Despre elice

Creat de pilu, Aprilie 06, 2015, 07:32:52 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

kalifu

Salut despre elice ma ineresez  si poate te ajut ,dar despre motor pot spune ca e motor tip sport motor de turatie  si consum pe masura  este f nervos dar atentie mare la sistemul de amestec ,mot. are un rezervor ptr. ulei de amestec am avut ocazia la o depanare sa constat ca in rezervor era ulei dar mot.se  facuse varza clantaneau toate in el  sistemul de injectie nu mai functiona protectia nu semnala aceasta ,deoarece senzorul de nivel anunta ca are ulei in rezervor si ca totu-i in regula .Solutia ... se umple rezervorul cu ulei se stranguleaza furtnasele care duc la fiecare carburator si se face amestec 2% in rezervorul de benzina si asfel eviti o gripare a mot  bafta.

Fritz

 Iar despre elicea cu pas variabil ...Niciodata o elice cu pas variabil nu va avea randamentul unei elice cu pas fix. Pasul palelor elicei ...variabile a fost generat ca pas mediu. Rotind palele spre pas mai mare de fapt rotim profilul generat de elicea cu pas mai mic ..cu cateva grade . NU se va inscrie niciodata pe generatoarea suprafetei elicoidale cu pas mai mare. Va draga . Micsorand pasul...la fel, va draga. Rotind o pala mai mult si alta mai putin...iar e rau...Nu dati banii pe prostii .  ::)

byteworks

Eu am un mare respect pentru elicile cu pas variabil, la avioane :) Sunt de un mare ajutor pentru a imbunatati plaja de viteze atat ca ecart cat si ca eficienta in cadrul acestui ecart (pas mic la decolare, pas mare la croaziera) cat si la obtinerea unui consum redus de combustibil.

momaul

salut. Am si eu tot un trimaran,greutatea cu doua persoane si bagajele aferente pentru 2-3 zile de pescuit trece de 600kg in conditiile in care barca +motor+baterie+rezervor este in jur de 350kg.Cu o elice de13P amreusit sa  obtin 48km/h in amonte pe dunare dar cu un motor de 45hp(pe el scrie 50hp dar dupa serie in carte scrie ca e de 45hp)In cata logul Mercury la elice de 13 si cu greutatea mai mica de 700kg scrie ca ar trebui sa obtii in jur de 50km/h asa ca eu sant multumit.Am citit ca elicea cu 4 pale s-ar comporta mai bine la viteza de croaziera si cum trebuie sa mai cumpar o elice ma sfatuiti sa iau o elice cu 4 pale?Mentionez ca cu elicea de 13 in conditiile de mai sus motorul se tureaza peste5500rpm.

Fritz

#19
Citat din: byteworks din Aprilie 15, 2015, 11:07:17 AM
Eu am un mare respect pentru elicile cu pas variabil, la avioane :) Sunt de un mare ajutor pentru a imbunatati plaja de viteze atat ca ecart cat si ca eficienta in cadrul acestui ecart (pas mic la decolare, pas mare la croaziera) cat si la obtinerea unui consum redus de combustibil.

La avioane se folosesc , intradevar..variabil ,,din mers" actionate mecanic sau hidraulic .  Dar in aer...
Este un fluid complet diferit. E compresibil ...Elicea are viteza foarte mare ...Micsorezi pasul la decolare ( pt tractiune) si randamentul maxim il ai la ,,croaziera" ...pas mare ( consum mic).
Apa e diferita. Si asa la vapoare se folosesc elici cu pas variabil , care pot schimba si sensul de mers rotind palele. Dar sunt elici lente.
   Eu am testat elice cu 4 pale cu pas ,,variabil" ...de fapt desfaceai butucul prins in 4 suruburi si roteai fiecare pala cate o gradatie ...Era ceva intre 10'' si 15". Nu am fost multumit de ea la viteza maxima. Probabil ca era generata pe pas mic. Imi omora motorul si nu puteam pleca de pe loc . Il porneam in viteza si-l acceleram ... Am incercat un 17'' din inox .  10x17 pt Evinrude.
Cu aia mi-a mers !!! Am gasit si poze...

