sfat elice 4 pale

Creat de adygyb, Februarie 08, 2015, 04:51:21 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ziuamarinei

Citat din: Ciby din Februarie 11, 2015, 09:00:16 AM
In concluzie: Daca vreau viteza, musai sa ma multumesc cu apa de Dunare!  ;)

Da , dar va fi o tristete in barca ..... :( :( :( :(

ziuamarinei

Am refacut foaia de calcul, este si un grafic frumos la final.
Se pot modifica valorile in functie de fiecare barca sau motor.
Distractie placuta.

Fritz

#47
 Da ce-ti mai place sa faci grafice.       ;) :D  In realitate nu sunt liniare.
Coeficientul de alunecare difera si in functie de greutatea barcii..dar si de turatie. La turatii mici alunecarea e mare . Apa e ,,moale" . Cand presiunea apei creste foarte mult pe pala apa devine mai ,,tare" ...mai vascoasa...si elicea are pierdere mai mica. Vascozitatea apei creste cu patratul vitezei .
Elicile supracavitante functioneaza la turatii mari cu un coeficient de 0.9-0.95 ...
La barcaze grele coeficientul poate fi si sub 0.5...sau mai mic.
De exemplu ...pilotina mea Cranchi 485 cu motor de 20 de cai merge cu 0.6 -0.7 randament ...iar barcuta de viteza cu 15cai ajunge la 0.9 cand sunt singur in barca.

Uite si ce-mi da programelul... pt Suzuky. E in km/ora acum. 
Gasesti elici intre 11 1/2 x9 ...pana la 11x17 .

Uite si pt pilotina Cranchi 485 usurata bine...cu motor de 20 de cai.  Iau 28-29 km/h singur in barca cu elice cu pas de 9. Asta inseamna 0.65 coef. de alunecare.  E barca in clinuri...si are si o chila destul de adanca ...Seamna cu laguna ..lotus ...
https://www.youtube.com/watch?v=Ugou9Ok-VCc
Cu 2 persoane gliseaza inca pe la 24-25 km/ora ...cu elice cu pas de 8.
Cu 3 persoane merge in deplasament si folosesc elice de 8.
  In deplasament ...cu un motoras selva 3.5 cai ajunge la 10 km/ora ! Pana in 11 km/ora merge cu 4 cai.
Dupa 11-12 km/ora ii trebuie putere.
Mai adaug ceva...Deci Pilotina cu 20 de cai ajunge la 16 mph (mile ) ...si cu 3.5 cai la 6.69 mile/ora .
  Adica in deplasament...merg 10 km/ora cu 1.4 litri de gaz...si admir peisajul ...
In gisare parcurg 25 de km /ora cu 5.5 litri de gaz.  Adica parcurg 10 km cu 2.2 litri de gaz.
  Deci la carena Cranchi ..care nu e de glisare ...ii place deplasamentul. Timp sa ai ...Mergi cu un 5 cai ..si o incarci cu d-ale gurii ...ca nu-ti ia nimeni permisul.

ziuamarinei

E logic ca nu sunt liniare, nu am inventat noi elica si surubul, dar cat de cat am pus pe un grafic e mai usor de citit.
Se observa usor cum poti obtine aceeasi viteza cu un pas mai mare si o turatie mai mica, dar probele spun totul, pe barca sunt o mie de factori (in afara de val, vant, curentul apei) ce influenteaza viteza si asieta.
Oricum exercitiul a fost interesant, foi de calcul grafice  ;) ;).

Ai niste atasamente f interesante , dar unde gasesc si eu programul pe care-l folosesti?

kimi

Citat din: Fritz din Februarie 12, 2015, 08:05:30 AM
Uite si pt pilotina Cranchi 485 usurata bine...cu motor de 20 de cai. 

