Despre elice

Creat de pilu, Aprilie 06, 2015, 07:32:52 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

pilu

cine imi traduce si mie ? pe elicea mea mercury scrie : 40 816702A40 12P , la final am inteles ca e pasul de 12 dar restul?? care e diametrul eliciei?

ionitzady

12 inch face elicea la o rotatie completa , transformam in cm = 30 , sa zicem 300 ture /min avem cam 900 m / min deci ca 54 km /h 

pilu sper ca nu am gresit ( dar asa este ) si te-am multumit.

pilu

treaba cu pasul eliciei o stiam ,nu asta ma intereseaza ,ma intereseaza diametrul eliciei ,caut o elicie mai de fuga dar vreau sa stiu si diametrul ei ,unde scrie diametrul in acel sir de numere  stantat pe elice???ca pasul stiu sunt ultimele cifre cu "P" la final pitch parca se scrie..
inca ceva , tot legat de numerele inscriptionate pe elice ,se poate de acolo afla diametrul axului,numarul de caneluri?? eu vreau sa cumpar una de pe ebay si nu as vrea sa nu se potriveasca..

Gabytzu

Salutare
Cauta in manualul motorului ce elice suporta . De ex la suzuki 50 cp are 13 caneluri , diam 11 x 15p

Stima!

pilu

treaba e ca am gasit diverse elicii si in anunt scrie de exemplu 48-77790-16P (asta am scris eu din cap) in afara de 16P nu inteleg nimica...asta tot intreb eu ,ce semnifica restul de cifre?

NessyRO

@ pilu  Mă bag și eu un pic în vorbă, ca profan ce sunt:
După câte știu, nu există un standard care să reglementeze modul de inscripționare al elicelor. Pe cale de consecință, fiecare producător a dezvoltat propriul sistem de marcare. Foarte posibil ca sistemele de marcare adoptate de diferiți producători să fie asemănătoare (vezi cazul producătorilor de motoare), mai ales că informația conținută ar trebui să fie cam aceeiași: cod/marcă producător, diametru, material, tip elice, pas, nr.caneluri, diametru butuc, nr.lot fabricație, etc.
Așa că dacă vrei să afli ceva concret cu privire la inscripționare, trebuie să pornești de la a afla cine este producătorul elicei, după care să cauți catalogul de produse al acestuia. Am dat o căutare pe Google cu datele tale și zice ceva de Mercury, ca are diametru 10 inch și 3/4, 3 pale, pas de 12 inch, sens de rotație standard (sens orar) și că se potrivește la o gamă de motoare în 2 și 4 timpi, cu puteri între 25 și 70 hp din perioada 1977-2005 (așa o fi?).
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

momaul

Salut.Nessy,profan vine de la profesor ,profesionist, sau ce ca vad ca prea le nimeresti

peb5


pilu

intradevar e 48 acolo ,se vede rau,  oricum e complicata treaba ,eu vreau sa cumpar una cu pasul mai mare nu la fel ca asta. am licitat pe ebay la una asemanatoare  pe care scrie 48-77348A40-21P am zis ca ar trebui sa se pupe ,dar surpriza are 15 caneluri nu 13 ca a mea.

AM GASIT diametrul eliciei vad ca este stantat in spatele eliciei unde intra axul ,10,75 x12 deci diametrul 10,75 pasul 12.

coldea radu ioan

am pe elice:9 1/4x10-J1;-puteti sa-mi spuneti ce fel de elice este? de tractiune sau de viteza?  ms,anticipat! Este montata pe Yamaha-4 timpi,15 cp si are 3 pale!!!!????...

peb5

#10
La Yamaha F15, in manual, este data elice cu pas de la 8 la 12 inch.
Elicea ta are pas de 10, care este la mijlocul plajei de valori.

mariusbig

Va salut Domnilor.
Rog specialistii sa ne clarifice problema elicelor in functie de tipul de barca , forma , greutate , tip motor 2t/4t , putere motor.
Ce ma intereseaza pe mine : am o salupa trimaran care cantareste cca. 500 kg cu 2 pasageri,bagaje , scule , benzina , etc . Motor yamaha 25cp 2t 3 cilindri. Ce elice sa montez ( diametru,pas ) pentru glisare relativ rapida si viteza ok ? ( maxim 40-45 km/ora )
Poate si altii au aceeasi dilema ca mine si cred ca sunt multi interesati sa lamureasca cat de cat aceasta problema.
Va multumesc anticipat in numele meu si al incepatorilor ca mine.

byteworks

Un mini-ghid despre elici este aici.

Cu 25 de cai si 500 kg ma indoiesc sa atingi 45 km/h.

NessyRO

Nu cred că problema elicelor poate fi lămurită complet pe forum, chiar cu bunele intenții de care dau dovadă colegii. Și asta pentru că teoria elicei este una extrem de complexă.
Pe scurt, este bine să folosim gama de elice recomandată de producători (care și-au permis să efectueze studii) pentru  fiecare tip de motor în parte. Sunt convins că este dificil să împerechezi un anumit motor (cuplu, turație, viteză de demaraj) cu o elice pentru a obține un transfer optim de putere de la motor către apă.
În altă ordine de idei, în condiții similare (putere motor, turație, ambarcațiune, diametru elice) o elice cu pas mai mic este o elice de tracțiune, care transferă un cuplu mai mare în timp ce o elice cu pas mai mare este o elice de viteză dar care transferă un cuplu mai mic (deci se recomandă o greutate mai mică a ambarcațiunii). Și asta este numai parțial adevărat deoarece mai trebuie luați în calcul și alți parametri (forma palei, gradul de încărcare al elicei, dacă funcționează în regim semiventilat sau nu, etc.). Pe cale de consecință, cine dorește o elice bună și pentru tracțiune și pentru viteză... ar fi bine să se gândească la o elice cu pas variabil (dacă îți permiți și prețul).
Soluții mai sunt și altele dar cred că relativ la acest subiect este tare mult de citit...
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

Fritz

 Cu 25 de cai si 500 de kg ai exact 20kg/cal.  Eu as zice 650/20=32.5 km/ora. Ceea ce ar insemna o elice cu pas de 9 sau 10"...sa ajungi la 5500 de rotatii pe min.
Dar uite ce zice un programel de calcul...33.6 km/ora ...cu elice cu pas de 10" la vreo 5250 rot/min.