Selva 15 cp 2t

Creat de dany, Martie 31, 2015, 08:40:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mayer_maryus

ms 

cel de sub pompa de apa imi face figuri  ..

am inteles ca elicea  standard este de 8 1/2 x10.25   ,   am tot cautat  de unde pot  achizitiona  alta elice cu pas mai mare sau alte piese  si nu
am gasit .  daca stiti unde au pe stoc sau aduc la comanda  v-as fi recunascator.

o zi buna

dany

Am schimbat impelerul si am curatat mufele de alimentare si nu mai scapa benzina.Urmeaza sa ies cu el in probe 8)

dany

Am iesit cu motorul de 15,pus pe tigaia din avatar,fara flotoare .Am pus doi baieti de la jumate spre prova nu inainte de a-i alimenta cu vreo cateva beri,veste si patru bidoane goale de 20 l legate de sub banchete in caz de doamne fere' ,trebe'.Cu flotoare m-ar durea in paispe'.eventual alungite la pupa.Am facut cateva ture si mi-a facut probleme mufa de alimentare.Scapa benzina.
Cam ce marca de mufe ma sfatuiti sa pun,ca sa fie cat de cat ...de la ce motoare?Astea de selva sunt de negasit.
Am sa demontez si carburatorul sa-i fac o curatare,caci am dat sa-l pornesc iarasi acasa si n-o mai ia!Ori trage aer fals pe la mufa?
Help!!!!!!!!!
PS.Fuge de sparge,dar cu acceleratia 60-70 la suta caci mi-e frica...S-a vedea pe una de 4m daca da sa mi-o puna capac....
Daca nu-l schimb pana atunci,habar n-am

scm_ro

De azi sunt si eu posesorul unui Selva de 15 CP din 85.
I-am facuf un test de compresie la rece si unul la cald si valorile au fost asemanatoare 9 pe un cilindru si 9.5 pe celalalt.
Barca pe care l-am pus este un kolibri 360. Am fost si la o proba pe apa unde viteza a fost mai mica (24 km/h) decat in aceleasi conditii cu un yamaha de 9.9 tot 2t (29 km/h), dar tind sa cred ca motivul este elicea. Nu am gasit scris pe elice nimic despre pasul ei, dar o sa iau o elice noua cu pasul recomandat de fabricant.
Trebuie bibilit un pic pe la el si reglat relantiul care este un pic cam mare plus montat un kill switch.
Am scos si uleiul din cizma care este cam alb dar nu pare sa fie spuma de la apa si nici nu are pilitura in el. Dupa ce se scurge tot bag si un spray de curatat franele ca sa curat ce a mai ramas pe acolo si ii pun ulei proaspat ca sa vedem ce se intampla. Mosuletul de la care l-am luat nu a schimbat niciodata uleiul doar a complectat.
Urmeaza si un schimb de bujii si sa imi procur o bobina de inductie de rezerva.
Apa scoate pe ambele nari foarte bine si nu stiu daca are rost sa ii schimb pompa.

bbl81

pompa se recomanda a fi schimbata anual, chiar daca jetul scos este puternic. Este o componenta ieftina si usor de schimbat chiar si in regie proprie.
Daca nu este schimbata, pagubele pot fi mari pentru motor.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

scm_ro

Ok. Momentan nu este pompa prioritatea mea dar pana la primavara cand il voi scoate pe apa sigur o schimb.
Vreau sa rezolv cu relantiul care este prea mare. Nu gasesc pe elice scris pasul caci as lua una mai mare.
Vreau sa spal cizma pe interior si sa ii pun ulei curat, iar apoi il bag in tomberon 30min sa vad daca se mai schimba culoarea uleiului.

