planuri de barci realizabile in regie proprie...

Creat de rexsailor, Aprilie 18, 2011, 03:36:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

rexsailor

sa inauguram un thread de ce ne doare pe unii- planuri de barci...pe care sa le facem in regim diy...
fiind mandea in cautari de ceva mic pe afara si usor , dar mare pe dinauntru, am gasit la estici doua planulete haioase zic eu...
http://www.stugna.kiev.ua/index.php?pirs=samostroy&st=dyet
http://www.vesel.info/wordpress/boat_plans/mikro.pdf

haios este ca intr-o astfel de jucarie( 12 feets) evgeny gvozdev a dat un ocol pamantului, jucaria numindu-se said...
vizavi de evgeny, am sa revin cu un alt thread, momentan adun datele....
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )


Florio

Citat din: buccaneer din Aprilie 18, 2011, 10:14:03 PM
M-as orienta spre un design mai modern si totodata mai usor de construit ca acesta:
http://www.boatdesign.net/forums/attachments/sailboats/25572d1222162336-ideal-18ft-daysailer-webb18csk2.jpg
http://www.boatdesign.net/forums/attachments/sailboats/25571d1222162336-ideal-18ft-daysailer-webb18.jpg


Planul arata foarte bine:).
Eu nu reusesc sa simt insa proportia, Relu : cum te simti intr-o barca de 4,98m ? Am intrat intr-una de 6,3m, construita de renumitul nostru velist Mircea Dumitriu, cu derivor fix, lestat, si era mare inghesuiala. Adica doua banchete si doua spatii de depozitare (prova si pupa) .
Fata de aceea, planurile prezentate de tine arata de vis. 4 cusete care arata utilizabil, ca sa nu mai spun ca au gasit loc si de galley :)

buccaneer

Ai dreptate Florio.
Am incercat sa arat ca sunt si alte optiuni pentru barci "de buzunar", barci care sa fie ceva mai performante si cu design modern. Bineinteles compartimentare este exagerata.
Am proiectat si construit o barca de 4.50m asemanatoare cu cea prezentata din tocuri strambe de usi si placaj tego. Nu am terminat-o dar a rezistat peste 5 ani in gradina la cineva fara a fi acoperita sau imbracata in fibra sau vopsita, lucru care m-a surprins.
Mi-am dat seama ca nu asta este drumul pe care trebue mers.
Am muncit 2 ani (cand timpul era frumos caci lucram afara) si nu cred ca produsul final merita efortul dar nu avean alte variante si nici informatii exceptand o revista "Der Segeln" in care erau prezentare Etap 22, Hunter si Dehler. asta a fost "biblia" mea.
Revenind, nu cred ca astfel de barci sub 6m, cu cusete inalte si construite in regie proprie din placaj merita efortul.
Cred ca ar fi interesanta o discutie despre ce tip de barca merita luat in considerare in functie de utilizare, locatie, posibilitati financiare, materiale disponibile si oferta secondhand.

rexsailor

#4
Citat din: buccaneer din Aprilie 19, 2011, 03:34:55 PM
Cred ca ar fi interesanta o discutie despre ce tip de barca merita luat in considerare in functie de utilizare, locatie, posibilitati financiare, materiale disponibile si oferta secondhand.

cu siguranta discutiile ar fi interesante, dar cred ca ar fi util un topic separat....este evident ca planurile free au in mod sigur si dezavantaje...insa se pot realiza fara mari cheltuieli si fara o pregatire sau experienta speciala...

si am sa mut aici si linkul cu d4-d5 , cu planuri free la
http://www.bateau.com/freeplans.php
si realizata in mai multa exemplare...poate realizatorii mai vin cu noi poze si cu noi aventuri!
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

Laurentiu N.

