Motor 2 timpi sau 4 timpi?

Creat de serbanj, Mai 08, 2015, 10:29:59 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

momaul

Salut. Nu va suparati pe mine dar eu consider ca cel mai bine e sa intrebi cand ai o nelamurire .Mi s-a mai ridicat un pic ceata despre nestiinta despre aceste motoare dar tot am ramas cu multe nelamuriri. De exemplu a circulat mult pe internet un test facut de o firma (nu mai gasesc saitul acum) care ar fi testat mai multe motoare de 50 hp in conditii indentice si evinrude e-tec a fost depasit cu mult la consum de honda si mercury.Bineanteles ca au fost si multe acuzatii cum ca testul a fost facut special pentru mercury.Din cauza asta cred ca cu cat se aduna mai multe informatii cu atat e mai bine pentru viitori utilizatori.De altfel e foarte greu sa castigi increderea oamenilor cu un produs nou,totdeauna vor fi si nemultumiti pentru ca pentru firma statistica spune ca procentul de defectiune e 2%dar pentru clientul care a patit defectul procentul de defectiune e 100%.

Intersect

Citat din: momaul din Mai 10, 2015, 10:07:44 PM
Salut. Nu va suparati pe mine dar eu consider ca cel mai bine e sa intrebi cand ai o nelamurire .Mi s-a mai ridicat un pic ceata despre nestiinta despre aceste motoare dar tot am ramas cu multe nelamuriri. De exemplu a circulat mult pe internet un test facut de o firma (nu mai gasesc saitul acum) care ar fi testat mai multe motoare de 50 hp in conditii indentice si evinrude e-tec a fost depasit cu mult la consum de honda si mercury.Bineanteles ca au fost si multe acuzatii cum ca testul a fost facut special pentru mercury.Din cauza asta cred ca cu cat se aduna mai multe informatii cu atat e mai bine pentru viitori utilizatori.De altfel e foarte greu sa castigi increderea oamenilor cu un produs nou,totdeauna vor fi si nemultumiti pentru ca pentru firma statistica spune ca procentul de defectiune e 2%dar pentru clientul care a patit defectul procentul de defectiune e 100%.
Stiu ce spui,dar alimentat de informatie plus un test pe apa cred ca te poti decide.

Eu am intEles ce vreau.Acum conduc pe ape un Mercury si sunt super multumit,recomand.....
Born to fish,forced to work!!!

BRP

Citat din: momaul din Mai 10, 2015, 10:07:44 PM
Salut. Nu va suparati pe mine dar eu consider ca cel mai bine e sa intrebi cand ai o nelamurire .Mi s-a mai ridicat un pic ceata despre nestiinta despre aceste motoare dar tot am ramas cu multe nelamuriri. De exemplu a circulat mult pe internet un test facut de o firma (nu mai gasesc saitul acum) care ar fi testat mai multe motoare de 50 hp in conditii indentice si evinrude e-tec a fost depasit cu mult la consum de honda si mercury.Bineanteles ca au fost si multe acuzatii cum ca testul a fost facut special pentru mercury.Din cauza asta cred ca cu cat se aduna mai multe informatii cu atat e mai bine pentru viitori utilizatori.De altfel e foarte greu sa castigi increderea oamenilor cu un produs nou,totdeauna vor fi si nemultumiti pentru ca pentru firma statistica spune ca procentul de defectiune e 2%dar pentru clientul care a patit defectul procentul de defectiune e 100%.
Mercury The first in the Water?
Adica primul motor care ajunge in apa ca ancora??
Mercury nici ei nu mai stiu ce motoare produc.
Au ajuns ca,Chinezii adica ieftin,mult si prost cu mult tam-tam pe seama motoarelor de curse, motoare ce nu au de-a face cu nimic cu cele uzuale.
Acuma cumpara licente,de motoare de la Yamaha ,maine de la Tohatsu,poimaine de la nu stiu cine,rezultatul este ca sunt catastrofe frumos poleite, cu o politica de service de KKT,si parca au facut concurs de dealeri hoti in toata lumea,fara exceptie si in Ro la fel.
Firmele serioase au inceput sa renunte la colaborarea cu ei din cauza ca isi pierdeau clientii.
Mai gasesti pe ici pe colo motoare cu cap Yamaha care functioneaza bine, dar nu e o regula valabila pentru toata gama.
Motoarele inboard sunt de fapt blocuri motoare, arbori, biele, de GM ,la fel ca la Volvo Penta,la care fiecare isi adapteaza chiuloasele si sistemele de alimentare cu benzina.
Diferenta e ca la Volvo functioneaza ok, si la Mercury dupa o vreme dau pe nas.
Mercury e un fel de Citroen,bune masinarii de curse ambele ,dar putini isi doresc sa aiba un Citroen inaintea unui Bmw, sau Audi, sau....,sau.
A compara un Etec cu un Mercury e ca si cum ai compara mere cu pere,iar a compara un Mercury cu Yamaha sau Honda mi se pare blasfemie curata.
Japonezele toate fara exceptie ii bat pe Mercury din orice pozitie vrei tu.
Un etec de 50 bate la toate capitolele fara exceptie orice Mercury de 50 in 4 sau 2 timpi, si diferentele majore se simt pe ambarcatiuni mai grele, sau incarcare mare.
Dar si aici e ca in cazul nevestelor,adica cea mai buna nevasta este aia pe care o ai, asa cum e ea.

