Va cerem (eu& Radu) ajutorul sa terminam barca

Creat de drmarius, Iunie 02, 2015, 03:33:05 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionitzady

nea' Ioane mai dal doamne iarta-ma cu meseria ... , da ori a inventat el barcile sau a respectat niste planuri de la baietii de pe forum , pai VALI ce sa mai zica ... omu a facut forma barcilor construite .
  Eu nu construiesc barci , dar m-am murdarit cu fibra de prin 90' , cum naibi sa bati asa fibra ?  Pai arata bine si a dezlipit marius fibra , ce-i cu terminatiile ale , oglina acoperita separata cu fibra separat  fata de opera vie  , pai vi cu valul din prova cu cu putin peste chila si cobori pe oglinda pana jos.

AdrianZUZ

Cu scuzele de rigoare, am si eu o interbare, cat costa asa o barca?

Spinoza

Stimati colegi, as vrea sa fac observatia ca noi, eu si dumneavoastra, am citit ce scriu drmarius si radu andritoiu, dar asta inseamna ca avem doar partea lor de adevar, nicidecum adevarul absolut, motiv sa nu ma grabesc la concluzii ca popa la bani.
"Audiatur et altera pars" e la fel de valabil astazi ca si in urma cu peste doua milenii.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Nakasone

,,Barca''asta este facuta de un ,,constructor'' de barci ? Pai daca asta e constructor...De altfel un tip foarte vocal,in alte situatii vazute si discutate pe site.Acum insa ,cu banii in buzunar luati pe ,,barca'',brusc,nu are curajul asumarii faptelor sale.Tipic ,,mesterilor'' de la noi. Exista insa solutii legale,cred.
carpe diem

drmarius

Chiar imi pare rau ca in acest topic se trag mai multe concluzii despre contructor cand noi dorim sa rezolvam probleme cu barca care sta in curte si pe care sper sa le rezolvam cu ajutorul forumului.

Pentru ca tot se insista pe cost ... barca a costat 3500 ron fara redane + aprox 150 ron redanele + necalculat bani pentru unele consumabile (panze, etc ...) + n drumuri mai ales din partea lu Radu ca nici azi nu era terminata daca nu statea acolo (traversatul Bucurestiului costa). In mare ... pana cand barca a ajuns in posesia noastra si am iesit prima data cu Radu pe Snagov s-au cheltuit undeva peste 4000. Radu poate sa confirme pentru ca el i-a dat banii in mana.  Pe langa asta multe atentii ... daca ne cerea de la obraz 15 ron pentru un pachet de tigari ... nu am fost magari ... mai ales Radu!

Modul in care s-a comportat coincide cu cel prezentat de inca 2 colegi de forum in acest topic pe care nu ii cunosc, nu am vorbit nici macar la telefon ... doar ce se vede in topic.

Ma opresc aici cu detaliile legate de experienta cu Modi si daca se insista chair il rog pe Vali sa faca curat. Cand o sa avem barca la apa si o sa fie timp (in weekend trebuia sa fim pe Dunare cu cortu) si daca se doreste o sa povestim.

Va multumim pentru suport, indoieli, sfaturi, etc.


radu andritoiu

chiar il rog pe mihai sa- si spuna opinia, ptr vreau sa inteleg si eu, dupa ce l am creditat cu incredere si m am comportat ca un prieten fata de el, stie si de ce, a reusit sa -si bata joc de materialele investite in realizarea unui vis;
barca are probleme de rezistenta, poate ceda oricand, a stiut ca vreau sa -mi iau pustiul la pescuit si cu toate acestea a facut o barca , care numai privind- 0 in poze, au fost oameni cu experienta de pe acest forum care au putut identifica problemele acestei barci;
barca , mergand pe snagov, fiind in valurile produse de motorul unui ambarcatiuni a parait, vreau si eu sa- mi explice mihai de ce s a petrecut acest lucru;
sa foloseasca el aceasta barca
am incercat sa vorbesc cu mihai, inca dinainte de a pleca el in delta, [ daca vreti pot sa pun discutia purtata cu acesta pe facebook], insa cuprinde multe injurii, n am avut cu cine sa discut;
eu sper ca se va hotara sa discutam omeneste privind rezolvarea acestei situatii si sa- si ia barca inapoi, in caz contrar sunt decis sa ma adresez autoritatilor, si stiu unde
multumesc

pelicanul

Daca s-a folosit numai rasina poliesterica problema este mult mai grava decit credeti.
In cazul constructiei stitch & glue rasina epoxidica are un rol structural foarte important, in filetele de  chit care se pun de-a lungul tuturor imbinarilor.
Rasina poliesterica nici nu adera asa de bine la placaj si nici nu are o rezistenta asa mare la rupere. Probabil de aceea barca "a piriit" pe val si bancheta s-a rupt sub o greutate destul de mica.
Toate barcile din lemn (sau placaj) acoperit cu poliesterica pe care le-am vazut au (au avut) probleme mari.
Repet, daca s-a folosit numai poliesterica, cred ca barca nu corespunde structural si ar trebui  refacute si imbinarile.