#5
Va salut domnilor .Sant nou pe forum iar subiectul acestei rubrici ma intereseaza in mod special.Sant galatzean am 46 ani.Ma vad nevoit sa spun,datorita unei postari anterioare, ca in orasul meu exista o lunga traditie de construire a ambarcatiunilor in regie proprie,pe vremea parintilor mei ca si acum ,orice iubitor al apelor, ce nu avea doua maini stangi ,isi costruia sau visa macar sa construiasca o barca.Lemnul este si a fost mereu principalul material,dar sant multe constructii din otel,alumuniu,fibra si sa nu uit un nume f. cunoscut cu ceva timp in urma [prin anii 50] Bondrea care isi avea casa aproape de Dunare si era proprietarul unui slep facut din ciment dupa o tehnologie abia descoperita in acea vreme de un italian.
Eu cred ca orice fel de barca facuta in regie proprie genereaza multa bucurie proprietarului atunci cand navigheaza ca si atunci cand o construieste.O astfel de treba poate deveni un proiect de familie aducandu-si aportul la admosfera familiala.
Pretul unei astfel de trebi este clar mai mic decat o barca stas, de aceleasi dimensiuni,uneori si SH la care se adauga faptul ca ai o barca noua si nu stai cu grija ca daca ai tusit poti provoca o gaura de apa.
Despre durata constructiei...Tin minte ca nashul meu impreuna cu taicameu,cand eram copil faceau o duba pescareasca intr-o luna [daca nu socotim timpul necesar uscarii scandurilor].
Sigur ca un velier este mult mai complex,dar asta nu ar trebui sa sperie pe nimeni ci din contra,bucuria constructiei va dura mai mult.Nu stiu daca aveti idee ca uneori pe un posesor de Dnepr [Nipra] il ajunge mai mult chopperitul motocicletei decat un Virago 535; sau altceva comparabil+spagi la ITP si pe sosea.Dar merge omul cu un lucru facut de el si care il reprezinta. Ma opresc aici cu argumentatia si dau cateva nume de barci ale caror proiecte se gasesc usor pe net"si care cred ca merita construite: Nootka Sound-swampscot dorry-proiect Joe Dobler. E de fapt o duba de 6m/1,7,cu 1/4 din punte acoperita.cabina din prelate folosibila in marsh,outboatd 4cp,sloop.
Q-17 Joe Dobler. Proiectul care ma intereseaza pe mine.Motivatia alegerii lui dupa lupte seculare ce au durat vreo 2 ani ,am s-o prezint alta data daca nu voi deranja prea tare cu aceaste postare f. lunga.
Strandek 495,Sztrandusia 495 [proiecte gratuite]
Hartley 16-18,Petrel [gratuit],Elver-[lemn],Adelie 16-proiect Bateau
Pilgrim 590 [proiect gratuit]
Meadowbird 16-[lemn]
La noi placajul marin e rar si scump,dar sant si constructii din lemn ieftin +rasina.Sau putem prefabrica placi" de 2-3 mm din nestrapol+fibra tratata,pe care le vom folosi exact ca si pe placaj [metoda proprie],si apoi acoperit totul cu alte straturi de fibra. Si apoi sa nu uitam de Hai-Hui,Dris,Ondine,Hoinar[in GL.]
Tin sa mai spun ca se poate discuta despre calitatile nautice probabile ale unui proiect,sau cum e mai rentabil ,economic vorbind,dar daca se merita sau nu asta hotaraste fiecare in parte.Eu de ex.am vandut o Toyota Corolla si am cumparat un Aro 10 cu motor de Dacia la care lucrez de aproape 2 ani.Financiar miscarea asta e varza,dar ce multa bucurie imi creaza + ca voi tracta cu aceasta masina -barca,rulota,voi explora locuri unde cu Toyota puteam doar visa sa ajung [14cm-garda de la sol]
Numai bine tuturor si spor la treaba !
PS:termenul"barci de buzunar"e jignitor.Stiu ca unora o barca de 10-15m li se pare ceva normal dar nu toata lumea e fericita sa-si urce barca pe cavalet cu macaraua. Exista oameni ce strabat oceanul in ambarcatiuni de doar cativa metri.Pe Duckwork" exista citeva astfel de proiecte-Ocean Explorer,Fafnir ca sa nu mai vorbim de Swaggie" care e posibil sa navigheze acolo unde barci mult mai mari nu pot pentru ca nu au fost proiectate pentru asta.
Cu speranta ca nu am suparat pe nimeni va urez: Sarbatori fericite tuturor !

Vali

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
Va salut domnilor .Sant nou pe forum iar subiectul acestei rubrici ma intereseaza in mod special.Sant galatzean am 46 ani.