Intersect


Cred ca raspunsul meu a fost un pic ambiguu reformulez,daca o sa imi iau un motor nou fara doar si poate o sa fie E-TEC.
Pana acum m-am inteles foarte bine cu Mercury si sper sa ma inteleg in continuare,de curand am aflat si eu ca sunt facute in China cele pana in 100 CP.Nu are nici o legatura Made in Belgia scris pe el....

Born to fish,forced to work!!!

Fritz

#34
 Mercury pana in 30 erau facute in Japonia de Tohatsu ...Cica acum se fac in China ...Si Yamaha ..honda tot acolo.
Mercury 40 , 50 ,60 tot in China.
http://www.marineenginedigest.com/profiles/mercury/mercury-chinese-outboards.htm

In USA se mai fac Verado, Optimax...si toate..alea mari in 2 timpi.

BRP

Citat din: Fritz din Mai 11, 2015, 08:51:31 AM
Mercury pana in 30 erau facute in Japonia de Tohatsu ...Cica acum se fac in China ...Si Yamaha ..honda tot acolo.
Mercury 40 , 50 ,60 tot in China.
http://www.marineenginedigest.com/profiles/mercury/mercury-chinese-outboards.htm

Ciica in USA se mai fac Verado, Optimax...si toate..alea mari in 2 timpi.

Da ,ai dreptate, Traiasca Chinezii.
Eu unul nu sunt curios de ce stiu sa faca aia mici cu ochii oblici la capitolul asta.
Probabil peste vreo 10 ani au sa le faca bune,dar pe moment sunt catastrofici cu toate ca au linii de productie americane, mai trebuie si un pic de experienta de productie, si ceva creier,iar astia nu au de nici de unele.
Motoarele de barci nu sunt telefoane, sau tablete unde masinariile fac tot, aici trebuie sa mai turnatorii,masini de rectificat de inalta calitate,mana de mecanic cu experienta la montajul final,finete la reglajul pieselor in miscare, etc,unde trebuie sa puna omul mana,iar aceasta experienta nu vine de pe o zi pe alta,altfel am fi toti priceputi la asa ceva.
Optimaxul nu au un motoare echivalente in gama de putere 25-75,oricum sunt dezastru ca fiiabilitate,ca consum,si ca service toate fara exceptie, si nici nu trec barierele de poluare.
Verado, nu iese nici el din tipare, consum mare, si dupa 100 ore incep sa apara probleme,mai ales la cele care merg pe apa sarata,spatiu putin in carcasa de nu poti sa arunci un pai,daca cumva ti-a scapat un surub trebuie sa desfaci tot motorul sa il poti recupara.
Degeaba te lauzi cu  Verado la performante, atata timp cat consuma de rupe normele,si din 50 in 50 de ore esti in service cu tot felul de cacatisuri.
Eu cred ca noi nu avem nevoie de asa ceva.
Noi avem nevoie de motoare fiabile,cu consum rezonabil, si cu service ok in caz de nevoie, si preturi la piese acceptabile si atunci nu conteaza ce scrie pe motor.
Partea cea mai proasta la Mercury, este ca au o politica de service KKT,dealeri de KKT,piese scumpe si greu de obtinut, softurile motor complicate si prost facute,la fel si softurile de diagnoza.
Tehnicienii lor pun diagnostice mai mult ghicite din cauza faptului ca softurile motor nu dau exact piesa defecta  i n toate cazurile, si atunci trebuie sa te apuci sa simulezi tot felul de defecte pana ce dai de defectul real.
Asta nu face decat sa dureze f.mult si sa incarce nota clientului fara justificare.
Acestea sunt motivele pentru care au castigat japonezii o cota de piata imensa in detrimentul Mercury(SUA)
La fel a pierdut si OMC cota de piata, dar din alte motive.
Pe pietele serioase cu vanzari mari de motoare outboard, Mercury pe gama motoarelor asa zis uzuale(fara Verado,Optimax si alte avioane) este un fel de Dacia Logan.(totusi Loganul este mai fiabil cred).
Mercury, a facut pe vremuri motoare bune in 2 timpi,  grele cu consum mare,cu solutii tehnice complicate, bunicele in final,dar in momentul cand au intrat japonezii pe piata le-au taiat gazul si atunci s-au facut frate cu dracul si prin divizia lor Mariner,i-au lasat pe japonezi sa le faca capul motor, a fost ok,dar in momentul cand au crezut ca ei stiu sa le  faca ei mai bine au si dat-o in bara.
Daca ma intrebati pe mine,eu spun ca Mercury este o femeie care este azi cu unul maine cu altul,nici o data nu stii la ce sa te astepti,azi face un copil cu unul maine cu altul,cand crezi ca ai tras-o la semne si o duci la biserica iti da flit de nu te vezi.
Pentru mine Mercury nu exista ca optiune de achizitie.Mai bine o pocnitoare sovietica, ca macar stii la ce sa te astepti si nu te loveste in moalele capului cand tie lumea mai draga.