Ulei pentru amestec merge " Ulei motor 2T Quicksilver TC-W3 " sau aveti alte recomandari? Pe la inceputul subiectului se recomanda 2% proportia. E valabil si la motorul asta care e un pic mai vechi?

peb5

S-a mai discutat de selva 15 CP. Colegul Adi (Fritz) a dat si un link cu manualul:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1598.msg28210.html#msg28210
In manual gasesti si tipul de elice care se potriveste la acest motor (mai jos un extras din manual):
PROPELLERS
2505410 1 Elica diam. 8 1/2 x 83/4
2505430 1 Elica diam. 8 1/2 x 9 1/2
2505440 1 Elica diam. 8 1/2 x 101/4
2505450 1 Elica diam. 8 1/2 x 11
2505460 1 Elica diam. 8 1/2 x 12

Despre uleiuri amestec s-a tot discutat:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1962.0.html
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1626.0.html


scm_ro

Peb5, multumesc pentru link-uri. 
Pe manualul de la Fritz scrie stagione 2007 - 2008 , nu cred ca se aplica la motorul meu din 85.
O sa astept sa intre Fritz poate are un manual mai vechi.

peb5

Cred ca manualul  este editia 2007-2008.
vezi daca se potrivesc coduri ale pieselor de pe motor cu cele din manual.

Fritz

   Salut.  Elicea ar trebui sa fie cea medie.  Inca se mai gasesc.  2505440 1  Elica diam. 8 1/2 x 10 1/4 . Pasul e de 10,25 . Gasesti scris pe spatele unei pale in relief.
Am si eu unul identic.  Diferenta intre cele fabricate inainte de 1989 ...si cele facute dupa consta in schimbarea aprinderii din capacitiva pasiva in  aprindere cu avans controlat prin procesor . Ambele functioneaza la fel de bine. Volanta difera la unghiul penei de pe ambielaj. Deci o bobina rosie ( dupa 1989) nu va putea inlocui o bobina neagra ( inainte de 89) . Alta diferenta este termostatul adaugat si butonul de stop ... In rest e acesi motor marin.
  Reglajul aerului ( amestecului ) se face strangand surubul de amestec de tot , dupa care il desfaci 3/4 ...1 tura  si blochezi piulita de pe surub. Este modelul fara termostat si trebuie incalzit un pic.  Elice cred ca gasesti la Motoare Barci , dar nu originala.

Uite asta e buna !
http://enginemarinepart.com/6-8-99-15-hp-millerighi-eliche-per-motori-selva/4214-elica-8-12-x-10-14-selva-alluminio-009410078-2505440.html

scm_ro

Elicea asta nu mai are nimic scris pe ea. Tind sa cred ca nu e cea originala.

Sa incerc un pas mai mare? Motorul este pentru o Kolibri 3,6 folosita doar in vacante.
Barca plus motor 100kg , pasageri maxim 220 kg. De bagaje nu e cazul dar hai sa zicem un 10 -15 kg maxim.
Se ajunge la maxim 340kg/15CP, deci un 22kg/CP.

pasek

Buna seara, am si eu o intrebare, exista modele de motoare Selva de 15 cai in 2 timpi racite cu aer? Intreb pentru ca am discutat cu cineva despre un motor si-mi spune ca arata foarte bine, ca nou dar nu scoate gram de apa si nu stie daca este este stricata pompa sau are racire cu aer. Nu stie nici din ce an este. Multumesc

scm_ro

Cele de 15cp, mai noi, au termostat si scot apa abia dupa ce se incalzesc.Am inteles ca nu au jet de control.
Al meu e model vechi fara termostat si scoate constant.

pilu

nu cred ca exista selva 15cp racit cu aer. rotorul sau poate fi infundat furtunul,orificiul de iesire.

pasek

Multumesc colegilor pentru raspunsuri. Se gasesc piese pentru aceste motoare? Pentru o gonflabila Yamaha de 3.40 credeti ca ar fi ok acest motor? Sau un 10 cp in 4 timpi? Incarcarea ar fi doi adulti de 85 kg plus bagaje. Nu vreau motoare grele pentru ca o sa fie si locatii mai dificile de montat motorul