Bun venit pe capcompas.ro, si salutari din partea (cel putin) inca unui galatean :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
Ma vad nevoit sa spun ca in orasul meu exista o lunga traditie de construire a ambarcatiunilor in regie proprie,pe vremea parintilor mei ca si acum ,orice iubitor al apelor, ce nu avea doua maini stangi ,isi costruia sau visa macar sa construiasca o barca.Lemnul este si a fost mereu principalul material,dar sant multe constructii din otel,alumuniu,fibra si sa nu uit un nume f. cunoscut cu ceva timp in urma [prin anii 50] Bondrea care isi avea casa aproape de Dunare si era proprietarul unui slep facut din ciment dupa o tehnologie abia descoperita in acea vreme de un italian.

Si eu imi amintesc ce viata era pe vremuri la Siret sau Dunare, erau cativa oameni care-si facusera veliere frumoase - Marian Popovici cu "Hoinarul", Paul Butusina cu "Neutrino", Oana Victor cu "Phoenix" , nea George cu "Flamingo", nea Romica (Dumnezeu sa-l ierte) - avea "Alona Fan" si "Bravo", plus velierul de otel de la Siret la care ne uitam cu admiratie (asa urat cum era), si-l botezasem "cuirasatul" :D. Si mai erau atatea alte barci si salupe cu motor, inboard sau outboard, plus dube pescaresti, sau pur si simplu barci simple de agrement, dar majoritatea facute de amatori.
Nu stiu decat vag din auzite despre dl. Bondrea, deci daca aveti mai multe detalii despre activitatea dumnealui, poate aveti timp odata sa ne povestiti si noua.

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
Eu cred ca orice fel de barca facuta in regie proprie genereaza multa bucurie proprietarului atunci cand navigheaza ca si atunci cand o construieste.O astfel de treba poate deveni un proiect de familie aducandu-si aportul la admosfera familiala.
Pretul unei astfel de trebi este clar mai mic decat o barca noua de aceleasi dimensiuni,uneori si SH la care se adauga faptul ca ai o barca noua si nu stai cu grija ca daca ai tusit poti provoca o gaura de apa.
Despre durata constructiei...Tin minte ca nashul meu impreuna cu taicameu,cand eram copil faceau o duba pescareasca intr-o luna [daca nu socotim timpul necesar uscarii scandurilor].
Sigur ca un velier este mult mai complex,dar asta nu ar trebui sa sperie pe nimeni ci din contra,bucuria constructiei va dura mai mult.

Total de acord . Bineinteles ca trebuie si un dram de indemanare si mai multe dramuri de perseverenta :P. Ma bucur sa (mai) intalnesc pe cineva pentru care constructia unei barci e o bucurie :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
Nu stiu daca aveti idee ca uneori pe un posesor de Dnepr [Nipra] il ajunge mai mult chopperitul motocicletei decat un Virago 535; sau altceva comparabil+spagi la ITP si pe sosea.Dar merge omul cu un lucru facut de el si care il reprezinta.

Cel mai bun exemplu este concitadinul nostru Gabi "pasnicu", a carui Nipra face furori de atata vreme peste tot pe unde ajunge. Si eu cand eram "mic" decupam si coloram "drujbe" sovietice pe 2 roti, asa ca e posibil sa ne cunoastem :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
Ma opresc aici cu argumentatia si dau cateva nume de barci ale caror proiecte se gasesc usor pe net"si care cred ca merita construite: Nootka Sound-swampscot dorry-proiect Joe Dobler. E de fapt o duba de 6m/1,7,cu 1/4 din punte acoperita.cabina din prelate folosibila in marsh,outboatd 4cp,sloop.
Q-17 Joe Dobler. Proiectul care ma intereseaza pe mine.Motivatia alegerii lui dupa lupte seculare ce au durat vreo 2 ani am s-o prezint alta data daca nu voi deranja prea tare cu aceaste postare f. lunga.
Strandek 495,Sztrandusia 495 [proiecte gratuite]
Hartley 16-18,Petrel [gratuit],Elver-[lemn],Adelie 16-proiect Bateau
Pilgrim 590 [proiect gratuit]
Meadowbird 16-[lemn]

Imi place Q-17 - http://www.duckworksbbs.com/plans/dobler/q-17/index.htm , seamana mult cu barcile lui Phillipe Harle, pionierul velierelor din placaj. Banuiesc ca alegerea lui se datoreaza tractabilitatii, formei simple monogurna, si derivorului "ghilotina" lestat (bun pentru Dunare dar si maritim costier). Poate ne spuneti care a fost pentru dvs. motivul alegerii, asigurandu-va ca nu ne deranjati vreodata cu postarile lungi :D.
Sztrandek 495 - o bijuterie de barcuta minimala, dar foarte seaworthy, cu o varianta interesanta de cockpit central: http://www.siz.org.pl/sztrandr/sztrandr.html
Petrel - cruiser minimal pentru ape protejate: http://www.svensons.com/boat/?p=SailBoats/Petrel
Pilgrim 590 - cel mai aratos pocket cruiser din placaj: http://www.boatdesign.net/nyd/P590/

