nelamurire ulei amestec

Creat de pilu, Aprilie 15, 2015, 07:50:53 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pilu

Am o nelamurire legata de alegerea tipului de ulei pt motorul meu mercury 60cp 2t 2004 cu rezervor separat de ulei . La celelalte motoare de barca care le-am avut am folosit un ulei Pannasol TCW 3 recomandat de OMC si fabricat in "GERMANY" (la un pret excelent).Acest ulei se foloseste in amestec de 1:50 .M-am uitat si la alte uleiuri tot TCW3 dar sintetice ,acestea au o ratie de amestec 1:100. Acum nelamurirea mea e legata de faptul ca motorul meu isi ia aceiasi cantitate de ulei ori ca eu bag pentru amestec 1:50 ori 1:100 .Pe alte motoare exista un mic stiker care reconda amestecul 1:100 caz in care ma gandesc ca ar trebui un ulei cu aceleasi specificatii ,pe motorul meu nu am gasit sa scrie , deci ce ulei sa folosesc???

BRP

Citat din: pilu din Aprilie 15, 2015, 07:50:53 AM
Am o nelamurire legata de alegerea tipului de ulei pt motorul meu mercury 60cp 2t 2004 cu rezervor separat de ulei . La celelalte motoare de barca care le-am avut am folosit un ulei Pannasol TCW 3 recomandat de OMC si fabricat in "GERMANY" (la un pret excelent).Acest ulei se foloseste in amestec de 1:50 .M-am uitat si la alte uleiuri tot TCW3 dar sintetice ,acestea au o ratie de amestec 1:100. Acum nelamurirea mea e legata de faptul ca motorul meu isi ia aceiasi cantitate de ulei ori ca eu bag pentru amestec 1:50 ori 1:100 .Pe alte motoare exista un mic stiker care reconda amestecul 1:100 caz in care ma gandesc ca ar trebui un ulei cu aceleasi specificatii ,pe motorul meu nu am gasit sa scrie , deci ce ulei sa folosesc???


Daca are rezervor separat pune un ulei cu specificatia TCw3,daca nu are rezervor separat raportul de amestec care este sfant este 1:50.
Nu de ulei tine raportul de amestec in aceste cazuri, ci de specificatiile constructive ale motorului.Ca masura suplimentara de protectie la unele motoare se recomanda un adaos de 1:200 in rezervor chiar daca are injectie de ulei separat.
Chestia cu raport de 1:100, a fost incercare a majoritatii producatorilor ,cu ceva vreme in urma, dar s-a dovedit a fi nefiabila  si era functionala doar cu uleiurile de producator(Mercury oil,Yamaha oil,etc) care sunt cu mult mai scumpe.
In concluzie,daca vrei sa nu ai probleme, ar fi indicat sa respecti ce ti-am sugerat.

kalifu

Atentie mare la mot. cu rezervor de ulei am avut ocazia la doua mot. sa constat ca are ulei dar mot. era varza  senzoru indica ca are ulei in rezer. dar nu si ca-l injecteaza .solutia .. am blocat furtunasele ce duc la carburatr si am lasat uleiul in rezer. ptr. momi si am facut amestec in rezervor ,grupa TCW3 este f bun mult noroc.


kalifu

Amestec 2% este recomandat eu cate mot. am reparat n-am intalnit nici unul stricat de la ulei mai mult in amestec ,in schimb invers destule  multa bafta.

Nakasone

@BRP citez:""Chestia cu raport de 1:100, a fost incercare a majoritatii producatorilor ,cu ceva vreme in urma, dar s-a dovedit a fi nefiabila  si era functionala doar cu uleiurile de producator(Mercury oil,Yamaha oil,etc) care sunt cu mult mai scumpe."

Eu am un motor Yamaha 5Cp 2T, pe care este inscriptionat 1:100 raport amestec ulei/benzina. sa merg pe 1:50 si sa nu ma iau dupa ce zice fabricantul ?
carpe diem

pilu

Voi urma sfatul lui BRP , voi folosi tcw 3 normal ,nu cel fulsintetic.+ un mic adaus in rezervor.
Cand nu functioneaza ungerea automata cred eu ca se infunda vreun furtunas sau orificiul din carburator ,voi incerca sa fac o curatare a circuitului de ulei ,sfaturi ceva de la cei care au mai facut operatiunea asta?

ionitzady

Kalifu ce senzor de ulei are motorul cu injectie ulei?

BRP


Eu am un motor Yamaha 5Cp 2T, pe care este inscriptionat 1:100 raport amestec ulei/benzina. sa merg pe 1:50 si sa nu ma iau dupa ce zice fabricantul ?


Pune 1:50 si nu ai sa ai probleme.

