacta, e clar ca e micut

lucian.ionita

Consumuri pe gonflabila  3.2m incarcata cat sa planeze, acceleratie 85-90%:
9,9 CP Mercury 2007 4t (2oameni  si bagaje) 2.5 pe ora
15CP Mercury 2008 4t (3 oameni si bagaje ) 3 l pe ora
15CP Yamaha 2007 2t (3+bagaje) 4l/ h
20 CP Honda 2007 4t, starcraft aluminiu 4,3m, 3 pers si bagaje, 4l /h

Nicolai

Multumesc de informatii.
Doamne ajuta si o zi de Florii frumoasa sa aveti cu toti.

Marius de la bacau