Eu am avut dintotdeauna o slabiciune pentru Primo 550 al lui Jean-Pierre Villenave, al carui plan a fost preluat si modificat de Jaques Mertens de la www.bateau.com , rezultand Vagabond 20, poate cel mai iubit minivelier de amatori. Tipul respectiv de design a fost preluat si de rusi, care au publicat pe vremuri in Katera I Iahti cateva planuri foarte bune de acest tip (exemple - barcile galatene Neutrino si Phoenix).
Si daca tot am "crescut" cu planurile rusesti alaturi, sa punem si cateva link-uri foarte bune:
http://www.boatplans.ru/
http://www.stugna.kiev.ua/index.php?pirs=samostroy
http://www.yakutia.ru/~igor/
http://www.amariner.net/

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
La noi placajul marin e rar si scump,dar sant si constructii din lemn ieftin +rasina.Sau putem prefabrica placi" de 2-3 mm din nestrapol+fibra tratata,pe care le vom folosi exact ca si pe placaj [metoda proprie],si apoi acoperit totul cu alte straturi de fibra. Si apoi sa nu uitam de Hai-Hui,Dris,Ondine,Hoinar[in GL.]

In acest sistem cu placi prefabricate de fibra a lucrat si colegul nostru Gigi din Tg. Mures cand a construit mini-Egoist-ul, despre care ne-a povestit pe vremuri. [Cand eram "mic" si aveam acces la net doar prin dial-up la servici, am citit prima data despre Gigi pe un site turcesc :)]. Din fericire, azi se gasesc la discretie materiale si scule, ramane doar sa punem "osu' la treaba" :D. Fie ca 2012 sa fie, in loc de anul apocalipsei, anul in care cat mai multi ne vom face "Arca" dorita :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Laurentiu N.