Cu videoclipul asta m-am lamurit si eu , merge si la pluta mea un 20 de cai .
Daca cu Suzuki DT25 mergeam cam cu 45 km/ora cu 2 persoane , cred ca un 20 de cai o duce undeva la 30 km/h . Suficient pt. mine .

aditm

   Din cate vad eu in poza barca parca ar fi fost cu motor imboard si are facuta adaptare pentru outboard daca nu ma insel, daca e asa si a avut imboard, dupa marimea barcii trebuie sa fi avut vreo 140cp cu care sa si gliseze, e posibil ca yamaha sa nu faca fata

adygyb

#51
Citat din: aditm din Februarie 12, 2015, 09:48:12 PM
   Din cate vad eu in poza barca parca ar fi fost cu motor imboard si are facuta adaptare pentru outboard daca nu ma insel, daca e asa si a avut imboard, dupa marimea barcii trebuie sa fi avut vreo 140cp cu care sa si gliseze, e posibil ca yamaha sa nu faca fata


Asa este...a avut inboard.Din cate stiu mai este o barca la fel in Tulcea si are un motor outboard de 200 cp...Stiu ca nu va glisa cu actualul motor dar cu ajutorul colegilor de forum care au postat lucruri interesante si folositoare sper sa reusesc schimband elica sa o fac sa alerge putin mai repede...Fara sa renunt la incarcatura de bere 8)

adygyb

 sorry...se pare ca nu ma pricep sa postez cu citat.. :(

Vali

Salut adygyb, dupa ce dai click pe "Citat" (in partea dreapta sus a postului ales de citat), pur si simplu scrii textul tau, fara sa intervii asupra textului citat. Ca sa apara separat citatul fata de textul tau, acel citat trebuie sa ramana incadrat de cuvintele quote, respectiv /quote, ambele intre paranteze drepte, asa cum apar dupa ce dai click pe "Citat".
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

adygyb

Citat din: Vali din Februarie 13, 2015, 08:36:57 AM
Salut adygyb, dupa ce dai click pe "Citat" (in partea dreapta sus a postului ales de citat), pur si simplu scrii textul tau, fara sa intervii asupra textului citat. Ca sa apara separat citatul fata de textul tau, acel citat trebuie sa ramana incadrat de cuvintele quote, respectiv /quote, ambele intre paranteze drepte, asa cum apar dupa ce dai click pe "Citat".
[quote  ;D [/quote]

aditm

  Si ar mai fi o treaba care poate sa afecteze mersul mai rapid al barcii din cate am mai studiat eu pe la americani, ei au multe barci facute cu transformare din imboard in outboard, suportul motor adaptat, acea prelungire de pe oglinda barcii e bine sa fie facuta ca o cutie inchisa, si cu V in partea de jos aproape liniar cu V-ul barcii, astfel pe distanta dintre motor si oglinda nu se mai formeaza (cer scuze, nu ma pricep la termenii marinaresti) curenti si varteje de apa care ajung la elicea motorului si cica fura din performante, multi fac acea adaptare foarte simpla din doua patrate de tabla groasa sudate intre ele cu patru tevi si gata suportul, dar se pare n-ar fi prea bun asa, acu sincer nu stiu ce sa spun, am facut si eu o adaptare din asta, cu V dar barca inca n-a ajuns la apa mai am de lucru pe ea, sper ca o fi buna.

ulise70@

salut,are dreptate aditm,iti trebuie in spate o prelungire a chilei,ca o cutie asaincit elicea ta sa preia fluxul de apa direct de sub chila!cu cit te departezi,turbionarea apei de sub chila iti maninca din puterea motorului.inbraca suportul in tabla de 1mm,faci o cutie etansa,cu dop de golire,o grunduiesti bine,o vopsesti,si barca isi va schimba comportamentul,la aceeasi cai,adica la 100.va intra char in glisaj,cabinata mea avea un motor de 150 de cai,pe benzina,a fost inlocuit cu unul diesel de 1,9 si tot glisa,cu inboard de1,9.acum o sa o modific,ii pun 30 sau 40 autbord,mai fac ceva loc in plus pe punte,si chiar nu ma intereseaza ca nu mai gliseaza,merg la deplasament sa ma distrez.barca are 600kg la gol,fara mobilier,motor si alte acareturi,la o lungime de 6,5m,si latime de 2,4,nu imi dau seama cum ale voastre au  1,5  2 tone? :-\
nu ma lasati pe uscat,ma impiedec des!!!lasati=ma pe apa,sunt in elementul meu!!