Selva 15 cp 2t

Creat de dany, Martie 31, 2015, 08:40:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

dusan

Poti pune foarte puțin. Nu sa ramana acolo ci doar sa fie uns

MariusMKV

Va salut barcagii,
Sunt proaspat posesor de un Selva Naxos 5xs 2016 de 5 cai in acte, nu stiu daca si in realitate..
Nu am reusit sa il scot la apa sa imi dau seama de putere dar din testul butoiului pare sa aibe mai mult.. Carburatorul este 26-20 si din ce am gasit eu prin manuale acesta a fost pus pe 8xs si pe cel de 15.
Nu am gasit nici limitari pe carburator..
Nu ma intereseaza sa am un setup de 15 cai pentru ca vreau sa ma bucur linistit de el dar parca 6-8 cai ar fi suficienti..
Stie cineva ce reglaje trebuie pentru 8 cai?
Multumesc anticipat

scm_ro

De 15 nu il faci sigur. La 15cp ai 2 cilindri si alta capacitate

MariusMKV

Acest motor are 259cc si 2 pistoane si este in urmatoarele variante de putere: 6, 8, 9.9 si 15.
Naxos 5xs este varianta de 15 cai limitat la 5.
Nu vreau sa-l fac de 15 cai dar cred ca deja este facut si nu-mi convine. Intre carburator si motor ar trebui sa aibe o flansa pentru limitare(63 in schema) iar al meu nu o are..
Am cautat pe internet dupa repere si nu am gasit nimic.
Daca ma pun sa fac eu aceasta flansa, are cineva idee ce diametru ar trebui sa aibe gaura centrala?
Am mai gasit pe net ca variantele de 15 si 8 cai au carburator 26-20 iar variantele de 9.9 si 6 cai il au 22-19..

Vali

Salut Marius, din ce stiu puterea minima la Naxos este de 6 cai, doar Izmir are si varianta de 5 cai, dar la o cilindree mai mica (170 cm3 parca).

Tu spui ca e 5xs si e limitat cu acea flansa. Posibil sa fie o varianta ceva mai recenta de modificare decat ce e prezentat in cartea tehnica de la Naxos si Izmir, postata pe acest topic.

Cred ca vrei sa il faci de 5 cai pentru consum mic, sau poate ca sa nu ai nevoie de permis. In cazul asta, uita-te in cartea tehnica si vezi exact ce carburator iti trebuie. Nu cred ca 26-20 se potriveste ca sa limitezi la 5 cai, indiferent de flansa.

Posibil ca flansa sa fie o adaptare pentru carbul mai mic, pe care va trebui sa-l procuri. Oricum, odata ce ai identificat ce ai nevoie, poti sa dai comanda la Yacht TNG de exemplu. Eu am luat de la ei diverse piese pentru Naxos de 15, singura problema fiind ca a durat ceva pana au ajuns piesele.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

scm_ro

Azi am scos mosul din fundul garajului sa ii dau o sfoara sa il pregatesc de concediu.
M-au zapacit copii sa il amorseze ei si i-am lasat. Cu ocazia asta am vazut ca da benzina pe afara pe la pompa de benzina. Mai exact pe la capacul ei. Cel  ca un clopot.
Dupa ce porneste nu mai da nici un gram.
E normal? Este cumva un fel de supapa?

kama3

Ala ar trebui sa fie filtru.
Desfa surubul , da jos capacul, curata placa pe care se aseaza, eventual schimbi si grnitura. Si vezi sita daca ar mizerie.
Apoi strangi la loc, din aproape in aproape, nu la brand ca nu trebuue forta mare.
Pe unde curge poate trage si aer fals si sa merga aiurea.

scm_ro

Multumesc, pentru raspuns si sfaturi.
Am vorbit azi dimineata si cu tatal selvelor si l-am rezolvat.
Nu l-am mai desfacut fiindca nu stiu daca gasesc garnitura aia asa repede. Intr-o prima faza i-am mai strans un pic surubul (o treime de tura) a mers relativ usor.
Vad ca nu mai pisa benzina nici rece si nici cald, pompa ramane tare ;D. Il las in pace pana dupa concediu ( unde o sa ma razbun pe el zilnic 2 saptamani)iar pe urma o sa am un an sa ii caut garnituri. Daca face pe nebunul il fac grec.

George Mititelu

Salutare dragilor, acum vreo luna am intrat in posesia motorului lui MariusMKV dupa cum am constatat. Naxos 5xs, initial cu niste probleme de relanti rezolvate dupa curatarea carburatorului dar in dimineata asta dupa 5 minute de mers a intrat in mod protectie limitand acceleratia  ca dupa 30 de secunde sa ii revina acceleratia pt un minut si apoi iar sa limiteze. Personal cred ca este vorba despre termostat  dar mai astept pareri din partea voastra.

mdascalu

Salut,
Greu de crezut ca e termostatul, mai degraba circuit de alimentare cu depuneri. Daca era termostatul observai treaba asta in jetul de control al apei de racire.
O intrebare: cum realizeaza termostatul limiterea in acceleratie?
Cu stima,
mdascalu

George Mititelu

Din ce am observat din senzorul de temperatura pleaca doua fire direct in bobine si ma gandesc ca le limiteaza in momentul in care depaseste o anumita temperatura. Ideea este ca dupa 2-5min de mers scade puterea brusc in relanti si aprx dupa 30 sec isi reia turatiile ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic si ciclul se reia

George Mititelu

#146
Am verificat toata linia de alimentare, carburator curatat, pompa trage fara probleme, butonul deboprire functional, senzor de temperatura functioneaza ok, relanti regulat, bujii noi, merge perfect pana face problema. Am observat in schimb ca apa iese destul de fierbinte in momentul in care limitează.

mdascalu

Salut,
S-ar putea sa ai dreptate cu thermo-switch-ul. Cartea este pe net si chiar are switch. Dar in carte este un tabel  la pag 26 -27 cu defectele si acolo da diverse cauze, contact thermo defect, bujii, alimentare, raport incorect ulei benzina, circuit de racire infundat etc. 
Incearca sa nergi un pic cu unul din fire deconectat si vezi daca mai face. Dar nu mult, doar verifici si asa dignostichezi.
Cu stima,
mdascalu
P.S. termo switch-ul ar trebui sa taie alimentarea la bujii conform schemei

George Mititelu

Am mai vorbit cu un prieten si mi-a zis sa verific alimentarea de la conector pana in  carburator. Din cauza ca problema apare doar la acceleratie maxima sau aproape de maxim este posibil ca ceva sa restrictioneze fluxul de combustibil si paharul sa nu se umple suficient de repede pe cat cere nivelul de acceleratie dar sa fie suficient cat sa mentina motorul la relanti pana se umple din nou si sa reia cele 60 de secunde de acceleratie dupa care sa il reduca la relanti. Maine am de facut teste :)

mdascalu

Salut,
Eu nu-ti doresc decat succes, sper sa o rezolvi, dar daca gasesti cauza scrie si pe forum. Sunt o gramada de intrebari de genul asta pe forumuri dar fara rezolvari.
Cu stima,
mdascalu