#7
Nu e nevoie de formule de politete.Dpdv.psihologic nu accept ca  am depasit 30 de ani,subscriu cu placere la modul de comunicare specific forumului.
Multumesc Valy pentru complatarile documentate si da ,o parte din motivele alegerii Q-17le-ai intuit perfect.Eu am sa le expun insa pe toate:
-Tin neaparat ca barca sa doarma la mine acasa-am casa cumparata in judetul Tulcea,nu e la apa pentru ca s-ar fi banalizat totul.E nevoie de un drum ,de o pregatire ,pana ajungem la locul faptei.Asa cum spunea T.Caragiu in Operatiunea Monstru"
-Trebuie sa se incadreze in 750 kg-barca+peridoc+bagajele din barca. Am un Aro 10 cum spuneam mai sus si lipsa categoria auto E"
-Zona de navigatie=Dunare,pana in curtea castelului de unde izvorasc cele doua rauri ce formeaza fluviul,daca se poate.Delta-bineinteles si costier.Nu cred ca voi ajunge cu barca in Mediterana,dar i-mi place sa visz ca daca asi urma malul........
-Sa calce pitzin la apa [cu derivorul ridicat] =delta,Cocuta"Insula brailei,talienele din dreptul plajelor litoralului,Dunarea cand e scazuta,esuare voita si chiar urcare pe plaje cu putin ajutor.
-Derivor tip ghilotina=caseta mai mica in cabina si mult mai solida decat la cel basculabil-gaura mai scurta in chila barcii la CM.
-Tot balastul sa se afle in partea inferioara a derivorului.Asta duce la o echilibrare a barcii cu mai putin balast=greutate totala mai mica=mai putine spatii afectate nescufundabilitatii.
-Cabina pentru 2 persoane. Jumatate din corp sub banchetele cocpitului.Daca sant valuri sau barca e bandata,ori trece vreun istetz cu o salupa de viteza la 2-3m,cel ce sta lungit sa nu simta gustul casetei derivorului.
-Sa pot ajunge la foc ocolind cabina sau iesind din cabina acolo.In functie de  starea vremii.Ca bonus la acest proiect plafonul cabinei se ridica pana in ghiu pe o lungime de aprox 1m.
-Veranda cocpitului sa poata fi montata in marsh=ghiu ridicat=mai putine cucuie.Mi-asi fi dorit ca focul sa aibe tagon,dar asta nu sa putut.Deh.nimeni nu e perfect
-Fundul in V"=se compotra bine pe valuri si e mai usor de construit.
-Inclinatia etravei sa aiba unghiul vaselor moderne=comportament bun la val ,punte uscata.
-Porta potti-ascunsa prin barca.Voi naviga impreuna cu sotia....
-Linia chilei sa nu fie prea curbata spre pupa.[cum e la Sztrandek 495]  Proiectantul polonez este f. bun ,dupa parerea mea,dar a fost nevoit sa faca asta datorita cabinei f. lungi ce a determinat minimizarea cocpitului,loc unde se va inghesui toata suflarea de pe barca [4 pers.] Nevoia de flotabilitate marita la pupa e de vina.Oastfel de linie a fundului trage apa dupa ea [cum spunem in GL.] la viteze mai marisoare.Peste 5-6 noduri ,sa zicem aproximand.  Proiectul asta,la SZtrandek ma refer,e intradevar o bijuterie.Cand l-am vazut prima data ,cu cabina lui spatioasa,2 derivoare mici ce nu stau in drum",jumatate din balast apa ,greutate mica -250 kg,4 locuri de dormit,ghiu inalt,3 tipuri de arborada,gratuit=ma asteptam sa iasa de undeva Andrei Gheorghe si sa-mi strige -pacaleala de 1 aprilie ! Afost pentru nime principalul contracandidat al lui Q-17,pe care l-am ales din motivele pe care le expun acum.
Q-17 are un cocpit lung,echipaj mai mic,L mai mare=chila iese din apa la pupa mult mai lin=viteza mai buna,consum se gaz" mai mic.
-Straiul,sarturile,pataratinele, sa fie prinse de capatul catargului,cat mai aproape de mar". In acest fel nu mai am nevoie de catarg profilat [f. scump],pot folosi teava de AL.rezistenta la apa de mare.Ancorarea catargului din toate directiile duca la micsorarea sectiuniilui la proiectare.
-Legatura dintre etrava si chila sa nu fie in unghi =pericol pietrele de la mal.
-Constructie facila-corpul barcii se imbina in cadrul unui paralelipiped de scinduri,iar panourile se pot prefabrica.Planurile sant la scara 1:1.
-Cost rezonabil al proiectului=125 usd.[transport inclus ]
-Aspect modern.Chiar daca barca a fost desenata acum multi ani.
Cam atat despre barca la care acum sant in faza de constructie a machetei abia...
Despre Costica Bondrea acum :
Rapa dunarii nu avea terasamentul falezei superioare si era curata doar in dreptul celor 2 case ale lui Bondrea.Una era situata pe mal .omul avea si un ponton+o instalatie cu 2 ciorpace pe care, le rotea apa,pestele cazand intr-un jgheab.Lasa oamenii care ii cereau peshte sa ia cat aveau nevoie.Erau vremuri grele. Dar sa revin :
Cea de a doua casa se afla pe la jumatatea rapei unde avea izvor si moara de vant.Avea  un mic santier de reparat barcazuri de lemn.Intamplarea a facut ca sotia comandantului unitatii 01290,[la vremea cand tatal meu lucra acolo], col.Paraschivan, sa fie una dintre fetele  celui de care vorbim.Tatal meu a recunoscut-o imediat,au copilarit impreuna,bunicul meu fiind bun prieten cu Bondrea.
Gospodarul Bondrea se afla in dreptul strazii Cazarmii.
Slepul de care vorbeam ,era din beton, construit de nemti ca sa nu atraga minele care erau in numar f. mare pe Dunare.[a se vedea filmul lui Liviu Ciulei alaturi de incantatoarea Irina Petrescu=Valurile Dunarii ] A fost torpilat ,scufundat,apoi Dunarea la malit"si acum se afla undeva sub faleza ce nu exista pe atunci.Rapa avea aproape 100m,era f. abrupta si se termina direct in Dunare.Ce spun aici contrazice ce aflasem eu despre slep,doar ca informatiile date de tatal meu acum 5 minute sant sigure.
Langa casa lui Bondrea era cabana maestrului al sportului Manaila,sub indrumarea caruia a facut si tatal mau canotaj.
Cred ca ar trebui sa povesteasca cineva care stie cum au realizat navalistii galateni elicele pentru cargouri doar cu ajutor de la Dumnezeu,singurul necesar dealtfel !
Am linga mine la calculator, un pahar cu vin,am sa-l beau pana la fund pentru reusita fiecaruia dintre voi, in anul ce vine !