Intersect

Singurii care au Evinrude sunt cei de la Euronautica nu? Un motor de 60 cp ajunge la 4500 eur comenzile la distanta ce pret au?Informativ
Born to fish,forced to work!!!

momaul

Salut.BRP s-ar putea sa ai dreptate nu am argumente sa te contazic pentru ca nu am avut asa multe motoare.Am avut o ""pocnitoare"" ruseasca mai bine de 15 ani,un vihar de 18 hp probabil fabricat inainte de 1970 care in afara ca era prea greu si consuma enorm nu mi-a facut nici o problema majora atatia amari de ani. Acum am un mercury 45 hp 4 cilindri fabricat in Belgia care de 6 ani functioneaza impecabil,porneste la prima cheie,La throlling functioneaza ca un 4 timpi si consumul e rezonabil.Dupa testele mele comparative cu ale unui prieten care are un honda de 40hp carburatie, consum eu cam cu 4l mai mult pe ora cu o diferenta mai mica in throlling si cu un plus de cam 2-3 litri la blana.Cat timp ma mai lasa sa circul cu el nu am nici cel mai mic gand s-al schimb Deci fiecare s-a obijnuit cu magarul lui, nu ca nu ne-am dorii sa avem un bidiviu da trebuie sa mai si sa ti-l permiti.

BRP

Citat din: Intersect din Mai 11, 2015, 09:50:36 PM
Singurii care au Evinrude sunt cei de la Euronautica nu? Un motor de 60 cp ajunge la 4500 eur comenzile la distanta ce pret au?Informativ
Daca cumperi motorul  nou sunt incluse in pret,comenzile,elicea si ceasurile si la modele pana in 30 hp si rezervorul de benzina.
Separat mansa 350-400$,ceasurile vreo 300$,instalatia electrica 150-180$.
Mai putin cablurile mecanice care se cumpara dupa barca

marian giurea

@BRP vad ca esti suparat rau pe Mercury,

ss

Citat din: BRP din Mai 11, 2015, 09:02:18 PM
Partea cea mai proasta la Mercury, este ca au o politica de service KKT,dealeri de KKT,piese scumpe si greu de obtinut, softurile motor complicate si prost facute,la fel si softurile de diagnoza.