radu andritoiu

salut,
nu a folosit chit [ facut din rasina si rumegus ] la imbinari
bancheta s-a rupt sub greutatea unui om de 65 kg, adica a mea,
fibra nu a fost saturata cu rasina, chiar si poliesterica

pelicanul

Uita-te la pozele din topicul privind barca facuta de dany "Dinghy modificat marca BB". Se vad clar filetele de chit puse la toate imbinarile. A fost exemplul cel mai la indemina, mai sint multe barci pe forum(-uri) construite la fel.
Imi vine greu sa cred ca la barca voastra nu s-a folosit deloc asa ceva. Daca intr-adevar asta e situatia, ma mir ca barca nu arata mai rau dupa ce v-ati dat cu ea!  :)

iulian_cioclin

Nu stiu cum mai incape indoiala cand pe topicul acesta sunt deja 2 posesori de barcile lui Modi total nemultumiti. Pozlele vorbesc de la sine. Noroc de Ion pescarul ca si-a facut barca singur ca altfel deschideam un fanclub.
La fel ii spuneam si eu... ,,modi eu ies cu fetita de 2 ani si cu sotia... '' se batea cu pumnul in piept ca el face barci pentru oameni nu pt cartofi. Se vede....
eu mi-am adus barca din atelierul lui tandari dupa ce si-a batut joc de ea pe la targul de pescuit.. eu naiv fiind ca ma va ajuta sa o vand.

Oricum scopul baietilor nu este acela sa l faca pe Modi de rusine... ei cauta o rezolvare

Spinoza

Citat din: radu andritoiu din Iunie 08, 2015, 04:19:57 PM
barca , mergand pe snagov, fiind in valurile produse de motorul unui ambarcatiuni a parait
Stimate coleg, dintre toti userii forumului sunt cel mai habarnist in privinta tehnicilor de constructie, unde mai pui ca am doua maini stangi si orice cleste, cheie, patent sau scula electrica imi produc angoase, prin urmare nu-ti pot fi de folos cu sfaturi, insa iti spun ce as face eu in locul tau si daca  ar fi a mea, pentru ca la fel de sincer marturisesc invidia - in sesnsul bun! - fata de barca, de la forma si pana la calitatile de navigatie.
In primul rand as curata vopseaua de la exterior pana sub protectia de bordaj, dupa care as trage inca un strat sau chiar doua de fibra, rasina epoxidica sa o sature, chit, grund si vopsea, apoi da-i bice pe apa fara nicio teama.
Dragul meu, toate barcile paraie, pocnesc si trosnesc, chiar si un transatlantic "geme" din incheieturi, dar nu e dracul intr-atat de negru pe cat il vezi tu.
La ultima iesire pe Dunare, in amonte am urcat cu vant din spate, 20-22 km/h, dar cand m-am intors, aveam vantul in fata cu rafale de 36-38 km/h si valurile imi loveau barca nu ca un ciocan, nici ca o ranga, ci ca zeci de baroase!
Ti-e teama de Dunarea montata?
Si mie!
Rezolvarea e simpla: atunci cand o vezi "suparata", stai pe mal.
Eu sigur asa am sa fac de acum incolo.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