Laurentiu N.

Nipra lui Gabi o stiu,pe el l-am vazut la sala de karate,era antrenat de un tip Laurentiu care locuia prin Mazepa.[lovitura lui preferata era ushiro geri-stil shotokan] II.cunosc mai bine pe enduristii din M. 19 chiar daca eu sant un amator de bobber,din Tig.2, fara motocicleta,pentru ca sotia mea intra automat in panica daca se urca pe asa ceva si este pornit motorul.Dumnezeu ma ajuta cu barca.Am plimbat-o la Braila cu un Pescarus+Veteroh de 8cp si ia placut nu e un dictator dar casatoria inseamna compronisuri pe care le facem doar noi barbatii am eu impresia.Sau poate e doar cazul meu ?

Vali

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 09:48:35 PM
Rog membrii forumului sa-mi spuna pe nume, asa cum am vazut ca e obiceiul aici.Dpdv.psihologic nu accept ca  am depasit 30 de ani.

Salut Laurentiu, iti dai seama ca nu-mi permiteam din prima "sa ma trag de sireturi" cu interlocutorul :P. La randul meu, eu cred ca, atunci cand e vorba de damblaua barcilor, dpdv psihologic cre'ca sunt undeva pe la 18 ani :D. Bine macar ca nu-mi mai urla hormoneii ca la varsta aia ;D.

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 09:48:35 PM
-Trebuie sa se incadreze in 750 kg-barca+peridoc+bagajele din barca. Am un Aro 10 cum spuneam mai sus si lipsa categoria auto E"

Din ce stiu, limita de 750 kg a greutatii remorcate se refera exclusiv la sistemul de franare suplimentara a remorcii, si nu are legatura cu categoria B+E. Doar daca masa autovehiculului si remorcii depasesc impreuna 3500 kg, e nevoie de categoria B+E. Banuiesc ca stiai asta, asa ca imi cer scuze de interventie, insa a fost si pentru clarificarea altor forumisti.
Apropo, pe vremuri imi doream tare un Aro 10, pentru carat si lansat un barcaz usor e o masina excelenta :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 09:48:35 PM
-Zona de navigatie=Dunare,pana in curtea castelului de unde izvorasc cele doua rauri ce formeaza fluviul,daca se poate,delta-bineinteles si costier.Nu cred ca voi ajunge cu barca in Mediterana,dar i-mi place sa visz ca daca asi urma malul........

Daca nu urmand malul, macar pe peridoc si tot se poate ajunge cu barca si la Canalul Manecii la nevoie :D.

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 09:48:35 PM
-Sa calce pitzin la apa [cu derivorul ridicat] =delta,Cocuta"Insula brailei,talienele din dreptul plajelor litoralului,Dunarea cand e scazuta,esuare voita si chiar urcare pe plaje cu putin ajutor.

Eu am un vis secret despre parcurgerea cu o barca mica a canalelor Europei de vest pana la Atlantic, si ce poate fi mai potrivit decat un minivelier economic cu derivor mobil si pescaj minim ;). Dupa ce am vazut "Keep turning left" si ce minunatii de ape si barci au englezii, mi-am zis ca in viata asta trebuie neaparat sa ajung si acolo :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 09:48:35 PM
...Cam atat despre barca la care acum sant in faza de constructie a machetei abia...

Toate motivele descrise sunt foarte pertinente, ceea ce arata o documentare si o experienta vaste din partea ta, din care avem si noi de invatat :).

Derivorul ghilotina lestat are, pe langa avantajele mentionate, si rolul de pontil pentru sustinerea catargului. Singurul dezavantaj este ca in caz de apa mica trebuie atentie mare, ca sa nu se zdruncine prea tare barca la lovirea fundului cu lestul. Unele barcaze au crash-box, dar la o barca asa mica nu e cazul, ramanand doar sa se manevreze atent barca.
Lestul de aprox. 180 kg amplasat cel mai jos posibil, alaturi de stabilitatea buna de forma a barcii (care rezulta din forma sectiunii maestre) ne dau o barca foarte sigura pentru dimensiunea ei.