Nu te supara, cine lucreaza cu cacat, miroase a cacat, daca intelegi ce vreau sa spun!  :-[

Vali

Baieti, mi se pare ca dintr-o data aici cam miroase a barcaholicul de pe vremuri :). Haideti sa pastram atmosfera cordiala. E o rugaminte personala, nu o cerere de la admin. Stiti ca nu-mi place sa fiu admin, dar daca e nevoie n-am sa stau pe ganduri si am sa intervin imediat. Va salut de undeva de la marginea Deltei :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Intersect

Citat din: ss din Mai 13, 2015, 07:24:11 PM
Nu te supara, cine lucreaza cu cacat, miroase a cacat, daca intelegi ce vreau sa spun!  :-[

Ok,daca tot ne-am murdarit macar sa o facem temeinic.Pot sa ma exprim foarte limitat in privinta motoarelor,in principiu cel mai calarit a fost Mercury.
Personal motorul l-am luat la 80 de ore acum are 400 ore facute in 2 ani de zile pana acum motorul a benficiat de intretinerea sugerata de catre producator(chinez,american,belgian,samoan...) nimic in plus.
Am un prieten care a facut cu un Mercury de 900 de ore in 2 ani la fel motorul beneficiind de intretinerea sugerata de catre producator nimic in plus,stricat,probleme de pornire in mars sau altele .
Mai am inca 2 prieteni care la fel calaresc tot Mercury 40 respectiv 60 C.P in principiu acelasi motor,plangeri nu am auzit.
Intretinerea a fost facuta la reprezentatnta din Calarasi apoi la Braila de service ce pot sa spun nu mai fac la Braila :) era un mecanic polivalent ca romanul stia de toate....
Am inteles ca cel mai bun este la Bucuresti,Rebegel are de asemenea mecanici buni,preturi prohibitive dar clientii sunt multumiti.

  Ca si consum Galati  Tulcea 20 de litri,barca de 500 de kg,RPM 3800-4000, 2 persoane si bagajele aferente unei iesiri de o saptamana.
Voi considerati daca este mult sau putin.

   De asta am indraznit sa ma murdaresc si sa ii imbin si pe altii sa se murdareasca.

   
    Daca cititi postarile mele anterioare sau daca luati in considerare cele scrise de altii o sa vedeti ca sunt fan si o sa fiu fan E-TEC (nu al motoarelor in 2 timpi in general) dupa ce am vazut ce pot face pe niste RIB-uri in Alaska.

    Prima si singura optiune cand am vrut sa imi iau motor nou a fost E-TEC si pe viitor este singura.Dar nu mi-am permis vreodata sa jignesc(intentionat sau neintentionat) restul proprietarilor de motoare.
Born to fish,forced to work!!!

Fritz

#43
 Si eu am un Mercury 20 pe Pilotina Cranchi ...Sunt foarte multumit de el. Consum mic...impinge dormitorul cu 20-28 km/ora ...porneste f. usor ...zgomot  mic...La modul in care il exploatez eu nu-mi voi cumpara altul prea curand . Probabil ca e tot o ,,pocnitoare" chinezeasca ... dar merge foarte bine.
Eu ma mai uit la cursele de barci ...La clasa GT 15 ...castiga Tohatsu sau Mercury...
La GT 30  batalia era intre Mercury 30 si Evinrude ETEC-30 ...Castiga Mercury. :) sau Tohatsu.
  La formula 4 castiga Mercury de 60.

https://www.youtube.com/watch?v=T_FZfcc9YnY

Asta era in 2013.
In 2014 la GT30 ...Tohatsu si Mercury.  Evinrude 30 a esuat !!! :o ;D ...
https://www.youtube.com/watch?v=Vy1vzbigOMQ

Cam asa stau recordurile la 15, 30, 60 cai ...Tohatsu si Mercury... Dubios ... ??? :-[ ???  Deci motorul ala de kkt ...e pe primul loc .  :o :o :o

Fritz

  Si inca ceva ...Hai sa facem o comparatie intre un motor de kko ...Un mercury de 50 in 4T si un E-tec de 50 .
Mergem pe site..la BRP. si gasim exact ce avem nevoie.  Greutate ..apropiata ...Raport de transmisie la Etec 2.67/1    :o :o :o   iar la Mercury 1.83/1 .  Se vede clar ...E-tec ul e tractor iar Mercury ...alearga.
Uite si vitezele in mile ...Ambele se tureaza maxim la 6000. 
  Aici e o mare diferenta ...Mercury ...49 de mile si Evinrude Etec ...34...cu elice de 19" la turatie maxima.