silvian2009

Ce bine era daca asta era rezolvarea!...
Tin sa te contrazic, Spinoza.
Hai sa plecam, asa cum au facut si cei doi băieti cand au dat comanda pt barca, de la premiza ca respectiva barca va transporta UN COPIL.
Daca unui adult ii e mai usor sa se descurce in cazul nefericit in care barca cedează pe mijlocul dunării, imaginează-ti situatia in care un copil neajutorat se panicheaza si are nevoie de ajutor sa ajunga la mal. Si din teama se prinde cu manutele de copastia barcii care se scufunda, in timp ce  pe Dunăre coboară un slep încărcat cu cărbuni sau rocă de la Turcoaia, care, daca reuseste sa te evite, ceea ce e putin probabil, iti baga niste valuri de siaj de nu te mai vede nimeni, nici de la mal si nici de pe apa. Si de undeva din barca iti tipa si sotia, intr-un atac de panica, avand la randul ei nevoie de ajutor, moral cel putin.
Ce faci atunci?
Te gândesti ca totusi era mai bine sa nu iesi pe apa, sau ca era bine daca ii dădeai inapoi barca lui Modi, sau poate daca o reconditionai asa cum trebuie?
Oricum, intrabarile iti vor fi de prisos. Le vei constientizat doar tu, in drum către fundul Dunării, cu toata familia agatata de gât...
Asa trebuie tratată problema in privinta unei bărci.
Am inteles, propui curatarea vopselei si aplicarea de fibra si...gata.
Da-mi voie sa ma pronunt impotriva acestei propuneri.
Din ce am reusit sa învăt pana acum, pot afirma cu toata convingerea, ca fiecare pas in constructia unei astfel de bărci, indiferent cat de neinsemnat(aparent), are importanta sa. Atata timp cat respecti toti pasii, toate procedeele, însumate ele materializează o constructie solida, in limitele impuse de proiect, structura si destinatie.
Asa cum dupa ce se cos sectiunile care împreuna vor forma intreg corpul barcii, urmeaza musai încărcarea zonelor de îmbinare cu chit din răsina EPOXI cu pudră de lemn, la fel de importanta este laminarea corecta a tesaturii de fibra de sticla Si saturarea lemnului cu aceeasi răsina EPOXI.
Este evident faptul ca acest tip de răsina nu a-a folosit, ci poliesterica.
Atata timp cat priza acesteia fata de lemn, comparativ cu priza rasinii epoxidice, este net inferioară, atata timp cat barcii lor ii lipsesc filetele cu chit de la îmbinări si cat timp al doilea strat de tesatura(eu nu-i vad rostul) s-a delaminat de primul, din punctul meu de vedere este strict necesara o reconditionare totala a barcii.
In sensul asta propun clar curatarea intregii constructii de tot ce Are pe ea, vopsea, răsina, fibra, tot..
Sau daca la exterior primul strat de fibra a fost laminat corect, as slefui pana la acesta, dupa care as chitui eventualele zone adânci sau ce ar putea prezenta rupturi din urma slefuirii.
Mai departe as veni cu o mana de răsina epoxi, peste care as lamina un strat de stratimat, peste care din nou, pe ud as mai lamina un strat de tesătura de 160g/mp, pt un plus de rezistenta, mentinerea unei greutăti decente si un finisaj corect.
In felul asta consider ca se poate compensa cumva modul defectuos de lucru in ceea ce priveste interiorul barcii si rezistenta intregului ansamblu.
Chiar si cu filetele la interior, daca ar fi fost facute, nu cred că barca ar fi fost la fel de trainică, atata timp cat ar fi fost facute cu răsina poliesterica.
Asadar. La interior as curata f bine zonele imbinarii Pana la nivelul lemnului Si lateral pe vreo 10 cm pe fiecare fila de borcan, chiar daca asta ar insemna sa rup tesătura. As încarcă f bine cu chit din Epoxi si pudră de lemn si as închide cu case de tasatura de 20 cm la time, dupa care as mai aplica inca undele, mai late, care ca se suprapună peste tesătura existenta lateral scafelor.
atunci abia am certitudinea ca barca nu mai are probleme structurale.
Cat despre trosnit, scartait, etc...astea inseamna forfecare, miscare a lemnului încapsulat. Daca ar fi in fibrele interne ale placajului nu prea ai ce face. Placajul mai are goluri poate e normal pana la un punct. Dar daca forfecarea aparea la nivelul fibrei lemnoase "laminate" sau la nivelul gurnelor, chilei sau a altor zone de îmbinare, poate la oglinda barcii, ce faci?
Cureti si-o iei de la capăt.
Despre restul procedeelelor de finisare s-a mai scris, informatii sunt destule.
Totusi, consider ca reconditionarea barcii nu este eficienta ca si costuri, decat daca se doreste pastrarea acestei bărci, pt performantele ele, care nu pot fi contestate.
practic, exceptând placajul, care mai mult de 400 lei nu e, restul se plăteste din nou...
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

Spinoza

Citat din: silvian2009 din Iunie 09, 2015, 02:51:18 PM
Daca unui adult ii e mai usor sa se descurce in cazul nefericit in care barca cedează pe mijlocul dunării, imaginează-ti situatia in care un copil neajutorat se panicheaza si are nevoie de ajutor sa ajunga la mal. Si din teama se prinde cu manutele de copastia barcii care se scufunda, in timp ce  pe Dunăre coboară un slep încărcat cu cărbuni sau rocă de la Turcoaia, care, daca reuseste sa te evite, ceea ce e putin probabil, iti baga niste valuri de siaj de nu te mai vede nimeni, nici de la mal si nici de pe apa. Si de undeva din barca iti tipa si sotia, intr-un atac de panica, avand la randul ei nevoie de ajutor, moral cel putin.
Ce faci atunci?
Vorbim de barca, nu scriem scenarii horror, zau asa...
Ce naiba sa cauti pe mijlocul Dunarii si cin'  te pune sa stai in calea barjelor?!!!
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

radu andritoiu

salut
daca barca a parait pe un lac ca snagovul, ne putem imagina ce s ar putea produce pe dunare, nitel mai agitata, nu neaparat montata;
fibrele se desprind straturi, am inteles si de ce;
ceea ce nu inteleg, este de ce constructorul nu stia de calitatea proasta a poliesterice;
banchetele au crapat, exista poze, sub greutatea mea, 65 kg, ce dumnezeu, barca aia e din mamaliga;
inteleg prietenia dlui spinozaq cu acel constructor, insa toate au o limita

radu andritoiu

domnule spinoza, daca tot sunteti incantat de calitatile nautice ale barcii, n ati dori sa o luati, eu i-o dau lui mihai si o luati de la el;
mergeti cu fiul dvs cu barca pe dunare
ce ziceti de varianta aceasta