Vizavi de fundul in V, etrava inclinata, racordul curbat al etravei cu chila, si curbura echilibrata a chilei in plan longitudinal, cand ai timp, poate imi faci o vizita sa iti arat o asemenea barca in stadiul final al lucrarilor :). Cateva mici diferente sunt ca barca mea e twin-keeler, e putin mai mare, nu e "flush-deck", iar constructia e pe osatura, nu stitch&glue.

Multumim pentru povestea pitoreasca a lui Costica Bondrea, si ramane sa ne povesteasca "veteranii" navalisti (care acum petrec la Lepsa) cum a fost cu elicele de cargouri (eu eram prea mic si prea furacios de peste ca sa stiu asta :D).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 01:12:28 PM
PS:termenul"barci de buzunar"e jignitor.Stiu ca unora o barca de 10-15m li se pare ceva normal dar nu toata lumea e fericita sa-si urce barca pe cavalet cu macaraua. Exista oameni ce strabat oceanul in ambarcatiuni de doar cativa metri.Pe Duckwork" exista citeva astfel de proiecte-Ocean Explorer,Fafnir ca sa nu mai vorbim de Swaggie" care e posibil sa navigheze acolo unde barci mult mai mari nu pot pentru ca nu au fost proiectate pentru asta.

Nu cred ca e chiar jignitor, mie imi place, chiar as fi mandru sa pot spune ca bat distante mari pe ape cu un pocket-cruiser :). Cel mai mult imi place zicala engleza "small boat - big smile, big boat - no smile". In plus, cu cat e mai mic barcazul, cu atat mai des si mai mult timp ne putem da cu el. Fara sa mai spunem ca munca de intretinere e minimala :).

Citat din: Laurentiu N. din Decembrie 25, 2011, 11:38:33 PM
Nipra lui Gabi o stiu,...
... II.cunosc mai bine pe enduristii din M. 19 chiar daca eu sant un amator de bobber,din Tig.2, fara motocicleta,pentru ca sotia mea intra automat in panica daca se urca pe asa ceva si este pornit motorul.Dumnezeu ma ajuta cu barca.Am plimbat-o la Braila cu un Pescarus+Veteroh de 8cp si ia placut nu e un dictator dar casatoria inseamna compronisuri pe care le facem doar noi barbatii am eu impresia.Sau poate e doar cazul meu ?

Interesant e ca anul asta Gabi si-a luat velier, si a si fost cu el, impreuna cu Danae, pana in Bulgaria :o. Despre enduristii din 19, cred ca e vorba de Boby, Gilera si Caras :). Si eu am acum un motor tot "de aratura", dar ma dau foarte rar, doar cand am treaba prin balta. Iti doresc sa ai parte de bobber-ul dorit, dar sa te dai cat mai putin pe sosea cu el, fiindca sunt prea multi romani analfabeti pe 4 roti "out there" (eu mi-am schimbat cateva randuri de piele din cauza lor).
Nu stiu cum e la altii, dar la mine casatoria a insemnat sfarsitul compromisurilor si debutul libertatii :D. Adica soata mea isi doreste compromisuri, da' barbat-su e prea salbatic ca sa tina cont de asta :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Laurentiu N.

#10
Multumesc Valy pentru invitatie care ma face f. bucuros.Imediat ce ajung in Gl. voi incerca sa te vizitez.
Am inteles ca taticii elicelor sant mai greu de gasit,dar cred ca ai putea incepe singur o rubrica a istoriei recente a velismului in Romania,incepand cu Galatiul,presarata cu mici interviuri"in care proprietarii sa spuna cate ceva despre barcile lor+ foto.Eu unul asi citi-o de mai multe ori.
Toate cele bune.

Vali

#11
Salut Laurentiu, si eu care voiam sa-ti raspund despre atatea aventuri prin Macin cu gashca de motoristi, iar tu ti-ai editat postul  :'( :D. Ramane sa ne vedem oricand ai placerea, iar despre povestirile velistilor, cel mai bine e intr-adevar sa ne spuna dumnealor in persoana, asa ca ramane sa iau legatura si sa ii rog sa ne mai transmita (si) din pasiunea dumnealor :).