BRP

Citat din: pilu din Aprilie 15, 2015, 02:42:59 PM
Voi urma sfatul lui BRP , voi folosi tcw 3 normal ,nu cel fulsintetic.+ un mic adaus in rezervor.
Cand nu functioneaza ungerea automata cred eu ca se infunda vreun furtunas sau orificiul din carburator ,voi incerca sa fac o curatare a circuitului de ulei ,sfaturi ceva de la cei care au mai facut operatiunea asta?

Daca ai fi cumparat motorul de nou ,ti-as fi spus sa incerci, daca ai posibiltate financiara sa folosesti un ulei full sintetic, la care cea mai valoros parametru ar fi sa fie "ash free",adica arde fara cenusa si zgura.Cum aceste uleiuri sunt ffff putine pe piata si extrem de scumpe,a da bani in plus pe un ulei care este sintetic,dar nu este ash free, este egal cu frectie pe picior de lemn cu apa rece= bani aruncati.In general sa stii, ca posesorii de motoare sunt prea putin interesati,de marca de ulei,ci mai degraba de pret si de specificatiile vizibile, nu si de cele din fisa de produs, asa ca la un motor second nu te prea ajuta cu nimic,acuma in al12 -lea ceas sa pui tu cine stie ce ulei scump.
Am vazut la Epix Marine, ca au ulei Mallory, care este un ulei f.apreciat si folosit in SUA, pe care il recomand si nu este scump.

AdrianZUZ

Citat din: BRP din Aprilie 15, 2015, 04:07:48 PM
Eu am un motor Yamaha 5Cp 2T, pe care este inscriptionat 1:100 raport amestec ulei/benzina. sa merg pe 1:50 si sa nu ma iau dupa ce zice fabricantul ?


Pune 1:50 si nu ai sa ai probleme.

Mergi pe mana producatorului, foloseste ulei de caliate - Yamalube, Castrol, Quicksilver, Ravenol - si motorul o sa rasneasca mult si bine!
Fa-i un bine motorasului si nu experimenta 1\50, 1\75 sau orice alta combinatie ... masoara cu atentie fix cat zice manualul.

mariusbig

Eu pentru yamaha autolube 2t folosesc yamalube de la Lacramioara 57lei/l tva inclus. acum ce sa fac ? mai pun si in rezervor o completare ?

momaul

Salut.Multumim pentru raspunsuriBRP,sint foarte clare si dupa parerea mea pe intelesul tuturor.Am o nelamurire cu uleiul pentru motoare 2t cu care ma contrazic cu niste amici.Eu sustin ca este diferenta intre uleiul facut pentru motoare racite cu apa si motoarele racite cu aer in privinta punctului de ardere si ca este ideal ca uleiul sa arda complet in motor si aduce un plus valoare la putere pe cind mai multi amici ai mei sustin ca uleiul de 2t e la fel si cu cat punctul de ardere e mai ridicat cu atat uleiul e mai bun.Te rog luminezane si pe noi in aceasta privinta.Multumesc anticipat.

kimi

Din experienta mea ( neplacuta ) cu un Suzuki 2T autolube , iti recomand calduros sa anulezi pompa de ulei si sa bagi ulei in rezervorul de benzina . Chestia asta o sa-ti ia max. 5 min in plus la alimentare , dar te poate scuti de multe neplaceri .
Fostul meu motor a avut la un moment dat o lipsa majora de ungere , ambielajul era rosu la demontare , rulmentii praf , biela iesita prin bloc .
Ca si ulei iti recomand un ulei 2T pt. motoare marine de la un producator consacrat , Motul , Castrol etc .
Mercury , Yamaha si alti producatori de motoare nu fabrica uleiuri , ei il cumpara de la producatori si il ambaleaza sub sigla proprie . Faza naspa e ca in ultimul timp pt. maximizarea profitului , ambalatorii astia de  cumpara uleiuri de la producatori mai '' ieftini '' care nu fac neaparat si uleiuri de super calitate .
Eu si cativa prieteni am folosit MOTUL Outboard Tech 2T si nimeni nu a avut nimic de reprosat ( umbla zvonul ca cei de la Suzuki folosesc Motul la motoarele lor marine ) .

mariusbig

Multumesc kimi. Acum sunt tulburat de tot. Unii spun ca nu au avut probleme cu autolube , altii da. Cum pot verifica daca pompa de ulei functioneaza corect ? Si cat ulei sa pun la litru de benzina ?

ionitzady

Demontezi carburatoarele si vei ajunge la jiclorul de ulei si vei vedea picatura de ulei in buza , daca e asa la toate trei e k .  Daca mai dai la atomat si stropeste e si mai k