NessyRO

@Fritz Absolut corect punctul de vedere! Vorba aia: apa nu-i ca aerul! ;)
   
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

mariusbig

Multumesc pentru raspunsuri Domnilor.
Merci si tie Vali. Stii tu de ce.
P.S. Palinca unde o livrez ?

dany

Elicea de selva15 are inscriptionat pe ea 8 1/2 x8''.Care-i treaba cu ea,e de tractiune sau viteza?

Fritz

De tractiune. 
De viteza sunt astea ...8 1/2x11   sau 8 1/2 x12 .

teo pes

Eu am elicea in 4 pale suedeza , din compozit ! am avut inox , aluminiu in 3, nu as mai reveni niciodata la varianta fixa !
singurul dezavantaj este ca pierde aproximatim maxim 5% din viteza maxima (cea ce sa fim seriosi nu conteaza pe distante mici si la pescari)
avantaje!?.....greutate redusa cel putin 50% din aluminiu , de inox ce sa mai zic , deci uzuri si trepidatii 0 , optiunea de a schimba pasul in functie de incarcatura barcii , deci nu trebuie sa caram 3 elicii dupa noi , in cazul lovirii daca se deterioreaza o pala sau mai multe se pot schimba in 10 min ,de stiut ca dupa ani de folosinta incidentele fata de cele de aluminiu au fost mai rare (probabil pala este mai elastica ) , acea ,,brutalitate " in mers ci in comanda dispare , se pare ca si efectul asupra sondei sonarului este influentat.
Va ,,povestesc " din experienta a 4 ani si sute de km in diferite conditii ! si nu inseamna ca ...OAMENI BUNI ARUNCATI ELICILE SI LE SCHIMBATI ! ;D
dar daca aveti posibilitatea incercati ! :P
Viata i grea !!  Dar trece !!

fitter

Va salut , cu elicea am si eu o problema.Am un Evinrude de 15 cp, cod elice 9-1/2x10(pas de 10, de tractiune, cred), si la un moment dat turam motorul barca era pe punctul de a glisa si nu pleca.Am demontat elicea si am observat ca bucsa de cauciuc este uzata, de unde presupum ca elicea se invarte in gol la o anumita sarcina.
Se mai poate reconditiona sau la fier vechi cu ea si pus alta noua?
Daca iau una noua sa fie cu pas de 12-13 avand in vedere ca motorul e pus pe o pneumatica de 3,2 metri in care se dau doua persoane?

Bogdan79

Va salut dragi colegi.  Am nevoie de un sfat de la cei cunoscatori.

Am un motor Honda BF10, dar care un mecanic mi-a zis ca ar fi de 8 cai, deci nu stiu sigur puterea motorului, iar elicea este de 8 inch.
Baraca este un Linder sportsman 355 de 85 Kg goala. 

Este adevarat cand plec in Delta am prostul obicei de a cara dupa mine multe lucruri care nu le folosesc desi sunt grele si deci ingreunez aiurea barca. Cu toate astea cu elicea de 8 inch nu am avut niciodata problema sa nu glisez, sau sa glisez greu.

Vreau sa imi comand o elice care sa ma ajute sa prind viteza mai mare, deci am de ales intre varianta de 10 inch sau 11 inch .   

Credeti ca daca imi iau varianta de 11 inch si baraca este incarcata exista posibilitatea sa nu glisez?  Cum as putea sa imi dau seama ce alegere optima sa fac intre elicea de 10 si cea de 11?  Bineinteles fara proba prealabila intrucat vreau sa imi iau de pe Amazon fiind la jumate de pret fata de Romania.

pilu

Cred ca te referi la pasul eliciei (pitch) pt ca un diametru de 11 inch pt motorul tau mi se pare mare.
Conteaza mai multi factori la alegerea pasului ,unghiul fundului barcii ,raportul grupului din cizma , greutatea... uite un link ca sa iti faci o idee.

http://boatinfo.no/lib/mercury/manuals/40-50-55-60.html#/12

peb5


kimi

Citat din: Bogdan79 din Noiembrie 09, 2015, 03:57:19 PM
  Bineinteles fara proba prealabila intrucat vreau sa imi iau de pe Amazon fiind la jumate de pret fata de Romania.

Ce tip de elice ai gasit pe Amazon , la jumatate de pret ? Eu am cautat un Solas si e la acelasi pret ca in tara , + bataia de cap cu transport , vama , etc