LE: daca tot a trecut Craciunul, eu am intrat din nou tare "pe felie", deci cred ca am sa scriu ceva mai rar pe forum, doar daca e urgenta nevoie. Oricum, deja gandul imi e numai la Raid 2012 ;D, si vreau sa facem o treaba frumoasa cu aceasta ocazie :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gigitolan

Salutare tuturor de la "santierul naval" Tg-Mures, care de la venirea frigului s-a transformat intr-unul virtual.
Pe la inceputul toamnei mi-am adus aminte de una din "iubirile mele din tinerete" - Nancy's China de la www.devlinboat.com - o barcuta de 15 picioare usor de construit si intretinut, numai buna pentru perioada de recesiune, dupa cum spune chiar proiectantul :). Cerandu-i acordul secundului (sau secundei :)) pentru suma de 75 $ necesari achizitionarii planurilor, raspunsul a fost unul taios: "Nu-ti ajunge cate barci ai construit pana acum? Roaga-te sa fii sanatos si sa ai timp sa te bucuri de ele" Aici trebuie sa recunosc, are dreptate femeia. Asa ca am lasat-o balta (pentru a cata oara?) pe Nancy si mi-am vazut de treaba. Pana zilele trecute cand virusul si-a scos din nou capul la lumina. Asa ca mi-am suflecat manecile si am intrat in "santierul virtual" numit Freeship si-am modelat-o pe Nancy dupa niste schite mai vechi descarcate de pe net. Sunt aproape sigur ca nu voi trece la constructia reala dar poate vreunul din voi o va face vreodata. Sper ca fisierele pe care le-am atasat sa va fie de folos.

Vant bun

ionitzady

+V-a salut si nu pot sa ma abtin sa nu scriu cateva randuri si sa nu-i dau drepatate lui Laurentiu ca pe vremuri toata lumea isi lucrau singuri barcile.I-mi aduc aminte pt ca am crescut si copilarit in BAZA NAUTICA BRAILA unde toata lupea primavara calafatuia si apoi vopsea etc, dar ce poveste i-mi vine acum in minte sper s-a nu v-a plicti:
    Pe vremea lui nea NICU tata ipreuna cu alti 3 colegi de serviciu au plecat la sprit pe balta cu barca proprie si cu inca o barca a unuia dintre colegi. Dai cu spritul dai cu spritul s-au trezit din ''somn'' cu pescaria ,erau in prohibit ceva de genul ,  in urma careia au ramas fara ambarcatiuni:))
    Tata a renuntat din prima la barca pt ca stia cat are de lucru la ea (scos scandura putreda curatata , calafatuita, vopsita  munca nu gluma , dar colegul deabia facuse achizitia unei Dube de 5,2 m cu pupa oglinda si acasa sigur nu iesea bine :))
   In urma procesului omul si-a castigat barca ( putin avariata in urma confiscarii) , dar la alte sfaturi bune la recurs a devenit mai pretentios ; in barca aveam cizme lungi , barca era vopsita , UN CUI NU LAS  a fost cuvintele colegului si ........ a pierdut tot . Acu probleme acasa , dar ca s-a nu afle sotia ca de ....  mai rea femeia  ca militia  tata i-a construit barca intr-o luna de zile plus ca mergeau si la serviciu. Barca a iesit exact ca cea veche sotia nu a stiut nimic multi ani de zile  . Apoi dupa 1990 a aparut fibra de sticla si pana in 1996 toate barcazele de lemn erau transformate in limusine , imbracate in fibra , fara pic de apa in ele. Totul era facut home made. Pana si segmentii lui tarzanel (neptun 23 cp) erau facuti la progresul asa de otelosi ca nu s-au lasat nici-o data .Am mers zeci si sute  km intregi si degeaba , cum accelerai mai tare se gripa :(, dar au fost vremuri nu gluma in care daca aveai o barca nu era un LUX si s-a mergi la balta nu te costa mare lucru .S-a auzim numai de bine si spor la proiecte si constructii.     

Vali

Citat din: gigitolan din Decembrie 27, 2011, 11:53:38 AM
Salutare tuturor de la "santierul naval" Tg-Mures...
...Sper ca fisierele pe care le-am atasat sa va fie de folos.

Vant bun

Salutare Gigi si multumim "balshoi spasiba" :D. Nu stiu ce s-a intamplat, dar azi a fost ziua coincidentelor, fiindca tocmai am descoperit ca barca pe care ne-ai atasat-o - Nancy's China, a inceput deja sa fie construita  :o :P:
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau