prima mea barca

Creat de alin66, Februarie 02, 2013, 07:39:10 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

alin66

Buna dimineata, mi-am cumparat prima barca ,la care visez de 2-3 ani , si am inceput sa o reconditionez si sa o pregatesc pentru vara. Deoarece sunt incepator orice sfat i-mi este de folos. Ca detalii barca este o pilotina vega de 5,20m cu 1,90m. Are un yamaha 2T de 20cp si este functionala, dar vreau sa i refac vopseaua, tapiteria, lemnaria.
pun si citeva poze.

dany

Salut,felicitari pentru barca,arata super...si dupa reconditionare v-a arata si mai bine.Atat pot sa-ti spun :gandeste-te foarte bine inainte ce vrei sa faci cu ea si cere ajutorul celor in masura sa ti-l dea [citeste discutiile de pe forum si ve-i afla multe lucruri folositoare] Nu te grabi, cantareste  fiecare sfat pe care il ve-i primi si ve-i avea o barca super ,dupa inima ta,caci barcile au nevoie de multa pricepere pe care aici o ve-i gasi cu prisosinta .De la dany[''barca mea papuc'']mult succes si sa ne vedem pe apa...

Vali

Salut Alin si bun venit pe forum.

Intr-adevar barca arata bine, si dupa forme se si comporta bine. Tipul respectiv de barca este foarte cautat azi de pescarii amatori, fiindca ofera un confort minimal, foarte util in excursiile scurte de weekend.

Avantajul motorului de 20 CP e ca e la limita de neinmatriculare a barcii, dar cred ca e cam mic pentru barca, mai ales cand e incarcata. Barca e glisoare pura, si fiind si cabinata, e semnificativ mai grea decat o barca deschisa de dimensiune similara. Deci pentru regim optim de mars ar avea nevoie de un motor pe masura. Totusi, la o proba practica pe apa e posibil sa fii multumit de comportamentul motorului, in conditii de incarcare rezonabila.

Din ce se vede, barca e turnata in gelcoat (rasina pigmentata), care la prima vedere arata binisor. Problema e ca aplicarea de vopsele conventionale pe gelcoat nu e chiar indicata, din cauza ca 1) e foarte multa munca la pregatirea suprafetelor, si 2) vopselele uzuale nu au aceeasi rezistenta la soc sau abraziune ca gelcoatul.

Eu as aplica o lustruire (polish) suprafetelor barcii care au nevoie de cosmetica, si unde mai e nevoie de reparatii as folosi tot gelcoat, dar parafinat (pentru polimerizare in mediu aerob). Daca e nevoie, voi descrie procedura in urmatoarele posturi. Trebuie in schimb grija la polishare, se foloseste o pasta speciala de lustruit, (conceputa pentru materialele termoplastice precum rasinile folosite la barci), plus un disc special cu "blana" pentru lustruit. Materialele de pot procura ca de obicei de la Polydis.

Ideea e ca gelcoatul se preteaza la slefuit umed cu smirghel de apa, urmat de lustruire, caz in care nu mai e nevoie de revopsire. Doar daca are suprafata afectata de mini-crapaturi se justifica vopsirea, caz in care se pot folosi vopsele poliuretanice, epoxidice, sau chiar auto (am folosit de multe ori vopsele auto la barci).

Despre lemnarie nu sunt multe de spus, ar trebui inlocuit ce e rau, si eventual cosmetizate zonele unde e necesar. Mai multe poze de detaliu ne pot "lumina" mai bine. Despre tapiterie nu ma pronunt, nu am lucrat decat la barcile mele, insa nu e un capat de tara. Tot asa e bine sa ne pui niste poze ale interiorului cabinei.

Cam atat deocamdata, sa o stapanesti sanatos, si mai asteptam poze.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

alin66

Multumesc Vali, pt. ca m-ai primit pe forum si pt. sfaturi,ideea mea este sa demontez toata feroneria si apoi sa ma apuc de slefuire,asa vad si defecte ascunse,barca a fost vopsita de 3-4ori, rasina9(gelcoat) se prezinta bine,este solida, lemnaria o demontez si o inlocuiesc unde este atacata de apa,unde este ok o slefuiesc si lacuiesc, scaunele le am dat jos si le am dus la tapitat, o sa iau legatura cu cei de la polidis pentru materiale, si o sa incerc la unguri sa tunez motorul, desi la proba la apa in italia la cumpararea barcii se prezenta binisor dar nu glisa,eu pescuiesc in special in zona divici pe dunare, sunt timisorean.o sa pun poze cu etapele de lucru,mai astept sfaturi.

alin66


Vali

Alin, in primul rand eu le multumesc tuturor celor care se inregistreaza pe capcompas.ro. Pentru mine, ca si pentru multi alti baieti, comunicarea pe forum e un mod placut de a ma auto-instrui. Si chiar daca uneori nu "percutez" la moment cand lumea are nevoie, tot ma recompensez si scriu, mai devreme sau mai tarziu :).

Despre motor, stiu ca la unguri sunt baieti "bazati" (a se citi firme) care tuneaza cu succes motoare in 2 timpi. Cunosc pe cineva care si-a crescut puterea la un Yammy de 9,9 cai/2T pana la 15 cai. Si motoarele mai mari se pot tuna, am discutat tot pe forum cu Mario38 despre operatiunea asta, de exemplu la motoarele Yammy in 2T/3 cilindri se poate creste semnificativ puterea. Chair daca am trecut la 4 timpi, am ramas un mare fan al outboardurilor Yamaha in 2 timpi.

Sincer, ma asteptam ca barca sa nu gliseze cu motorul de 20 de cai. Important e ca tunarea sa se faca in parametrii de fiabilitate, dar sunt sigur ca stiu ei ungurii ce au de facut. La noi nu cunosc decat un om care se pricepe bine la aceste chestiuni, Catalin Enachescu din Galati, dar din pacate e plecat in Belgia, posibil pentru muuulta vreme.

Oricand ai nevoie de sfaturi pe masura ce lucrezi la barca, te rugam sa le scrii, si eu cel putin, in masura in care ma pricep, voi contribui. Mai multe poze de detaliu ar fi de interes.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau